• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #581419  autor: Magdalenaka
 11 wrz 2012, 12:24
Słyszałam niedawno, że NOM rozpoczął walkę z nieuczciwymi handlowcami naciągaczami. Wszelkie przypadki, w których taki handlowiec z tej firmy chciał kogoś omamić lub niewystarczająco kogoś poinformował można zgłosić do NOM. Cała akcja nazywa się "Razem stajemy się lepsi". Słyszeliście coś o tym? Wiecie jak to działa?

 #581421  autor: Maniek99
 11 wrz 2012, 12:36
Ciekawe czy TelePolska podłapie temat.
Ostatnio jakiś oszust z tej firmy chciał sąsiadce wcisnąć umowę (podawał się za kuriera, a papiery wypełnione z jakiejś nielegalnej bazy danych). Nie chciała podpisać, to sam podpisał.

A ten numer, który daje TPSA do zgłaszania oszustw to pic na wodę.
Niby instruują co zrobić i dają wybór, że mogą zająć się sprawą, a potem tylko odwlekają i nic z tego nie wychodzi. Z NOM pewnie będzie podobnie.

Lepiej od razu iść do rzecznika konsumentów i zgłaszać na policję zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa (podrobienie podpisu).
 #581892  autor: Magdalenaka
 13 wrz 2012, 11:27
Ja myślę, że problem z takimi nieuczciwymi handlowcami zrobił się na tyle poważny, że firmy podejdą poważnie do walki z nimi. W końcu takie działania nie przynoszą im zwolenników. Także trzymam kciuki za NOM i za ich walkę :)

 #581915  autor: Maniek99
 13 wrz 2012, 12:20
@Magdalenaka
W mediach będzie ładnie wyglądać, w rzeczywistości już niekoniecznie.
Przecież nie będą spraw za klientów w sądzie zakładać.

Trzeba by było wreszcie zrobić porządek z bazami danych, żeby nie było możliwości korzystania z nich jeżeli niema zgody właściciela i żeby naruszenie tego wiązało się z konkretnymi karami. Niestety GIODO ma to w dupie, a za składanie pisma/skargi każe sobie płacić.

 #581930  autor: PalonyLolek
 13 wrz 2012, 13:05
Co prawda nie miałem jeszcze na szczęście styczności z takim nieuczciwym handlowcem, ale mam wrażenie, że żadna organizacja nic konkretnego nie zrobi. Poza przygodami, gdzie rzeczywiście podrabiane są podpisy pod umowami, większość ludzi daje się nabierać przez własną głupotę...

Weźmy przykład jak przystało na to forum typowo "branżowy", dzwoni do nas konsultant od naszego operatora proponuje nam jakąś usługę, która później okazuje się inna (kwotowo lub warunkami) w stosunku do tego co omawialiśmy z nim przez telefon. Zgłaszamy reklamację itd. w efekcie mimo nagrywania rozmów i całej tej otoczki osoba za to odpowiedzialna (najczęściej z firmy zewnętrznej) nie ponosi żadnej odpowiedzialności, a Ty jako klient otrzymasz powiedzmy 20 min. rekompensaty, czy zwrot kosztów za zapłaconą usługę. Ile osób po prostu zapłaci i da sobie spokój? Myślę, że dużo, więc to nie jest do końca tak, że tylko jakieś "podróbki" firm realnych robią ludzi "w konia", często to wiodące firmy świadomie mają tych tytułowych "nieuczciwych handlowców" i z premedytacją tego używają.

 #581937  autor: Maniek99
 13 wrz 2012, 14:11
@PalonyLolek
Zgadzam się, choć to też po części działka Giodo.
Przykładowo większość firm w PL leje na zaznaczony na umowie brak zgody na przetwarzanie danych pod kątem celów marketingowych.

Dzwonię do takiej Netii zgłosić awarię, a laska po przyjęciu zgłoszenia zaczyna mi wciskać internet mobilny.

Czy T, które spamuje SMSami mimo braku zgody na karcie rejestracyjnej.

Pewnie gdyby ten zapis był przestrzegany skala wycieków też byłaby znacznie mniejsza, bo zastrzeżone dane nie walałyby się po firmach zewnętrznych.

 #583076  autor: thonka
 18 wrz 2012, 06:44
Magdalenaka pisze:Cała akcja nazywa się "Razem stajemy się lepsi". Słyszeliście coś o tym? Wiecie jak to działa?
bardzo milo, ze agencja pracujaca dla NOM tak ladnie promuje to na forach, moze jednak niech zacznie lepiej od uczciwego szkolenia swoich handlowcow? :)

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #583136  autor: marcz123456
 18 wrz 2012, 12:16
Hehe, ten Nom to to samo co te inne dialogi i te komunikacje podszywające się pod tp.
Większość starszych osób (a tych z reguły naciągają) i tak nie wie co im się wciska.

 #586095  autor: Jules
 02 paź 2012, 22:22
najgorzej jest w przypadku akwizytorów... lepiej wybrać już operatora, który kontaktuje się telefonicznie, a jego ofertę mozna dokładnie sprawdzić w necie i wtedy nawet jak już przyjedzie kurier z umową to podpisać lub nie (jesli coś nam nie pasuje)... dla TP lepeij jest jak każdy z alternatywnych (zazwyczaj tańszych) operatorów jest okreslany miane naciągaczy ... a najwiekszym absurdem jest to że czerpia oni z kar za zerwane umowy - wiecej zyskują jeśli klient zostanie z nimi do końca lub nawet dłużej

 #586137  autor: kaciux
 03 paź 2012, 00:52
Przecież jest jeden, acz bardzo dobry i sprawdzony sposób... Gdy konsultant do Was dzwoni, ładnie dziękujecie, dzwonicie na BOK i tam dopytujecie konsultanta, ewentualnie wyrażacie zgodę. To jest wg mnie najbezpieczniejszy sposób. Jest oczywiście możliwość, że konsultant w BOKu Was okłamie, ale wtedy wszystko ładnie da się odkręcić.
Niestety takie mamy czasy, że uważać trzeba i zmieni się to chyba nieprędko.

 #586578  autor: Jules
 04 paź 2012, 23:38
... rzeczywiście taki sposób daje nam większą pewność że konsultant/telemarketer nie jest pod presją , że musi wyrobić określona normę i sfinalizować oferte sprzedażową

 #587133  autor: Jules
 07 paź 2012, 23:16
już wcześniej też byli poddani kontroli i w przypadku Novum nic to nie wykazało ... telepolska to już inna sprawa, ale zobaczymy co przyniesie ta kontrola i czy nie jest to próba pozbycia się konkurencji przez TP/Orange