.
iPhone 5 rżnie na kaskę swojego właściciela bez jego wiedzy
- pobiera dane z internetu przez GSM, nawet gdy WLAN jest włączony.
Seria błędów kolejno wykrywana w iPhone 5 i iOS 6 wydaje się nie mieć końca.
Pobieranie dużych ilości danych przez sieć komórkową, pomimo faktu, że telefon
jest podłączony do sieci bezprzewodowej (WLAN / WiFi) jest kolejnym ujawnionym
błędem. Problem został opisany przez
użytkowników z innych krajów , w których iPhone 5
już pojawiły się w oficjalnej sprzedaży. Apple
wydało aktualizację do iPhone'a 5,
aby rozwiązać ten problem, ale najwyraźniej tylko dla klientów operatora telefonii
komórkowej Verizon. Jednak problemem ten nie dotyczy wyłącznie klientów sieci Verizon.
W norweskiej gazecie internetowej digi.no Morten P. Røvik opisuje, jak jego iPhone 5
z niewyjaśnionych przyczyn pobrał
561 megabajtów danych przez sieć komórkową
Telenor w sześć dni. Przedwczoraj Røvik całkowicie wyłączył mobilną obsługę danych,
a mimo to telefon pobrał kolejne 15MB (do 576 MB).
Røvik nie potrafi wyjaśnić, jakiego rodzaju dane pobrał telefon, skoro on sam nie uaktywniał
żadnych usług ani niczego nie synchronizował. Skontaktował się z BOK Telenor, a ci, że nie
znają sprawy. Spółka nie zauważyła, aby iPhone 5 pobierały więcej danych niż inne wersje (sic!).
Pytanie; co jest przyczyną tych jaj?
Fakt, że Apple wydało poprawkę błędu dla klientów Verizon może wskazywać, że nie jest to problem
konkretnego operatora. Także klienci innych, w tym Vodafone i Telstra, dostają
bardzo wysokie rachunki
za telefon z tego powodu.
źródło