Użytkownik
Ranga
Cichy Czytelnik
Posty
89
Rejestracja
28 sie 2008, 21:15
Sieć
ERA
Lokalizacja
Polska
Ja podpisując ostatni aneks, powiedziałem wyraźnie i zdecydowanie do Pani z SUK, żeby mi od razu wyłączyła wszelkie usługi "dodane" do konta, bo gdybym chciał z nich korzystać, sam bym sobie je uruchomił.Reader pisze:...
Niezamówione płatne usługi
Po podpisaniu aneksu na abonament automatycznie włączają usługi pogoda i kalendarz. Przez 7 dni otrzymujecie SMS-y za darmo. Potem płacicie za każdą wiadomość. Musicie ręcznie wyłączyć subskrypcje. Tego nie wyłączycie w IBOA ani ich serwisie muzycznym. Trzeba wysłać darmowy SMS dezaktywujący na podany numer. Pytanie, czy takie praktyki są zgodne z prawem. Po 6 dniach przychodzi SMS z ceną. Czy bez interakcji użytkownika mogą sami aktywować płatne usługi? Suma: 15 zł na miesiąc.
Obie usługi są na żenująco niskim poziomie. Pogoda zazwyczaj nie sprawdza się (rano deszcz, po południu deszcz, a świeci słońce). Kalendarz to wymyślone dni wódki, makaronu, kosmetyków, różnych głupot i - uwaga - dzień przynoszenia misiów do pracy, którego można zamknąć do szuflady. Tutaj pole do popisu mają marketingowcy, bo ludzie naprawdę uwierzą, że dziś jest - dajmy przykład - dzień wysyłania sms-ów.
Granie na czekanie
Poprzednim razem musiałem wyłączać kodem. Teraz nawet nie wiem, czy mam aktywną usługę. Tego nie sprawdzicie w IBOA. W serwisie rozrywkowym da się zmieniać piosenki, ale nie sprawdzicie stanu usługi! Na pierwszej stronie IBOA standardowy tekst "Specjalnie dla Ciebie włączamy Granie na Czekanie". Ciekawy jest sam regulamin.
...
Nie rozumiem.Reader pisze:...
Hasło do IBOA
BOA Kod (dawniej EraKod) nie obowiązuje. Nic nie da ponowna aktywacja usługi. Na liście ma status: aktywna. Czyli kto dostanie w łapy mój telefon, może wejść do systemu. Skoro T-Mobile ceni bezpieczeństwo klientów, niech egzekwuje ustawienia i pozwoli ustawić DOWOLNE hasło, a nie 4-cyfrowy kod. Można sobie ustawić hasło do SMS, kontaktów, nawet całego telefonu, ale można to obejść / złamać / wykorzystać błąd w sofcie.
...
Pełna zgoda!Reader pisze:...
Faktura, e-faktura, opłaty
Sieć wciska wszystkim e-fakturę. Ta forma płatności jest wygodna przy poleceniu zapłaty (bank sam płaci rachunki z waszego konta). Jednak starsi ludzie wolą tradycyjny sposób - listonosz przynosi rachunek, oni idą na pocztę zapłacić go, a następnie chowają do archiwum. Co prawda na aneksie jest wzmianka w "dodatkowych usługach", ale będą dalej czekać na wersję papierową, może ta pierwsza przyjdzie później, aż minie termin płatności. Kto pozostanie przy papierowej, musi zapłacić 20 zł rekompensaty. A co w zamian mają klienci? Wyższy abonament, więcej spamu, podwyżki cen!...
Ja osobiście mam dobre zdanie o Erze/TM. Jestem abonentem około 8 lat i problemów z siecią nie miałem.Reader pisze:...
Co jeszcze?
Na forum jest wiele tematów, jak T-Mobile robi w konia swoich klientów, ale to są przypadki osobiste. Tutaj opisałem, co dostajecie po podpisaniu aneksu bądź nowej umowy. Temat pozostawiam otwarty do dyskusji. Jeżeli zauważycie inne nieuczciwe bądź naganne praktyki operatora, podzielcie się. Oferta staje się coraz mniej atrakcyjna. Kuszą pseudo-promocjami, stosują tanie chwyty. Jedyną zaletą w tym wszystkim są dane wymienne za SMS-y i rozmowy, czyli można buszować po sieci bez dodatkowych opłat, wykorzystując wliczone w abonament 80 minut. Szkoda, że pierwsza sieć GSM w Polsce sprzedała się Niemcom i tak nisko upadła. W związku z tym, że to najstarsza sieć, od zawsze celowała w osoby starsze, a nowy właściciel ma okazję zedrzeć jak najwięcej.
Gdy około 2 miesiące temu przenosiłem mój numer do T-mobile też tak powiedziałem a pani na to, że owszem ona zaznaczy/odznaczy co trzeba ale wszystkich "usług" nie może zablokować i to ja mam wysyłać smsy wyłączające.SACZI pisze:Ja podpisując ostatni aneks, powiedziałem wyraźnie i zdecydowanie do Pani z SUK, żeby mi od razu wyłączyła wszelkie usługi "dodane" do konta
SACZI pisze:Sieć wciska wszystkim e-fakturę. Ta forma płatności jest wygodna przy poleceniu zapłaty (bank sam płaci rachunki z waszego konta)
Może są różni klienci w T.Ostatnio podpisałem z nimi umowę na internet iSACZI pisze:Kto pozostanie przy papierowej, musi zapłacić 20 zł
Ja również sprawdzam sobie na bieżąco iBOA i telefon opłacam zawsze 8-9 każdego miesiąca.nemo2009 pisze:...
Może są różni klienci w T.Ostatnio podpisałem z nimi umowę na internet i
1.Ustanowiłem polecenie zapłaty,bo to wygodne i tanie.
2.Będę otrzymywać e-fakturę.
3.Będę otrzymywać fakturę papierową,za darmo(już otrzymałem 1).
4.Faktury papierowe i e-faktury są wystawiane 1 dnia po zakończeniu okresu rozliczeniowego.
5.Przykład:okres rozliczeniowy od 9-8 dnia miesiąca,faktura wystawiona 9 dnia miesiąca.
6.Termin płatności 23 dnia miesiąca,w tym dniu T pobiera pieniądze z konta i po krzyku.
Dlaczego miałbyś nie mieć kontroli nad płatnościami?SACZI pisze:Druga sprawa, muszę mieć kontrolę nad płatnościami, więc nie pozwolę na samowolę opa.
Ja mam błogi spokój z reklamami i spamem ...marcinj pisze:Ostatnio przeglądałem swoją T-mobile umowę bo kończy się. Tam na umowie była kratka do zaznaczenia czy wyrażam zgodę na utrzymywanie przez/na telefon informacji handlowych. Ja takiego czegoś bym na pewno nie zaznaczył. Ale ja dostaję ciągle telefony od nich z promocjami różnymi co mnie szczerze za każdym razem wkurza. Jak nie odbieram bo nie mogę to dzwonią co godzinę czy codziennie. Teraz już tam nie chcę kłócić się dlaczego dzwonią do mnie skoro nie zaznaczałem kratki na umowie. Umowy mojej i tak już końcówka została. Druga rzecz to naprawdę masę spamu smsowego dostaję. Jak mam numery jeszcze w Play to tam może raz na miesiąc coś mi wyślą, a w t-mobile to po kilka razy w tygodniu z jakimiś promocjami czy tak jak dzisiaj dlaczego nie chcę kasy odebrać którą już wygrałem wystarczy tylko smsa wysłać.
Horacy pisze:Ja mam błogi spokój z reklamami i spamem ...
Wyślij SMS'a o treści NIE na nr 80888.
To nie wystarcza. Potrzebna jest oficjalna reklamacja na totalny spokój.Horacy pisze:Albo też zalogować się przez iboa, bądź zadzwonić na infolinie żeby to wsio powyłączali i tyle.
Żadnej reklamacji nigdy nie składałem.Kryniczanin pisze:Horacy pisze:Ja mam błogi spokój z reklamami i spamem ...
Wyślij SMS'a o treści NIE na nr 80888.To nie wystarcza. Potrzebna jest oficjalna reklamacja na totalny spokój.Horacy pisze:Albo też zalogować się przez iboa, bądź zadzwonić na infolinie żeby to wsio powyłączali i tyle.
Wystarczy sprzeciw na przetwarzanie danych w celach marketingowych a nie żadna reklamacja. Poza tym każda reklamacja jest oficjalna, więc jak proponujesz jakieś rozwiązania to warto zadbać o to aby były sensowne i jako tako brzmiały.To nie wystarcza. Potrzebna jest oficjalna reklamacja na totalny spokój.