blade1230 pisze:Nie twierdze, że nie, ale taka furtka w postaci zmiany obecnego regulaminu na pewno przydała by się wielu osobom, które chociażby pozawierały umowy niezbyt korzystne dla siebie. Czy ktoś ma wiedzę czy z Orange też możemy się spodziewać takiego pisemka dotyczącego zmian? Czy sprawę raczej chcą uciszyć? Ewentualnie jakaś współpraca z Rzecznikiem Praw Konsumenta?
Prawdę mówiąc, osoby które zawarły niekorzystne dla siebie umowy są same sobie winne. Podpisując umowę zgadzasz się na wszystkie jej warunki, w tym czas jej trwania, i jesteś świadomy zobowiązań, które strony zgodziły się sobie świadczyć wzajemnie. W moim przypadku nawet możliwość rozwiązania umowy nie spowoduje, że ją rozwiążę, bo jej warunki mi odpowiadają i za analogiczne warunki w nowych taryfach musiałbym zapłacić znacznie więcej. Każdy z operatorów, jeśli postanowi zmienić umowy zawarte przed wejściem w życie nowej ustawy, będzie zobowiązany do poinformowania wszystkich abonentów, których zmiana będzie dotyczyć wraz ze wskazaniem wszystkich możliwości i konsekwencji (lub ich braku), które owa zmiana spowoduje. Póki co, wszelkie dywagacje na ten temat są jedynie gdybaniem, a w najbliższej przyszłości wszystko będzie jasne. Jeśli mnie pamięć nie myli, to jakiś czas temu (2-3 lata temu?) była już zmiana regulaminu, która dawała możliwość rozwiązania umowy, ale należało zapłacić karę umowną lub/i zwrot wszelkich ulg, których udzielił operator w ramach promocyjnej ceny abonamentu. Pamiętam też, że niewielu się na to zdecydowało, bo koszty były niewspółmierne do korzyści, którą dałoby rozwiązanie umowy. Sugeruję nie popadać w euforię i nie dzielić skóry na niedźwiedziu, bo uważam, że szanse na rozwiązanie umowy bez konsekwencji czy kosztów, i podpisanie nowej, na lepszych warunkach i z nowym telefonem są nikłe, a nawet bardzo nikłe.
ciekawy pisze:
ciekawe czy przyjmą interpretacje, że
każda umowa będzie miała zmienione warunki i nie będzie prawa do zerwania umowy bez kary bo zmiana wynika z prawa
czy
stare umowy zostawią na tych warunkach,które są bez żadnych zmian
To już zależy od operatora. Umowy podpisane przed 25.12.2014 powinny podlegać poprzedniej ustawie w całości aż do końca trwania takiej umowy. Operator w związku ze zmianą ustawy nie musi robić nic w stosunku do takich umów i one będą sobie trwać podlegając pod ustawę, która obowiązywała w dniu jej podpisania. Jednakże operator może też uwzględnić te zmiany w przypadku starszych umów, ale musi się liczyć z tym, że ma obowiązek poinformowania o takiej zmianie a także wyszczególnienia praw i obowiązków z tym związanych. Jeśli operator tak postąpi, to najprawdopodobniej będzie to jednostronna zmiana regulaminu, a co za tym idzie będzie możliwość rozwiązania takiej umowy w przypadku braku akceptacji zmian. Tylko, że takie rozwiązanie umowy najpewniej będzie obwarowane w taki sposób, że zdecydują się na nie tylko tacy abonenci, którzy mają naprawdę dobry powód do jej rozwiązania i są gotowi ponieść dość znaczne koszty.