• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 25 z 37
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 37

 #739710  autor: pazera
 12 sie 2014, 09:42
@Ciekawy
Raz popełnili ten błąd i się nauczyli. No chyba że było więcej takich sytuacji.

Oni nie hipnotyzują konsultantów. Oni są przecież przede wszystkim sprzedawcami i muszą zachwalać swój produkt. Jak nie będę to podpiszą mniej umów i mniej zarobią.

BTW Ostatnio poleciłem TM mojej matce, żeby wzięła udział w promocji 500zł za przejście i założenie konta w banku TM. Postanowiliśmy załatwić sprawę przez konsultanta infolini i co? Wszystko spieprzył i musieliśmy wiele rzeczy odkręcać (w tym źle dane na umowie i w ogóle źle spisana umowa przez co utknęła w systemie). Na szczęście ci od obsługi klienta już wiedzą co robią

Ja swoją skargę złożyłem mailowo do BOA i dostałem w odpowiedzi przeprosiny i zapewnienie, że zrobią wszystko by się to nie powtórzyło.

 #739713  autor: ahmed
 12 sie 2014, 09:46
Pani z SUK przed chwilą pozostawiła mi 2 abonamenty na dotychczas. poziomie, a tam gdzie mieli propozycję za 129zł, a tydzień temu 50zł (no limit) na 2 lata od dziś, to dzisiaj już otrzymałem 45zł (no limit) do końca trwania obecnej umowy. A więc 10zł drożej niż w prom 800.
Wypowiedzenia zadziałały.
Pozostały mi 2 numery, nie chcę ich wiązać na 2 lata, więc nie wiem czy iść z nimi do nju, rbm, play (6m-cy) czy TM 6 m-cy ( w tym przypadku mam problem bo jeden numer chcę zostawić a to niemozliwe w ofercie na 6 m-cy) Doradźcie plis.

 #739762  autor: delKichote
 12 sie 2014, 12:38
epingle pisze:które moje pismo zostało zarejestrowane? Z maila.
Niezła firma z tej demobile, skoro własne regulaminy (wynikające miejscami z ustaw) lekceważy. Wypowiedzenie nie pisemnie i przeszło...
epingle pisze:Tego z salonu nie zarejestrowali.
Taaa, co będzie sobie salon własne statystyki psuł ;)

 #739778  autor: horas
 12 sie 2014, 13:10
hej,
czwartego sierpnia wysłałem wypowiedzenie mailem i na drugi dzień poleconym...
do dziś cisza....zero jakiejkolwiek reakcji ze strony T-M ... w przyszłym tygodni zadzwonię podpytać, czy zarejestrowali moje wypowiedzenie i z którym dniem przechodzę do pre-paidu...

pozdr.
horas

 #739798  autor: ciekawy
 12 sie 2014, 13:56
epingle, skargę na salon najlepiej wyślij na maila skan i do centrali,

[ Dodano: 2014-08-12, 13:59 ]
horas, jak są problemy to dla pewności możesz wydrukować jeszcze raz tej samej treści pisemko i złożyć w salonie, na potwierdzeniu niech konsultant da podpis, date i pieczątke salonu, a jaj odmówi to bierz na sposób czyli zagaduj żeby blokować kolejke i żeby nie mógł zrobić aktywacji nowych klientów do póki z tobą nie załatwi sprawy, a potem skarga na salon, niech się nauczą szanować ludzi

 #739814  autor: lukasiu
 12 sie 2014, 15:06
Właśnie w radiu mówili, że będą badać sprawę t-mobile'a i podnoszenia przez nich abonamentu czy to słuszne itp. bo są skargi.

 #739853  autor: ciekawy
 12 sie 2014, 16:41
lukasiu, w jakim radiu ? kto się wypowiadał ? z jakiegoś urzędu ?

uki83, pewnie się będą tłumaczyć, że u nich w Germani tak się robi i, że zapomnieli, że są u Słowian

[ Dodano: 2014-08-12, 16:46 ]
negra, ta wiadomość z tego linku który mi nie zadziałał ale znalazłem ba stronie, to potwierdza tylko, że T znowu wizerunkowo się ośmiesza bo znowu jest głośno o T w sensie negatywnym,

trochę to śmieszne co robi T, co im szkodzi zostawić ludziom taryfy, które sami im wciskali

 #739864  autor: thonka
 12 sie 2014, 17:06
uki83, nie ma obowiązku wysyłania poleconymi, jest tylko obowiązek dostarczenia na piśmie (art 61. ust. 5 Prawa Telekomunikacyjnego).
Prawo tego nie wymaga, ale to później na operatorze ciąży odpowiedzialność, by udowodnił, że skutecznie Ciebie poinformował o zmianach.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #739919  autor: lukasiu
 12 sie 2014, 19:30
ciekawy pisze:lukasiu, w jakim radiu ? kto się wypowiadał ? z jakiegoś urzędu ?
A w wiadomościach na jedynce mówili.

 #739932  autor: ahmed
 12 sie 2014, 20:15
na razie mam tanio w premium 2gb i comfort 1gb, jednak za rok nie widzę perspektyw z JUMP, gdzie za 50-60zł dają pół giga netu.....śmieszne.

 #739933  autor: Lucky555
 12 sie 2014, 20:25
A ja mam takie pytanko. Jeszcze nie dostałem listu od T-Mobile. Wszyscy piszą, że od 1 września wchodzą nowe zmiany. Jeśli dostanę przykładowo 31 sierpnia to mam po prostu "pecha"? Czy będę miał możliwość odwołania się od tej podwyżki badź zmiany operatora ?

Dzięki

 #739958  autor: delKichote
 12 sie 2014, 21:49
thonka pisze:uki83, nie ma obowiązku wysyłania poleconymi, jest tylko obowiązek dostarczenia na piśmie (art 61. ust. 5 Prawa Telekomunikacyjnego).
Prawo tego nie wymaga, ale to później na operatorze ciąży odpowiedzialność, by udowodnił, że skutecznie Ciebie poinformował o zmianach.
Noooo. W moim przypadku to była koperta zgięta na pół i wetknięta w bramę.
Jakby była zła pogoda, albo jakiś dowcipniś szedł ulicą, to bym się nie dowiedział.
Farsa jakaś...

[ Dodano: 2014-08-12, 21:51 ]
Lucky555 pisze:Jeśli dostanę przykładowo 31 sierpnia to mam po prostu "pecha"?
Pecha to ma wtedy raczej operator, bo złamał prawo...
Skoro nie dostałeś do tej pory, to już raczej nie dostaniesz :P

 #739992  autor: ciekawy
 12 sie 2014, 23:11
a może ktoś rzucić skan tego pisemka od T o zmianie warunków ?

 #740004  autor: delKichote
 12 sie 2014, 23:47
ciekawy pisze:a może ktoś rzucić skan tego pisemka od T o zmianie warunków ?
Od razu skan cały? :roll:

Na pierwszej stronie:
"Jesteśmy extra" ;), "zapraszamy do jump". Dalej jest informacja o zmianie w treści umowy - fragment tabelki z formularza umowy z cenami i taryfami, w niej skreślone stare ceny, wpisane nowe wyższe, i dalej informacja o obniżeniu kary umownej o 120 zł. Raczej wszystko jasne :P.

Na drugiej stronie:
"Pozostałe postanowienia Umowy nie ulegają zmianie. Zmiany wejdą w życie z dniem 1 września 2014 r. - abonament według nowej stawki naliczony zostanie po raz pierwszy za cykl rozliczeniowy zaczynający się 1 września 2014 r. lub później. W przypadku braku akceptacji zmian Umowy, przysługuje Państwu prawo do jej rozwiązania w trybie i na warunkach w niej określonych. Wypowiedzenia Umowy można dokonać do dnia wejścia wskazanych zmian w życie (tj. 1 września 2014r.). W przypadku wypowiedzenia Umowy z powodu braku akceptacji zmian Operatorowi nie przysługuje roszczenie o zapłatę kary umownej".

Dalej jest "Informacja o możliwości przejścia na nową ofertę": "Zapraszamy Państwa do skorzystania z możliwości przejścia, niezależnie od czasu, jaki Państwu jeszcze pozostał do zakończenia obecnej umowy". Reszta to bla bla bla super extra jump zachęcamy itp itd.

Ja to dostałem 29 lipca - pewnie dlatego, że cykl rozliczeniowy mam od 28... ;)

 #740070  autor: Slaweczko
 13 sie 2014, 10:57
Czy ta zmiana dotyczy wszystkich taryf ??
Mam rodzine 80 i póki co żadnego listu ani maila.

Sagem my-X1->Siemens c65->nokia 7250i->motorola e398->SE K700i->nokia 3200->SE K700i->SE W300i->SE K550i-SE d750i->Iphone 2g 8gb-SE w880i->SE W810i->Samsung e250-> Samsung s3310->Nokia X2->Nokia Lumia 710

 #740165  autor: glock_45
 13 sie 2014, 14:39
Witam wszystkich bardzo serdecznie.
Postanowiłem dorzucić od siebie 4 grosze. Próbowałem się przebić przez cały wątek, ale poległem na bodajże 27 stronie, więc jeśli powtórzę coś co już zostało tutaj napisane to przepraszam,

Wiele osób wchodzi tutaj w zbędną dyskusję robiąc bardziej zbędny zamęt. Już jakiś czas "siedzę" w temacie prawa telekomunikacyjnego (nieznajomość prawa szkodzi), a na dodatek w tej sprawie (podwyżek w T-Mobile) skonsultowałem się z prawnikiem z UKE (po raz kolejny dziękuję p. Pawłowi).

Oczywiście mamy prawo dokonać tego na co mamy ochotę i w sposób jaki sobie uznamy za najwłaściwszy. Możemy zostać w T-m płacąc więcej, zmieniając taryfę lub zrezygnować. Możemy przejść na prepaid. Ale aby trzymać się obowiązującej w naszym kraju litery prawa, zabezpieczając w maksymalnym stopniu własny interes, przy okazji zabezpieczając się przed koniecznością opłacenia jakiejkolwiek "kary umownej" (ktoś już tu słusznie zauważył, że operator może się o nią ubiegać przez długi czas od rozwiązania umowy), w momencie kiedy chcemy przenieść się na abonament do innego operatora (z pominięciem prepaida w t-m) należy zastosować się do następującej ścieżki:

KROK I: Wizyta u nowego operatora - złożenie wniosku o przeniesienie numeru -> otrzymujemy stosowne pismo (ważne 21 dni) - zaświadczenie potwierdzające możliwość techniczną przeniesienia numeru do NOWEGO_OPERATORA - przy czym, gdy wniosek składamy osobiście w salonie/pok/placówce patronackiej - nowy operator ma 6 godzin (słownie: sześć godzin) roboczych na wydanie stosownego zaświadczenia.

Ma obowiązek - oznacza to, że nie mogą odmówić przyjęcia wniosku o przeniesienie ani odmówić wydania zaświadczenia - obojętnie czy będzie na nim widniała informacja czy mogą czy też nie. Jeśli nie mogą idziemy do innego Op-a. Jeśli konsultant będzie robił problemy (bo system nie pozwala, bo "cokolwiek") ma obowiązek wydać nam oświadczenie o powodzie odmowy ze swoimi danymi personalnymi (służbowymi) - zgłaszamy skargę do UKE za pośrednictwem stosownego formularza.

KROK II: idziemy z zaświadczeniem od NOWEGO OP-a do T-Mobile i wraz z tym zaświadczeniem składamy pismo (wzór na stronie 10 zamieszczony przez Ciekawy), przy czym nie informujemy o przeniesieniu na kartę, tylko o chęci przeniesienia do NOWEGO OP-a. T-Mobile ma 14 dni na poinformowanie nas i NOWEGO OPERATORA o dacie zakończenia umowy/zwolnienia numeru. NOWY OP-r informuje nas o dacie kiedy najpóźniej powinniśmy podpisać umowę.

KROK III: podpisujemy umowę z NOWYM OP-m, odbieramy kartę/telefon czy co tam będziemy mieli i czekamy na "faktyczne" przeniesienie numeru.

Ale tak czy siak, po wypowiedzeniu umowy w T-Mobile (zgodnie z drukiem ze str. 10) nie musimy od razu wnosić o przeniesienie numeru na kartę czy do NOWEGO OP-a. Od zakończenia umowy z T-m mamy aż 30 dni na możliwość dyspozycji naszym dotychczasowym numerem. Od dnia zakończenia umowy nie przepada on, a "jedynie" jest nieaktywny (nie loguje się w żadnej sieci telekomunikacyjnej).

Szperając w sieci trafiłem na coś takiego: ulotka - polecam w naszej sytuacji stronę 3 ulotki. Podejrzewam, że pozostali operatorzy mają coś podobnego.

To że konsultant (starego czy nowego operatora) nie chce załatwić sprawy wg powyższego schematu, to tylko i wyłącznie jego wygodnictwo i widzimisię. Samo przeniesienie numeru powinno nastąpić po ostatnim dniu obowiązywania starej umowy w godzinach 0:00-3:00 (w nocy oczywiście). Jeśli są jakiekolwiek problemy (np.z konsultantami) należy zgłaszać zarówno do sieci telekomunikacyjnej jak i do UKE poprzez odpowiedni formularz [(http://www.uke.gov.pl/kontakt/) Przedmiot wniosku / zapytania*: przeniesienie numeru]

Pozdrawiam.
Michał

P.S. A jeśli ktoś wierzy w zapewnienia t-m o tym że "co zrobisz i tak będzie dobrze i nic od Ciebie nie chcemy i chcieć nie będziemy" nie mając ich na piśmie - ma do tego pełne prawo, tylko niech nie nawija wszystkim innym makaronu na uszy, że jest to jedyna słuszna droga. Jedyna zgodna z prawem zabezpieczająca nasze interesy jest zaprezentowana przeze mnie i przez kilka innych osób we wcześniejszych wypowiedziach na forum: wniosek o przeniesienie do nowego -> zaświadczenie -> rezygnacja z usług dotychczasowego -> umowa u nowego.

P.P.S. Jeżeli zaczął nam się właśnie kolejny okres rozliczeniowy (ja mam dzisiaj I dzień), to rozwiązanie umowy powinno nastąpić w październiku (w moim przypadku 12.10) - liczyć trzeba jeden pełen okres rozliczeniowy - abonament za ten okres powinien być naliczany wg. starych zasad (bez podwyżki).

Doczytałem pozostałe strony. Pismo z UKE ciekawe, ale jednak nie daje zabezpieczenia prawnego. To, że T-m oświadczył coś UKE - to jego sprawa i to on bierze odpowiedzialność za to na siebie. A co oświadczył i czy oświadczenia nie zmieni (nie zmieni zdania) to już inna sprawa. Jedynym zabezpieczeniem dla nas, byłoby oświadczenie od T-m na piśmie, najlepiej adresowane do nas imiennie/osobiście (z oznaczeniem konkretnej umowy) mniej więcej w taki deseń: T-m oświadcza, że bez względu na tryb rozwiązania umowy przez abonentów objętych akcją "dorzuć piątkę" zrzeka się wszelkich potencjalnych roszczeń w chwili obecnej i w przyszłości i praw rościć do kary umownej nie będzie. Oczywiście z pieczątką i podpisem ;)

A tak na przyszłość polecam poradnik UKE: LINK
  • Strona 25 z 37
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 37
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 37