• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #616302  autor: andrzejek75
 24 lut 2013, 16:17
Witam,
w grudniu została przedłużona umowa na internet i został domówiony telefon stacjonarny (przeniesienie numeru z tp). Do tej pory telefonu nie mam, a dopiero po awarii internetu (w zeszłym tygodniu) i wizycie technika dowiedziałem się, że telefon będzie jako VoIP, czyli podłączony do routera, a nie jak mam obecnie w tp do gniazdka telefonicznego. Podczas rozmowy konsultant nic nie mówił, że będzie to VoIP:/.
Opłaty naliczają jak na razie za sam internet.
Numer w tp jest na inną osobę i w salonie orange powiedzieli mi, że aby przenieść do innego operatora i na inną osobę najpierw trzeba u nich zrobić cesję.
Czy mogę odstąpić od umowy na telefon wskazując na długi czas oczekiwania?
W regulaminie jest zapis, że w ciągu 30 dni podłączą usługę. Licząc od stycznia okres już minął.
W orange dziś powiedzieli, że na tym numerze nie ma żadnego ruchu ze strony netii w sprawie przeniesienia i że na 99% nie mogą tak tego zrobić bo się właśnie wyłożyli na cesji.

Dziękuję za pomoc

 #616386  autor: Vieslav
 24 lut 2013, 22:52
andrzejek75 pisze: Czy mogę odstąpić od umowy na telefon wskazując na długi czas oczekiwania?
W regulaminie jest zapis, że w ciągu 30 dni podłączą usługę.
Nie, ponieważ TP niekoniecznie w grudniu otrzymała dokumenty. Jeśli otrzymali je w styczniu, a znając życie tak właśnie się stało, to od lutego biegnie jeden pełny okres wypowiedzenia i od marca będziesz w Netii.
andrzejek75 pisze: Numer w tp jest na inną osobę i w salonie orange powiedzieli mi, że aby przenieść do innego operatora i na inną osobę najpierw trzeba u nich zrobić cesję.
Dobrze ci powiedzieli, dziwne, że jeszcze nie dostałeś pisma od tp z odmową przeniesienia (brak zgodności danych właściciela, tzw "powody formalne").
Pamiętam, że kiedyś na stronie tp po zalogowaniu się na konto można było podejrzeć co się dzieje na numerze. W tym momencie (po połączeniu z orange) nie wiem jak to wygląda, z tp nie mam nic wspólnego od początku istnienia WLR.

 #616393  autor: andrzejek75
 24 lut 2013, 23:03
Z netii przyszły dokumenty w których podpisywał się właściciel numeru tp. No ale jeśli w tp twierdzą, że cesja musi być najpierw u nich to chyba tego numeru netia nie dostanie choćby nie wiem co im podsyłała.
To co mam teraz zrobić z tą netią? Bo już mnie irytuje ich nie działanie. Z chęcią bym zrezygnował tylko jak to zrobić?

 #616442  autor: Vieslav
 25 lut 2013, 08:58
Ale z czego chcesz zrezygnować skoro i tak ci numeru nie przeniosą? W tp mają racje: albo cesja przed przeniesieniem, albo stary właściciel wypełnia dokumenty w netii.

 #616443  autor: andrzejek75
 25 lut 2013, 09:00
Stary właściciel coś podpisywał na dokumentach netii czyli teoretycznie mogli by przenieść numer. Za usługę nie płacę bo jej nie ma. W sumie to już nie chcę i nie wiem jak wycofać.

 #616456  autor: Vieslav
 25 lut 2013, 09:57
Powtarzam: co ty chcesz wycofywać jak nic się nie dzieje?! Masz przecież umowę, najlepiej dla świętego spokoju zadzwoń do Netii i zapytaj się jak wygląda jej status. Skoro tp twierdzi, że na tym numerze nic się nie dzieje to prawdopodobnie netia dostała odmowę i zarzuciła sprawę.

 #616459  autor: andrzejek75
 25 lut 2013, 10:07
Dzwoniłem w zeszłym tygodniu to konsultant powiedział, że ponowi. Ale co ponowi jak tyle czasu minęło i nic nie zrobili?
Zadzwonię dzisiaj i zobaczę co powie.
Dzięki za pomoc. Leci pomógł :).

 #616473  autor: Vieslav
 25 lut 2013, 10:51
Możesz też sprawdzić TUTAJ.

 #616496  autor: andrzejek75
 25 lut 2013, 11:55
Okazuje się, że od marca ma być usługa. Jest teraz jedno ale. Konsultant nic nie powiedział, że ma to być VoIP. Oni tylko naciągają klientów. Miało być przeniesienie numeru, a nie jakieś zakładanie routerów. Można to reklamować?

 #616511  autor: Maniek99
 25 lut 2013, 13:05
TP też wciska VoIP, choć w umowach jest chyba jakaś wzmianka, że jest to transmisja pakietowa (ktoś kto to ma musiałby potwierdzić).

Jeżeli w umowie nic o tym nie masz, to możesz wysłać zapytanie do UKE, czy może to być argument do rozwiązania umowy,

 #616517  autor: andrzejek75
 25 lut 2013, 13:25
W umowie nic nie ma. Jest tylko podany numer mojego telefonu, taryfa i że przeniesienie numeru.
W warunkach wykonywania umowy jest napisane, że usługa wykonywana za pośrednictwem zainstalowanego przez Operatora Zakończenia Sieci.

Do tego jest jeszcze załączony dokument "Szczegółowe Warunki Promocji".
Jest to ten plik: http://www.netia.pl/files/internetia_pd ... W_ETTH.pdf

Z tym, że tam jest napisane "Promocja trwa od 27.08.2012 r. do 31.12.2012", a mi przysłali umowę w styczniu 2013.