• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #710053  autor: Arletta
 13 kwie 2014, 22:08
Dwa lata temu, jeszcze rok temu Play kontaktował się z klientem przed końcem umowy oferując nowe opcje w celu przedłużenia umowy/ zatrzymania klienta.
Tym razem nie miałam takiego telefonu. Czy to teraz standard?

Sprawa dotyczy telefonu, z którego korzysta starszy człowiek, nie mający dostępu do internetu i ofert, nie mający szans świadomie i samodzielnie podjąć decyzji o warunkach umowy, a w swojej niewiedzy i naiwności oraz zaufaniu łyknie wszystko, co konsultant wciśnie (rzecz wiadoma, z korzyścią dla operatora).

Umowa przedłużyła się automatycznie, zanim zdążyłam zajrzeć do dokumentów i zareagować, zapytać o nową ofertę na dalszy okres...

W tydzień czy dwa po przedłużeniu przyszedł sms w stylu: "Czy wyrazasz zgode na kontakt doradcy w celu przedstawienia oferty na przeniesienie numeru do sieci Play Wyślij sms o treści TAK lub NIE".

Sms zupełnie nie dotyczący sprawy, bo użytkownik:
- nie przenosi numeru jako że jest już ich klientem,
- umowa automatycznie się przedłużyła, bez jakichkolwiek kroków...

Miesiąc temu wysłałam zapytanie/ zgłoszenie o tę sprawę do Play, ale do dziś nie uzyskałam odpowiedzi w temacie. Totalny ignor na klienta :shock: :roll:
Play zwyczajnie potraktował moje zapytanie o ten tajemniczy sms jako zgłoszenie dotyczące oferty utrzymaniowej.

W zgłoszeniu prosiłam, aby kontaktowano się ze mną na mój numer tel. (podany zresztą jako kontaktowy na umowie) lub na odpowiedź mailową na wskazany adres, gdyż osoba korzystająca z telefonu o którym mowa, nie podejmie samodzielnie decyzji. Zignorowano. Zgłoszeń było kilka, efekt za każdym razem ten sam...

Sprawa jest o tyle przykra, że mimo moich wszelkich próśb, mimo, że jako numer kontaktowy podałam swój numer, a nie numer użytkownika, to uparcie dzwonią do użytkownika, czyli wspomnianej osoby starszej...
Ostatnim razem dodzwoniła się (w końcu) do mnie konsultantka, poprosiłam o ponowny kontakt w bardziej dogodnym czasie za chwilę... na co się zgodziła, po czym bez mojej wiedzy (podczas gdy ja czekałam na kontakt), zadzwoniła do wspomnianej starszej osoby i zwyczajnie wcisnęła nową umowę... swoją drogą, niezbyt korzystną dla użytkownika, za to korzystną dla Play :| Ja ponownego kontaktu już się nie doczekałam...

Do tej pory uważałam Play za firmę niemal idealną. Kontakt był zawsze błyskawiczny, odpowiedzi na temat, sensownie załatwiane sprawy, konkret i profeska.
Same pozytywne oceny.

Tym razem czas oczekiwania na odpowiedź to 2-3 tygodnie, sprawa zignorowana, wciśnięta umowa w kontakcie z niewłaściwą osobą, która samodzielnie nie może decydować...
Totalnie olali mnie, mimo że to dzięki mnie zdobyli tego klienta... (i wielu innych, czego teraz żałuję). :|

Co się stało z Play? Gdzie się podział ten wyjątkowy profesjonalizm i poważne podejście do klientów?!

 #710056  autor: Agatka
 13 kwie 2014, 22:21
Zajmuje sie Celebrytami i reklamami. Cóż nie tylko ty jestes rozczarowana. Ja zawsze na przedłużenie umowy dostawalam lepsze warunki. Teraz koniec dobrego. Po 6 latach w sieci musialam zlozyc wypowiedzenie i dopiero Dostalam dobra ofertę.

Moja taryfa

Solo M - umowa na czas nieokreślony

 #710057  autor: buba1234
 13 kwie 2014, 22:23
Jakieś 10-20% tego społeczeństwa takie jest, mją gdzieś innych, np. mnie i innych juz pare razy prawie rozjechali na przejściu dla pieszych przedstawiciele tej kategorii. Nic dziwnego, że co roku 5-6tys. jest mordowanych na drogach przez pijaków i "ułanów". Na szczęście ich populacja sukcesywnie spada, ludzie sa mimo wszystko coraz mniej chamscy w odniesieniu do siebie i pozostaje się cieszyć, że 80-90% jest normalnych [choc i tak najwiekszy odsetek chamów jest w Polsce w UE].

Mojej sąsiadce orange przedłuzał umowe przez telefon co innego ustalili co innego jej przysłali w umowie, jej mąż podpisał bo kurier się spieszył. Teraz walczą w sądzie.
W każdej sieci znajda się tacy konsultanci miejmy nadzieję, że to mniejszość.

________________________________

 #710060  autor: mikkel
 13 kwie 2014, 22:32
Kurierzy zawsze się spieszą ale zawsze można to olać i spokojnie czytać umowę a jeśli nie to zawsze jest 10 dni. Co do pleja to co tu można powiedzieć... Kiedyś jakość szła w parze z cenami a teraz ceny poszły w górę a jakość pozostała na tym samym poziomie a właściwie chyba spada. Dla mnie zawsze plej będzie siecią gorszej kategorii. Jak dzwonie do kogoś to odrazu wiem czy ma numer w tej sieci czy w normalnej.

 #710066  autor: Artur051
 13 kwie 2014, 22:54
Ja dla odmiany korzystam z karty.... już obecny mój nume w Playu jest 3ci rok. No i co do samej sieci (jej jakości itp) złego słowa nie moge powiedziec, a HD Voice jeszcze dodaje smaczku. Na chwilę obecną jeśli miałbym zmieniać sieć to jedynie Mobile Vikings jest warte uwagi ;).

 #710067  autor: hath
 13 kwie 2014, 22:55
Niestety, play najlepsze oferty miał wtedy kiedy wchodził na rynek, po to by przyciągnąć klientów. Najlepsze oferty, najniższe ceny telefonów itd.
Później gdy stopniowo zaczął zdobywać coraz większą część rynku oferty były coraz gorsze.
Teraz gdy maja większość rynku, żyją w przekonaniu ze obecni klienci nie odejdą bo konkurencja nie oferuje nic specjalnego.

 #710075  autor: goral2099
 14 kwie 2014, 00:02
Co to znaczy, że umowa przedłużyła się automatycznie? Co to za oferta? Może przeszła na czas nieokreślony.

 #710102  autor: Ruben
 14 kwie 2014, 07:49
Arletta, w Play umowa po wygaśnięciu okresu zastrzeżonego, czyli na jaki została zawarta przechodzi w umowę na czas nieokreślony więc możesz ją rozwiązać z miesięcznym okresem wypowiedzenia.
Jeżeli umowa, która zawarta została telefonicznie z tą starszą osobą jest niekorzystna, to istnieje możliwość odstąpienia od niej, bez konsekwencji w ciągu 10 dni od daty podpisania. Na Waszym miejscu skorzystałbym z tej możliwości i poczekał na lepszą ofertę bądź zmieniłbym operatora.

 #710106  autor: Kryniczanin
 14 kwie 2014, 08:28
Play się skończył wraz z końcem wyższego MTR.

Pogadajcie w salonach z sprzedawcami i posłuchajcie ich opinii plany kosmos oferta bardzo przeciętna. Największym strzałem w kolano był ostatni no limit i podwyżki z nim związane np. sms osobno. Największe błędy wszechczasów to odpuszczenie GSM 1800 w 2007 i potem dziadowanie jak w 2013 w przetargu. No i 2009 i odpuszczenie dla Aero jednej paczki EGSM.

Te dwa wielkie błędy zdecydowały o obecnym miejscu tej sieci.

Nie mam (jeszcze) no limitu do wszystkich w związku z tym raz na miesiąc (1 dzień miecha) sprawdzam czy ktoś przeniósł numer. Do tej pory miesięcznie 2-3 a nawet 6 numerów z książki lądowało w Play. Teraz to już się skończyło. Od stycznia nikt ze znajomych nie przeszedł do Play a były miesiące gdzie po 6 numerów leciało z W3 do Play.

 #710131  autor: Arletta
 14 kwie 2014, 08:57
Ruben, dziękuję za konkretną informację. Umowa minęła w marcu, a potem (z tego co mówisz) przeszła na czas nieokreślony.
Swoją umowę (inny nr) podpisałam 3 lata wcześniej niż umowę osoby starszej, ale do mnie dzwonili przed końcem (i do innych znajomych też) z nową ofertą - widać, że zależało Play na zatrzymaniu klientów. Nowe oferty podczas rozmowy były w pierwszej kolejności wyższe, z korzyścią dla Play (to oczywiste), następnie negocjacje z uwzględnieniem potrzeb i oczekiwań stałego klienta.
W tym roku najwyraźniej odpuszczają...

Widzę, że ten no limit to teraz taki standard? Szkoda.

Starsza osoba korzystała z max 300 minut/ msc z umowy, która dawała ok. 400 minut za 29zł. Bez neta i sms. Czyli nawet nie wykorzystywała wszystkiego z dotychczasowej umowy.
Nowa oferta jaką otrzymała to no limit na rozmowy (bez neta i sms) w tej samej cenie... Czyli oferta po prostu żadna, dla osoby, która nie potrzebuje no limit...

Nowa umowa jeszcze nie została podpisana, rozumiem, że mogę jej nie przyjąć od kuriera?

 #710135  autor: marcin1980
 14 kwie 2014, 09:07
Tak możesz nie podpisać kurier to tylko pośrednik.
Ale niestety no-linit to teraz taki standard przez to inne abonamenty zdrożały albo przestały być atrakcyjne

Uśmiechnij się szkoda życia na głupoty

 #710138  autor: Ruben
 14 kwie 2014, 09:23
Arletta, oczywiście możesz nie podpisać umowy i jeżeli chcesz korzystać z usług Play, to możesz ten no limit uzyskać za 25pln ale najczęściej trzeba złożyć wypowiedzenie i wówczas pojawia się propozycja takiej oferty.
Agatka pisze:po złożeniu wypowiedzenia

12mc- 24,99 Free Komórki
15mc - 24,99 Free Komórki + Stacjonarne Lub Sms
Sprawę na spokojnie przemyśl i dopiero wówczas podejmij decyzję a nie zaszkodzi przez Play24 napisać przypominając, że w sprawie jakichkolwiek propozycji należy kontaktować się pod numer do kontaktu wskazany w umowie.
Jeżeli nie zawrzesz nowej umowy, to stare warunki będą obowiązywać nadal a umowa będzie na czas nieokreślony.

 #710141  autor: Arletta
 14 kwie 2014, 09:33
Dziękować jeszcze raz.

Najbardziej irytuje właśnie fakt, że mój numer jako kontaktowy:
- jest podany w umowie,
- był podkreślony kilkakrotnie w pierwszym zgłoszeniu (z bardzo dokładnym opisem sytuacji),
- był podany i podkreślony w kolejnych zgłoszeniach dotyczących tej samej, ciągnącej się ponad miesiąc sprawy,
- osoba starsza, do której uparcie dzwoni konsultant prosi o kontakt ze mną, bo owa osoba się nie zna i nie podejmuje sama decyzji,
- mimo obietnicy konsultanta podczas w końcu rozmowy ze mną, że zadzwoni do mnie za chwilę na wskazany (mój) numer, konsultant poraz kolejny, świadomie dzwoni do osoby starszej i perfidnie wciska swoją ofertę, a na co osoba starsza już w zwątpieniu i dla świętego spokoju mówi, żeby wysłali jej tą umowę...

Rażący brak profesjonalizmu, IMO.

 #710147  autor: butterfly
 14 kwie 2014, 10:00
Arletta, zdajesz sobie sprawę, że konsultanci to tak naprawdę firma zewnętrzna? Dla nich liczy się tylko sprzedaż. Nie ma co w sumie za to obwiniać Playa, bo to zwykły człowiek, który chce sprzedać ofertę za wszelką cenę i jedynie za co można go obwiniać, to za brak jakiegokolwiek sumienia. Tak samo te smsy, wysyłane byle gdzie, z nadzieją, że ktoś kto nie jest w Play się skusi dzięki temu na rozmowę i ew. przejście do Play. Umowę odrzuć, złóż wypowiedzenie. I tak samo zawsze postępuj. Nigdy nie uzyskasz tyle co przy złożeniu wypowiedzenia.

 #710173  autor: Arletta
 14 kwie 2014, 12:03
Oł, byłam pewna, że to pracownicy Play... zaangażowani w budowanie wizerunku firmy.
Ale to chyba nie robi większej różnicy, bo jeśli dobrze rozumiem, są nagradzani prowizyjnie za podpisaną umowę, a nie sam kontakt (bezskuteczny)? Czyli pracownikowi (Play'owemu czy zewnętrznemu) powinno zależeć tak samo na fachowej i profesjonalnej pracy, skutkującej umową i zaufaniem? Chyba że coś znowu pomijam? :)

 #710175  autor: pakierhakierxd
 14 kwie 2014, 12:09
W ciągu 10 dni można było to odkręcić,teraz to już chyba za późno,co zrobisz różni są konsultanci ...

Pozdrawiam :)

 #710183  autor: Ruben
 14 kwie 2014, 12:29
Arletta, z tego co napisałaś, to telefonicznie zawarty został aneks do umowy czyli kurier z nową umową nie przyjedzie. Myślę, że najbezpieczniej będzie odstąpić od tego aneksu do umowy zawartego poza lokalem Usługodawcy o ile nie upłynął ustawowy termin 10 dni. Sprawdź i działaj, jeżeli nie jest za późno.

 #710211  autor: Arletta
 14 kwie 2014, 14:13
No to teraz się zakręciłam zupełnie... ;)

Starsza osoba powiedziała, że konsultant kazał czekać na kuriera po niedzieli (czyli od dziś).
Rozmowa sprzed kilku dni, wszystko przez telefon... Ruben, co masz na myśli mówiąc: "aneksu do umowy zawartego poza lokalem Usługodawcy"?

 #710217  autor: Ruben
 14 kwie 2014, 14:26
Arletta, umowy zawarte poza lokalem to umowy zawierane na odległość np. przez telefon i od takich umów zgodnie z Ustawą przysługuje możliwość odstąpienia w ciągu 10 dni (nie dotyczy to firm).
Zrozumiałem, że ta umowa/aneks, którą zawarła starsza osoba dotyczy opcji "bez telefonu". W takich przypadkach Play kiedyś przesyłał tylko listem Aneks i to wszystko, żadnego kuriera nie było.
Dlatego jeżeli nie pasuje Ci ta umowa i chcesz od niej odstąpić, to zadzwoniłbym do BOK i poinformował o tym, ewentualnie poprzez panel zgłoszeniowy Play24.

 #710221  autor: pakierhakierxd
 14 kwie 2014, 14:40
Jeszcze nigdy jak przedłużałem umowę bez telefonu kuriera nie było :)

Pozdrawiam :)