• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #578170  autor: DanielR
 28 sie 2012, 12:31
Mam kilka pytań dotyczących usługi Poczta Głosowa Lite. Prosiłbym o odpowiedzi przede wszystkim osoby zaznajomione z tematem i mające styczność z tą usługą, korzystające z niej. Czytałem co prawda regulamin i opis usługi, jednak nie znalazłem w nich odpowiedzi a moje pytania.

Czy w przypadku tej wersji Poczty Głosowej istnieje możliwość jej konfiguracji, podobna do tej z Poczty Głosowej Standard, np. poprzez IVR głosowy? Chodzi mi głównie o to czy można ustawić własne powitanie i jak to w ogóle wygląda, gdy ktoś dzwoniąc do mnie zostaje przekierowany na PG Lite, jaki dostaje komunikat? Czy istnieje możliwość ustawienia przedziału czasu od momentu połączenia się z moim numerem, do momentu przekierowania rozmowy na numer PG Lite, np. do 30 sekund?

 #578181  autor: lee
 28 sie 2012, 13:03
hmmm... chyba nie ma żadnej konfiguracji tej poczty lite... po prostu dostajesz mmsa a w nim plik z tego co dobrze pamiętam o formacie .amr i jeżeli osoba zostawi za długą wiadomość większą niż możliwość przesłania mmsa czyli 300kB to w ogóle wiadomość taka nie zostanie wysłana

EDIT:

sugerowałem się regulaminem VM z tego co czytam to można nagrać do 3 minut (do 300kB) a potem połączenie jest rozłączane

 #578190  autor: DanielR
 28 sie 2012, 13:17
lee, dzięki. O to nie pytałem specjalnie, bo tego też sam się dowiedziałem czytając właśnie regulamin i krótki opis usługi na stronie Play. Ale jeszcze raz dzięki za pomoc. :wink:

 #578201  autor: lee
 28 sie 2012, 13:29
DanielR, no i co się dowiedziałeś ?? bo z tego co Ja widzę to pełna poczta na mms będzie mieć taką opcję ponieważ razem z nią działa zwykła poczta *200 a w przypadku poczty lite wszystkie pozostałe opcje muszą być wyłączone więc lipa :-D :-D

nawet poczta na email ech... :twisted:

 #578206  autor: DanielR
 28 sie 2012, 13:47
lee pisze:DanielR, no i co się dowiedziałeś ??
No właśnie "tylko" tego, co mi napisałeś, natomiast dalej nie wiem co z własnym powitaniem oraz czasem oczekiwania na przekierowanie, ogólnie brak większej ilości szczegółów dotyczących konfiguracji tej usługi. Tego nigdzie nie ma. A to właśnie najbardziej mnie interesuje. :)

 #578215  autor: lee
 28 sie 2012, 14:22
Bo może jedyną konfiguracją jest konfiguracja standardowa narzucona przez operatora ;)

 #578221  autor: Marcin_7
 28 sie 2012, 14:54
DanielR pisze:
lee pisze:DanielR, no i co się dowiedziałeś ??
No właśnie "tylko" tego, co mi napisałeś, natomiast dalej nie wiem co z własnym powitaniem oraz czasem oczekiwania na przekierowanie, ogólnie brak większej ilości szczegółów dotyczących konfiguracji tej usługi. Tego nigdzie nie ma. A to właśnie najbardziej mnie interesuje. :)
Kody USSD dla przekierowania w przypadku gdy abonent nie odpawiada, zawieraja opcjonalnie parametr zwiazany z "czasem po ktorym nastapi przekierowanie".

Ten czas moze byc ustawiony od 5 do 30 s (i chyba tylko na wartosci 5,10,15,20,25 i 30).

google podaje przyklady:
**61*DESTINATION_NUMBER*DELAY#
lub
*61*DESTINATION_NUMBER*DELAY#

Specyfikacja 3GPP wspomina ze numer to pierwszy parametr, drugi moze byc pominiety a trzeci to ten delay i ze wtedy nalezaloby wpisac
**61*DESTINATION_NUMBER**DELAY# (lub z tylko jedna gwiazdka z lewej)
tak zeby uwzglednic ten drugi pominiety, no ale to juz nie wiem, sam musisz sprawdzic.
Ciekaw jestem wynikow, daj znac ;-)

 #578229  autor: DanielR
 28 sie 2012, 15:42
Marcin_7, dzięki za ściągę z kodami. Tyle, że ja wiem o takiej możliwości, o samej możliwości takiego rodzaju przekierowań. Mnie interesuje czy w przypadku Poczty Głosowej Lite jest to możliwe. Same przekierowania to mam ustawione już od dawna na swojej Poczcie Głosowej Standard. :wink:

Marcin_7 pisze:Ciekaw jestem wynikow, daj znac ;-)
Gdybym to ja sam miał to sprawdzać... to przecież bym Was tu na Telepolis nie pytał. O to właśnie chodzi, że w chwili obecnej mam ustawioną PG Standard z własnym powitaniem i nie za bardzo chcę jej wyłączać eksperymentując z wersją Lite. A jest teraz okazja na przeniesienie do Virgin Mobile, gdzie dostępna jest tylko PG w wersji Lite. Chciałem się więc dopytać przed ewentualnym skorzystaniem z niej. Będąc w Play nie muszę, a w VM będę niejako zmuszony, chcąc używać PG w jakiejkolwiek postaci. Tyle gwoli wyjaśnienia. :)

 #578230  autor: lee
 28 sie 2012, 15:49
DanielR, na razie jest tylko lite
trzeba poczekać może i normalna się też pojawi

 #578231  autor: Marcin_7
 28 sie 2012, 15:56
DanielR pisze:Marcin_7, dzięki za ściągę z kodami. Tyle, że ja wiem o takiej możliwości, o samej możliwości takiego rodzaju przekierowań. Mnie interesuje czy w przypadku Poczty Głosowej Lite jest to możliwe. Same przekierowania to mam ustawione już od dawna na swojej Poczcie Głosowej Standard. :wink:

Marcin_7 pisze:Ciekaw jestem wynikow, daj znac ;-)
Gdybym to ja sam miał to sprawdzać... to przecież bym Was tu na Telepolis nie pytał. O to właśnie chodzi, że w chwili obecnej mam ustawioną PG Standard z własnym powitaniem i nie za bardzo chcę jej wyłączać eksperymentując z wersją Lite. A jest teraz okazja na przeniesienie do Virgin Mobile, gdzie dostępna jest tylko PG w wersji Lite. Chciałem się więc dopytać przed ewentualnym skorzystaniem z niej. Będąc w Play nie muszę, a w VM będę niejako zmuszony, chcąc używać PG w jakiejkolwiek postaci. Tyle gwoli wyjaśnienia. :)
O ile dobrze zrozumialem jak to dziala:
albo masz poczte glosowa standard,
albo masz poczte glosowa lite
tak?

Mozesz sobie ustawic przekierowanie kodami USSD na dowolny numer (na ktory pozwoli Ci Twoj operator :-) ).
Numer poczty glosowej standard i numer poczty glosowej Lite to numery jak kazde inne.
I tylko na to pytanie odpowiadam:
DanielR pisze: "Czy istnieje możliwość ustawienia przedziału czasu od momentu połączenia się z moim numerem, do momentu przekierowania rozmowy na numer PG Lite, np. do 30 sekund?"
Mozna sobie ustawic czas po jakim przenosi polaczenie dzwoniacego na Twoja poczte, tak samo jak ustawia sie kodami ten czas dla normalnego przekierowania na inny numer.
To nie jest funkcjonalnosc poczty, tylko sieci GSM/UMTS uwzgledniona w specyfikacjach. Inna sprawa ze nie wiem, czy akurat Play to supportuje, dlatego trzebaby sprawdzic.