• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #709117  autor: mbbrzoza
 09 kwie 2014, 15:41
Witam,
Mam nietypowy problem z moim telefonem w sieci PLAY:
Od prawie dwóch miesięcy czasu operator blokuje połączenia - codziennie między godziną 12:00 a 13:00 przychodzi na moją kartę abonamentową sms "MONITORING Wszystkie połączenia dla twojego numeru zostały zablokowane, więcej informacji uzyskasz dzwoniąc na numer 790500500 .play"
Po czym telefon zostaje zablokowany na amen - nawet na 112 nie można zadzwonić. Połączenia przychodzące czasami dochodzą a czasami nie.
Problem zgłaszam do P4 prawie codziennie w salonie, po czym odblokowują mi aparat do następnego dnia gdzie dzieje się to samo. Co drugi dzień dzwonią, że naprawili po czym kolejnego dnia sytuacja się powtarza. Raz nawet podczas rozmowy z konsultantem Play - który dzwonił do mnie powiedzieć że problem został rozwiązany, połączenie zostało rozłączone i przyszedł powyższy sms.

Ponad tydzień temu zostawiłem temat i do dnia wczorajszego telefon był nieczynny, po czym został odblokowany i dzisiaj znowu identyczny komunikat.
Dodam, że z telefonu są prowadzone normalne rozmowy, żadnych międzynarodowych, premium sms czy innych dziwactw...

Co mogę zrobić jako abonent, bo nie mam siły, proponują mi 10 zł zniżki na abonament na telefon który jest aktualnie nadal zablokowany...?
Chciałbym zmienić operatora, ale grożą mi za to karami...
Dysponuję udokumentowanymi reklamacjami, ale nie mogę codziennie latać do salonu i zgłaszać nowych.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2014, 20:04 przez mbbrzoza, łącznie zmieniany 1 raz.

 #709203  autor: vh
 09 kwie 2014, 20:24
Wymieniałeś kartę sim?

Skoro reklamacje nie odnoszą skutku, spróbuj zgłosić sprawę do UKE: http://www.uke.gov.pl/kontakt/

Na słuchawkach siedzą studenci na śmieciówkach, którzy działają schematycznie, a to grubsza sprawa, której nie są w stanie wyżej popchnąć (widocznie procedury tego nie przewidują).

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #709256  autor: ot_byt
 10 kwie 2014, 00:26
Jak szybko P4 usuwa zgłaszany w salonie problem - czy zawsze robią to od razu czy może trzeba na to dłużej czekać - ile najdłużej musiałeś czekać ?

 #709261  autor: darek638
 10 kwie 2014, 03:21
mbbrzoza, nie wolno blokować 112. Pisz do UKE.

Nigdy więcej Play.

 #709378  autor: pakierhakierxd
 10 kwie 2014, 16:53
Może opisz ten problem na oficjalnym forum Play http://forumplay.pl/ ,może tam ci pomogą bardziej.

Pozdrawiam :)

 #709458  autor: ot_byt
 11 kwie 2014, 01:11
Na forum P4 co najwyżej powiedzą, żeby zacisnąć zęby i jakoś z tym żyć. Tego samego pewnie dowiedziałby się w UKE.

Ja bym się zastanowił poważnie nad skorzystaniem z przepisu art. 491 § 2 zd. 1 kc. Po to właśnie był mi potrzebny czas usuwania problemu, by określić możliwość skorzystania z tego przepisu.

Wyjaśnić należy przede wszystkim, iż umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych określa świadczenia niepieniężne, do których zobowiazuje się dostawca usług (art. 56 ust. 3 pkt 2 Pt) oraz wzajemne świadczenie pieniężne użytkownika końcowego. Jednocześnie określa ona, zgodnie z treścią przepisu art. 56 ust. 3 pkt 11 Pt, funkcjonalność świadczonych usług, w tym w szczególności: czy zapewniane są połączenia z numerami alarmowymi (lit. a), o wszelkich ograniczeniach w kierowaniu połączeń do numerów alarmowych (lit. c) oraz o wszelkich ograniczeniach w dostępie i korzystaniu z usług i aplikacji (lit. d). Brak wywiązywania się z umowy, gdy nie ma określonych w umowie ograniczeń w korzystaniu z usług i ograniczeń w połączeniach na numery alarmowe (chociaż nie jest to w ogóle dopuszczalne zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego), powoduje brak wywiązywania się z umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych i umożliwia potencjalnie skorzystanie z możliwości odstąpienia od części umowy w rozumieniu przepisu art. 491 § 2 zd. 1 kc.

Aby skorzystać z możliwości określonej w tym przepisie należy najpierw wezwać dostawcę usług do wykonania zobowiazania ciągłego, wyznaczając mu odpowiedni termin na dokonanie tego, a następnie można odstąpić według swego wyboru albo od części zobowiazania ciągłego, którego dostawca nie może spełnić, albo od całej reszty zobowiązania ciągłego pozostałego do końca umowy. Zgodnie z orzecznictwem Sądu Najwyższego zobowiąznia ciągłe są podzielne pod względem czasu i stosuje się do nich przepis art. 491 § 2 kc (np. wyrok SN z dnia 15 maja 2007 r., sygn. akt V CSK 30/07, OSP 2008, z. 12, poz. 127) a takim zobowiązaniem jest z całą pewności umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w ramach której dostawca usług zobowiązuje się do świadczenia usług telekomunikacyjnych na rzecz użytkownika końcowego przez określony okres czasu. Jeśli zaś chodzi o termin, to "odpowiedni" należy rozumieć jako termin realny do usunięcia naruszenia umowy. Jednocześnie dostawca musi pozostawać w zwłoce co do świadczenia usługi, czyli brak realizacji umowy musi wynikać z jego winy jak np. nieodpowiednia infrastruktura, niewłaściwe oporogramowanie urządzeń używanych do przesyłania sygnałów w sieci (tyle, że obowiązek udowodnienia braku winy obciąża dostawcę, a nie użytkownika).

Przy zdalnym dostępie do całej sieci P4 i usług w niej świadczonych, wydaje mi się, że termin 1 dnia byłby wystarczającym do zachowania wymogu wyznaczenia odpowiedniego terminu na usunięcie naruszenia umowy. W przypadku braku usunięcia naruszenia w tym terminie należałoby złożyć jednostronne oświadczenie woli o odstąpieniu od reszty umowy.

Przepis art. 491 § 2 zd. 1 ma charakter iuris cogentis, a wobec tego nie można wyłączyć jego stosowania w drodze czynności cywilnoprawnej. Oczywiście informacji o takim przepisie trudno szukać w umowach czy regulaminach, bo to oznaczałoby potencjalną utratę klientów. Lepiej ograniczyć się z punktu widzenia dostawcy usług jedynie do wyliczenia wysokości kar umownych przysługujących użytkownikowi końcowemu od P4 w przypadku braku realizacji usług, które zostały i tak określone, tak jak w przypadku usługi powszechnej, na dosyć żenująco niskim poziomie (vide np. Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 dla Abonentów) gdzie przeciętnemu Kowalskiemu przysługiwać będzie jakieś 1 czy 2 złote (LOL) za każdy dzień niemożności korzystania z usług. Przepis ten należy do przepisów części ogólnej księgi III kc i odnosi się do nazwanej pozakodeksowej umowy cywilnoprawnej, jaką jest umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych, skoro Pt nie zawiera przepisów szczególnych w tym zakresie, wyłączających jego stosowanie.

Jednocześnie do skorzystania z możliwości przewidzianych w omawianym przepisie art. 491 § 2 zd. 1 Pt nie jest konieczne składanie jakichkolwiek reklamacji. Zgodnie z przepisiem art. 107 ust. 1 w zw. z art. 104 ust. 1 Pt wyczerpanie trybu postępowania reklamacyjnego jest konieczne wyłącznie w przypadku dochodzenia roszczeń, gdy tymczasem odstąpienie od umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych jest uprawnieniem kształtującym, a nie roszczeniem.

Proszę pamiętać, że odstąpienie od umowy to nie to samo co rozwiązanie umowy. Rozwiązanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych ma miejsce wtedy, gdy z jakichś powodów umowa nam już nie odpowiada, lecz nie ma miejsca zwłoka dostawcy usług w wykonaniu jego zobowiązania ciągłego. Wówczas dostawcy usług przysługuje określone w przepisie art. 57 ust. 6 Pt roszczenie o zwrot ulgi albo proporcjonalnie pomniejszonej części ulgi. W przypadku odstąpienia od umowy wygaśnięcie stosunku cywilnoprawnego między dostawcą usług i abonentem następuje w wyniku zawinionego przez dostawcę braku wywiązywania się z umowy (świadczenia usług) i pociąga za sobą obowiązek zwrotu świadczeń. Dyspozycja przepisu art. 57 ust. 6 Pt obejmuje wyłącznie rozwiązanie umowy przez abonenta, a nie odstąpienie, wobec czego dostawca nie będzie mógł w tym drugim przypadku domagać się zwrotu ulgi, gdyż nie jest to świadczenie, które można objąć obowiązkiem zwrotu stosownie do treści przepisu art. 494 kc. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia umowa uznawana jest za niebyłą w odniesieniu do np. pozostałego czasu trwania zobowiązania ciągłego (tak samo jak ma to miejsce w przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie pierwszych 10 dni).

Sugeruję także zerknąć na wskazany przeze mnie wcześniej przepis art. 20 ustawy o systemie powiadamiania ratunkowego. Istnieje obowiązek zapewnienia bezpłatnych połączeń z numerami alarmowymi, który to obowiązek dotyczy wszystkich użytkowników dostawcy i trwa 24/7 - wcześniej uregulowane było to w przepisie art. 77 Pt. Brak zapewnienia nawet jednemu użytkownikowi połączeń na numery alarmowe kwalifikuje się na przewidzianą w tym przepisie karę - więc można ich potencjalnie postraszyć zgłoszeniem tej sprawy do UKE w celu wynegocjowania jakichś bonusów czy upustów w opłatach (przynajmniej ja bym tak zrobił).

Takie więc jest moje zdanie w tym temacie. Można je wydrukować, rozpowszechniać i powielać bez żadnych ograniczeń w celu uzyskania informacji, czy ktoś znajduje jakieś błędy w takim toku rozumowania.

Oczywiście proponuję przed podjęciem jakichkolwiek kroków skonsultować to z dobrym prawnikiem - pytanie kontrolne do niego: czym się różni operator telekomunikacyjny od dostawcy - jak prawnik nie wie to znaczy, że w ogóle nie kojarzy tematu, nie mówiąc o szczególowych rozważaniach na wskazanym poziomie.

 #709460  autor: darek638
 11 kwie 2014, 02:47
Łał :shock:

Nigdy więcej Play.

 #709462  autor: Kryniczanin
 11 kwie 2014, 06:54
Sprawa przegrana - sprawdzałem kiedyś jak zachowa się tel z kartą która zostanie w dniu x odłączona od sieci - całkowita deaktywacja i 112 udało się wybrać na nokia 9500 (sprawdzane 2006 rok) więc łatwo mogą powiedzieć że to wina tela że 112 nie łączy.

 #709464  autor: mikkel
 11 kwie 2014, 07:45
Ja bym sprawdził na nowej karcie, jeżeli jeszcze tego nie sprawdzałeś. Jeśli by to nie zadziałało to jeszcze na innym telefonie. Telefon powinien łączyć ze 112 nawet bez karty sim. W starych nokiach nawet przy zablokowanym telefonie jak wybrało się "112" to odblokowywało i można było się połączyć.
Wtedy wiesz że to nie Twoja wina i np. idziesz do prawnika czy UKE.

 #709476  autor: vh
 11 kwie 2014, 09:34
ot_byt pisze:umożliwia potencjalnie skorzystanie z możliwości
ot_byt pisze:można ich potencjalnie postraszyć
Oh, mother!

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b