• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #606158  autor: Spioszek
 06 sty 2013, 22:56
elkanguro, Nie wiem czy na stałe wyłączają DLM czy tylko je chwilowo deaktywują.
Zauważyłem, że tak średnio 2 razy do roku musze to zgłaszać by było dobrze ;)

 #608800  autor: elkanguro
 20 sty 2013, 12:46
Dziś zauważyłem, że prędkość pobierania wróciła do normy:
Obrazek
Sprawdzam parametry synchronizacji i tak jakby również wróciły do pełnych 2Mbps:
Obrazek
Tak samo z siebie?

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #608807  autor: Vieslav
 20 sty 2013, 13:00
elkanguro pisze: Tak samo z siebie?
Zima się kończy :mrgreen: . Albo uporali się z awarią.

 #608909  autor: marciza
 21 sty 2013, 09:22
witam dzisiaj przeprowadzilem test po odlaczeniu wszystkich urzadzen telefonicznych podpialem tylko router. Router bardzo dlugo sie synchronizuje. Na ADSL2+ nie chce sie synchronizowac w ogole. Czy oni coś mogą zrobić z tym uploadem? Przecież spadł drastycznie. Czy jak zamówię 10 mbit albo 20 mbit to mogą to poprawić?

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 7451 kbps
Upstream Rate: 366 kbps
Downstream Margin: 15 db
Upstream Margin: 5 db
Downstream Line Attenuation: 12 db
Upstream Line Attenuation: 2.5 db
Downstream Transmit Power: 9 db
Upstream Transmit Power: 19 db

 #608912  autor: Vieslav
 21 sty 2013, 09:52
Zgłaszałeś usterkę? Coś tu jest ewidentnie nie tak z linią.

 #608938  autor: marciza
 21 sty 2013, 12:39
Usterka dzisiaj zgłoszona zobaczymy co powiedzą:)

 #608941  autor: koszar93
 21 sty 2013, 13:25
marciza pisze:Usterka dzisiaj zgłoszona zobaczymy co powiedzą:)
Przeciążenia na centrali :)

Ja nie mogę tego pojąć - sąsiad 4Mb w TP, ja No Limits Netia i aktualnie 2Mb... Zgłaszałem już usterkę 2x i za każdy razem ta sama odpowiedz: "Przeciążenia na centrali." Jak podpisałem umowę wszystko było elegancko - chodziło po 8Mb a teraz dramat.

Ostatnio zauważyłem, że Szybkość połączenia: 3.07 Mbps Downstream / 0.64 Mbps Upstream się w ogóle nie zmienia. Wcześniej to zmieniało się co chwilka. Znikły mi jeszcze dziwnym trafem wszystkie statystyki odnośnie tłumienia itp. Mam Netia Spot. Pomoże ktoś/doradzi? Od dwóch miesięcy się tym borykam i nie wiem co zrobić...

 #608946  autor: Maniek99
 21 sty 2013, 13:42
@koszar93
On niema przeciążenia, tylko zwaloną linię.

Ty też nie masz przeciążenia, tylko prawdopodobnie zablokował cię DLM (przydałoby się zobaczyć pełne statystyki żeby potwierdzić).
Ostatnio zmieniony 21 sty 2013, 13:45 przez Maniek99, łącznie zmieniany 1 raz.

 #608949  autor: Sig
 21 sty 2013, 13:44
koszar93 pisze:
marciza pisze:Usterka dzisiaj zgłoszona zobaczymy co powiedzą:)
Przeciążenia na centrali :)

Ja nie mogę tego pojąć - sąsiad 4Mb w TP, ja No Limits Netia i aktualnie 2Mb... Zgłaszałem już usterkę 2x i za każdy razem ta sama odpowiedz: "Przeciążenia na centrali." Jak podpisałem umowę wszystko było elegancko - chodziło po 8Mb a teraz dramat.

Ostatnio zauważyłem, że Szybkość połączenia: 3.07 Mbps Downstream / 0.64 Mbps Upstream się w ogóle nie zmienia. Wcześniej to zmieniało się co chwilka. Znikły mi jeszcze dziwnym trafem wszystkie statystyki odnośnie tłumienia itp. Mam Netia Spot. Pomoże ktoś/doradzi? Od dwóch miesięcy się tym borykam i nie wiem co zrobić...
Ponoć z którymś updatem firmware z Netiaszrota zniknęły parametry łącza, tzn. klient ich nie widzi (żeby się pewnie nie pluł, jak coś co powinno działać nie działa), ale konsultant pewnie po zalogowaniu się na niego widzi. To bardzo typowe dla Netii.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #608950  autor: Maniek99
 21 sty 2013, 13:47
@Sig
Nie zniknęły, tylko zostały przeniesione do innego menu.

 #608962  autor: koszar93
 21 sty 2013, 14:54
Maniek99 pisze:@koszar93
Ty też nie masz przeciążenia, tylko prawdopodobnie zablokował cię DLM (przydałoby się zobaczyć pełne statystyki żeby potwierdzić).
W jaki sposób mogę zobaczyć te statystyki? Mam stary router Asmax 1004g mogę podłączyć.
Do jakiego menu ? :)

 #608967  autor: Maniek99
 21 sty 2013, 15:05
W Spocie podobno tutaj:
System/Połączenia Sieciowe/WAN/DSL/Statystyki

A w Asmaxie pod tym linkiem:
IP_routera/statsadsl.html

 #608972  autor: koszar93
 21 sty 2013, 15:26
Maniek99 pisze:W Spocie podobno tutaj:
System/Połączenia Sieciowe/WAN/DSL/Statystyki
Ale to ukryli 8)
Obrazek

 #608990  autor: Maniek99
 21 sty 2013, 17:18
@koszar93

Jeżeli po restarcie routera, synchro jest identyczne to DLM i nie masz na to wpływu.
Linia marnej jakości, na tą chwilę nawet bez DLM nie widzę szans na 8Mb.

Skoro masz upload 640kb, tzn. że masz opcję 6Mb więc nie mogłeś tam wyciągnąć ani 8Mb, a ni synchro w okolicach tej wartości.

Jedyne co można zrobić to posprawdzać/wymienić instalację w domu i zawołać technika żeby sprawdził łączenia.

 #608994  autor: koszar93
 21 sty 2013, 17:32
Maniek99 pisze:@koszar93

Jeżeli po restarcie routera, synchro jest identyczne to DLM i nie masz na to wpływu.
Linia marnej jakości, na tą chwilę nawet bez DLM nie widzę szans na 8Mb.

Skoro masz upload 640kb, tzn. że masz opcję 6Mb więc nie mogłeś tam wyciągnąć ani 8Mb, a ni synchro w okolicach tej wartości.

Jedyne co można zrobić to posprawdzać/wymienić instalację w domu i zawołać technika żeby sprawdził łączenia.
Maksymalnie ściągało mi po ~650 - 700. Dlaczego wcześniej się dało a teraz się nie da? Kiedyś zauważyłem, że skoczyło do 5.xx Mbps Downstream ale po restarcie standard: 3.07.
Jeśli chodzi o instalacje domowe to co mogę wymienić? Kabel od gniazdka z pola? Puszkę? Może podłączyć router przy samym telefonie bez "przedłużki"??

 #608998  autor: Maniek99
 21 sty 2013, 17:38
@koszar93
700KB/s to niecałe 5.5Mb/s.
Jeżeli nie masz statystyk z tamtego okresu można tylko zgadywać co się posypało.

Najwięcej by dało zrobienie odczytu kiedy modem byłby podłączony bezpośrednio do przyłącza, a reszta instalacji byłaby całkiem odłączona.

No i Asmax podał by więcej wartościowych informacji.

Wtedy wiedziałbyś czy problem jest po stronie instalacji domowej, czy gdzieś na linii.

 #609029  autor: marciza
 21 sty 2013, 19:42
Byli technicy i pojechali, najpierw stwierdzili że problemem jest wadliwa linia potem powiedzieli że to jest wina mojego urządzenia (Linksys WAG200G) albo mojej dodatkowej linii którą mam poprowadzoną z głównego gniazdka. Tylko ta dodatkowa linia jest u mnie od prawie początku i nagle ją technicy podają jako jeden z powodów mojego niskiego uploadu. Zamówiłem na początek opcję 10 Mbit/s. Zobaczymy co wymyślą:)

 #609030  autor: koszar93
 21 sty 2013, 19:50
@Maniek99
Oto screeny:
1. Router Asmax na górze:
Obrazek
2. Router Asmax na dole przy gniazdku:
Obrazek

Stare gniazdko może byś problemem? Bo wisi i wisi już ładne kilkanaście lat.

 #609038  autor: Maniek99
 21 sty 2013, 20:04
@koszar93
Ewidentnie DLM.
Jak masz płaski kabel w domu, to warto wymienić skrętkę YTKSY.

Możesz jeszcze wyłączyć ADSL2+ (odhaczyć wszystko poza g.dmt w zakładce dsl)w asmaxie i powtórzyć odczyt. Może na tej linii g.dmt tepiej się sprawdzi.
Pod względem szumów widać że Asmax sprawdza się lepiej.

 #609091  autor: Vieslav
 22 sty 2013, 00:08
koszar93, jak już chcesz coś takiego sprawdzać to odepnij całość instalacji od pierwszego gniazdka, bo reszta działa jak ekran; sygnał dolatuje do końca, odbija się i wraca, dlatego parametry masz prawie identyczne na dwóch gniazdkach. Nie chcę cię martwić, ale mam prawie identyczną linię i identyczny problem (nawet tłumienie się zgadza), z tym, że ja nawet przy takiej synchronizacji nie mam stabilnego downloadu. Powód? Wilgoć, która zakłóca przewodnictwo kabla, i wysokie tony (w okolicach 1Mhz) są zupełnie wytłumione. Na odczycie marginesu tego nie zobaczysz, na niektórych ruterach można coś takiego odczytać DMT. Już nic nie zgłaszam bo wiem, że na wiosnę wszystko wróci do normy a rok temu dostałem całkowite BMT i musiałem się nagimnastykować nieźle żeby mnie całkiem nie odłączyli.
BTW, ja nadal nie mam DLMa :-D .