• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #626298  autor: teleman29
 11 kwie 2013, 13:18
Pomozcie. Mam od dzis nowa aktywacje w Plus, oferta firmowa, nowy numer. Aktywacja miala miejsce jakies 2 godziny temu. Otiz jest taki problem ze dla sieci Play moj numer wciaz nie istnieje. Nie moge sie ani dodzwonic do siebie na Plus z zadnego numeru play, smsy z Play tez nie dochodza. Z Orange nie ma takich problemow, podobnie jak z Plus na Plus. W odwrotna strone dziala- to znaczy ja moge zadzwonic z mojego Plusa na Play, i odebrac rozmowe itd...myslalem ze to pomoze ze siec Play jak gdyby "zobaczy ten Numer" i zaktualizuje swoja baze. Niestety nie pomogly.

Wszystkie wyslane sms z Play wciaz oczekuja, dodzwonic sie z Play tez nie moge.

Dodam ze sprawdzlem na roznych telefonach, wiec to nie kwestia sprzetowa, z numerem centrum sms itd tez wszystko ok .

Czy to powszechy problem, i czy siec play w koncu "zobaczy" (to znaczy zaktualizuje swoje bazy) moj numer????

Pomozcie

 #626306  autor: yacan
 11 kwie 2013, 14:10
teleman29

Jak miałeś aktywację dwie godziny temu (teraz już trzy), to musisz zapewne jeszcze trochę poczekać.

U większości operatorów system potrzebuje do 24 godzin na wprowadzenie wszelkich zmian czy aktualizacji.
Tak więc po dwóch godzinach nie ma powodu do paniki - zapewne wszystko ci ruszy przed upływem 24 godz.

 #626325  autor: teleman29
 11 kwie 2013, 15:45
uzywalem wielu roznych numerow pre paid, w tym przenoszonych np. z ery do play, z plusa do play...... i nigdy nie mialem takiej sytuacji, takze z widzeniem kart plusa na karte przez play od samego pocxzatku

czy numery kart prepaid dzialaja na jakiejs innej zasadzie? to znaczy ze play jak gdyby "wie" ze taki numer juz istnieje, mimo ze np. lezy sobie na polce w sklepie, a przy numerze abo przed jego aktywacja jest on zupelnie martwy i Play potrzebuje 24 h zeby "dowiedziec sie" ze on istenieje???? wykonalem juz kilka polaczen z mojego nowego numeru plus na play, wyslalem kilka sms..... ale co z tego. dla Playa wciaz ten numer nie istnieje

dodam ze siec orange od razu widziala numer, bez problemu mozna sie z niej dodzwonic i wyslac sms

czy ktos z was mial juz taki problem? wyslalem juz zgloszenie do plus, w play nie chcieli przyjac twierdzac ze fakjtycznie musi minac 24 godziny, natomiast paniusia w BOK mowila ze nie spotkala sie jak dotad z taka sytuacja

[ Dodano: 2013-04-11, 18:52 ]
to jest wazne- w watku na innej stronie ktos doradzil ze za to ze CALA siec play (sprawdzone nawet na numerach Virgin mobile) nie widzi mojego nowego numeru- wina lezy po stronie PLUSA???? nie playa???? pomozcie bo juz nie wiem co robic

 #626397  autor: yacan
 11 kwie 2013, 20:42
teleman29

No więc, skoro w Play ci potwierdzili że musi minąć te 24 godziny, to poczekaj do tych 24 godzin.

Natomiast co do tego, że w Play nie chcieli przyjąć Zgłoszenia Reklamacyjnego przed upływem 24 godzin, to ... nie musisz czekać.
Zrób takie Zgłoszenie przez stronę Play24 lub przez email'a - to możesz zrobić natychmiast bez czekania tych 24 godzin.

Adres strony Play24 (najpierw musisz się tam zarejestrować):
https://logowanie.play.pl/p4-idp2/LoginForm.do

Adres email do OK (Obsługi Klienta):
[email protected]

Pamiętaj aby w ew. Zgłoszeniu podać numer/y którego to dotyczy oraz dobrze by było podać godzinę próby połączenia, czy przesłania SMS'a.

 #626402  autor: witus04
 11 kwie 2013, 20:47
A jaki prefix ma twoj nowy numer. Może jest to numer z jakiejs nowej puli numeracyjnej a play go jeszcze nie dodał do swojej bazy.

 #626406  autor: yacan
 11 kwie 2013, 20:54
witus04

Myślę, że prefiks nie ma znaczenia - ja mam jeden z pierwszych numerów dla prefiksu 730
(mam go praktycznie od początku tego prefiksu) i żadnych problemów nigdy nie miałem.

 #626413  autor: witus04
 11 kwie 2013, 21:02
dostałeś prefix w plusie 730 ?

 #626417  autor: yacan
 11 kwie 2013, 21:05
Nie :)

To jest numer w Play - ale przecież zasada działania (rozpoznawania) prefiksów jest taka sama.

 #626422  autor: witus04
 11 kwie 2013, 21:09
zgadza sie ale kazdy operator wprowdza sobie indywidualnie numeracje do swoich baz. tak samo miałem z telefonem voip. numer stacjonarny kraków. Z orange dodzwonilem sie bez problemu z play już nie (nie ma takiego numeru). Prawdopodbnie masz jakis nowy prefix z plusa ktorego play jeszcze ni dodal do tablic rutingowych. Jak możesz to podaj 3 pierwsze cyfry z plusa. Jeżeli nie jest to nowy prefix to zostaje Ci tylko zgloszenie w play ze nie możesz na taki i taki numer zadzwonić a numer jest prawidlowy

 #626425  autor: yacan
 11 kwie 2013, 21:17
Dlatego właśnie zaproponowałem teleman'owi odczekanie tych 24 godzin - aż system (zarówno w Plusie, jak i w Play) "przemieli" do końca informacje związane z tym numerem i jego aktywacją.

I dlatego też (jeżeli teleman29 nie chce jednak czekać tych 24 godzin) podałem namiary na Play24 i na email'a Obsługi Klienta do zrobienia Zgłoszenia Reklamacyjnego w Play.
 #626445  autor: teleman29
 11 kwie 2013, 22:14
witajcie!

moj numer ma prefix 601, jest numerem zlotym na zyczenie (moze tu pies pogrzebany?) moze wzieli zla karte sim? (tzw problem HLR???) numer mojej karty SIM zaczyna sie na 95

jak bylem w jednym salonie wczoraj, to kobieta mowila ze numery na zyczenie trzeba sprawdzac wlasnie pod katem ich zgodnosci z dwoma pierwszymi numerami karty sim, natomiast w tym salonie co dzis podpisywalem umowe babka wielkie oczy zrobila jak o tym powiedzialem

jest 22, a problem wciaz nie rozwiazany.

moze ktos poradzi- jutro ide do obu salonow- co mam robic i jak naciskac zeby rozwiazali mi problem od razu. wina Playa??? wina Plusa???? potrzebna wymiana karty???

Z PTC i Orange wszystko bez problemu, natomiast pomiedzy Play a Plus komunikacja dziala tylko z Plusa do Playa, ale z Playa do Plusa juz nie (na wszystkich roamingach i roznych telefonach, sprawdzalem, problem na 100 % nie jest sprzetowy)

pomozcie

 #626460  autor: yacan
 11 kwie 2013, 23:39
teleman29

Myślę, że na twoje pytania dot. tego po czyjej stronie leży wina i jak to załatwić "od ręki" nikt ci raczej nie odpowie - byłoby to takie ... wróżenie z fusów.
Tak, czy owak - jeden, czy drugi operator - będzie musiał to sprawdzić w swoich systemach i tego niestety (mam na myśli czas) raczej nie przeskoczysz.
Jedyna nadzieja, że problem (jak już wspominałem) rozwiąże się samoczynnie w czasie do 24 godzin od aktywacji numeru - musisz jeszcze trochę poczekać.

Jedyne co możesz zrobić, aby przyśpieszyć temat (w razie braku samoczynnego rozwiązania problemu), to zrobienie Zgłoszeń Reklamacyjnych.

Jak napisałeś wcześniej Zgłoszenie takie do Plusa już wysłałeś - i dobrze.

Pozostaje ci więc jeszcze wysłać Zgłoszenie do Play - linki do wysyłania Zgłoszeń podałem ci wyżej.
 #626479  autor: teleman29
 12 kwie 2013, 06:33
no i D..... Panowie-
minela doba, problem wciaz nie rozwiazany.
pozglaszalem juz do dzialow technicznych. z tego co uslyszalem prawdopodobnie problem lezy po stronie sieci macierzystej czyli plus- ktora jak gdyby nieskutecznie "dala znac" playowi ze ten numer istnieje (jakis problem na logach)

de facto to powinienem jeszcze żądac zwrotu abonamentu za ten okres- zeby na numer biznesowy nie mozna sie bylo dodzwonic z ok. 1/4 polskiej sieci czy play?

czekam na rozwiazanie, dzis jeszcze ide do salonu firmowego i tez ich bede molestowal.

 #626504  autor: yacan
 12 kwie 2013, 11:50
teleman29

Na wypadek, gdyby problem był jednak po stronie sieci Play, to możesz przyśpieszyć rozpatrzenie swojego Zgłoszenia korzystając z pomocy na dedykowanym Forum Play:

http://forumplay.pl/forumdisplay.php/2- ... 750803fbea

Na tym forum pracownicy sieci Play m.in. pomagają użytkownikom w rozwiązywaniu problemów z siecią oraz nadzorują i przyśpieszają realizację Zgłoszeń Reklamacyjnych.

Wystarczy w dziale "Pomoc" napisać posta z opisem swojego problemu, podać numer Zgłoszenia Reklamacyjnego i poprosić pracownika Play4You o pomoc i przyśpieszenie.

Sam wielokrotnie korzystałem z tego i to naprawdę skutkuje :)

 #626568  autor: teleman29
 12 kwie 2013, 16:49
dzieki, zrobilem i to, bo na razie jestem odsylany od kajfasza do annasza
bylem tez dzis w salonie plusa, gosciu na szczescie byl kumaty (jednym slowem jego wiedza wykraczala poza wciskanie ludziom aparatow i zachwalanie taryf)- wiedzial co to logi, hlr itd..... wykonal telefon do kolesia w IT i wiem ze numer w przeszlosci wielokrotnie byl w MNP, miedzy dwukrotnie az w t mobile. no i po ktoryms MNP siec play zgubila ten numer z rejestru i juz nigdy go nie odzyskala

podobno problem jest od 2007 roku ale poprzedni wlasciciel nic z nim nie robil.

a ja??? jestem w kropce. mam zloty numer w plus, za ktory zaplacilem 300 zl, chce ruszac z biznesem, robic wizytowki, strone... i nie moge. bo nie wiem czy problem ostatecznie zostanie rozwiazany czy nie

masakra jakas

[ Dodano: 2013-04-12, 22:11 ]
dodam jeszcze, ze smsy wysylane z play do plus sa przyjmowane przez telefon play, ale nie dochodza i nie ma raportu, sa w momencie telefonowania nie mowi ze numer niewlasciwy albo ze nie ma takiego numeru, tylko wyswietla ze siec jest zajeta.

uwazam ze bedzie tu taki problem jak opisany w tym watku

printview.php?t=51994&start=0&sid=ce16b ... 6132d9a452

[ Dodano: 2013-04-14, 04:21 ]
syf ten plus. czlowiek kupuje zloty numer, a potem 1/4 rynku nie moze sie do niego dodzwonic

[ Dodano: 2013-04-15, 10:36 ]
orzepraszam ze napisz eo tym znow, ale odradzam kazdemu siec plus gsm.
podpisalem w tej firmie umowe na nowy abonament.
od samego poczatku nie mozna sie do mnie dodzwonic na moj numer- zaznacxzam ze jest to zloty numer, za ktory zaplacilem 300 zl.

moje kilka zgloszen od kilku dni pozostaje niezalatwionych.
jestem zbywany, konsultatnci twierdza ze problem jest "w analizie", ze jakoby "przeslali zgloszenie do play"

ale ja z plusem mam umowe, nie z playem, i to oni powinni mi zagwarantowac sprawne dzialanie numeru

chce ruszac z biznsem, specjalnie wzialem zloty numer- jestm w kropce- nie moge wydrukowac wizytowek, robic strony internetowej, bo ta siec ma to w d

odradzam

[ Dodano: 2013-04-16, 14:37 ]
AKTUALIZACJA 16.04.2013

DZIALA. wczoraj recznie poprzestawiali rejestry w Play. to byla jednak wina Play, ewidentna.