• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #688704  autor: moniq
 07 sty 2014, 23:05
Witam,
w ostatnią sobotę wybrałam się do salonu Plusa w celu skorzystania z oferty LTE z możliwością przetestowania sprzętu. Umowa na 24mce z abonamentem 59zł.
Na początku października przenosiłam (z problemami) numer z P4 do T-mobile i obecnie tam mam tel. na abonament.
Jakież było moje zaskoczenie kiedy to po podpisaniu umowy, a następnie oczekiwaniu na 15 min. weryfikację sprzedawca oświadczył, że "w systemie" wyskoczyła kaucja jaką musiałby pobrać w wysokości 700zł :evil: . Moja mina bezcenna, klienci obok również oderwali wzrok :oops: .
Sprawa z P4 wyląduje prawdopodobnie u rzecznika praw konsumenta.

Z czego może wynikać żądanie takiej kaucji?
Jakimi bazami danych do weryfikacji klientów dysponują operatorzy i czy mogę się jakoś sprawdzić, kto mnie tam wpisał?
Czy przyczyną może być "zadłużenie" wobec P4 na kwotę 5,7 zł?
W jakich bazach może to widnieć i ile trwa odkręcenie takiej sprawy?
Co jest podstawą do wpisania i ewentualnie jaka kwota roszczeń?
Mam spore obawy, że mimo iż nie z mojej winy to ja będę miała
spore kłopoty...
Najgorsze jest to, że mogę jedynie przypuszczać, że to może być P4, bo nigdzie nie mam zadłużenia (choć wcześniej myślałam, że zupełnie nigdzie), mam pracę, kartę kredytową itp... zażądano ode mnie jedynie dowodu osobistego. Zaznaczam że nie jestem klientem polkomtela. :oops:
Ostatnio zmieniony 11 sty 2014, 16:59 przez moniq, łącznie zmieniany 1 raz.

 #688711  autor: damianooo
 07 sty 2014, 23:41
Duże znaczenie ma wiek, jeśli jesteś zbyt młoda, to wtedy operator może zażądać depozytu. Dla pocieszenia, takie "zasady" są u każdego operatora.
 #688717  autor: Zenon Mocarny
 07 sty 2014, 23:55
Witam.

Korzystając z okazji, opiszę moją przygodę. Jest łudząco podobna do Twojej. Przy tym może będę w stanie pomóc.

W maju przenosiłem nr z Play do T (rozwiązanie umowy w Play z karą umowną) i nie obyło się bez kłopotów (po krótce, Play uwolnił numer 3 dni po wyznaczonym terminie). Jeszcze przed założeniem sprawy przeniesienia kontaktowałem się z BOA Play w sprawie wysokości kary. Jednocześnie poinformowano mnie, że otrzymam pismo z potwierdzeniem rozwiązania umowy i terminem płatności kary.

Umowa w T podpisana. I git. Jakiś miesiąc później, ponownie odwiedziłem salon T, żeby dobrać trzeci numer. Według konsultanta weryfikacja miała być tylko formalnością i umowa powinna być podpisana na sam dowód. A tu lipa ! Wyskoczył komunikat o kaucji, gdyż jestem dłużnikiem Play.

Okazało się, że zanim Play łaskawie wysłał mi wspomniany wyżej list, zdążył mnie wrzucić na międzyoperatorską listę dłużników.

Odnosząc się do Twoich pytań:

1) Być może żądanie kaucji wynika dokładnie z takiego samego powodu jak u mnie, tzn. masz zaległość.

2) Mnie konsultant T poinformował, że to Play wrzucił mnie na taką listę. Co do bazy danych, oprócz tej międzyoperatorskiej, to standardowe istytucje, typu BIG, itd.

3) Biorąc pod uwagę sytuację w Play (patrz dzisiejszy artykuł o obligacjach), być może nawet taka kwota wystarczy do wszczęcia odpowiedniej procedury.

4) Jeżeli sprawa dotyczy międzyoperatorskiej listy, w moim przypadku były to 2 tygodnie, licząc od dnia przelewu, którego dokonałem tego samego dnia po wizycie w salonie T i konktacie z BOA Play).

Ponoć Play działa błyskawicznie jeśli chodzi o wrzucanie na tą listę. Szkoda, że prostowanie tego nie idzie im równie szybko.

Dziwne, że konsultant Plusa nie poinformował Ciebie o tym, kto Ciebie na tą listę wrzucił.

Może profilaktycznie, przy okazji udaj się do punktu T i poproś o przeprowadzenie samej weryfikacji. Może konsultant T powie coś więcej.

Pozdrawiam.

@damianooo

"mam pracę, kartę kredytową itp..." więc to raczej nie wiek ;)
 #688723  autor: moniq
 08 sty 2014, 01:09
Dzięki śliczne Zenonie - troszkę mnie mimo wszystko uspokoiłeś.2 tygodnie to jednak nie 10 lat jak w BIK. Złozylam kolejna reklamacje przez P4, ale czuje że przekażę sprawę rzeczniowi praw konsumentów, bo sa.a po dobroci nic z nimi ie zwojuję :evil:

 #688926  autor: damianooo
 08 sty 2014, 21:05
Zenonie Mocarny

Jestem konsultantem w salonie u jednego z Operatorów i wiele młodych osób miało i pracę i karty kredytowe i nawet umowy u innych Operatorów i... depozyt...
Co nie zmienia faktu, że Twój przypadek mogła podzieliłć monig.

 #689285  autor: Nikita_Bennet
 10 sty 2014, 10:38
dobrze wiedzieć na co idą pieniążki w sieciach GSM (tworzenie czarnych list).
Jeżeli będę zmieniał operatora czy z karą umowną czy po zakończeniu umowy to już wiem że pisemnie wystąpię w chwili złożenia wypowiedzenia o wystawienie końcowej faktury/rachunku i doręczenie go do 14 dni po zakończeniu umowy a jak coś takiego zrobią (jak w tematach wyżej) to sprawa w sądzie i straty moralne. Ja się ciągać mogę, oni nie przyślą prawnika na jakieś zadupie. Znajoma wygrała sprawę o prawie 1000zł z operatorem.