• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #632824  autor: Czarek80
 13 maja 2013, 22:13
Cześć,

Jak pewnie większość z osób interesujących się nowym brandem nju mobile wie, migrując numer na abonament, warunki promocyjne uzyskamy dopiero po zakończeniu procesu migracji numeru do nju mobile. Taki wymóg, odnośnie uzyskania warunków promocyjnych (limit 29/9/19 zł), potwierdzany jest też przez konsultantów na chacie.

W mojej jednak ocenie, jest to błędna interpretacja warunków umowy.

Punkt 2. Umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych "nju mobile" mówi wyraźnie:

"2. Promocyjne warunki niniejszej Umowy wchodzą w życie niezwłocznie po przeniesieniu numeru lub w przypadku braku przeniesienia numeru po upływie 6 miesięcy. Ponadto, promocyjne warunki niniejszej Umowy mogą wejść w życie wcześniej, jeżeli Abonent złoży Operatorowi takie żądanie. (...)"

Oczywiście przeciwko takiej interpretacji przeciwstawiają się wszyscy nagabywani pracownicy obsługujący chat w nju mobile, nie potrafiąc jednak podać konkretnej podstawy z regulaminu czy umowy.

Problemem pozostaje tak naprawę forma skutecznego zgłoszenia takiego żądania do Operatora. Niestety, zgodnie z literą e) pkt. 3, do czasu wejścia w życie warunków promocyjnych, wyłączone jest stosowanie pkt. 6. umowy, mówiącego o zmianie warunków Umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość (telefon, mail, wiadomość SMS).

Tak więc, jedynym dostępnym i skutecznym środkiem wydaje się złożenie w formie tradycyjnej, na piśmie, żądania do Operatora wcześniejszego wejścia w życie warunków promocyjnych. Jest to mało praktyczne, ze względu na czas który zapewne upłynie pomiędzy wysłaniem pisma, jest przeanalizowaniem i ewentualnym zatwierdzeniem przez Operatora.

Ktoś miał już okazję przerabiać ten temat? Po stronie konsultantów nju mobile jest o najwyraźniej słabo rozpoznany... ;)

 #632856  autor: sosen
 14 maja 2013, 00:12
Regulamin mówi że zmiana wejdzie w życie po przeniesieniu numeru. Tylko zgłoszenie lub telefon do BOK i wtedy podpytać co da się z tym zrobić i czy da radę zmienić wcześniej. Innej opcji nie widzę.

 #632860  autor: Kamel
 14 maja 2013, 00:25
Jest tak, że przenosisz numer - na numerze tymczasowym dzwonisz jakbyś miał telefon na kartę, jak przekroczysz 29 zł to dalej zegar tyka. Dopiero po przeniesieniu numeru docelowego możesz używać w warunkach promocyjnych.

Niestety, ale konsultanci nju.mobile nie są za bardzo rozeznani. Każdy mówi co innego.

Mają spore błędy w systemie, ogólnie jeszcze pewnie trochę potrwa zanim pozbędą się "chorób wieku dziecięcego".

 #632869  autor: orson_dzi
 14 maja 2013, 01:13
Konsultant nie interpretuje regulaminu w żaden sposób.

Póki na karcie masz numer tymczasowy działa Plan zero, czy jak tam zwał. Jeśli z karty nie korzystasz, to za nią nie płacisz. Jak korzystasz, to płacisz za to, co wydzwonisz. Limity działają dopiero po przeniesieniu numeru.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #632887  autor: Blank
 14 maja 2013, 09:28
warunki promocyjne uzyskamy dopiero po zakończeniu procesu migracji numeru do nju mobile
W mojej jednak ocenie, jest to błędna interpretacja warunków umowy.
Promocyjne warunki niniejszej Umowy wchodzą w życie niezwłocznie po przeniesieniu numeru
Gdzie tu widzisz "błędna interpretację warunków umowy"?
BTW, niezwłocznie = bez zbędne zwłoki, a nie tak jak często interpretują użytkownicy - "natychmiast". "zbędna zwłoka" jest interpretowana według woli operatora ;]

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #633632  autor: Czarek80
 17 maja 2013, 18:26
divhashmorex pisze:
Czarek pisze:warunki promocyjne uzyskamy dopiero po zakończeniu procesu migracji numeru do nju mobile
W mojej jednak ocenie, jest to błędna interpretacja warunków umowy.
Promocyjne warunki niniejszej Umowy wchodzą w życie niezwłocznie po przeniesieniu numeru
Gdzie tu widzisz "błędna interpretację warunków umowy"?
Tam, gdzie wyciąłeś - następny akapit mojego wpisu.
divhashmorex pisze:BTW, niezwłocznie = bez zbędne zwłoki, a nie tak jak często interpretują użytkownicy - "natychmiast". "zbędna zwłoka" jest interpretowana według woli operatora ;]
W pierwszym zdaniu masz rację. W drugim - niekoniecznie. Porównaj: http://legalista.home.pl/blog/wordpress/?p=101

 #633758  autor: Blank
 18 maja 2013, 11:59
Czarek80, no właśnie z tego co widzę mam rację Bez zbędnej zwłoki, a jaki czas jest potrzebny do uruchomienia usługi? To już "wie" tylko operator ;) Więc wychodzi na to samo.

Teraz jeszcze jedno - drugie z bardzo fajnych używanych w regulaminach. "Może".
"mogą wejść w życie wcześniej," - może wejść w życie wcześniej, ale nie musi.
Czyli Abonent może wystąpić, a operator może (lub nie) przychylić się do jego prośby.

Regulaminy zawsze są właśnie w taki, głupi sposób formułowane. I dlatego zawsze wzbudzają moje wątpliwości.

Dla przykładu w Heyah non stop, mamy zapis, iż operator może ograniczyć prędkość po wykorzystaniu 5 GB (za które użytkownik zapłaci 90 zł). Może, ale nie musi. Co więćej, nie ma tam nawet mowy, o tym, że jeśli prędkość będzie ograniczona, to transmisja będzie bezpłatna.
Są to teoretycznie niechlujnie wprowadzone regulaminy. Moim zdaniem, mają tylko symulować, że były "pisane na kolanach". W rzeczywistości zostały dość dobrze przemyślane, bo "może" nie znaczy, że coś się stanie, a "niezwłocznie" może równie dobrze oznaczać godzinę, co miesiąc (udowodnisz, że operator nie musiał czekać do kolejnego okresu rozliczeniowego?)

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #634176  autor: Czarek80
 20 maja 2013, 17:51
Wysłałem zapytanie do nju mobile, o wcześniejszą zmianę oferty z nju zerowy na nju buzz, powołując się na pkt. 2 umowy. Dostałem dzisiaj odpowiedź, że nie ma problemu. Podpisany wniosek należy zeskanować i wysłać mailem, ewentualnie listem w formie papierowej. Oferta zostanie zmieniona w ciągu kilku dni.

 #634551  autor: macc
 22 maja 2013, 07:39
orson_dzi pisze:Konsultant nie interpretuje regulaminu w żaden sposób.

Póki na karcie masz numer tymczasowy działa Plan zero, czy jak tam zwał. Jeśli z karty nie korzystasz, to za nią nie płacisz. Jak korzystasz, to płacisz za to, co wydzwonisz. Limity działają dopiero po przeniesieniu numeru.
Po przeniesieniu numeru jak długo czeka się na zmianę planu z nju zerowy do nju buzz?

 #634573  autor: orson_dzi
 22 maja 2013, 10:08
Jeśli chodzi o zmianę na Twoim koncie na stronie, to nie wiem, ale na pewno z opóźnieniem.
A ogólnie nie powinno to być więcej jak dwa dni, SMS-a powinieneś dostać.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #634737  autor: Loka
 22 maja 2013, 21:34
Czy to normalny przypadek dnia 14/05/2013 złożyłem zamówienie na przeniesienie nr z T-mobile karta na Nju mobile buzz (abo) w systemie jako dzień przeniesienia jest zaznaczone 24/05/2013 otrzymałem numer mojego zamówienia a tam po zalogowaniu na statusie zamówienia od 14 do 17 była informacja że jestem "sprawdzany" teraz od 17 do teraz mam informację "przekazane" Status ten oznacza, że rozpoczęliśmy kompletowanie Twojego zamówienia do wysyłki i teraz pytanie żadnych dokumentów jeszcze nie otrzymałem w jaki sposób zostanie przeniesiony numer w dniu 24/05/2013? i co po tej dacie? zostanie anulowane przeniesienie? (małe prawdopodobieństwo że otrzymam numer tymczasowy wraz z umową i zgodą na przeniesienie z T-mobile do nju przed dniem 24)

 #634844  autor: WeBeR
 23 maja 2013, 14:16
Czy już ktoś dostał pierwszą fakturę w Nju Mobile? 13 maja skończył się okres rozliczeniowy, a do tej pory na stronie nie ma informacji o fakturze

 #634847  autor: Kryniczanin
 23 maja 2013, 14:36
WeBeR, U mnie to samo ten sam okres i też bez faktury.

 #634849  autor: mikkel
 23 maja 2013, 14:58
Mój ociec to samo. Dzwoniłem w niedzielę do boa i powiedzieli że mają problem techniczny i w tym tygodniu faktury ruszą i oczywiście termin zapłaty będzie odpowiednio przesunięty.

 #634889  autor: orson_dzi
 23 maja 2013, 19:12
Dokładnie, jest chwilowo problem i faktury nie poszły. Mają być opóźnione z odpowiednio wydłużonym terminem płatności. Dodałem informację w temacie ogólnym o nju mobile.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #634950  autor: Kryniczanin
 24 maja 2013, 08:53
Już wystawiają. Mi wystawili termin płatności 5 czy 6 czerwiec. Działą u nich przedpłata bo testowo zrobiłem dzień przed przeniesieniem numeru.

Nie płaci się abonamentu z góry za najbliższy okres. W końcu CYWILIZACJA!

 #635016  autor: mikkel
 24 maja 2013, 14:25
Ale dlaczego na fakturze jest tylko kwota i nic poza tym. Gdzie można sprawdzić ile wykosztowały smsy? ile połączenia? itd. Oczywiście poza sprawdzaniem billingu.