• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #640591  autor: orgad
 19 cze 2013, 10:01
tak dwa abonamenty.

 #640896  autor: drcox
 20 cze 2013, 13:19
divhashmorex pisze:orgad, a dostałeś pismo o zmianach? Bo jeśli takowych nie dostałeś, to zmiany Ciebie nie dotyczą. Co za tym idzie, konsultantka wprowadziła cię w błąd.
Moja matka dostała pismo a ma abonament, ja dostałem pismo również do pre-paida. Jedyne co się różniło w tych pismach to to, że w piśmie wysłanym do abonamentu był zapis o możliwości zerwania umowy, a w pre-paidzie go nie było (ale to chyba logiczne).
Zmieniają się zapisy o wykorzystywaniu karty do generowania sztucznego ruchu (ogólnie te okolice). Nie wydaje mi się, że są to zmiany wynikające z przepisów prawa.

 #641104  autor: paulos_raptis
 21 cze 2013, 13:06
drcox pisze:Nie wydaje mi się, że są to zmiany wynikające z przepisów prawa.
I słusznie się wydaje, bo są to zmiany wewnętrzne i wypowiedzenie umowy nie skutkuje karami finansowymi.
Wbrew temu co mówi Play, że- cytuję odpowiedz na Play24 z dzisiaj- "zmiany nie są uciążliwe dla klientów więc wypowiedzenie będzie skutkowało karą finansową".
Zadzwoniłem do UKE, powiedziałem o treści listu, poprosili bym zrobił zgłoszenie, bo Play napisał nieprawdę i powinien poinformować w ostatnim akapicie:
https://www.play.pl/resources/pdf/2013/ ... 130720.pdf
iż nie ma konsekwencji z tytułu wypowiedzenia.
Ale dzwońcie do UKE
http://www.uke.gov.pl/kontakt-z-urzedem-1098
i napiszcie co usłyszeliście, bo moim zdaniem Play ściemnia.
Żeby nie było, nie jestem z konkurencji.

 #641185  autor: orgad
 21 cze 2013, 17:47
tak dostałem dwa pisma w kilkudniowych odstępach bo mam dwa abonamenty. Dzis tez byłem w salonie Play i Pani po sprawdzeniu mojego konta potwierdziła że faktycznie mam prawo do wypowiedzenia bez żadnych konsekwencji. Co prawda na poczatku próbowała mataczyc, ale jak jej uswiadomiłem treśc pisma to przyznała rację że tu nie ma odwołania do zmiany prawy telekomunikacyjnego, czyli dostosowania przepisów operatora do prawa ustawowego.

 #641269  autor: mihash
 21 cze 2013, 23:05
wszystko fajnie, tylko że starcisz numer, który masz, i nie możesz go przenieść do innej sieci :( Z tego powodu dla większości osób ten ruch się nie opłaca.

 #641285  autor: Ranger
 22 cze 2013, 00:19
Czyli podsumowując osoby posiadające abonament i które otrzymały takie pismo od operatora mają prawo udać się do salonu i wypowiedzieć umowę bez naliczania kary? Ciekawi mnie, jak wygląda sytuacja osób, które wzięły od operatora telefon/smartfon/konsolę/cokolwiek - zostaje to u nich, czy jakoś spłacają?

Widziałem już dyskusję na ten temat w paru miejscach sieci, ale padają tak różne opinie, że nie idzie się rozeznać.

Plus jeszcze kwestia - czy obowiązuje wtedy jakiś termin wypowiedzenia, czy po prostu wniosek należy złożyć najpóźniej w momencie wejścia w życie nowych zapisów?

Obrazek

 #641293  autor: Kryniczanin
 22 cze 2013, 06:41
Czy ktoś z Was może wrzucić skan tego pisma? Jestem 500km od domu a wiem że przyszły do mnie dwa takie wynalazki z Play. I jeszcze jedno czy na tych pismach jest podany numer tel który dotyczy tego pisma? Z góry dzięki za pomoc.

A właśnie w jakim czasie można rozwiązać umowę - czy jest to napisane w tym piśmie.

 #641358  autor: ZbujMadej
 22 cze 2013, 15:11
Orgad, czy w tych pismach, które dostałeś Play używa zwrotu "Użytkownik" czy "Abonent" ?

Przyłączam się też do pytania Ranger'a : co ze sprzętem wziętym w promocji abonamentowej ? Czy jest to gdzies konkretnie uregulowane ?

edit : na stronie Play, w głęboko ukrytej zakładce https://www.play.pl/obsluga-klienta/dok ... gulaminach jest tylko "Zmiany w regulaminach prepaid z dniem 20 lipca 2013 r.".

Coś mi nie pasuje z tymi zmianami dla abonentów, o których piszą niektórzy. Chyba Play by nie ukrywał takich zmian ? Rozumiem, że nie wyśle listu ze zmianą regulaminu, bo zawsze zgoni na Pocztę, że nie dotarło, ale na stronie www raczej by zamieścił :?:

 #641559  autor: Ranger
 23 cze 2013, 14:06
Mnie najbardziej zastanawia to, co opisał drcox. Wychodzi na to, że istnieją dwie wersje listu - dla klientów z abonamentem i w opcji prepaid. A czy ktoś posiadający telefon na kartę dostał wersję dla klientów z abo, czyli tą z możliwością zerwania umowy?

Tam rzeczywiście jest opisana kwestia użytkownika. Kwestię abonenta zdaje się reguluje inny regulamin. W obu dokumentach są różne definicje abonenta i użytkownika i nie są to definicje tożsame. Zresztą rzućcie okiem na stronę operatora, w liście są wypisane dokumenty podlegające zmianie.

Obrazek

 #641641  autor: orgad
 23 cze 2013, 21:08
W pismach mam zwrot Użytkownik, ale osoba z BOK-u twierdzi że mam prawo wypowiedzieć umowe bez zadnych konsekwencji finansowych. Co więcej mam dwa abonamenty jeden w zasadzie dobiega konca bo do paxdziernika, a drugi był przedłuzony w styczniu tego roku na dwa lata od połowy czerwca tego roku do 2015 roku i też mam prawo wypowiedziec bez płacenia kar umownych. Telefon przy przedłuzaniu kupiłem płacąc ponad 200 zł i jest moja własnościa.

 #641681  autor: Ranger
 23 cze 2013, 23:47
Ale w jaki sposób się kontaktowałeś z BOK? Droga telefoniczna? Play24? Maile?

Obrazek

 #641733  autor: orgad
 24 cze 2013, 09:59
Napisałem z Play24 zgłoszenie o tresci otrzymanych listów z prosbą o sprecyzowanie. Po kilku godzinach BOK oddzwonił do mnie i wyjasniono wszystkie watpliwości.

 #641950  autor: ZbujMadej
 24 cze 2013, 22:01
Oddzwonili ? Nie masz nic na piśmie, tzn. na koncie play24, jako odpowiedź na zgłoszenie ? Osobiście bym nie ryzykował z rozwiązaniem umowy abonenckiej. Już dwa razy zostałem przez Play wycyckany, bo nie miałem na piśmie, a tylko przez telefon. W obu przypadkach (na szczęście błachych) "nagrane" (?) rozmowy telefoniczne magicznie zostały zignorowane, nieuwzględnione, albo zaginęły.
Normalnie czary z mleka! Kij im w ucho! ;p

 #642537  autor: orgad
 26 cze 2013, 21:00
mam na pismie i to dwa pisma o prawie do rozwiązania umowy w przypadku nieakceptacji zmian w regulaminach. Rozmowa telefoniczna tylko potwierdziła to co jest na pismie. Oczywiście rozmowa jest nagrana w trosce o klienta.

 #642583  autor: Kamel
 26 cze 2013, 23:35
Zmiana regulaminu pod wpływem czynnika obligatoryjnego, czyli np. tak jak miała miejsce ostatnio nowelizacja prawa telekomunikacyjnego nie uprawnia to zerwania umowy bez jakichkolwiek konsekwencji.

Spróbujcie a zobaczycie jak będziecie się użerać z operatorem :-)
Znam takich co w przeszłości też myśleli że będą mogli zerwać umowę bez konsekwencji i spróbowali :-)

 #642602  autor: Kryniczanin
 27 cze 2013, 06:40
Kamel, Ja w 2010 już po wejściu nowego prawa telekomunikacyjnego rozwiązałem umowę z Heyah przed terminem było jakiś 20 zmian 19 z zmiany prawa i jedna własna Heyah powołałem się na nią że jej nie akceptuję i rozwiązałem bez problemu. Sprawa zresztą dotyczyła tylko części umów Heyah.

Od lipca 2009 rozwiązanie bez zwrotu ulgi jest mniej prawdopodobne niż 6 w totka.

 #642612  autor: Wiola_K
 27 cze 2013, 08:11
Ja ostatnio pisałam do playa iż wiem, że mogę bez kary rozwiązać z nimi umowę ale nie chcę. Chcę tylko przedłużenia oferty wcześniej z jakimiś rabatami. Na następny dzień zadzwonił Pan z przedłużeniówki. Nawet nie musiałam się za długo targować. Dostałam dla mnie fajną ofertę. A wcześniej jak pisałam o wcześniejsze przedłużenie to pisali że przed 10 lipca się nie da:-)

 #643681  autor: daaras21
 30 cze 2013, 23:07
Witam wszystkich, ja też mam problem z zasięgiem i chciał bym rozwiązać umowę. Czasem w ogóle nie mam zasięgu. Jeżeli podpisałem umowę w kwietniu o abonament też mogę rozwiązać umowę. Ta zmiana regulaminu obowiązuje dla wszystkich użytkowników co podpisali umowy przed majem. NIe dostałem jednak żadnego listu z inf. o zmianie regulaminu. Wie może ktoś czy ta zmiana dotyczy wszystkich czyli mnie ?

[ Dodano: 2013-06-30, 23:25 ]
doczytałem się ze mogę zrezygnować do dnia wejścia w życie tej zmiany czyli 20 kwietnia[ http://www.play.pl/resources/pdf/2013/Z ... 022013.pdf ] ale nie zostałem poinformowany
!! czy to też może byc podstawą zerwania, mało tego piszą pod spodem że niby mamy prawo zerwać ale oni mają prawo się sądzić. Co myślicie o Tym wszystkim...

 #643832  autor: Ranger
 01 lip 2013, 15:52
Sądzić się każdy ma prawo :) Piszesz dosyć chaotycznie, postaw we właściwych miejscach przecinki, kropki i pytajniki. Jak na razie można mniemać, że doszło do zmiany regulaminu, a Ty nie otrzymałeś listu.

Obrazek