• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #599519  autor: grzegorz0plonka
 07 gru 2012, 21:26
Witam. Jestem osobą słabosłyszący i mam poważnie problemy gramatycznie pisaniu. Treści Mogą niegramatycznie. Bardzo Proszę o zrozumiałość.

Posiadam dwie karty blueconnecta i tak taka. Razem czyli posiadam 3 karty sim. Wszystkie karty z doładowaniami występują problemy z przerywania połączeń w trakcie pobierania pliku. A na abonentową z taryfą rodzina 40 z pakietem 2 GB nie występuje żadnego problemu z przerywań połączeń. Bardzo dziwnie.

Najpierw łączę Internetem. Potem klikam którego chcę pobrać pliku z wazy około 3,8 GB i zaczyna się pobiera się. Jak dochodzi do 9,3 mb to momencie przerywa się połączenie, po prostu rozłącza się. Wykonam ponownie Łączę Internetem i pobieram jeszcze raz z samego pliku. Kolejne razem znów urywa się dokładnie samym 9,3 MB. Tak się dzieje każdym razem.
Na filmiku wszystko widać całe sytuacje. http://www.youtube.com/watch?v=kTyGO_QE ... re=mh_lolz

Zauważyłem się nie raz, ze jak leci małą prędkością około 300 kb/s to jakość nie urywa się po 9,3 mb A jak uzyskuję dużą prędkością pobierania to fatalnie urywa się.
Wszytko dzieje się dlatego, ze system po prostu nie przerabia się szybkości obliczenie limitów.
Jak pozostawiłem na jedną godziną bez ruchu to pięknie trzymać połączenie i wtedy bez przerywania. To czyli staja bazowa pracuje prawidłowo.
A jak ruszę i zacznę pobierać plik to zaraz rozłącza się.

Jakieś czas temu zadzwoniłem do biuro obsługi klienta i trafiłem bardzo dobrego faceta. Zadawałem sobie pytanie, ze dlaczego na abonamentową nie występuje problem a na wszystkie kartami z doładowaniami występują problemy. Facet tłumaczył mnie, ze mają po prostu dwie systemie. Jedno system dla wszystkie posiadający abonentów a osobno system jest dla wszystkie posiadający karty z doładowaniami. Na drugim systemie są zawalony i doszło niezadbania.

Wielokrotnie zgłaszałem i zgłaszałem i zgłaszałem i zgłaszałem. To był już piątek razy zgłoszeń.
Niestety ani razu nie poniosło żadnych afektów i ogóle nie potrafili znaleźć błąd w systemie ani nie rozwiązali problemu.
Później tez napisałem skargę dla pracowników udziału technicznego za brak rozwiązania problemu i umiejętności. Niestety, tez nie pomogło się.

Tym czasie całe sprawy polecał do uke.

Nie dawno kupiłem sobie nowy modem na 42 mb/s tez przerywał się połączenie się na wszystkie karty sim z doładowaniami.
Opracowałem sobie na nowo filmik dowodu
http://www.youtube.com/watch?v=PEC1VrVtxEw

Bardzo prosiłbym czy macie podobny problem sytuacje?

 #599657  autor: banderas
 08 gru 2012, 14:31
mam dwie rady
spróbuj przenieś modem w miejsce bliżej okna i tam spróbować ściągnąć plik(a by zwiększyć zasięg)
a druga rada włożyć karty sim do telefonu swojego jeśli jest na androidzie, pochodzić z nim i wtedy pościągać różne pliki
jak obydwie rady wykażą ten sam objaw polecam wymienić kartę sim
w innym wątku przeczytałem że to jest przypadłość kart z doładowaniem to zerwanie połączeń, lecz i tak polecam zrobić 2 powyższe rady, gdyż na filmiku widziałem zasięg na granicy

banderassso

 #599674  autor: pipawolowa
 08 gru 2012, 15:49
Moje rady sa dwie jedna to taka przelacz modem w tryb Ras. druga sprawdz na innym kompie w tej samej lokalizacji(najlepiej jak to bedzie win XP) widze pewna niespojnosc mobile partner pokazuje ci zasieg na full, za to windosowy manager pokazuje ci b słaby zasieg mozesz nieco przyblizyc jak to mozliwe jest. PZDR Marzenka

"Fantazja jest ważniejsza od wiedzy." A Einstein

 #599712  autor: grzegorz0plonka
 08 gru 2012, 18:32
banderas pisze:mam dwie rady
spróbuj przenieś modem w miejsce bliżej okna i tam spróbować ściągnąć plik(a by zwiększyć zasięg)
a druga rada włożyć karty sim do telefonu swojego jeśli jest na androidzie, pochodzić z nim i wtedy pościągać różne pliki
jak obydwie rady wykażą ten sam objaw polecam wymienić kartę sim
w innym wątku przeczytałem że to jest przypadłość kart z doładowaniem to zerwanie połączeń, lecz i tak polecam zrobić 2 powyższe rady, gdyż na filmiku widziałem zasięg na granicy
Modem cały czas leży na oknie. A na komórkowy tez przerywało połączeń.
Napisałem, ze na posiadaniu abonamentową działał aż świetnie i samym zasięgiem. Na komputerze albo na komórkową nigdy nie miałem przerywanie połączeń na abonamentową.
Zobacz, jak pięknie wychodził wykresu:))) http://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=27784

Posiadam 2 kart sim Blueconnecta i nowa kartą heyah. Napisałem już, ze te problemy sprawiają we wszystkie karty sim z doładowaniami tmobile. A inny operatorzy bez zarzutu.
Dziś nagrałem http://www.youtube.com/watch?v=m1tEAS-T ... e=youtu.be
Jest to bardzo nietypowy. Jak zostawiłem sobie bez ruchu transmisji dane to przez 5 godzin pięknie trzymał polaczenie. A jak zacząłem pobierać to momentalnie przerwał się.

Sytuacje jest bardzo komplikowane i wymaga bardzo dobrym specjalistów. A w Polsce nie ma:(((
Moje rady sa dwie jedna to taka przelacz modem w tryb Ras. druga sprawdz na innym kompie w tej samej lokalizacji(najlepiej jak to bedzie win XP) widze pewna niespojnosc mobile partner pokazuje ci zasieg na full, za to windosowy manager pokazuje ci b słaby zasieg mozesz nieco przyblizyc jak to mozliwe jest. PZDR Marzenka
Sprawdziłem na stacjonarne i na laptopie. Jeszcze do tego we wszystkie modemów.

 #599734  autor: Marens
 08 gru 2012, 19:38
Spróbuj od kogoś pożyczyć aktywny hub USB i podłączyć modem przez niego.

 #599753  autor: grzegorz0plonka
 08 gru 2012, 21:13
Co mam pożyczyć? Przecież posiadam 3 modemy na usb i miałem aż 3 telefonu z modemem. A teraz mam 2. We wszystkie sprawiło się problem przerywanie. A na posiadaniu abonamentową ani razu nie sprawił problem. A inni operatorzy pre-paid tez było jak najbardziej ok. Problem jest tylko wyłącznie tmobile pre-paid.

Tak kiedyś napisałem. Jak zadzwoniłem do biuro obsługi to facet tłumaczył, ze mają dwie systemie. Jednym systemie jest dla pre-paid a drugi jest abonentów. Pierwszym systemie dla abonentów działa bardzo dobrze a drugi niestety zawaliło się i ciągle cos problemy.
A operator teraz nie chce przyznać błędu. Brak dobrego specjalistów.
Ja profesjonalnie analizowałem i wpadł winy spowodowane jest w systemie u operatora.

Napisałem do uke i prosiłem żeby uke zlecił do wymiana całego systemu komputerowego u operatora. Razie nic.

Może posiadacie karty sim pre-paid od tmobile.

 #599775  autor: Marens
 08 gru 2012, 22:28
grzegorz0plonka pisze:Co mam pożyczyć?
Takie coś aby wyeliminować problem z zasilaniem
http://www.modecom.pl/wave_hub/klasyczn ... /produkty/

Zakładając, że T-Mobile miewa czasem problem z billingowaniem transmisji danych
grzegorz0plonka pisze:Problem jest tylko wyłącznie tmobile pre-paid.
grzegorz0plonka pisze:drugi niestety zawaliło się i ciągle cos problemy
Sprawdzałeś może w innych lokalizacjach albo o różnych porach (np. późno w nocy)?
Jeszcze bym sprawdził, czy przed rozłączeniem nie robi się handover na inną stację (możesz to TNI sprawdzić).
grzegorz0plonka pisze:Może posiadacie karty sim pre-paid od tmobile.
Ewentualnie mogę sprawdzić w środę na karcie Heyah jak sprawa wygląda w przypadku stacji wyciągającej 14Mbit/s w HSPA+ oraz 25Mbit/s w HSPA+ DC czy da się potwierdzić problem, czy też nie.

 #599899  autor: grzegorz0plonka
 09 gru 2012, 14:40
Zakładając, że T-Mobile miewa czasem problem z billingowaniem transmisji danych
Racje i to może być problemem.

Chciałbym powiedzieć, ze, w piątek uruchomili kolejny nowy stacji bazowa w Poroninie i sygnał dotarł do Murzasichla. Tym chwili loguję się aż 3 stacji. Loguję stacji Gubałówki, Kasprowy wierch i Poroninie. Zawsze są problemy przerywania Blueconnecta. Wielokrotnie napisałem, ze nie jest spowodowane winy stacji bazowa. Wszystko jest winy u operatora systemie komputerowego i to właśnie może być problem billingowaniem transmisji danych

Moim modemie jest bardzo sprawny nie sprawia mi problemy z zasilanie.

W dzień tez testowałem i tez były przerywania. Nie ważne to noc i dzien.
Dziś nagrałem http://www.youtube.com/watch?v=g5Na6hL2 ... e=youtu.be
Zauważ. Jeśli stacja bazowa jest bardzo mało obciążony i uzyskuje bardzo dużą to momentalnie przerywa się. A jeśli stacja bazowa jest obciążony i zyskuje tak około 400-500 kb/s to jakość nie urywa się. Czasem udaje się pobrać do 100 mb. Jak uzyskam 10 mb/s to nie ma szans pobrać do 100 MB. Jest to bardzo nietypowy i problem nierozpoznany.

Jak będziesz testował heyah to odpowiedz mi. Lepiej byłoby kupił sobie Blueconnect i testował. Jak będę mieć informacji od użytkowników tym bardziej będę mógłbym udowodnić uke i operatora.

 #600149  autor: Horacy
 10 gru 2012, 10:08
A może zakup anteny do modemu coś by pomógł? ją wynieść wyżej i powinno lepiej łapać zasięg bo widać że zrywa.

 #600162  autor: Andrzej24
 10 gru 2012, 11:06
Z tego co opisujesz jest tylko jedno proste wyjście. 5 razy zgłaszałeś problem i nic więc ewidentnie operator cię olewa. Piszesz, że abonament działa a tylko numery na kartę nie, więc ewidentnie jest jakiś problem po stronie operatora.
Jeśli operator Cię olewa, to proponuję zrezygnować z jego usług i przejść do innego. W końcu problemy masz z numerami na kartę więc umowa Cię nie trzyma.
Zmień operatora i jak tam będzie działać, będziesz miał pewność, że słusznie postąpiłeś a T-mobile Cię olewał albo co gorsza jeszcze nie potrafią usterki naprawić.

 #600169  autor: grzegorz0plonka
 10 gru 2012, 11:44
No racja. Tylko, ze może sprawia problem wszyscy którzy posiadają karty z doładowaniami. na pewno sporo osób zgłaszali ale jak zwykle olewali. A problem pozostał. Całe sytuacje zgłosiłem do uke i trafiła do Krakowa Delegatury UKE.
Teraz nich oni przekonują jak tmobile traktuje.

Walczę nie tylko moim kartami ale również dobra dla ludzi. Aby mogli spokojnie korzystać Internetu a nie starty pieniędzy. Nie który forach napisał, ze ktoś kupił starter i jak okazał złe działa to wyrzucił do kosza, oczywiście marnował pieniędzy
. Dłużej tak nie możemy. Musze cos reagować sytuacje. A jak nadal nie będą zadbać systemie to może wypadnie na drugi system na abonentowy. Konczyło się żartów.

Po drugie, Chciałbym informować dla wszystkich was, operator tmobile pozmieniali stacji bazowy na nowy całego powiatu tatrzanki. Niesamowitego. Tym czasie pewnie pozmieniają stacji w nowym targu. Jestem zaskoczony. Tyle lat było cisza cisza cisza cisza a tu nagle wszystkie stacji bazowy modernizowali. Powiem tak, po modernizacji o wiele lepsze zasięg i wydajności. W Murzasichlu bardzo narzekałem słaby zasięg i ciągle przerywało się rozmów. A dziś już naprawdę bardzo dobry zasięg i bez przerywania rozmów.
No właśnie, cos tego pięknie modernizowali jak nie mogą jeszcze spokojnie korzystać Blueconnecta. Bez przesady. Dlatego napisałem do uke i domagam modernizacji CAŁEGO SYSTEMU KOMPUTEROWGO U operatora. Myślę uda się wszystko rozwiązać problem do końca roku.
Dobrze byłoby opisali tutaj podobny problem z przerywania.

 #600827  autor: Marens
 12 gru 2012, 21:11
Potwierdzam problem, pobierając plik z prędkością 2MB/s (16Mbit/s) następuje rozłączenie w randomowym momencie, w zakresie 0-100MB. Jeśli plik ściągamy z prędkością 3-4Mbit/s wszystko jest ok. Testowałem na karcie Heyah, BC abonamentowy w tej samej lokalizacji działał poprawnie.

 #600878  autor: grzegorz0plonka
 13 gru 2012, 02:32
Bardzo dziękuję za udzielenie informacji i to czyli miałem rację 200%:))) Okazuje się problem dotyczy wszystkich którzy posiadają z doładowaniami i nie ważne jakie lokalizacji. Problem leży u systemie. Jak uzyskujemy dużą prędkością to system po prostu nie przerabia się. Tak jak napisałem, na abonamentowy nie sprawiają problemu i są sprawnie systemie.
Możesz sobie napisać do uke http://www.cik.uke.gov.pl
Po drugi użytkownik podobny problem.

 #600926  autor: Marens
 13 gru 2012, 13:17
Przetestowałem dzisiaj ponownie, ale w innej lokalizacji i problemów odnośnie przerywania połączeń nie zanotowałem. Udało się ściągnąć bezproblemowo plik 300MB z prędkością 22Mbit/s. Temat jest do przeanalizowania, być może w szczycie występują ww. problemy a poza szczytem nie. Musiałbyś sprawdzić jak zachowuje się w nocy. Póki co pakiet 600MB powoli mi się kończy więc daruje sobie dalsze testy.

 #600936  autor: grzegorz0plonka
 13 gru 2012, 14:15
No prawda na heyah raz występuje a raz nie w występuje i udaje się więcej pobierze plik. A na Blueconnecta prawie zawsze występuje problem.

Uaaa uzyskałeś az 22Mbit/s. Ładnie. Mógłbyś robić filmik pulpitu na programie CamStudio i przysłać do youtube?

Ja testowałem różny godziny. Raz w nocy a raz na dzień. A wczoraj testowałem sobie Blueconnecta w nocy i było prędkością 100 kb i przerywało się po 11,1 mb. bardzo dziwnie.

 #600947  autor: Marens
 13 gru 2012, 15:30
grzegorz0plonka pisze:Mógłbyś robić filmik pulpitu na programie CamStudio i przysłać do youtube?
Trochę jest za dużo zabawy z nagrywaniem a i tak pakiet mi się kończy.
grzegorz0plonka pisze:Uaaa uzyskałeś az 22Mbit/s. Ładnie.
Maksimum jaki udało mi się wycisnąć na HSPA+ DC (Huawei E398, karty data) to 24-25Mbit/s w T-Mobile i 27-29Mbit/s w Orange.
grzegorz0plonka pisze:No prawda na heyah raz występuje a raz nie w występuje i udaje się więcej pobierze plik.
Prędkości trochę od APN zależą, jest pewna zależność od internet a heyah.pl. Tylko czasem miałem 3-4Mbit/s zamiast spodziewanych dużo większych wartości. Nie bardzo mam teraz czas dalej drążyć temat.

 #600961  autor: grzegorz0plonka
 13 gru 2012, 16:58
Prędkość naprawdę bardzo ładnie. Ale przecież ten modem Huawei E398 obsługuje hspa+ do 21 mb/s.

O które godzinie testowałeś? Czy dzien czy noc? Takie prędkością niestety nie uzyskałem.
Ja uzyskałem około 10-17 mb/s.

 #600971  autor: Marens
 13 gru 2012, 17:38
E398 obsługuje HSPA+ DC, prędkości osiągalne są w różnych porach.