• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

 #688886  autor: Flash999
 08 sty 2014, 19:04
@inżynier
Dokładnie tak! Skoro już o mnie wspomniałeś, to opowiem w skrócie co i jak.

Zasięg zniknął tak jak u autora. Z dnia na dzień, tak jak Ty znałem przybliżona datę kiedy to nastąpiło. Pogorszenie drastyczne, zasięg tylko kilka kroków od stacji (oczywiście przesadzam, jednak nie ma porównania do tego, co było wcześniej). Zgłaszanie do BOKu operatorów - wszystko działa poprawnie. Niestety właśnie tak kończy się niemal każdy kontakt z operatorem. Skorzystałem z Mapy zasięgu Orange (http://zasieg-orange.wp.pl/ wystarczy zalogować się do swojego konta i zaznaczyć punkt, gdzie występuje problem, następnie uzupełniasz "ankietę" i zgłoszenie leci do działu technicznego). Poprawa niewielka, jednak zawsze coś.
W tym czasie zacząłem oczekiwać na UMTS900, w końcu pokrycie lepsze.
Pisałem także do T-Mobile Trendy (http://www.t-mobile-trendy.pl/). Zgłosiłem problem, pewna Pani próbowała mi pomóc. Niestety, nic się nie zmieniło - kontakt się urwał. Dowiedziałem się, że UMTS 900 też się nie pojawi.
Zrezygnowałem...

Cóż zrobić, skoro wszelkie próby kontaktu to olewanie pojedynczego Klienta?

Dostałem wiadomość od pewnej osoby, która starała się mi pomóc. Nawiązany został kontakt, przedstawione wszelkie moje przemyślenia i grafiki, dogłębnie opisana sytuacja. Poprawa diametralna!! Zasięg w całym mieście na zewnątrz, wewnątrz w dużej części miasta. Prędkości 15 Mb/s na HSPA+. Żyć nie umierać.

Tak jak wspomniałem, polecam Tobie poszukać kogoś obeznanego i mającego "wtyki". Na Twoim miejscu napisałbym do gsm.biz.pl, na pewno spróbują pomóc.


Nie podważaj kompetencji inżynier, bo ma ogromne pojęcie w tym temacie. Napisał wprost jakie prawa ma operator i co obiecuje, a czego nie. Sieci komórkowe zmieniają się dynamicznie, od momentu pogorszenia i w końcu poprawy obawiam się że któregoś dnia zostanę bez zasięgu. Nikt nie może być pewien, że jutro będzie miał zasięg. Brzmi to nieco przesadnie, jednak właśnie tak jest!
Każdego dnia ktoś pracuje modernizując lub naprawiając stacje. Bywały i to nie raz takie przypadki, że rozebrany został maszt, a Klienci zostali bez zasięgu.
Ostatnio zmieniony 08 sty 2014, 19:20 przez Flash999, łącznie zmieniany 1 raz.

Stacje bazowe w województwie podlaskim

 #688887  autor: marcin1980
 08 sty 2014, 19:05
Tylko pisać konkrety. Kiedy pójdziesz na forum plusa/pleya to te same problemy są też i u tamtych operatorów

Uśmiechnij się szkoda życia na głupoty

 #688890  autor: inżynier
 08 sty 2014, 19:07
helioN chciałem Ci pomóc, a osoby które tu na forum są dłużej niż Ty wiedzą, że informacje przeze mnie podawane się zawsze sprawdzają. Ale z takim podejściem jak Twoje jakoś odeszła mi na to ochota.
Flash999 ogarnia temat? Pewnie, już nie raz to było tu (i na jego blogu) widać, że jakieś pojęcie o działaniu sieci ma. Miał problem u niego w miejscowości? Miał i dzięki swojej wiedzy i umiejętności radzenia sobie dotarł do kogo trzeba i problem się szybko rozwiązał - poczytaj jego blog to będziesz wiedział o czym piszę. Ale zapytaj też Flasha999 jak to zrobił, czy pisał teksty takie jak Ty, że na forum są napinacze czy raczej był "grzeczny" i wypowiadał się merytorycznie? Ty dopiero w którymś kolejnym swoim poście podałeś (a dokładnie to radar77 rozpoznał na fotce) problematyczną lokalizację, a to są podstawowe informacje które powinieneś mieć w profilu. Nieraz ktoś tu narzekał na różne problem i jakoś znajdowali się ludzie którzy wspólnymi siłami i wspólną wiedzą (albo znajomościami) problem rozwiązywali.
Z Twoim podejściem nie wróżę nic dobrego. A dodam jeszcze, że jak masz umowę to nie zerwiesz jej z powodu "popsucia Ci specjalnie przez operatora zasięgu" więc nawet nie próbuj w ten sposób tego argumentować:)

 #688900  autor: helioN
 08 sty 2014, 19:41
Sorry ale jestem nabuzowany, takie obchodzenie się z ludźmi to skandal...

 #688904  autor: tokarek
 08 sty 2014, 19:50
W moim przypadku chodzi o nadajnik w Brzegu ul. Wrocławska maszt Emitela.
Problem zgłaszałem przez zasieg.orange.pl i nic to nie dało - będzie modernizacja.
Najśmieszniejsze jest to, że mieszkam 500 m od nadajnika a dodatkowo z okna widzę go bez przeszkód - zasięg przy oknie to 30%.

 #688905  autor: Flash999
 08 sty 2014, 19:51
helioN pisze:Sorry ale jestem nabuzowany, takie obchodzenie się z ludźmi to skandal...
Skandal, czy nie ale trzeba zachować w tym wypadku spokój. Myślisz, że ja byłem zadowolony z obcięcia sygnału z wieży, która mam 3 km od siebie i widzę ją okna? Nerwy nie mają sensu, dochodzenie może być długotrwałe, jednak mam nadzieję iż problem zostanie zażegnany.
Przypomnę tylko, że my - jako użytkownicy forum, w większości nie pracujemy u operatorów, a jesteśmy po prostu zapaleńcami lub jak kto woli, mamy takie hobby. Nie mamy dostępu do systemów opów, przez co możemy tylko wygłaszać swoje porady. Nic więcej.

Stacje bazowe w województwie podlaskim

 #688906  autor: tokarek
 08 sty 2014, 19:54
Dodam tylko, że mi przynajmniej tak drastycznie nie spadł transfer. Min. To 10 mbit.

 #688974  autor: Spacedust
 09 sty 2014, 00:38
Sprawdź lepiej na stronie http://www.orange.pl/speedtest.phtml

U mnie bywało tak, że na tym teście leciało 28 Mbps, a normalnie ledwo jakieś 10 Mbps.

Zdjęcia stacji bazowych w Poznaniu i okolicach: https://photos.app.goo.gl/xdWQ1h3FkxCoQ3QF7

 #689035  autor: helioN
 09 sty 2014, 13:13
Aktualizacja: wczoraj z desperacji napisałem do nich przez facebooka - dostałem 20 minut temu telefon od kogoś ogarniętego, była modernizacja i jeszcze wczoraj mogły być problemy, mam dziś wieczorem testować i im odpisać.

Jak tylko wrócę do domu to sprawdzę.

edit: pan z gsm.biz.pl zwrócił się z tym do NetworkS!, dzięki za radę.

 #689075  autor: grzegorz0plonka
 09 sty 2014, 15:59
pan z gsm.biz.pl zwrócił się z tym do NetworkS!, dzięki za radę
Ciekawie, skąd wiesz ze pan zwrócił do NetworkS??

Na adres pisałeś [email protected]?

 #689080  autor: Flash999
 09 sty 2014, 16:18
Widzisz, wszystko idzie po Twojej myśli. NetWorkS! robi dobrą robotę i bez problemu mogą zmienić parametry niemal natychmiast, jednak z tego co widzę to operatorzy w ogóle nie przekazują uwag dalej. Wcześniej myślałem, że to właśnie N! olewa wszystkich, jednak pomyliłem się, to proces zgłoszeń jest do bani. Na wszystko odpowiadają CTRL+C, CTRL+V bez przeczytania uwag do końca. To trochę zawód, że tylko uzyskując pomoc kogoś oblatanego otrzymamy pomoc.

Stacje bazowe w województwie podlaskim

 #689089  autor: grzegorz0plonka
 09 sty 2014, 17:06
Hmmm, NIE DO KONCA!!! Ja tez pisałem do NetWorkS i kompletnie olewali, ani razu nie odpowiadali. Dodatkiem nie raz pochodziły automat mail, ze pracownik jest urlop.

Wiec, nie udało się po ulepszyć jakość stacji bazowy w Poroninie.
Moim powiatu Tatrzańskiego kilkanaście stacji bazowy osiągają powyżej 15 Mb/s.
A jedyny zostało beka Poronin i osiąga zawsze 2-4 Mb/s.

24 października uległa się awaria główny światłowód moim powiatu. Nie można było łączyć Internetem Neostrady i prawie wszystkie stacji bazowy nie dało się zalogować.

A jedyny zalogowało mi się tylko właśnie Poronin. Można było wykonywać połączeń i Internetem. Oświadczyło mi, ze na stacji bazowy Poronin nie posiada własną radiolinie a korzysta podobno od plusa.
Dzięki temu awarii trochę wyjaśniło mi się czemu prędkość taka słaba:))

 #689099  autor: inżynier
 09 sty 2014, 18:06
helioN pisze:Aktualizacja: wczoraj z desperacji napisałem do nich przez facebooka - dostałem 20 minut temu telefon od kogoś ogarniętego, była modernizacja i jeszcze wczoraj mogły być problemy, mam dziś wieczorem testować i im odpisać.
A kto do Ciebie dzwonił: ktoś z Networks, jakiś technik Orange czy ktoś z infolinii? Bo ja to ostatnie to raczej nie liczyłbym na jakieś pozytywne i szybkie rozwiązanie sprawy. Ale mimo wszystko daj znać czy wieczorem się coś zmieniło.
A powiedzieli Ci chociaż o co chodzi? Jaka modernizacja? Przecież to było jakiś rok temu w tym regionie.
Próbowałeś to co Ci wczoraj pisałem, czyli przetestować na TMobile?

grzegorz0plonka pisze:Ja tez pisałem do NetWorkS i kompletnie olewali, ani razu nie odpowiadali. Dodatkiem nie raz pochodziły automat mail, ze pracownik jest urlop.
Na jaki adres pisałeś? Przecież do Networks nie ma żadnego oficjalnego maila więc nie oczekuj, że jak wyślesz coś na adresy które krążą po internecie to zaraz ktoś się sprawą zajmie. Równie dobrze możecie to zgłaszać do NSN czy Huawei albo ich firm podwykonawczych;)

 #689131  autor: helioN
 09 sty 2014, 20:33
Brak poprawy.

 #689136  autor: inżynier
 09 sty 2014, 20:51
Czyli tak jak wyżej pisałem, że nie spodziewałbym się poprawy. A możesz odpowiedzieć na moje pytania z poprzedniego postu?

 #689141  autor: helioN
 09 sty 2014, 20:58
inżynier pisze:Czyli tak jak wyżej pisałem, że nie spodziewałbym się poprawy. A możesz odpowiedzieć na moje pytania z poprzedniego postu?
Dzwonił z Orange ale wydawał się bardziej kompetentny niż inni. Nie wiem jaka modernizacja, to jest w ogóle dziwne, kilka awarii pod rząd, teraz to... nie wiem, widać że kręcą na maksa.

Połączyć się z T-Mobile? Jak? Wykrywa tylko Orange. Jeśli ci chodzi o to żebym kupił starter to zapomnij, nie będę wspierał tych pajaców.

Napisałem sam do NetworkS! no i pan z gsm.biz.pl poprosił mnie o nr. tel z Orange bo ponoć się właśnie oni dopytywali.

Zamówiłem za to DARMOWY starter Play i przetestuje ich sieć. Oni nawet kasy nie chcą a T-Mobile 5zł haha :lol: Takiego wała im dam.

Ciekawe jak to będzie z płatnościami, CP wstrzymuje opłaty w czasie rozpatrywania reklamacji, a te pewnie będą chciały kasy której nie dostaną.

 #689147  autor: inżynier
 09 sty 2014, 21:09
helioN pisze:Napisałem sam do NetworkS! no i pan z gsm.biz.pl poprosił mnie o nr. tel z Orange bo ponoć się właśnie oni dopytywali.
Czytając to co "pan z gsm.biz" na swojej stronie pisze to nie liczyłbym na merytoryczną pomoc z jego strony. On i tak zawsze proponuje aby operator wybudował nową stację 4 sektorową i to na pewno rozwiąże problem. No ewentualnie dorzuca do tego zmiany tiltów lub mocy:)
A na jaki adres napisałeś do Networks? Już to raz pisałem i powtórzę: przecież oni nie mają ŻADNEGO oficjalnego maila na który można zgłaszać takie rzeczy bo to nie oni są właścicielami sieci ani stacji bazowych!

 #689148  autor: helioN
 09 sty 2014, 21:11
inżynier pisze:
helioN pisze:Napisałem sam do NetworkS! no i pan z gsm.biz.pl poprosił mnie o nr. tel z Orange bo ponoć się właśnie oni dopytywali.
Czytając to co "pan z gsm.biz" na swojej stronie pisze to nie liczyłbym na merytoryczną pomoc z jego strony. On i tak zawsze proponuje aby operator wybudował nową stację 4 sektorową i to na pewno rozwiąże problem. No ewentualnie dorzuca do tego zmiany tiltów lub mocy:)
A na jaki adres napisałeś do Networks? Już to raz pisałem i powtórzę: przecież oni nie mają ŻADNEGO oficjalnego maila na który można zgłaszać takie rzeczy bo to nie oni są właścicielami sieci ani stacji bazowych!
Z tego co mówisz to ogólnie wychodzi że nikt nie może pomóc.

Jak nic nie zrobią to ich oleję, ale na pewno się nie poddam i nie będę płacił za nic. Większość ludzi błagalnie nadstawia tyłek bo nie są stanowczy a tacy jak Orange/T-Mobile to wykorzystują i mają ogólnie klienta w tyle.

 #689149  autor: inżynier
 09 sty 2014, 21:14
Myślisz, że w Play obsługa klienta wygląda lepiej? Raczej nie.
Pisałeś o problemach z internetem na 3G, a co z rozmowami na 3G oraz rozmowami i internetem na 2G? Co w innych lokalizacjach, przemieszczałeś się aby to sprawdzić? Tam jest ok? A U900 działa czy też nie?