Witam.
Korzystając z okazji, opiszę moją przygodę. Jest łudząco podobna do Twojej. Przy tym może będę w stanie pomóc.
W maju przenosiłem nr z Play do T (rozwiązanie umowy w Play z karą umowną) i nie obyło się bez kłopotów (po krótce, Play uwolnił numer 3 dni po wyznaczonym terminie). Jeszcze przed założeniem sprawy przeniesienia kontaktowałem się z BOA Play w sprawie wysokości kary. Jednocześnie poinformowano mnie, że otrzymam pismo z potwierdzeniem rozwiązania umowy i terminem płatności kary.
Umowa w T podpisana. I git. Jakiś miesiąc później, ponownie odwiedziłem salon T, żeby dobrać trzeci numer. Według konsultanta weryfikacja miała być tylko formalnością i umowa powinna być podpisana na sam dowód. A tu lipa ! Wyskoczył komunikat o kaucji, gdyż jestem dłużnikiem Play.
Okazało się, że zanim Play łaskawie wysłał mi wspomniany wyżej list, zdążył mnie wrzucić na międzyoperatorską listę dłużników.
Odnosząc się do Twoich pytań:
1) Być może żądanie kaucji wynika dokładnie z takiego samego powodu jak u mnie, tzn. masz zaległość.
2) Mnie konsultant T poinformował, że to Play wrzucił mnie na taką listę. Co do bazy danych, oprócz tej międzyoperatorskiej, to standardowe istytucje, typu BIG, itd.
3) Biorąc pod uwagę sytuację w Play (patrz dzisiejszy artykuł o obligacjach), być może nawet taka kwota wystarczy do wszczęcia odpowiedniej procedury.
4) Jeżeli sprawa dotyczy międzyoperatorskiej listy, w moim przypadku były to 2 tygodnie, licząc od dnia przelewu, którego dokonałem tego samego dnia po wizycie w salonie T i konktacie z BOA Play).
Ponoć Play działa błyskawicznie jeśli chodzi o wrzucanie na tą listę. Szkoda, że prostowanie tego nie idzie im równie szybko.
Dziwne, że konsultant Plusa nie poinformował Ciebie o tym, kto Ciebie na tą listę wrzucił.
Może profilaktycznie, przy okazji udaj się do punktu T i poproś o przeprowadzenie samej weryfikacji. Może konsultant T powie coś więcej.
Pozdrawiam.
@damianooo
"mam pracę, kartę kredytową itp..." więc to raczej nie wiek
