Witku, zgodnie z Twoją sugestią zaczynam tutaj ten wątek.
Od pewnego czasu walczę z nieuprawnionym nadużywaniem przedrostka "post' w stosunku do opłat abonametowych. Ewidentnie jest to "prepaid" tylko, że z miesięczyn cyrografem. Forma "postpaid" jest marketoidalnie wygodniejsza dla operatorów. Daje klientowi poczucie otrzymania czegoś z góry, zaufania operatora większego niż do nieumownej opłaty prepaidowej, a to powoduje większe przywiązanie klienta do "prezentodawcy" (subsydiowanie telefonów też jest w tym samym garze). Dlatego też chciałbym przekonać Ciebie, Witku do niewspomagania marketoidów w ich manipulacjach naszą świadomością. Napisałeś: "bo tak się utarło i tak się używa z nomenklatury angielskiej". Po twojej decyzji zmiany nazewnictwa spółki Polkomtel uważam, że argument zwyczajowości w Toim pisaniu jest mało miarodajny.
Od pewnego czasu walczę z nieuprawnionym nadużywaniem przedrostka "post' w stosunku do opłat abonametowych. Ewidentnie jest to "prepaid" tylko, że z miesięczyn cyrografem. Forma "postpaid" jest marketoidalnie wygodniejsza dla operatorów. Daje klientowi poczucie otrzymania czegoś z góry, zaufania operatora większego niż do nieumownej opłaty prepaidowej, a to powoduje większe przywiązanie klienta do "prezentodawcy" (subsydiowanie telefonów też jest w tym samym garze). Dlatego też chciałbym przekonać Ciebie, Witku do niewspomagania marketoidów w ich manipulacjach naszą świadomością. Napisałeś: "bo tak się utarło i tak się używa z nomenklatury angielskiej". Po twojej decyzji zmiany nazewnictwa spółki Polkomtel uważam, że argument zwyczajowości w Toim pisaniu jest mało miarodajny.