• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #593555  autor: tipestopes
 06 lis 2012, 17:45
W momencie przejścia na nową ofertę (do 10 MB) orange celowo OBNIŻYŁO mi prędkość i pogorszyło jakość łącza. Do tej pory miałem umowę na 10 MB (też neostrada), przedłużyłem ją o kolejne 24 miesiące i BUM!

W momencie wejścia w życie nowej umowy prędkości spadły z osiąganych realnie prędkości 7-9 MB do 0,5 - 1,5 MB.

Pani specjalistka z infolinii poinformowała, że jest wszystko dobrze i że to taka oferta - DO 10MB.


Nawet nie przyjęła reklamacji.

Tłumaczyła, że taka to już jest oferta i nie gwarantują prędkości. Nie potrafiła wyjaśnić dlaczego było do tej pory OK, a w momencie wejścia w życie nowej oferty jest bardzo źle.

Internet zrywa, wcześniej nie było problemów. Przecież to celowe pogarszanie jakości.

 #593641  autor: Spioszek
 07 lis 2012, 00:24
Po pierwsze podaj parametry swojej lini by ocenić czy wszystko wporządku.
Po drugie może to być problem z przeciążoną centralką u Ciebie.

Dzwoniłeś do Biura obsługi klienta czy do działu technicznego?

 #593926  autor: Orange Ekspert
 08 lis 2012, 11:51
@tipestopes, witaj, jestem Krzysztof i jestem Orange Ekspertem. Chcielibyśmy przeanalizować Twoją sprawę. Prześlij do nas niezbędne informacje korzystając z naszego adresu: [email protected] lub formularza Pomoc Orange: http://on.fb.me/GBc6Hm Pozdrawiamy.

 #593978  autor: shalashaska
 08 lis 2012, 16:16
Prawda jest jednak bolesna. Orange daje ciała. Sam mieszkam w granicach Krakowa i musiałem podpisać umowę na 10mbit gdzie na mojej lini łącza jest max 2mbit i to w dobrych porywach. Reklamują prędkości 80mbit gdzie na mojej lini nie uciągnie więcej niż te 2mbit i to tak jak napisałem wyżej czyli w Krakowie. Nabrałem strasznego wstrętu do tej firmy, nawet w domu mam problemy z zasięgiem w telefonii komórkowej na trzech numerach Orange. Twierdzą ze u nich jest wszystko w porządku. Nie zrobili nic by mnie zatrzymać u siebie. Pozdrawiam

 #594160  autor: Orange Ekspert
 09 lis 2012, 12:10
@shalashaska, maksymalny transfer uzależniony jest od parametrów technicznych linii biegnącej do Klienta. Jednocześnie informuję, że wychodząc na przeciw oczekiwaniom i zainteresowaniom naszych Klientów wprowadziliśmy promocję: „Nowa Moc Internetu” i obniżyliśmy ceny Neostrady do 49,00 zł przy jednoczesny zwiększeniu prędkości pobierania do 10Mb/s (stara cena przy prędkości do 2Mb/s wynosiła: 54,44 zł). Pozdrawiam.

 #594167  autor: Sharly
 09 lis 2012, 13:19
Pomarańczowy ekspercie czy istnieje szansa na to,że firmy zewnętrzne którym zlecacie odnawianie umów czy zawieranie umów dostaną po uszach,że ich konsultanci wprowadzają w błąd klientów?

Jeżeli klient sam nie zapyta czy nie ma łącza wlr nie powiecie mu,że linia obsługuje max 2 mb/s ? Co więcej szczyt idiotyzmu i biurokracji jest tym,że konsultant mówi DO 20 mb/s gdzie taka informacja ściera się z prawdą. A klient nie ma prawa do reklamacji,ponieważ zgodził się na aktywacje usługi w ciągu kilku dni roboczych i nie przesunal aktywacji od nowego miesiaca. Słowem ujmując - BURDEL

Bez odrobiny hipokryzji - swiat nie potrafilby istniec

 #594189  autor: Vieslav
 09 lis 2012, 14:57
Maksymalną prędkość na danej linii można sprawdzić TUTAJ oraz podając parametry linii na forum w przeznaczonym do tego temacie. Nie wiem, w czym problem... :roll: Opcje 1mb/s, 2mb/s itd już nie istnieją i nie będą istnieć, jedynie u operatorów BSA, ale cena jest podobna do opcji "do 10mb/s" w Orange. Niestety, jest pewien próg opłacalności i lepiej jest dać więcej za tyle samo niż mało za pół darmo.

 #594196  autor: tiger93
 09 lis 2012, 15:34
Nie udało się ustalić czy internet jest dostępny - spróbuj później lub złóź zamówienie.

Coś ten check nie działa, dwa dwóch zupełnie innych adresów to samo

http://www.speedtest.net/result/2572992339.png

 #594202  autor: Vieslav
 09 lis 2012, 15:55
Po numerze telefonu sprawdź.

 #594231  autor: DJ-W
 09 lis 2012, 18:16
Ja przeszłem na 10 rok temu i mam cały czas powyżej 10 więc nie wiem co u Ciebie jest nie tak z tym zaniżaniem jak piszesz.

 #594291  autor: sq
 09 lis 2012, 23:06
ten check do rzeczywistości też ma tyle co nic..na mojej linii od jakiegoś roku wyświetla, że mogę mieć 20, ->konsultanci TP dzwonią, że mi założą 20 -> GC w Netii dlaczego nie ma 20 tylko 6, odp. -> brak możliwości tech -> UKE -> list z TP - na centralce nie ma kart adsl2..cóż może gdybym przeszedł do TP to nagle by się znalazły..ale jakby nie było - możliwości wg str są..a nie ma.


do tego- nawet pomimo odp z uke na str nadal wyświetla się, że 20 mb jest możliwe..

Siemens C35i->Siemens MC60->SE k800i->N5530XM->N1600 ->Moto Cliq2/ S5610 ->Jiayu G4->LG G4/S5=>S9+ /A5

 #594294  autor: Spioszek
 09 lis 2012, 23:17
sq, Możesz 6Mbitów bo do tylu było sprzedawane ADSL, chociaż w sumie do 8Mbitów mogło by być.

To tak samo jak umnie, mógłbym mieć śmiało 40Mbitów, ale karty VDSL na mojej centralce nie uświadczysz :(.
Tylko parametry lini pozwalają, ale co zrobić bez osprzętu.

 #594334  autor: ratatam
 10 lis 2012, 10:23
Orange to dno i syf jeśli chodzi o obsługę klienta (internet TP).
Też przeszedłem z 2 Mbit na 10 Mbit na podstawie aneksu i nie zwiększyli w ogóle synchronizacji mimo że linia uciągnie dobre 15 Mbit na adsl2+.
Linia jest ustawiona na sztywno 6144 (download) i od września mimo zgłoszenia technicznego, reklamacji potem skargi nic kompletnie nie zrobili.
Są mistrzami odsyłania klientów na drzewo.
Po zgłoszeniu awarii za pomocą formularza żadnej odpowiedzi więc zgłaszam reklamację. Po zgłoszeniu reklamacji dzwoni panienka i mnie informuje, że wszystko jest ok i żeby problemy techniczne zgłaszać na infolinii 801.. albo bezpłatnie przez stronę (ale tak przecież zrobiłem!) i zero dyskusji i się bezczelnie rozłączyła - więc zgłaszam skargę.
Na skargę po miesiącu odpowiedział jakiś totalny debil informując mnie że w ogóle nie było zgłoszeń (o których wyżej wspominam) i standardowa regułka problemy techniczne należy zgłaszać... i w związku z tym nie uznaje żadnych roszczeń.
Normalnie ręce opadają. Sam się zastanawiam teraz jak to dalej pociągnąć: zgłaszać kolejne reklamacje, pisać skargę do UKE??

 #594343  autor: Andrzej24
 10 lis 2012, 10:54
ratatam pisze:
Normalnie ręce opadają. Sam się zastanawiam teraz jak to dalej pociągnąć: zgłaszać kolejne reklamacje, pisać skargę do UKE??
Zgłoś skargę do UKE. Oni wiele mogą a opy w takiej sytuacji inaczej cię traktują. Mi obiecywali 6 mega na kablu długości prawie 3 kilometry. Na moje pytanie czy jeśli okaże się, że nie działa to stabilnie lub nie pociągnie tyle to co będzie. Dowiedziałem się, że dadzą mi z powrotem to co mam czyli 1 mega. Sęk w tym, że ja teraz płacę niecałe 80 zł z telefonem a przy zmianie płaciłbym ponad 100 i pomimo powrotu na starą prędkość cena by została. W takie coś ja nie wchodzę. Dlaczego nie można wziąć wyższej prędkości do testów np. przez 2 tyg. Zanim przedłużyłbym umowę, wiedziałbym czy jest sens. Niech się Gaj za to zabierze. Byłaby to dobra opcja dla klienta.

 #594346  autor: Patryk_
 10 lis 2012, 11:03
Z tym dnem i syfem to bym uważał - miałem Neo w latach 2003-2007 w jednej lokalizacji i teraz w drugiej od 2010- problemów praktycznie brak, zarówno technicznych, jak i z obsługą klienta.
Choć wiadomo jak jest - trafić można różnie, i nie ma co oceniać globalnej sytuacji na podstawie własnych doświadczeń bądź co gorsza opinii z internetu.

Co do tytułowej sprawy - problem faktycznie może się pojawić w sytuacji, gdy przedłużamy starą Neo 10, wybierając opcję "do 10 Mbps".
Anatomia problemu: stara dziesiątka musiała obligatoryjnie działać w standardzie ADSL2+ - jeśli w DSLAM nie było wolnych portów 2+, to zamówienie na usługę było odrzucane z powodu BMT.
Taryfa "do 10" już takiego obostrzenia nie ma - może równie dobrze (ale nie dobrze dla klienta) działać na karcie ADSL1.
I co się dzieje w sytuacji, gdy w DSLAM brakuje portów ADSL2+ a ktoś zamówi Neo "do 20 mega" ? Klienci mający niższe taryfy są przepinani na stare karty !
I tym sposobem z bardzo dobrze działającej "dziesiątki" może się ni skąd ni zowąd zrobić niestabilna szóstka (wszystko zależy od linii, u mnie jest tak jak opisuję jako przykład :) ), w dodatku z jeszcze niższym uploadem.
I nic na to nie poradzimy, jedyną opcją jest wtedy migracja na Neo "do 20 Mbps", o ile jeszcze jakieś karty ADSL2+ są zajęte przez abonentów niższych opcji.

 #594356  autor: Maniek99
 10 lis 2012, 12:09
Niestety świadomość konsumencka jest w u nas na bardzo niskim poziomie, w konsekwencji wychowaliśmy sobie przedsiębiorców, którzy oferują nam chłam.

Dlatego korzystając z faktu że mamy jeden z niewielu urządów, który jako tako działo, trzeba składać skargi ile wlezie. Oczywiście warto sensownie to udokumentować (na wielu forach są przykłady statystyk przed i po zmianie). Do ~35dB tłumienia, pełna dycha jest niemal jak w banku.

Problem braku kart ADSL2+ już praktycznie nie powinien istnieć, bo po klienci tej usługi się wykruszają. Najczęściej jest to zwykła ściema, lub tryb ten jest tylko programowo zablokowany.

 #594361  autor: ratatam
 10 lis 2012, 12:40
W moim przypadku nie ma problemu z brakiem adsl2+, po prostu ustawiła im się na sztywno synchronizacja (jak widać poniżej) i nikt nie chce nacisnąć tego magicznego guzika który by zmienił ustawienia dla portu.

Modulation : ADSL2 PLUS
Annex Mode : ANNEX_A

Downstream Upstream
SNR Margin : 23.5 21.3 db
Line Attenuation : 28.0 14.9 db
Data Rate : 6144 637 kbps

 #594363  autor: Maniek99
 10 lis 2012, 12:47
@ratatam
Niema to wiele wspólnego z opcja do 10Mb, to ewidentnie profil na 6Mb (upload ~640kb przy 21dB, a down przycięty DLM-em).

 #594388  autor: Vieslav
 10 lis 2012, 14:27
Może tak najpierw rozeznacie się w temacie zanim zaczniecie snuć jakieś teorie spiskowe? Maksymalna prędkość dostępna na linii nie zależy tylko i wyłącznie od tłumienia. U mnie 6mb/s ładnie działa w lecie na tłumieniu 52dB (w zimie mam około 3mb/s), natomiast u sąsiadki na tłumieniu 40dB są problemy z 2mb/s (ta sama centrala, lecz nowe kable, inna numeracja lokalna), a dalej ode mnie ktoś ma 4mb/s na tłumieniu 58dB (numeracja taka sama jak moja, kable również z tej samej epoki).

@ratatam
Przecież ty ewidentnie masz jeszcze opcje 6mb/s a nie "do 10mb/s". W nowych opcjach upload jest ustawiany niezależnie od downloadu na 1mb/s. Poza tym nie wiem jak tragiczną musiałbyś mieć linię żeby ustabilizowała się z tak wysokim marginesem na twoim tłumieniu.

 #594408  autor: ratatam
 10 lis 2012, 15:44
nigdy nie miałem 6M, poprzednio miałem 2 z taką synchronizacją.