• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #704114  autor: orson_dzi
 14 mar 2014, 21:55
zielony71 pisze: Tu jestem winien Czytelnikom małe wyjaśnienie. Ja złożyłem oddzielne reklamacje dotyczące groupona i bonu na akcesoria, wychodząc z założenia, że warto podwoić szansę wygranej w tym kasynie. Na wszelki wypadek nawet złożyłem je w kolejnych dniach aby przypadkiem nie trafiły do tego samego konsultanta. Niestety manewr się nie udał i odpisywali mi w jednym emailu na obie reklamacje, stąd cytowane odpowiedzi w tym i poprzednim rozdziale zaczynają lub kończą się na wielokropku.
Prawidłowo. Już to pisałem, chyba nawet Tobie - ile zgłoszeń nie zrobisz, to dostaniesz jedną odpowiedź, a reszta zostanie potraktowana jaka zgłoszenia zdublowane z dopiskiem, że odpowiedź została udzielona w zgłoszeniu nr...

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #704444  autor: zielony71
 17 mar 2014, 10:36
ROZDZIAŁ 7 - czyli (nie)bezpieczny internet.

Co zrobić aby za połączenia z internetem w Polsce pobrać opłatę wyższą niż w roamingu międzynarodowym? (czytaj: żeby dobrze zarobić a się nie narobić;-))
Nie da się?
Trzeba przyznać, że analitycy w Orżnąć odrobili swoją pracę domową. Myśleli, myśleli i wymyślili: "bezpieczny internet". Trzeba przyznać, że proponując taką nazwę dla tej usługi, pomarańczowi wykazali się także sporą dawką poczucia humoru;-)

Kilka słów o usłudze bo może nie każdy wie ocb.
"W trosce o klienta" wprowadzono trzy przedziały opłat:
3 zł - jeżeli klient wykorzysta mniej niż 1 MB transmisji danych,
10 zł - jeżeli klient wykorzysta więcej niż 1MB a mniej niż 299 MB transmisji danych,
20 zł - jeżeli klient wykorzysta więcej niż 299MB a mniej niż 1 GB transmisji danych.
Powyżej 20 zł następuje "lejek" czyli klient już więcej nie zapłaci ale też w praktyce nie skorzysta bo prędkość spada właściwie do zera (2KB/s).
Na pierwszy rzut oka wygląda sensownie prawda? Jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach a w tym wypadku tym szczegółem jest to, jak ustawione są poszczególne stopnie tych "schodków".

Spójrzmy ile zapłaciłby klient Orżnąć wykorzystujący miesięcznie 100kB transmisji danych w trzech wariantach:
- korzystając z usługi "bezpieczny internet" - 3 zł
- wg standardowego cennika (gdyby dało się wyłączyć "bezpieczny internet") - 0,50 zł
- w roamingu międzynarodowym w dowolnym kraju EU - 0,23 zł

Teraz spójrzmy ile zapłaciłby klient Orżnąć wykorzystujący miesięcznie 2 MB transmisji danych w trzech wariantach:
- korzystając z usługi "bezpieczny internet" - 10 zł
- wg standardowego cennika (gdyby dało się wyłączyć "bezpieczny internet") - 10 zł
- w roamingu międzynarodowym w dowolnym kraju EU - 4,60 zł

Jak widać jedną z przyczyn wysokiej emigracji młodych Polakow może być chęć obniżenia rachunków w Orżnąć;-) Swoją drogą to szkoda, że Komisja Europejska nie może narzucać stawek wewnątrzkrajowych.

Ktoś powie, że celowo i złośliwie dobrałem wartości wykorzystania transmisji danych:-)
To potwarz! Gdybym był złośliwy to jako przykład wybrałbym wartość 1,1 MB;-)
Nie mam danych na temat tego jakie jest przeciętne miesięczne zużycie danych przez klientów niekorzystających ze smartfonów. Ale analitycy w Orżnąć mają takie dane i jestem gotów założyć się o skrzynkę dobrego browca, że umiejętnie wykorzystali swoje "liczydła";-)
Orange ma przecież taryfę dedykowaną specjalnie dla smartfonów "smart plan multi". Należy więc domniemywać, że osoby wybierające taryfę "smart plan halo" nie zamierzają w poważnym stopniu korzystać z transmisji danych w swoich telefonach.

Wybaczcie ten przydługi wstęp ale bez niego temat mojej kolejnej reklamacji w Orżnąć byłby zupełnie niezrozumiały.

Korzystam z nieco leciwego już smartfona z systemem windows mobile 6.0.
Szkoda, że Microsoft go zarzucił bo to system o stabilności "przemysłowej" i w dodatku nic nie robi sam, jak ma zamiar połaczyć się z internetem to pyta użytkownika o zgodę.
Przed przejściem do Orżnąć w ogóle nie płaciłem za internet w telefonie, ponieważ w Virgin jest on darmowy (jest "lejek" ale do poczty wystarcza). W Orżnąć szybko przekonałem się, że to co miałem wcześniej za darmo ma całkiem wysoką cenę.
W pierwszym miesiącu korzystania 10 zł, za 1,25 MB transmisji danych dało mi do myślenia i to było podstawową przyczyną dla której dokupiłem sobie ofertę Orange Freenet z pakietem danych na konto (drugą przyczyną była kusząca oferta Groupona).

"Od dziś (23.08) klienci Orange mogą korzystać z nowej oferty internetowej. Decydując się na Orange Free Net, otrzymają wspólny pakiet danych do wykorzystania na różnych urządzeniach takich jak tablet, smartfon czy laptop".
(źródło: http://www.komputerswiat.pl/nowosci/int ... adzen.aspx)
Tak przedstawiana jest ta oferta w informacjach prasowych. Brzmi nieźle prawda? W sam raz dla mnie.
Po zakupie oferty rozczarowanie przyszło bardzo szybko. Kilka emaili na telefonie i przychodzi sms, że właśnie coś tam przekroczyłem i naliczono mi opłatę 10 zł (dokładnie treści nie pamiętam ale coś w ten deseń). Znając legendarną już jakość Orange nawet bardzo się nie przejąłem. Pomyślałem, że coś im tam nie zadziałało, złożę reklamację i już za 2 miesiące sprawa się wyjaśni.
Byłem takim optymistą, że nawet nie złożyłem reklamacji na piśmie tylko zadzwoniłem do BOK i powiedziałem, że coś im tam chyba nie działa tak jak potrzeba;-)
Konsultant był nawet całkiem rozgarnięty. Przebieg rozmowy był mniej więcej taki:
Przedstawiłem problem, konsultant sprawdził i oznajmił, że naliczenie jest jak najbardziej prawidłowe. Pakiet na konto owszem jest ale jest wykorzystywany po pełnym wykorzystaniu danych dostępnych w ramach usługi "(nie)bezpieczny internet" (czyli zapłaceniu 20 zł).
Zgodził się nawet ze mną, że to trochę bez sensu, że płacę, za OFN 15 zł/mc ale żeby wykorzystać częściowo 3 GB z tego pakietu muszę najpierw zapłacić 20 zł za "bezpieczny internet". Był tak pełen zrozumienia, że nawet sprawdził czy przypadkiem nie da się wyłączyć usługi "(nie)bezpieczny internet". No niestety się nie da.
Ze wstydem przyznaję, że dopiero na tym etapie zacząłem lekturę cenników i regulaminów:-(
Ale im dłużej czytałem tym bardziej miałem wrażenie, że konsultant nie ma racji. Założyłem nawet temat na forum żeby dowiedzieć się czegoś więcej. Stali bywalcy stwierdzili, że to działa tak jak twierdzi konsultant, nawet jeżeli zapisy regulaminów nie są do końca jasne.
No nie byłbym sobą gdybym sprawę tak zostawił;-)
Złożyłem oficjalną reklamację (3.02.2014) gdzie powołując się na konkretne zapisy regulaminu argumentowałem, że naliczenie jest bezzasadne.
Po kilku dniach otrzymałem listem poleconym oficjalną odpowiedź:

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na zgłoszenie reklamacyjne informuję o jego rozpatrzeniu.

Nawiązując do zgłoszeni informuję, iż w ramach usługi Orange Free Net pakiet danych przyznawany jest dla całego konta, na którym znajduje się Orange Free Net i może być wykorzystany przez pozostałe numery z tego konta.
Plany taryfowe mogące korzystać z pakietu przyznawanego na konto: Smart Plan na rozmowy (Smart Plan Halo), Smart Plan (Smart Plan Multi), Smart Plan Mix, Delfin II w Orange (abonament), Pelikan II w Orange (abonament), Pantera II w Orange (abonament) Limit wykorzystywany jest:
- dla numeru Orange Free Net - w pierwszej kolejności
- dla pozostałych numerów na koncie - na końcu, po wykorzystaniu ewentualnych pakietów danych lub taryfikacji schodkowej.

Z tego w zględu w okresie rozliczeniowym od 14.01.2014 widoczna jest opłata za transmisje danych w usłudze Smart Plan na Rozmowy w kwocie 10.00 zł. Opłata ta związana jest z usługą Bezpiecznego Internetu tzw. taryfikacja schodkowa. Po pierwszej transmisji danych w okresie rozliczeniowym jest włączany automatycznie pakiet 1 MB i naliczana jest opłata 3.00 zł. Po przekroczeniu 1 MB, włącza się drugi pakiet 299 MB i naliczona jest opłata 7.00 zł. Po przekroczeniu 300 MB, włącza się trzeci pakiet 700 MB i naliczona jest opłata 10.00 zł. Po wykorzystaniu 1GB danych możliwe jest korzystanie z limitu danych z oferty Orange Free Net.

W związku z powyższym nie możemy zgodzić się z Pana sugestią, że opłaty naliczone zostały nieprawidłowo.

Wyrażam nadzieję, ze przekazane informacje będą pomocne w wyjaśnieniu zgłoszonej sprawy.

Reklamacja rozpatrzona przez ............

Z poważaniem.

Orange Polska S.A.


(starałem się zachować oryginalną pisownię).

Odpowiedź niby na temat. Z tym, że nie pytałem jak to działa. Wiem jak działa. W reklamacji uzasadniałem, że działa niezgodnie z zapisami regulaminu. W odpowiedzi spodziewałbym się tego, że powołają się na konkretne paragrafy i uzasadnią dlaczego wg nich działa dobrze. Oceńcie sami.


(niestety ze względu na objętość rozdziału muszę go podzielić na kilka odcinków) c.d.n.

 #704451  autor: AERO2 USER
 17 mar 2014, 11:39
@zielony71 masz w regulaminie Orange Free Net informację:
9. W przypadku ofert rozliczanych na wspólnym Koncie Abonenckim innych niż Orange Free Net (z zastrzeżeniem pkt 10). Limit wykorzystywany jest po zużyciu środków z pakietów danych udostępnionych w ramach kwoty abonamentu w danych ofertach oraz po wykorzystaniu środków z usług dodatkowych zwiększających limit transferu danych w tych ofertach.
10. W przypadku ofert i usług posiadających ograniczenie prędkości przesyłania danych po wykorzystaniu przysługującego limitu ograniczenie prędkości przesyłania danych nastąpi po zużyciu środków z Limitu.
http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary ... 660744.pdf

 #704523  autor: orson_dzi
 17 mar 2014, 18:07
Oprócz tego wyłączenie Bezpiecznego Internetu jest niemożliwe. I nie mówię tu o oficjalnych metodach, ale nawet "na lewo" nie ma takiej opcji.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #704529  autor: zielony71
 17 mar 2014, 18:38
AERO2 USER pisze:@zielony71 masz w regulaminie Orange Free Net informację:
9. W przypadku ofert rozliczanych na wspólnym Koncie Abonenckim innych niż Orange Free Net (z zastrzeżeniem pkt 10). Limit wykorzystywany jest po zużyciu środków z pakietów danych udostępnionych w ramach kwoty abonamentu w danych ofertach oraz po wykorzystaniu środków z usług dodatkowych zwiększających limit transferu danych w tych ofertach.
10. W przypadku ofert i usług posiadających ograniczenie prędkości przesyłania danych po wykorzystaniu przysługującego limitu ograniczenie prędkości przesyłania danych nastąpi po zużyciu środków z Limitu.
http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary ... 660744.pdf
Znam ten punkt już na pamięć.
Wg mnie mówi on o tym, że "bezpieczny internet" miałby pierszeństwo w 2 przypadkach:
1. Gdyby "bezpieczny internet" był udostępniony w ramach kwoty abonamentu. Tak jednak nie jest bowiem mam w umowie wyraźnie napisane abonament 29,90 a za "bezpieczny internet" doliczono mi 10 zł extra.
2. Gdyby "bezpieczny internet" był usługą dodatkową. Tak jednak nie jest, nie ma go w wykazie usług dodatkowych, nie da się go wyłączyć i jest w wykazie usług podstawowych.
Więcej na ten temat napiszę już jutro, w kolejnej części powieści;-)

 #704537  autor: AERO2 USER
 17 mar 2014, 19:16
@zielony właściwie masz rację. "Bezpieczny Internet" jest usługą a nie pakietem danych czy usługą dodatkową ;) Poza tym sami w regulaminie "Regulamin promocji w ofertach Smart Plan na Rozmowy, Smart Plan, Smart Plan Mix obowiązuje od 5 lutego 2014 r. do odwołania" podają jakie są usługi dodatkowe.
pkt. 14. W każdej chwili Abonent oferty abonamentowej i mix ma możliwość sprawdzenia rodzaju włączonych Usług dodatkowych oraz ilości dostępnych środków w ramach tych Usług wysyłając SMS-a pod numer 353, w treści SMS-a wpisując komendę ILE INNE (usługa zwraca nazwy oraz dostępne środki w ramach usług z limitowaną liczba minut/SMS-ów/KB) (opłata za SMS-a zgodna z obowiązującym Abonenta Cennikiem usług)lub wpisując komendę PODAJ USŁUGI DODATKOWE (usługa zwraca nazwy wszystkich aktywnych usług dodatkowych – zarówno tych nielimitowanych jak i tych z ograniczoną liczbą minut/SMS-ów/GB) (opłata za SMS-a zgodna z obowiązującym Abonenta Cennikiem usług).
http://www.orange.pl/binaries/PL/Binary ... 475675.pdf

 #704611  autor: bazooka
 18 mar 2014, 07:56
wolvier pisze:Niestety w Orange jest ogromne bordello (i każdy to potwierdzi)- ale jeżeli ktoś ma trochę więcej samozaparcia to wywalczy swoje i mu się opłaci
- mnie się opłaciło i paru osobom też - autorowi temu artykułu zapewne też.... i co przez 2 lata mam płakać że jest do d@@y, orange mnie oszukało ale summa sumarum i tak wychodzi taniej niż u złodziei z T-Mobile czy mającym problem z zasięgiem Play... ( o Plusie nie wspominam bo drożyzna....
Popieram :)

Czytelnicy telenowel, niech zauważą, że autor tematu cały czas podkreśla, co go skusiło - kupon Groupon... hmm
...a w jakiej teraz jesteś sieci u jakiego Operatora Panie Zielony :?:

 #704633  autor: zielony71
 18 mar 2014, 10:05
Jeśli pozwalasz się komuś traktować jak nierozgarnięte dziecko to oczywiście Twoja sprawa. Nic mi do tego. Ja żądam szacunku dla klienta. Jeżeli się przedstawia jakąś ofertę to trzeba ją zrealizować a nie wycofywać się chyłkiem albo kluczyć, w nadziei, że ktoś odpuści.
Niech się cieszą, że nie żyjemy w USA, bo by jeszcze płacili zadośćuczynienie za straty moralne;-)

[ Dodano: 2014-03-18, 12:38 ]
Po otrzymaniu rachunku telefonicznego, 17 lutego składam kolejną reklamację (w tym momencie poniosłem już konkretną "szkodę", wcześniej to były tylko wirtualne zapisy na koncie abonenckim).
W reklamacji staram się najprościej jak potrafię wyjaśnić moje stanowisko:

Witam.
Niniejszym składam reklamację dotyczącą wysokości rachunku telefonicznego FV ....... wystawionego w dniu 14.02.2014, nr konta klienta ........na kwotę 85,49 zł. Z zestawienia dołączonego do faktury wynika, że została naliczona opłata w wysokości 10 zł za połączenia internetowe (tzw "bezpieczny internet") dla numeru .........
Na moim koncie abonenckim mam dwie usługi - abonament telefoniczny w taryfie smart plan halo 29 zł (nr ...........) oraz orange free bez terminala (nr ................).
Zgodnie z regulaminem świadczenia usługi "Orange Free Net" posiadany limit danych można wykorzystać na Konto Abonenckie min. w taryfie Smart Plan na rozmowy (Smart Plan Halo) - patrz punkt 8 str 19 regulaminu.
Regulamin usługi "Orange Free Net" w punkcie 9 na str 19 stanowi: "W przypadku ofert rozliczanych na wspólnym Koncie Abonenckim innych niż Orange Free Net, limit wykorzystywany jest po zużyciu środków z pakietów danych udostępnionych w ramach kwoty abonamentów w danych ofertach oraz po wykorzystaniu środków z usług dodatkowych zwiększających limit transferu danych w tych ofertach."

Pakiet "bezpieczny internet" nie jest udostępniany w ramach kwoty abonamentu o czym mówi przypis nr 3, zamieszczony pod tabelą nr 1 (strona 5 cennika usług), który brzmi: "Opłata nie jest rozliczana w ramach Kwoty Abonamentu w ofercie Smart Plan na Rozmowy(Smart Plan Halo), Smart Plan (Smart Plan Multi)".
Pakiet "bezpieczny internet" nie jest usługą dodatkową w rozumieniu cennika usług bowiem nie jest zamieszczony w tabeli nr 2 w punkcie 3 Cennika Usług (str nr 6 i dalsze cennika) natomiast jest zamieszczony w tabeli nr 1 w punkcie 2.1 cennika (str nr 2 i dalsze cennika) tj. w tabeli obejmującej usługi objęte Kwotą Abonamentu.
Skoro nie zachodzą przesłanki wymienione w punkcie 9 na str 19 Regulaminu usługi "Orange Free Net" to limit danych na konto powinien być wykorzystywany przed usługą "bezpieczny internet" a zatem opłata za ten pakiet nie powinna być naliczona.
Dlatego domagam się skorygowania wystawionej faktury o kwotę 10 zł i zaliczeniu nadpłaconej kwoty na poczet przyszłych rachunków.
Z poważaniem.


No może całkiem proste to to nie jest ale cóż poradzić gdy materia skomplikowana;-)

Po kilku dniach otrzymuję listem poleconym odpowiedź:

Szanowny Panie,

W odpowiedzi na otrzymane zgłoszenie, dotyczące naliczonych opłat za przesyłanie danych dla numeru .... ujętych w fakturze z 14.02.2014 r., wyjaśnienia przedstawiam poniżej.

Po ponownej weryfikacji sprawy informuję, że stanowisko Spółki wraz z uzasadnieniem merytorycznym zawarte w korespondencji z dnia 06.02.2014 (znak.....), nie uległo zmianie.

Dodam, że zgodnie z Regulaminem promocji "Orange Free Net'' limit danych dla konta wykorzystywany jest po zużyciu środków z pakietów danych udostępnionych w ramach kwoty abonamentu w danych ofertach oraz po wykorzystaniu środków z usług dodatkowych zwiększających limit transferu danych w tych ofertach.
W przypadku ofert i usług posiadających ograniczenia prędkości przesyłania danych po wykorzystaniu przysługującego limitu ograniczenie prędkości przesyłania danych nastąpi po zużyciu środków z Limitu. Również w Cenniku usług w Orange Free Net jest informacja, że w przypadku ofert innych niż Orange Free Net limit wykorzystywany jest po pakietach przyznanych w ramach danych ofert lub usług dodatkowych.

Natomiast dla oferty Smart Plan na Rozmowy z abonamentem w wysokości 29,90 zł Regulamin promocji w ofertach Smart Plan na Rozmowy, Smart Plan, Smart Plan Mix i Cennik usług wspomnianej oferty określają opłaty za usługi objęte daną kwotą abonamentu. W zależności od posiadanej w danym okresie rozliczeniowym przez Abonenta oferty i planu taryfowego, Abonent otrzymuje określony zestaw usług zgodnie z tabelami zawartymi w Regulaminie oferty. Przy abonamencie Smart Plan na Rozmowy 29.90 w ramach usług podstawowych Abonent otrzymuje między innymi przesyłanie danych pakietowe:
1. za rozpoczętą transmisję danych w przedziale od 50kB do 1MB pobierana jest jednorazowa opłata w wysokości 3zł,
2. za rozpoczętą transmisję danych w przedziale powyżej 1MB do 299 MB pobierana jest dodatkowa, jednorazowa opłata 7zł,
3. za rozpoczętą transmisję danych w przedziale powyżej 299 MB do 1GB pobierana jest dodatkowa opłata 10zł,
Powyżej transmisji danych o wartości 1GB dalszy transfer danych jest bezpłatny, jednak z ograniczoną prędkością do 16 kb/s.

Mając na uwadze powyżej przedstawione fakty opłata 10,00 zł wykazana w spornej fakturze jest naliczona zgodnie z przytoczonymi dokumentami, dlatego nie podlega korekcie.

W trybie postępowania reklamacyjnego stanowisko Spółki jest ostateczne, tym samym ten etap procesu uznajemy za zakończony. Podstawą do wznowienia postępowania reklamacyjnego byłoby pojawienie się nowych, istotnych dla sprawy okoliczności. W przypadku ich braku dalszą korespondencję w tym przedmiocie pozostawimy bez merytorycznego rozpatrzenia.

Liczę, że nasze wyjaśnienia przyjmie Pan ze zrozumieniem.

Z poważaniem.


Wyjaśnienie wprawdzie niczego nie wyjaśnia, mimo to przyjąłem je ze zrozumieniem. Zrozumiałem, że do Orange nie mam już po co pisać;-)
Zatem przyszedł czas na moją ulubioną instytucję, czyli UKE:-)
6 marca wysłałem skargę, oczywiście dołączając kopie reklamacji, odpowiedzi na reklamacje, regulaminu OFN i faktury.

W międzyczasie skontaktowała się ze mną osoba, która miała podobny problem jak ja. To znaczy uważała, że Orange źle nalicza jej opłaty za połaczenia z internetem. Z relacji wynika, że w ubiegłym roku w niektórych salonach informowano klientów o sposobie działania "pakietu na konto" zgodnym z moją interpretacją regulaminu. Co więcej, przez ostatnie dwa miesiące ubiegłego roku, usługa działała nawet zgodnie z oczekiwaniem. Nagle od nowego roku zaczęła działać tak jak u mnie. Oto jak Orange wybrnęło z problemu po złożeniu reklamacji (przytaczam fragment za zgodą adresata):

"Niniejszym pismem potwierdzamy pozytywne zakończenie sprawy dotyczącej sposobu rozliczania połączeń internetowych w ofercie "Orange Free Net" i "Smart Plan na Rozmowy".

Z informacji uzyskanych od Kierownika salonu Orange w ................wynika, że podczas rozmowy o ofercie "Orange Free Net" omyłkowo udzielono niepoprawnych informacji o sposobie działania oferty. Przepraszamy za związane z tym niedogodności.

Prawidłowo, zgodnie z jej Regulaminem i Cennikiem przyznawany limit na transmisję danych wykorzystywany jest:
- dla numeru Orange Free Net - w pierwszej kolejności,
- dla pozostałych numerów - na końcu, po wykorzystaniu ewentualnych pakietów danych.

Z uwagi na to, że na numerze .................. działa oferta "Smart Plan na Rozmowy", połączenia internetowe są rozliczane w ramach taryfikacji schodkowej.

Aby uniknąć naliczania opłat za transmisję danych w przyszłości, w dniu 19.03.2014 r. bezpłatnie zmienimy ofertę na numerze ................ na najbardziej korzystną, tj. "Smart Plan Multi" z zachowaniem przyznanej liczby minut i wszystkich pakietów dodatkowych. W opcji "Smart Plan Multi" (z abonamentem 49,90 zł, który zgodnie z umową zrabatujemy do kwoty 24,90 zł) działa pakiet 0,5 GB na transmisję danych - nie ma tu rozliczania według taryfikacji schodkowej i naliczania dodatkowych opłat internetowych.
Faktura wystawiona 19.03.2014 r. zostanie zweryfikowana pod kątem poprawności naliczonych opłat, o czym powiadomimy SMS-em...."


c.d.n.

 #704793  autor: orson_dzi
 18 mar 2014, 21:42
Przytoczona reklamacja jest wyjątkiem. W ogóle świętem narodowym jest przyznanie sie do błędu przez pracownika salonu, a co dopiero kierownika. Rozmowy nie są nagrywane, jest słowo przeciwko słowu. Ale jak potwierdza, to się uznaje.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #704798  autor: zielony71
 18 mar 2014, 22:19
Dodatkowy smaczek polega na tym, że wg. relacji ten kierownik wcale nie przyznał się do błedu tylko utrzymywał, że informował klientów zgodnie z tym co usłyszał na szkoleniu.:-)

 #704808  autor: orson_dzi
 18 mar 2014, 23:30
Kierownicy salonów, to w ogóle są ewenementy. Jak sobie taki coś uroi, to tak ma być i koniec. Oprócz tego każdy pracownik musi przekazywać dokładnie to samo. I nie ważne, że mija się to z prawdą, takiemu nie wytłumaczysz.

Jako flagowy przykład oferty MIX. I wg jednego z kierowników salonu w mix-ie dostajesz jednocześnie złotówki i minuty do wykorzystania (+ frytki). Takie informacje kazał później przekazywać klientom i nawet pokazanie zapisów w instrukcjach i systemach nic nie dawały.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #704843  autor: zielony71
 19 mar 2014, 10:01
Mogłoby być tak jak mówisz gdyby nie to, że jednak przez dwa miesiące taryfikowało zgodnie z moją interpretacją regulaminu. Tu następne potwierdzenie, że tak było: http://www.orange.pl/fid,4002278347,id, ... hread.html

No chyba, że to przypadkowa zbieżność;-)
Jak dla mnie to wygląda, że wprowadzili usługę, której nie umieją poprawnie oprogramować w systemie billingowym;-)
Całe Orange :-D

[ Dodano: 2014-03-19, 10:12 ]
I jeszcze jeden przykład: http://www.bez-kabli.pl/printview.php?t=39924&start=0

 #704916  autor: cesarz
 19 mar 2014, 16:10
Ciekawe , że w Orange Mix w roamingu zdejmują z konta głównego . A myślałem ,że bedzie trzeba doładowac konto zdrapką .

CNN

 #705030  autor: greenladen
 20 mar 2014, 07:30
Zobaczyłem to na YT i od razu mi się skojarzyło z tym wątkiem:

KLIKNIJ ABY OBEJRZEĆ

:D:D:D

 #705031  autor: zielony71
 20 mar 2014, 07:45
:-D
Nieskromnie wspomnę, że moja przygoda jakby dłuższa :wink:
Ale hasło na koniec zajebiste :D
Lekko sparafrazuję: Każdego da się orżnąć - ale nie każdego się opłaci :-D
Naprawdę dobre!

 #705037  autor: mikkel
 20 mar 2014, 08:25
Prawda jest taka że z każdym operatorem są takie kwiatki i co zrobisz? Trzeba walczyć i tyle. Ktoś ma przeboje z orange ktoś z tmobile a jeszcze inni z plusem czy playem. Ja akurat z t-mobile mam tylko i wyłącznie dobre doświadczenia a orange i pleya omijam z daleka szerokim łukiem.
Ale przyznaje że to aktywowanie usług i innych pierdół w TM jest strasznie upierdliwe.
Np. wyłączam wszystkie zgody na iboa na marketing i co? spam mmsowy i wydzwaniają. Trzeba dopiero zadzwonić na boa i jak się trafi na uczciwego konsultanta to wszystko powyłącza. Zdarzało mi się też że mówili że wyłączyli a nie wyłączyli. Jak do mnie zadzwoniła pani z super ofertą tylko dla mnie to jak ją z*****em dosłownie mówiąc to sama wyłączyła mi te zgody.

 #705231  autor: zielony71
 21 mar 2014, 08:13
Chciałem dokończyć rozdział przed weekendem ale normalnie się nie da. Oto jaką dostałem odpowiedź od Orange:

Witam,

Dziękuję za przesłaną korespondencję.

Informujemy, że zgłoszenie z dnia 06.03.2014r., które wpłynęło do Rzecznika Klientów Orange, pozostawiliśmy bez rozpatrzenia, ponieważ sygnalizowana przez Pana sprawa, została rozpatrzona w dniu 17.03.2014 r., na podstawie zgłoszenia skierowanego do Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Pozdrawiam ,

Chyba by się zmęczyli gdyby napisali jaki jest rezultat tego "rozpatrzenia";-)

 #705689  autor: pakierhakierxd
 24 mar 2014, 08:02
W każdej sieci coś jest nie tak :P ,ja w Orange miałem tak że zadzwonili do mnie z propozycją przejścią z mixa na abonament -miałem dostać 2 prezenty,abonament parę złotych wyższy,jak już zmienili okazało się że nie dość że nie dostałem żadnego prezentu to jeszcze odjęli 1 (prezent(usługa minuty/smsy czy coś tam nie pamiętam).Napisałem reklamację i okazało się że wprowadzono mnie w błąd i pozwolili wrócić do oferty Mix taką jak miałem wcześniej,po co mam mieć gorzej i za drożej ....

[ Dodano: 2014-03-24, 08:04 ]
W Play przy zawarciu umowy miałem dostać za darmo na 1 miesiąc pakiet neta 250mb nie dostałem więc napisałem reklamację,odpowiedział jakiś dureń że mam aktywowany przecież pakiet 100 mb,aktywowałem sobie bo jakto bez neta mam być na smarcie :),musiałem pisać 2 zgłoszenie i tym razem przyznano.Niektórzy czasem albo nie czytają w pełni tych zgłoszeń albo nie umieją czytać ich ze zrozumieniem.
Byłem chyba we wszystkich sieciach i takie różne kwiatki miałem tylko w Orange i Play ale to pewnie temu że w tych sieciach najdłużej byłem.
Nie zraziłem się do żadnej sieci bo wiem że w innej też mogą wystąpić jakieś kwiatki.
Jak jest jakiś problem nie olewam i pisze zgłoszenie :)

 #705693  autor: zielony71
 24 mar 2014, 08:18
Drodzy Koledzy, wiem, że wpadki wszędzie się zdarzają ale tu akurat mamy doczynienia z całą kumulacją na skalę dla mnie wcześniej niewyobrażalną:-(

........

21 marca otrzymałem odpowiedź z UKE:

Uprzejmie informujemy, że działając na podstawie art. 6 ust. 1 i 2 w związku z art. 192 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171, poz 1800 z późn. zm.) zobowiązaliśmy Orange Polska S.A. do przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego w sprawie. Urząd po zapoznaniu się ze stanowiskiem Operatora oraz zapisami Regulaminów świadczenia usług nie stwierdza naruszeń ze strony Orange Polska S.A. przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne. Zpis Regulaminu usługi "Orange Free Net" mówi wprost "w przypadku ofert rozliczanych na wspólnym Koncie Abonenckim innych niż Orange Free Net... Limit wykorzystywany jest po zużyciu środków z pakietów danych udostępnionych w ramach kwoty abonamentów danych ofertach oraz po wykorzystaniu środków z usług dodatkowych zwiększających limit transferu danych w tych ofertach".
Natomiast zgodnie z cennikiem dla taryfy "Smart Plan Halo" Tabela 1 - opłaty za usługi objęte kwotą abonamentu, taryfa ta posiada usługę przesyłania danych "z taryfikacją schodkową" gdzie w zależności od ilości przesyłanych danych naliczona jest opłata (3, 7 lub 10 zł), która 10 zł pozwala na ściągnięcie danych do 1 GB. Dlatego też zgodnie z postanowieniami zawartych kontraktów Operator dla usługi "Smart Plan Halo" rozliczył w pierwszej kolejności wykorzystanie usługi wynikającej z planu taryfowego, a po wykorzystaniu pakietu 1 GB udostępnił limit z usługi "Orange Free Net". Należy zwrócić również uwagę, że zgodnie z przypisem 3 w/w cennika dotyczącym transmisji danych "Opłata nie jest rozliczana w ramach kwoty abonamentu w ofercie Smart Plan na rozmowy (Smart Plan Halo)..."

Przyznam szczerze, że nie rozumiem tej odpowiedzi. Chyba będę musiał udać się osobiście do Urzędu, może zdołają mi to wytłumaczyć przy pomocy rysunków. Poza tym zawiera ona błąd merytoryczny, bo z tego co się orientuję za 10 zł to 1 GB sobie nie ściągnę:-(
Po raz pierwszy srodze się zawiodłem na tym Urzędzie. Może napisać na nich skargę?;-) LOL