• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #596439  autor: ziemny
 20 lis 2012, 18:59
Witam.
Od około roku jestem klientem T-mobile na kartę, taryfa Nowy Tak-Tak. Ważność konta: 20-11-2013.
W niedzielę stało się coś dziwnego. Mam smartfona i korzystam z internetu codziennie, praktycznie ograniczając tradycyjne rozmowy i smsy do zera. Miałem wykupiony pakiet 350MB, którego terminu ważności co prawda nie pamiętam, ale o tym później.
Otóż ni z tego, ni z owego stan mojego konta spadł do 0,00zł, a połączenie z internetm było niemożliwe. Nie dostałem żadnego smsa, żadnej informacji z sieci, że nie ma środków, by przedłużyć usługę etc. Po prostu, z kilku zł na koncie zrobiło się 0. W momencie, w którym to się stało słuchałem muzyki, nie rozmawiałem z nikim, nie korzystałem z internetu.
Teraz mam problemy z zalogowaniem sie do iboa. Raz uda mi się zalogować, a raz dostaję komunikat "Użytkownik jest już zalogowany". Ponadto, po doładowaniu konta na kwotę 25zł, chcąc włączyć pakiet 350MB, dostaję informację, że zmiany zostaną potwierdzone smsem, pieniądze schodzą z konta, po czym po około godzinie wracają, a stan usługi zmienia się ze znaku zapytania na nieaktywny. Napisałem do obsługi klienta, ale nie raczyli odpowiedzieć.

Prosiłbym o pomoc osoby, które orientują się co to może być.

Pozdrawiam

EDIT: Próba aktywacji usługi kodem kończy się niepowodzeniem. Komunikat mówi, że "wystąpił błąd".
Teraz również przypomina się, że kilka dni temu w autobusie użyczyłem telefonu jakiemuś człowiekowi, który mówił, że potrzebuje zadzwonić do znajomego, że jest w pobliżu, a zapomniał własnej komórki. Numer był normalny, więc nie mam pojęcia czy jest to powiązane z wyżej opisaną sytuacją. Czy jest możliwość aktywowania jakiegoś ścierwa typu usługa premium w ten sposób?

 #596449  autor: Edmund
 20 lis 2012, 19:24
ziemny, sprawdź billingi jeżeli pożyczałeś telefon. Zobaczymy co jest winą tego. A jaki masz telefon? Może gość zainstalował Tobie jakąś aplikację na telefonie?

Wszechobecnemu analfabetyzmowi, braku poszanowania dla języka ojczystego i braku czytania ze zrozumieniem mówię nie!

Orange: Nowe GO
Play: Fresh, stare Lubię to!
Plus na Kartę
Net: OFnK, Aero2

 #596453  autor: slawekt
 20 lis 2012, 19:43
ziemny pisze:Otóż ni z tego, ni z owego stan mojego konta spadł do 0,00zł, a połączenie z internetm było niemożliwe. Nie dostałem żadnego smsa, żadnej informacji z sieci, że nie ma środków, by przedłużyć usługę etc. Po prostu, z kilku zł na koncie zrobiło się 0. W momencie, w którym to się stało słuchałem muzyki, nie rozmawiałem z nikim, nie korzystałem z internetu.
Tylko reklamacja do PTC, mam to samo... Tylko, że mi się stało 11.11 :-) Też w niedzielę. Od 12.11 do dzisiaj sprawa "wisi" w BOA. Przesłałem billingi i czekam. Technicy rzekomo pracują nad problemem :-) Niestety nie wiadomo, kiedy sprawa się zakończy, bo nie są w stanie określić.

 #596454  autor: ziemny
 20 lis 2012, 19:55
slawekt, czyli to jest błąd ich systemu?

Edmund, w billingach widnieje rozmowa z tym numerem, a jej koszt brutto to jakaś śmieszna kwota, coś kolo 20gr. Na pewno nie zainstalował mi nic, ponieważ sam mu wybrałem numer i cały czas patrzyłem co robi. Nie pozwoliłbym obcemu facetowi grzebać w moim telefonie ;)

 #596456  autor: slawekt
 20 lis 2012, 20:02
ziemny pisze:slawekt, czyli to jest błąd ich systemu?
Oczywiście. Opisz problem składając od razu reklamację nie żadne wyjaśnienia, to jedyne co Ci pozostało. I czekaj na zakończenie.

 #596459  autor: ziemny
 20 lis 2012, 20:07
slawekt pisze:
ziemny pisze:slawekt, czyli to jest błąd ich systemu?
Oczywiście. Opisz problem składając od razu reklamację nie żadne wyjaśnienia, to jedyne co Ci pozostało. I czekaj na zakończenie.
Problem w tym, że nie pamiętam jaki był dokładny stan mojego konta. Czy mam po prostu napisać w reklamacji, że zjadło wszystkie środki? Poza tym fakt, że nie mam internetu sprawia, że telefon jest dla mnie praktycznie bezużyteczny. Jutro zadzwonię do nich i postaram się to wyjaśnić. Same problemy :(

EDIT: dostałem maila, że usługa Internet 350 została aktywowana, ale internetu jak nie było, tak nie ma. Resetowałem APN, przeinstalowałem wcześniej ROM, a więc podejrzewam, że wina leży po stronie usługodawcy. Ehh...
Ich strona również działa jakby chciała, a nie mogła. Czas wracać do Play...

EDIT2: po setnym resecie APN, internet działa. Ciekaw jestem na jak długo. Teraz pozostaje tylko reklamacja.

 #596464  autor: slawekt
 20 lis 2012, 20:41
ziemny pisze:Problem w tym, że nie pamiętam jaki był dokładny stan mojego konta. Czy mam po prostu napisać w reklamacji, że zjadło wszystkie środki?
Dokładnie tak napisz. Ja co prawda znałem stan konta, bo miałem uruchomioną "darmową usługę" powiadamiania SMS'em o stanie konta co dwa tygodnie... Lecz oni doskonale wiedzą jaki był stan konta, przed tym resetem... Zachowaj sobie tylko billingi w razie składania dalszych reklamacji (UKE się kłania). Bo z dnia na dzień one znikają w systemie Tmobile :-( I poźniej trzeba je będzie odpłatnie wydobywać.

 #596466  autor: ziemny
 20 lis 2012, 20:56
slawekt pisze:
ziemny pisze:Problem w tym, że nie pamiętam jaki był dokładny stan mojego konta. Czy mam po prostu napisać w reklamacji, że zjadło wszystkie środki?
Dokładnie tak napisz. Ja co prawda znałem stan konta, bo miałem uruchomioną "darmową usługę" powiadamiania SMS'em o stanie konta co dwa tygodnie... Lecz oni doskonale wiedzą jaki był stan konta, przed tym resetem... Zachowaj sobie tylko billingi w razie składania dalszych reklamacji (UKE się kłania). Bo z dnia na dzień one znikają w systemie Tmobile :-( I poźniej trzeba je będzie odpłatnie wydobywać.
Dziwna sprawa. Wyeksportowałem billing i jedno z połączeń GPRS kosztowało mnie 3,26 zł za 2 minuty. Przypominam, że mam wykupiony pakiet. Następne połączenie z internetem, które wykonałem 2 minuty później kosztowało już 0zł.

 #596473  autor: slawekt
 20 lis 2012, 21:20
ziemny pisze:Wyeksportowałem billing i jedno z połączeń GPRS kosztowało mnie 3,26 zł za 2 minuty. Przypominam, że mam wykupiony pakiet. Następne połączenie z internetem, które wykonałem 2 minuty później kosztowało już 0zł.
Dlatego bez reklamacji się nie obejdzie i tyle w temacie. Ewidentnie system billingowy leży. Co nie jest żadną nowością w tej fimie :-( A ściąganie kasy ze zgromadzonych środków, pomimo aktywnego pakietu internetowego, to specjalność Tmobile. Przećwiczyłem ten temat wielokrotnie.

 #596474  autor: ziemny
 20 lis 2012, 21:22
Ok, dzięki za pomoc. Teraz będę częściej i uważniej sprawdzał billingi, bo to co oni robią zakrawa na kpinę i złodziejstwo. Jutro złożę reklamację.

 #596478  autor: slawekt
 20 lis 2012, 21:32
ziemny pisze:Teraz będę częściej i uważniej sprawdzał billingi, bo to co oni robią zakrawa na kpinę i złodziejstwo
Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Mam identyczne odczucia. Dodatkowo w iBOU możesz włączyć usługę SMS Cykliczny - saldo konta, czyli automatyczne powiadamianie co 2 tygodnie o stanie Twojego konta. O dziwo jeszcze darmowe ;-)

 #596501  autor: ziemny
 20 lis 2012, 23:51
Myślę, że wykorzystam dotychczasowe środki i poczekam 30 dni, aż pakiet internetowy wygaśnie, po czym wrócę do Play. Przynajmniej ich strona internetowa działała jak trzeba i nie pobierali opłat za byle bzdury.
Ciekawostka - T-Mobile odpisało na mojego maila. Pracownik poinformował mnie, że stan mojego konta cały czas wynosił 0,00zł, stąd brak internetu. Powiedział też, że manualnie włączył z powrotem pakiet internetowy. Złożyłem mailem reklamację, w której napisałem o "zjedzeniu" z mojego konta 3,26zł za dwuminutowe połączenie GPRS, nie szczędząc przy tym cynicznych uwag dot. ich obsługi klienta. Ciekaw jestem odpowiedzi :roll:

PS. Korzystam z aplikacji Whatsapp do wysyłania smsów przez sieć. Gdy byłem w Play, miałem problem z ich internetem (co było przyczyną przejścia do T-Mobile), mianowicie telefon otrzymywał wiadomości tylko, gdy manualnie otworzyłem aplikacje lub rozłączyłem i z powrotem połączyłem się z netem a.k.a. połączenie było zrywane, gdy nie korzystałem z niego. Czy ktoś wie może co mogło być tego powodem? Na XDA nie mieli pojęcia, więc podejrzewam, że była to raczej sprawa nadajników, czy coś w tym stylu...

Pozdrawiam

 #596671  autor: Vieslav
 21 lis 2012, 22:29
Całe T-Mobile ma teraz problemy z platformą billingową, a zaczęło się prawdopodobnie od wprowadzenia opłat za sprawdzanie stanu konta kodem (od tego momentu nie działało mi włączanie usług w Heyah kodami USSD). Trzeba przeczekać, ale reklamacje nie zaszkodzą. Ja się już dwa albo trzy tygodnie męczę żeby mi przywrócili w Heyah roczną ważność konta.
 #599518  autor: grzegorz0plonka
 07 gru 2012, 21:22
ziemny pisze:Witam.
Od około roku jestem klientem T-mobile na kartę, taryfa Nowy Tak-Tak. Ważność konta: 20-11-2013.
W niedzielę stało się coś dziwnego. Mam smartfona i korzystam z internetu codziennie, praktycznie ograniczając tradycyjne rozmowy i smsy do zera. Miałem wykupiony pakiet 350MB, którego terminu ważności co prawda nie pamiętam, ale o tym później.
Otóż ni z tego, ni z owego stan mojego konta spadł do 0,00zł, a połączenie z internetm było niemożliwe. Nie dostałem żadnego smsa, żadnej informacji z sieci, że nie ma środków, by przedłużyć usługę etc. Po prostu, z kilku zł na koncie zrobiło się 0. W momencie, w którym to się stało słuchałem muzyki, nie rozmawiałem z nikim, nie korzystałem z internetu.
Teraz mam problemy z zalogowaniem sie do iboa. Raz uda mi się zalogować, a raz dostaję komunikat "Użytkownik jest już zalogowany". Ponadto, po doładowaniu konta na kwotę 25zł, chcąc włączyć pakiet 350MB, dostaję informację, że zmiany zostaną potwierdzone smsem, pieniądze schodzą z konta, po czym po około godzinie wracają, a stan usługi zmienia się ze znaku zapytania na nieaktywny. Napisałem do obsługi klienta, ale nie raczyli odpowiedzieć.

Prosiłbym o pomoc osoby, które orientują się co to może być.

Pozdrawiam

EDIT: Próba aktywacji usługi kodem kończy się niepowodzeniem. Komunikat mówi, że "wystąpił błąd".
Teraz również przypomina się, że kilka dni temu w autobusie użyczyłem telefonu jakiemuś człowiekowi, który mówił, że potrzebuje zadzwonić do znajomego, że jest w pobliżu, a zapomniał własnej komórki. Numer był normalny, więc nie mam pojęcia czy jest to powiązane z wyżej opisaną sytuacją. Czy jest możliwość aktywowania jakiegoś ścierwa typu usługa premium w ten sposób?
Niestety, takie sytuacje już znam. Tez miałem podobny problemy.
Moim zdanie 100% jest spowodowane niezadbania systemu komputerowego. We wszystkie karty sim z doładowaniami lubią przerywa się połączenia Internetem.
Całe sytuacje niezadbania zgłosiłem do uke. Teraz nich uke zajmą w tej sprawie.
Mam nadzieję ze, uke zlecić operatowi tmobile do wymiana całego systemu komputerowego. A inni operatorze mają lepsze systemy.