• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 14 z 37
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 37

 #738069  autor: user_delete21
 05 sie 2014, 20:43
ukefake pisze:przyznam, że trochę jestem zaniepokojony tym, że nie piszą wprost co z ewentualną karą. Zapewnienia słowne to jak pisanie na wodzie - nic po tym nie zostaje ... jak nie będzie kary to super ale jak się t-mobile uprze to może być nieprzyjemnie :(
Możliwe, że to nic strasznego, bo konsultanci odpowiadają szablonami, w których nie uwzględniono tej sytuacji. T-Mobile mogłoby zamieścić tą informację w pierwotnym piśmie informującym o podwyżce albo jako publicznie dostępny komunikat, no ale na takie coś pewnie nigdy marketing nie wyrazi zgody :D

Osobiście jestem zaskoczony, że chcą tak bardzo iść na rękę klientowi. Spodziewałbym się raczej trzymania się w 100% przepisów i zmuszania do procedury, której nikt w praktyce dziś nie potrafi przeprowadzić. Boją się UKE, czy co?

[ Dodano: 2014-08-05, 20:45 ]
chopin1984, pytałem o coś innego, dostałeś podwyżkę na umowie z telefonem? Przecież ta akcja dotyczy (podobno) tylko umów SIM-only oraz takich, które przeszły na bezterminowe. Skoro masz raty w abo, to nie jesteś ani jednym, ani drugim przypadkiem.

 #738072  autor: chopin1984
 05 sie 2014, 20:54
datumplane - pismo przyszło do domu. Na koncie mam 2 x R20 i R110 z telefonem. W SUK poinformowali mnie, że mogę bez kary zmigrowac na kartę. Jutro jadę do TM i sprawdzę czy aby nie ma tam haczyków.

Jak pisałem wyżej 2x SUK informowało mnie, że mogę to zrobić. Zabieram pismo i jutro działam.
Dam znać jakie efekty będą.
Dla pewności poproszę o potwierdzenie wszystkiego na piśmie i jeszcze wyślę skany mailem i listem.

 #738073  autor: ukefake
 05 sie 2014, 20:54
datumplane, na miejscu tmobile naliczałbym kary przy każdej sposobności zwłaszcza, że prawo stałoby po mojej stronie. A jak by się zrobił dym to bym łaskawie poumarzał, ale jak najmniej. I tez jestem zdziwiony zapewnieniami konsultantów, że firma pójdzie klientom na rękę i zwolni numery bez naliczenia kary. Jak będzie naprawdę przekonamy się we wrześniu

edit:
chopin1984, przeczytaj pismo dokładnie - jest tam wyraźnie zaznaczone których umów (numerów) dotyczy

 #738082  autor: user_delete21
 05 sie 2014, 21:02
chopin1984, no to pewnie dostałeś informacje o podwyżce tylko na numerach bez telefonu. Umowy z telefonem to nie dotyczy i prawa do jej zerwania bez kary nie masz.

Dodatkowo, w przypadku umowy z ratami za telefon trzeba je dalej spłacać pomimo rozwiązania umowy na świadczenie usług telekomunikacyjnych. To tak na marginesie, bo jeżeli nie ma jakiegoś kolosalnego błędu w T-Mobile podwyżka nie dotyczy umów z telefonami.

 #738086  autor: chopin1984
 05 sie 2014, 21:11
Kurka wodna to mnie pojechaliscie.....
Jutro będę miał pismo bo mam odwiedziny Taty.

Doczytam wszystko i wyjaśnię w TM.

P.S. Faktycznie za pięknie by to wyglądało gdyby się sprawdziło, że mogę zmigrowac :-)

 #738113  autor: ukefake
 05 sie 2014, 22:29
chopin1984, spoko :) polecamy się na przyszłość :twisted:
a tak na marginesie, jest takie powiedzenie: nie ma darmowych obiadów - jeśli coś wygląda zbyt pięknie to trzeba to co najmniej trzy razy sprawdzić.

 #738138  autor: ahmed
 06 sie 2014, 00:05
Spokojnie poczekać az dadza na karte a potem do innej sieci. Chcialbyi jeszcze wrocic do podstaw. Skoro jest umowa na czas okreslony to oni powinni zaplacic kare. Obawiam sie ze co bogatsi pozwa ich i wygraja w sadzie. Poza tym wracajacy z Turcji dopiero pismo zobaczą. Bedzie jatka. Apogeum jeszcze nie nadeszło.

 #738139  autor: user_delete21
 06 sie 2014, 00:30
ahmed, niestety, ale tak to nie działa. Operator ma prawo zmienić warunki nawet w trakcie umowy na czas określony, a sankcją dla niego jest właśnie brak możliwości dochodzenia zapłaty kary umownej. A to, że kary umowne na kontraktach SIM-only są brane z kosmosu, to już zupełnie inna bajka.

Jeszcze inna sprawa to sposób wprowadzania tej zmiany. Wysyłka pism z wyprzedzeniem nawet nie miesiąca, w środku okresu wakacyjnego, listem zwykłym... cudownie. Ciekawe jak planują rozwiązać choćby przypadki, gdy klient o podwyżce dowie się dopiero z faktury? Dowodu doręczenia nie będą przecież posiadali.

 #738141  autor: Sig
 06 sie 2014, 00:53
ahmed pisze:Spokojnie poczekać az dadza na karte a potem do innej sieci. Chcialbyi jeszcze wrocic do podstaw. Skoro jest umowa na czas okreslony to oni powinni zaplacic kare. Obawiam sie ze co bogatsi pozwa ich i wygraja w sadzie. Poza tym wracajacy z Turcji dopiero pismo zobaczą. Bedzie jatka. Apogeum jeszcze nie nadeszło.
Kary i zasady rozwiązywania umów są zawarte albo w umowie, albo w regulaminie świadczenia usługi. W wielkim skrócie zawsze jest tak, że klient jest chroniony. Jeżeli jest zobowiązanie terminowe na określonych warunkach, to zmiana ze strony operatora skutkuje możliwością bezkarnej rezygnacji z usługi. To oczywiste, że operator star się nie dokonywać akich zmian w ofertach z urządzeniem, bo to dla niego strata, a klient musiałby mieć prawo do bezkarnej rezygnacji. Tak było kiedyś, przed zmianą Prawa Telekomunikacyjnego, gdy Plus zmienił warunki świadczenia usługi, by dostosować je do przepisów - ludzie rozwiązywali umowy z telefonami.

Natomiast przy umowie na czas nieokreślony tak naprawdę nic nie jest gwarantowane. Z obu stron - ty możesz zrezygnować z zachowaniem okresu wypowiedzenia, tak samo operator może zmienić warunki (a ty masz prawo bezkarnej rezygnacji). Oczywiście, ż epraktyka biznesowa jest taka, że takie umowy zmieniają się bardzo, bardzo rzadko bo powoduje to zdenerwowanie klientów i generalnie złą prasę, ale to też jest legalna możliwość.

Nie rozumiem tych rozterek. Ludzie zachowują się dokładnie tak, jak T-Mobile to sobie zaplanował. Zamiast dla zasady wziąć się i pokazać w statystykach (także dla innych operatorów byłąby to wiadomość...) co sądzą o takic hzmianach migracjami - pomarudzą, ale zapłacą...

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #738147  autor: ciekawy
 06 sie 2014, 06:36
Wulo pisze:Dokładnie godzinę temu razem z bratem przenosiliśmy numer znajomej do RBM Nolimits, która również otrzymała pismo od t-mobile z informacją o zmianie warunków umowy. Kontaktowaliśmy się wcześniej z BOK t-mobile tj. dzisiaj i wczoraj. Za każdym razem dostaliśmy informację, że przy przeniesieniu numeru (bez wcześniejszej informacji do t-mobile) NIE ZOSTANIE NALICZONA KARA UMOWNA, ponieważ na tym numerze jest prawo do wcześniejszego zerwania umowy i tyle w temacie.
nie masz tego na papierze = nie masz pewności, nie masz dowodu

 #738148  autor: Kryniczanin
 06 sie 2014, 06:39
uki83, datumplane,

Ja mówię jak z moim wyszło, wysłałem poleconym, dla pewności po poście uki83 mailem i dostałem pismo że żegnamy się 27 sierpnia. Z góry zaznaczam - w mailu napisałem że dostaną też papierową wersję więc może będzie tak jak uki pisze że sprawę dostała trybu a papier był tylko uzupełnieniem.

 #738149  autor: ciekawy
 06 sie 2014, 06:43
ukefake, mogą mieć zalecenie, żeby nie odnosić się do naliczania kar albo ich nienaliczania bo to są kompetencje innych osób, a nie konsultantów, każdy komu się spieszy kto nie chce normalnie rozwiązać umowy z wysłaniem do T papieru nie może być pewien, że kara nie będzie naliczona, jeśli będzie to przegra z T które będzie miało racje, że chce kary bo klient nie informował, że chce wypoiedzieć umowe z powodu zmiany warunków, T pewnie czeka aż pokończa się terminy w których można składać rezygnacje, a potem może się zacząć naliczanie kar tym, którzy źle rozwiązali umowe, kto chce zbyt szybko przejść ryzykuje

 #738154  autor: ahmed
 06 sie 2014, 07:35
datumplane pisze:ahmed, niestety, ale tak to nie działa. Operator ma prawo zmienić warunki nawet w trakcie umowy na czas określony.
ok, ale to kiepska sankcja dla niego.
rozumiem że Ci co walczą o przeniesienie w trakcie akceptacji walczą o 3-6 m-cy nie płacenia abonamentu u nowego operatora ? Czy tak ?
np. RBM z 49zł opłaty aktywacyjnej to to samo co 5zł więcej w TM przez 10 mcy, ale dla zasady wypowiedziałem umowę.
Co do listów: 2 numery dostałem listem zwykłym, 2 na maila, ale starego, nie tego gdzie przychodzą efaktury. Ciekawe bo nie ma tu żadnego sensu. Wszystko mam na 1 f-rze, ten sam adres mail koresp., ten sam adres koresp.
Istny bałagan. Też uważam że list zwykły to żaden dowód.
Żałuję że w pismie o braku akceptacji nie dopisalem, że zgadzam się na 4x 5 zł, ale że umowy przechodzą na czas nieokreślony. Tylko że im chyba nie bardzo to leży, gdyż jeden numer to średnia rozmów/esów 300zł/m-c a córka płaci premium 49,90 i zaproponowali 129zł :shock:
O co chodzi z tym pełnomocnictwem, nie można chyba przenieść BEZ, skoro numer będzie na kartę w TM po powiedzmy 1 września ?

 #738155  autor: ciekawy
 06 sie 2014, 07:45
bo zwykły list to żaden dowód, liczą się tylko rejestrowane czyli polecone, dziwne, że T wysyła zwykłe listy,
jak przyszło na maila to wcześniej wypełniałeś zgode na info drogą elektroniczną ? a na te drugie dwa numery nie i dlatego przyszło papierowo ?
a maile zmieniałeś na jeden np przez netową wersje boa żeby nie wysyłali info na dwa maile ?

w oświadczeniu o braku akceptacji zmian pisze się o braku akceptacji zmian i opcjonalnie zleca się przeniesienie numeru na karte i tyle,
wszystko co więcej i co innego będzie napisane w tym papierze nie ma żadnej mocy prawnej i niczemu nie służy,

jak numer będzie w karcie po rozwiązaniu umowy to przenosisz standardową procedurą przez zgłoszenie w innej sieci i wszystko załatwią zgodnie z tym pełnomocnictwem które podpisujesz przy wniosku o przeniesienie numeru

 #738162  autor: ahmed
 06 sie 2014, 08:54
ciekawy pisze:........wszystko załatwią zgodnie z tym pełnomocnictwem które podpisujesz przy wniosku o przeniesienie numeru
no tak ale to nie będzie już przeniesienie z abonamentu na abonament z rabatem u nowego operatora np. 6 m-cy w PLAY, zgadza się ? ...tylko nowa umowa....

 #738177  autor: pazera
 06 sie 2014, 09:22
@Ciekawy

Nie przesadzaj. Mamy miesiąc na zerwanie umowy i nie ważne z jakiego powodu. Jest możliwość to z niej korzystać. Poza tym w piśmie piszę, że informacje uzyskamy na infolinii lub w punktach, więc wiedza konsultantów jest wystarczająca. Ja wolałem na wszelki wypadek zadzwonić na infolinię bo tam mają najnowsze info i zawsze można powołać się na nagranie.

 #738183  autor: molibden
 06 sie 2014, 09:31
jednego nie rozumiem. Patrzę na ofertę T i widzę że oni na stronie maja możliwość zakupu taryfy Basic w abonamencie. Z drugiej strony wszystkim dają ofertę nie do odrzucenia aby migrować do JUMP. Jak chca ujednolicić plany taryfowe to czemu ludziom nie dac zmigrować do BASiC dla przykładu za 29zł?
A co do migracji to co za problem przenieśc numer na kartę. Święty spokój i brak proszenia się o problemy. KOnsultanci jednym mówią jedno drugim drugie wiec jak ktos bedzie miał kilkaset zł kary to pretensje do samego siebie potem.

Nie przesadzaj. Mamy miesiąc na zerwanie umowy i nie ważne z jakiego powodu.
TO sobie spróbuj zerwać z datą na 31 sierpnia to zobaczysz czy nie liczy się powód. Nowy operator przyjmie każde zlecenie przeniesienia, ale to czy naliczą ci kare nie zależy od niego tylko od ciebie i od t-mobile które do tej pory nie zajęło jednoznacznego stanowiska co do procedury wypowiedzenia umowy i przeniesienia numeru. Nju czy Plus przyjmą zlecenie i wyślą standardowe pismo wraz z opcją wypowiedzenia którą sam zaznaczysz. Powiedz któą zaznaczysz i na jakiej podst zostanie zerwana wtedy umowa?

 #738188  autor: pazera
 06 sie 2014, 09:44
Ja zerwałem umowę z datą dnia następnego (wtedy kończył mi się obecny okres rozliczeniowy). Nie muszę pisać podstawy bo nikogo to nie interesuje. Po prostu teraz jest okres kiedy zrywanie umowy nie wiąże się z naliczaniem kary.

 #738192  autor: molibden
 06 sie 2014, 09:55
Dnia następnego? przecież dnia następnego (2.IX) w T-mobile będziesz już na nowych warunkach z wyższym abonamentem lub taryfą JUMP jeśłi taką wybierzesz. Mam przed sobą komplet papierów z przenosin z t-mobile do nju. We wniosku o rozwiązanie umowy stoi jak byk tryb rozwiązania i wskazana data na koniec okresu promocyjnego. Oświadczasz też w tym wniosku ze jesteś świadom konsekwencji i kar ewentualnie z tym związanych. dalej jest osobne Oświadczenie w którym znów określasz tryb rozwiązania umowy i ponowne przypomnienie o ty ze to ty odpowiadasz za ewentualne kary i nowy operator nie ma z tym nic wspólnego. Tak więc powiedz mi jaki tryb zastosujesz, wybierzesz składając wniosek o przenosiny na stronie jakiegokolwiek operatora
na koniec okresu promocyjnego? odpada
z zachowaniem okresu wypowiedzenia? TO jest pełen miesiąc zgodnie z prawem.
z konkretną datą? tu można dyskutować i sam byłem za ta opcją ale tu nie ma wymienionego twojego prawa do zerwania umowy w tym dniu i jeśli t-mobile uzna że nie powolujesz się na to pismo to beziesz bulił are.
Dlatego nie rozumiem czemu t-mobile nie wyda w tej sprawie jakiegos komunikatu. Rozumiem - klient jest cenny i nie należy mu ułatwiać odejścia ale to trochę takie nieeleganckie. Skoro jest tyle sprzecznych informacji to która opcja jest prawdziwa?

 #738193  autor: vaha
 06 sie 2014, 09:56
pazera pisze: Nie muszę pisać podstawy bo nikogo to nie interesuje. Po prostu teraz jest okres kiedy zrywanie umowy nie wiąże się z naliczaniem kary.
Zgadzam się. Też przeniosłem numer od razu do nowego operatora z zachowaniem jedynie terminu wypowiedzenia na koniec okresu rozliczeniowego. Procedura TM będzie taka, że naliczą na ostatniej fakturze karę, ale zostanie ona obniżona do 0zł, co nawet jest wspomniane w ich piśmie.

A od wczoraj jestem już na tymczasowym numerze RBM :)

Tylko pamiętajcie, że przy przenoszeniu numeru każdy operator zastrzega sobie 10 dni na wprowadzenie właściwego pakietu usług. Więc żeby nie zapłacić frycowego przez te 10 dni najlepiej do nich zadzwonić/napisać, czy już usługa jest w pełni dostępna. Unikniecie niepotrzebnych nieporozumień.
  • Strona 14 z 37
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 37
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 37