• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #570059  autor: galtom
 25 lip 2012, 12:27
Hej,

czy u Was tez jest to kwota w okolicy 1000 zl???
Czy ktos moze mi logicznie wyjasnic (bo Play pisze do mnie tylko bzdury wraz z informacja ze nie moga jej zmniejszyc bo, np. jest ustalana indywidualnie) dlaczego ta kwota jest tak wysoka i czemu ma to służyć?

Bo w moim odczuciu (szczególnie gdy prosze o jej zmniejszenie) nie chroni ani mnie ani operatora.

Ktos wie o co tu chodzi? Moze Play liczy na to, ze nasze telefony ktos ukradnie i bedzie mial okazje taki limit wykorzystac?

Biorac pod uwage, ze mam abo na poziomie 30zl/miesiecznie to Play bedzie musial czekac prawie 3 lata aby taka kwote dostac ode mnie jako abonamenta... a tak moze ukradna telefon i sprawa bedzie zlatwiona szybciej???

Pozdrawiam,
Galtom

 #570061  autor: KC-KARLOS
 25 lip 2012, 12:33
galtom, abonament to brak obawy o brak kasy na dzwonienie.
Można dzwonić i korzystać z usług do tych 1000 zł. WCALE nie musisz zużywać takich środków na koncie.
Poza tym klient sam musi pilnować swojego telefonu, bo operator tylko świadczy usługi.

Limit kredytowy jest ustalany W CZASIE PODPISYWANIA / PRZEDŁUŻENIA umowy, nigdy w trakcie trwania umowy - jest nawet zapis w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych, który zatwierdziłeś podczas podpisywania umowy o ŚUT w P4.
Kwota maksymalna w ofertach głosowych to zazwyczaj 1000 zł, w Play Online - max 600 zł.

[ Dodano: 2012-07-25, 12:36 ]
Dodam, że przy aktualnych stawkach za połączenia nie jest łatwo przekroczyć ten limit. No chyba, ze ktoś ma taryfę bez wbudowanego pakietu netowego i korzysta nieumiejętnie z aparatu z systemem operacyjnym (np. Android), albo: po kradzieży telefonu wyśle SMSy Premium po kilkadziesiąt zł (choć teraz to trudno wykonać takie nadużycia, gdyż operator kontroluje ruch usług Premium).

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #570067  autor: galtom
 25 lip 2012, 12:59
Faktycznie moja wina, ze nie zauwazylem tego podpisujac umowe. Przyznam sie szczerze, ze do glowy mi nie przysla tak kuriozalna sytuacja.

Przede wszystkim nie widze technicznego problemu w zmianie kwoty na nizsza (rozumiem, ze operator moglby miec opory w odwrotna strone).

Po drugie, jesli zglasza sie klient i mowi , ze tak wysokiego limitu nie chce, nie bedzie wstanie splacic, itd..itd... to chyba w interesie operatora jest jaknajszybsze zmniejszenie limitu? Co bowiem z tego, ze Kowalski, ktoremu telefon ukradna/zgubi/itd... bedzie te 1000 zl winien firmie Play jesli fizycznie bedzie ich placil?

Po trzecie, w przypadku umow na czas neokreslony (a taka mam) raczej bym klienta to oczywistymi i chyba prostymi sprawami nie draznil bo sobie odejdzie. Ja osobiscie to powaznie rozwazam. Po co mi bowiem stres i potencjalne klopoty? Telefon zginac moze, nawet gdy bardzo sie uwaza... a za 1000 zl to sporo rozmow z numerami Premium mozna wykonac, prawda? Opcji na zablokowanie takich polaczń tez na razie nie znalazlem (ale moze gdzies jest tylko nie widze???)

Jesli klient grzecznie prosi o zmniejszenie tego limitu (nadal nie rozumiem i Ty tez nie odpowiedziales - po co przy tak niskich cenach minuty, tak kosmicznie wysoki limit???)
to chyba warto rozwazyc zmiane podejscia w tej sprawie.

Zacytuje Ci odpowiedzi Play informujace mnie dlaczego limit nie moze zostac zmieniony w trakcie trwanie umowy - wg mnie zadna w logiczny sposob nie tlumaczy dlaczego NIE (np. bo technicznie w naszym systemie sie tego nie da zrobic - to bylaby jakas sensowna odpowiedz, ale...):


Nie mozemy zmniejszyc Pana limitu kredytowego, bo "limit kredytowy nie jest narzędziem kontroli kosztów dla Klienta, tylko zabezpieczeniem operatora (serio??? jakim??? to moze powinien byc tam milion zlotych?.
Zgodnie z regulaminem § 2 punkt 12 „Limit Kredytowy – określona indywidualnie przez Operatora kwota pieniężna” " Ok, kwota okreslona indywidualnie, wiec... dlaczego indywidualnie, nie mozna go zmienic? Z zapisu wynika, ze kazdy moze miec inna wiec....?

Nie mozemy zmniejszyc Pana limitu bo: "Limit kredytowy nie jest produktem komercyjnym, w związku z tym o wysokości limitu kredytowego decyduje Operator zgodnie z definicją pojęcia „Limit kredytowy” zawartą w §2. Regulaminu świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o. o. dla Abonentów." Nadal nie wynika z tego dla mnie zdana logiczna przeslanka dlaczego sie nie da, poza tym, ze nie bo nie chcemy tego zrobic (a nie chcemy, bo liczymy, ze ten 1000 zl jednak bedziesz winnny).

Dalej....
Zgodnie z § 7 pkt 8 Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dla Abonentów „Operator zastrzega sobie prawo do ustalenia, w chwili zawarcia Umowy lub w trakcie jej wykonywania, Limitu Kredytowego. Wysokość Limitu Kredytowego określa Cennik albo Oferta Promocyjna, chyba że kwota Limitu Kredytowego została określona w Umowie.”

Przeciez z tego zapisu wrecz wyunika, ze limit w trakcie umowy mozna zmienic. Sadze, ze Operator zostawil sobie furtke na wypadek ludzi ciagle spozniajacych sie z placeniem rachunkow, do ktorych nioe ma zaufania, ze po przekroczeniu kowty abonamentu zaplaca to co sa winni (przynajmniej tak to brzmi wedle mojej interpretacji). Co za tym idzie pisanie do mnie - nie zmniejszymy Panu limitu bo zastrzeglismy sobie przeciez mozliwosc jego zmiany wiec sie nie da jest jakos totalna bzdura logiczna!

Kogo i jak chroni limit na rozmowy w wysokosci 1000 zl.... nadal nie wiem.

[ Dodano: 2012-07-25, 13:01 ]
Karlos20 pisze: Dodam, że przy aktualnych stawkach za połączenia nie jest łatwo przekroczyć ten limit. No chyba, ze ktoś ma taryfę bez wbudowanego pakietu netowego i korzysta nieumiejętnie z aparatu z systemem operacyjnym (np. Android), albo: po kradzieży telefonu wyśle SMSy Premium po kilkadziesiąt zł (choć teraz to trudno wykonać takie nadużycia, gdyż operator kontroluje ruch usług Premium).
Wszystko sie zgadza ale w zaden sposb nie odpowiada na pytanie. po jaka cholere ustalono ten limit na tak wysokim poziomie (nie liczac glupszego pytania: dlaczego nie chca go zmniejszyc)?

Pozdrawiam,
Galtom

 #570071  autor: KC-KARLOS
 25 lip 2012, 13:17
galtom pisze:Wszystko sie zgadza ale w zaden sposb nie odpowiada na pytanie. po jaka cholere ustalono ten limit na tak wysokim poziomie (nie liczac glupszego pytania: dlaczego nie chca go zmniejszyc)?
O zmianę limitu kredytowego warto walczyć przy podpisywaniu umowy/przedłużaniu.
Wrócę do tych 1000 zł - zdarzy się też, że musisz pilnie załatwić sprawę, a w prepaidzie brak kasy i brak czasu, żeby pójść do sklepu, aby się zasilić.
Masz abo, to zapominasz o konieczności doładowania salda, bo... MASZ LIMIT KREDYTOWY. ABONAMENT to wolność - dzwonisz w każdej sytuacji. Dzwonisz, ile chcesz.
To wygoda dla klienta i operatora.
Żaden operator nie będzie limitował abonamentu - BO TO JEST BEZ SENSU.
Limit ma tylko zabezpieczyć numer przed nadużyciami.
Klient sam musi kontrolować aktywność swojego numeru i swojej komórki. Zresztą złodzieje są cwani, gdyż żeby nie byli namierzeni, wyjmą SIM z fona i ją zniszczą. Poszkodowany jest w tej sytuacji bezpieczny (jeśli chodzi o numer tel.), gdyż otrzyma kartę SIM za darmo, gorzej z aparatem tel., ale to nie temat tego wątku.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #570073  autor: galtom
 25 lip 2012, 13:38
Sorry, ale chyba sam sobie przeczysz.
Karlos20 pisze: Wrócę do tych 1000 zł - zdarzy się też, że musisz pilnie załatwić sprawę, a w prepaidzie brak kasy i brak czasu, żeby pójść do sklepu, aby się zasilić.
Masz abo, to zapominasz o konieczności doładowania salda, bo... MASZ LIMIT KREDYTOWY. ABONAMENT to wolność - dzwonisz w każdej sytuacji. Dzwonisz, ile chcesz.
To wygoda dla klienta i operatora.
Dla operatora to nie tylko wygoda, w wiekszosci wypadku (bo gro umow jest jednak na czas okreslony) to zapewnienie w miare stalego dochodu w okreslonym czasie. Dzieki temu latwiej planowac inwestycje, wydatki, dochody, itd,itd. Stad w wiekszosci krajow operatorzy maja lepsz aoferta abonamentowa niz pre-paid bo lepiej zwiazywac klienta na 12/24 miesiecy niz miec go bez umowy, gdy w kazdej chwili moze odejsc/ mniej placic/ nie placic... prawda?

Tylko u nas jest troche na odwrot... ale to osobna kwestia.

Ok, mam juz ten abonament, swobode dzownienia, itd. Kazdy klient jak decyduje sie na jakis abonament to wedle swoich potrze minutowych i mozliwosci, prawda?

Ktos kto wie ze wygaduje 2000 minut nie wykupi abonamentu w ktorym ma 100 bo po co?
Co wiecej ilosc minut (zlotowek) pozostalych do wykorzystania tez jakos sie kontroluje. Jesli sporadycznie zdarzy sie sytuacaj, ze abonament zostanie przekroczony to zapewniam Cie, ze nie o 1000 zl. Tylko kilka... kilkadziesiat (przy obecnych cenach minuty). 100 zl /0.39 zl daje mozliwosc awaryjnego wygadadania ponad 250 minut!!!!

Ale...ok... niektorzy znas jezdza za granice i wtedy kwota limitu powinna byc wyzsza )(bo roaming drogi). No problem...Ci ktorym 1000 zl jest potrzebne przeciez moga taki limit (a nawet wiekszy) posiadac... ale sa tacy dla ktorych to tylko dodatkowy (potencjalnie bardzo duzy) klopot.

Karlos20 pisze: Żaden operator nie będzie limitował abonamentu - BO TO JEST BEZ SENSU.
No to jesli tak to po co limit kredytowy? limit ma juz lim itowanie w nazwie. Prawda? Skoro mamy byc nie limitowani to po co limit?
Inna sprawa, ze dyskutowalbym, czy kwota 100 zl w takim limicie kredytowym tak naprawde mnie limituje i ogranicza....
Karlos20 pisze: Limit ma tylko zabezpieczyć numer przed nadużyciami.
Swiete slowa, Kolego!!! Tylko wyjasnij mi jak 1000 zabezpiecza mnie i operatora przed naduzyciami.... bo wg mnie kiepsko!
Karlos20 pisze: Klient sam musi kontrolować aktywność swojego numeru i swojej komórki.
Jasne - tu nie o to chodzi! Jak masz kontrolowac aktywnosc swojej karty sim gdy jej nie masz... tu jest problem. Nie usmiecha mi sie splacanie 1000 zl bo ktos zabawial sie na sekstelefonie, itp... Limit kredytowy chyba powinien przed tym zabezpieczeb (takze).
Karlos20 pisze: Zresztą złodzieje są cwani, gdyż żeby nie byli namierzeni, wyjmą SIM z fona i ją zniszczą. Poszkodowany jest w tej sytuacji bezpieczny (jeśli chodzi o numer tel.), gdyż otrzyma kartę SIM za darmo, gorzej z aparatem tel., ale to nie temat tego wątku.
Owszem sa cwani... wiec wiedzac, ze mozna wyciagnac z karty sim 1000 zl (np. dzwoniac na wlasny numer Premium) pewnie znajda sposoby aby zlamac 4 cyfrowe zabezpieczenie karty sim (a moze nawet i PUK).
W takiej syt. 1000 zl wyparuje z konta natychmiast.
A splacac bede ja bo operator upiera sie, ze 1000 zl zabezpiecza go (i mnie) lpiej niz 100.

Czy naprawde tylko ja widze jak idiotyczna jest sytuacja i tlumaczenia operatora???

Pozdrawiam,
Galtom

 #570075  autor: KC-KARLOS
 25 lip 2012, 13:54
galtom pisze:Swiete slowa, Kolego!!! Tylko wyjasnij mi jak 1000 zabezpiecza mnie i operatora przed naduzyciami.... bo wg mnie kiepsko!
SMS Premium, Roaming międzynarodowy, Internet bez pakietów - TO KOSZTUJE - i to nie mało.
galtom pisze:A splacac bede ja bo operator upiera sie, ze 1000 zl zabezpiecza go (i mnie) lpiej niz 100.
Ale to Twoja wina, gdyż nie dopilnowałeś telefonu przed niepowołanymi osobami.
galtom pisze:Jasne - tu nie o to chodzi! Jak masz kontrolowac aktywnosc swojej karty sim gdy jej nie masz... tu jest problem. Nie usmiecha mi sie splacanie 1000 zl bo ktos zabawial sie na sekstelefonie, itp...
Jeśli pilnujesz telefonu, nie dopuścisz do tego. Poza tym są narzędzia na blokowanie połączeń na numery premium lub na wszystkie połączenia. Pole manewru jest duże.

Powiem tak, jeśli rozmawiasz mniej minut niż dostajesz w abonamencie - nie warto mieć w ogóle abo. Owszem, zdarza się go przekroczyć o kilka, kilkanaście złotych, ale nie powinieneś martwić się o ten limit, gdyż dla zwykłej osoby, NIE MANIAKA TELEKOMUNIKACYJNEGO, te 1000 zł jest nie do przegadania.

Dodatkowo: w innych sieciach limit jest dużo niższy i dla niektórych osób to się nie uśmiecha, bo jeśli przekroczą abonament i z własnej woli podejmą decyzję, żeby rozmawiać dalej, muszą zapłacić kuriozalną kaucję, aby dalej gadać. Na tym wówczas operator zarobi, nie klient. Uważam, że taki limit, który oferuje - jest uczciwy i przydatny, gdyż nie ogranicza tak mocno klienta i daje mu pewność, że może rozmawiać, ile chce.
Więc Galtom: nie zgadzam się z Twoją argumentacją.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #570080  autor: galtom
 25 lip 2012, 14:18
Karlos20 pisze:
galtom pisze:Swiete slowa, Kolego!!! Tylko wyjasnij mi jak 1000 zabezpiecza mnie i operatora przed naduzyciami.... bo wg mnie kiepsko!
SMS Premium, Roaming międzynarodowy, Internet bez pakietów - TO KOSZTUJE - i to nie mało.
Wiem, ale zauwaz, ze rozmawiamy o sytuacji w ktore abonent (czyli ja) ani z SMSow Premium ani z roamingu czy internetu bez opakietow (mam pakiet) nie korzysta. TO PO CH. 1000 zl limitu???
Szczegolnie w syy. gdy grzecznie porsze zrobcie mniejszy.

Ponawiam pytanie - czy w sytuacji awaryjnej (ginie telefon) lepiej zabezpieczy mnie i operatora kwota 100 zl czy 1000 zl? I w zwiazku z tym, ze wyraznie prosze o zmniejszenie limitu (chyba jestem swiadom tego, ze gdy "wydzwonie abonament" oraz kwote limitu to telefon zostanie zbalokowany - ot to przeciez chodzi) na czym polega problem z jego zmniejszeniem i taki opór ze strony operatora??? Dla mnie jedynym (logicznym) wyjasnieniem jest to, ze Operator liczy na to, ze tn limit bedze musial splacic.
Karlos20 pisze:
galtom pisze:A splacac bede ja bo operator upiera sie, ze 1000 zl zabezpiecza go (i mnie) lpiej niz 100.
Ale to Twoja wina, gdyż nie dopilnowałeś telefonu przed niepowołanymi osobami.
Ale czy ja twierdze, ze nie moja??? Jasne, ze moja aczkowliek mozna dostac w bramiw palka w glowe (nie koniecznie czlowiek musi telefon zgubic) i wtedy trudno tu mowic, ze to moja wina, ze mi ukradli - tak? Tym bardziej wracam do tego co sam napisales "Limit ma tylko zabezpieczyć numer przed nadużyciami. " - to ja wlasnie o to prosze.

Ponawiam pytanie zadane wyzej - co mnie operatora w takiej sytuacji chroni lepiej - 100 zl limitu czy 1000 zl?

Karlos20 pisze:
galtom pisze:Jasne - tu nie o to chodzi! Jak masz kontrolowac aktywnosc swojej karty sim gdy jej nie masz... tu jest problem. Nie usmiecha mi sie splacanie 1000 zl bo ktos zabawial sie na sekstelefonie, itp...
Jeśli pilnujesz telefonu, nie dopuścisz do tego. Poza tym są narzędzia na blokowanie połączeń na numery premium lub na wszystkie połączenia. Pole manewru jest duże.
Nie zebym Ci zle zyczyl ale zapamietaj swoj slowa, jak Cie kiedys napadna i okradna.... czy dobrze pilonowales swojego telefou. Co Ty za bzdury piszesz????

Jak konkretnie mam zablokowac swoj numer /konto abonenckie przed smsami premium, rozmowami miedzynarodowymi, itd. Powiedz zrobie to natychmiast i przestane jeczec - limit kredytowy przestanie mnie interesowac bo na zwykle numery faktycznie sie o nie da wyczerpac.
Karlos20 pisze: Powiem tak, jeśli rozmawiasz mniej minut niż dostajesz w abonamencie - nie warto mieć w ogóle abo. Owszem, zdarza się go przekroczyć o kilka, kilkanaście złotych, ale nie powinieneś martwić się o ten limit, gdyż dla zwykłej osoby, NIE MANIAKA TELEKOMUNIKACYJNEGO, te 1000 zł jest nie do przegadania.
Co ma piernik do wiatraka - Ty sie sam czytasz??? Ja wiem ile minut potrzebuje i ile wygaduje - dlatego limit 1000 zl JEST MI NIE POTRZEBNY!!! Ja sie nie boje, ze ja go wygadam - ja sie boje, ze ktos to zrobi. I nie pisz, ze trzeba pilnowac telefonu bo sytuacje w zyciu sa rozne (stad mamy Policje bo zli ludzie tez sie trafiaja - nie koniecznie telefon trzeba zgubic - TAK?)
Karlos20 pisze: Dodatkowo: w innych sieciach limit jest dużo niższy i dla niektórych osób to się nie uśmiecha,
I ja te osoby serdecznie zapraszam do Play! Co wiecej przy abonamentach typu No Limits nie bardzo widze jak mozna przekroczy abonament???
Ale ja nie przkraczam, nie mam takiego problemu i limit jest za duzo. Zatem chyba sie z Play pozegnam bo po co mi potencjalnie klopot na 1000 zl? Ty lubisz miec wysoki limit - no problem. Ten post nie jest o tym, zeby go zmniejszyc wszystkim.
Ten post jest o tym, ze operator rznie glupa - nie chcac zmniejszyc go indywidualnie. CO za tym idzie skoro Play woli mniec na moim koncie wysoki limit to znaczy, ze woli mnie nie miec wsrod klientow.
Tez got - slubu nie bralismy - choc nadal jest to w swej logice dla mnie nie pojete, ze lepiej jest stracic klienta niz zmniejszyc limit kredytowy.
Karlos20 pisze: Więc Galtom: nie zgadzam się z Twoją argumentacją.
A nie zgadza sie sobie - rzeczowo nie odpowiedziales na razie na zadne kokretne i wprost zadane pytanie. Co wiecej odnosic moja stuacje do innych osbo - nie wiem po co??? Nie rozmawiamy o innych klientach czy wszystkich klientach tylko o jednym konkretnym. Wiec co ma do tego limit w innych sieciach i kauce ktore kto tam gdzis musi placic - o czym ty piszesz???

Pozdrawiam,
Galtom

 #570104  autor: Ruben
 25 lip 2012, 16:24
Karlos20 pisze:Powiem tak, jeśli rozmawiasz mniej minut niż dostajesz w abonamencie - nie warto mieć w ogóle abo.
Nie zgadzam się całkowicie z Twoją opinią. Szczególnie teraz, kiedy oferty prepaid coraz częściej są kastrowane z dobrych promocji a nowe zawierają zryczałtowaną opłatę np. za no limit, z którego nie wszyscy są zadowoleni. Widzę u siebie, że dla mnie taniej wychodzi opłacać abonament np. tylko SIM nawet jeżeli nie wykorzystam go w połowie. W dobie ciekawych opcji utrzymaniowych, kiedy to możemy wyrwać bardzo dobre warunki, abonament zdobywa dodatkową przewagę np. w Play.
Co do limitu, to uważam, że powinna być możliwość zmniejszenia go na wyraźną prośbę abonenta.

 #570139  autor: galtom
 25 lip 2012, 20:00
Ruben pisze:
Karlos20 pisze:Powiem tak, jeśli rozmawiasz mniej minut niż dostajesz w abonamencie - nie warto mieć w ogóle abo.
Nie zgadzam się całkowicie z Twoją opinią. Szczególnie teraz, kiedy oferty prepaid coraz częściej są kastrowane z dobrych promocji [...]
Co do limitu, to uważam, że powinna być możliwość zmniejszenia go na wyraźną prośbę abonenta.
W obu punktach sie zgadzam.
Do play przeszedlem z mBanku. Tam tez wydzanialem za ok. 30 zl/miesiecznie.
Tu dodatkowo amm 1GB na dane (w mbanku bylo tylko 50mb) i minuta na razie wychodzi mnie po 0.14 zl (choc cennikowo jest 0.39).
To tez jest kretynizm - gdyby prownywac oferty wedle cen minuty to mabank jest prawe dwa razy tanszy... choc nie jest. Ale to nasi spece od marketingu takie magie wyczyniaja, ze ani klienci ani ich szefowi nie wiedza co sie dzieje.

A co do limitu.. coz...patrzac na odpowiedzi, ktore dostalem od Play to niestety jedynym wnioskiem dla mnie jest to, ze licza na to iz ktos ten limit wykorzysta.

Pozdrawiam,
Galtom

 #570143  autor: KC-KARLOS
 25 lip 2012, 21:05
galtom pisze:A co do limitu.. coz...patrzac na odpowiedzi, ktore dostalem od Play to niestety jedynym wnioskiem dla mnie jest to, ze licza na to iz ktos ten limit wykorzysta.
Limit wykorzysta i zapłaci te 1000 zł z najbliższa fakturą. :)
Ja nie wiem, co Wy tak się oburzacie tak wysokim limitem do wydzwonienia w abo Play. Nie rozumiem tego. Abonament to luksus i wolność - to klient decyduje, ile zapłaci w miesiącu za usługi. Wygodniejsze od prepaid i mix.
Ruben pisze: Szczególnie teraz, kiedy oferty prepaid coraz częściej są kastrowane z dobrych promocji a nowe zawierają zryczałtowaną opłatę np. za no limit, z którego nie wszyscy są zadowoleni.
A w abo FORMUŁA 4.0 też są no-limity rozmów/SMS i MMS - z wyłączeniem stacjonarnych, ale można je specjalnym pakietem uruchomić. I nikt nie narzeka - są chętni na te abonamenty. Faktura może być stała, ale esy i opcje premium, a także pakiety dodatkowe, skutecznie podwyższają koszty faktury.
Ruben pisze:Co do limitu, to uważam, że powinna być możliwość zmniejszenia go na wyraźną prośbę abonenta.
Racja, powinno to być dostępne, ale po co limitować sobie abonament poza fakturą - nikt nie wie, kiedy najdzie większa potrzeba dzwonienia. Poza tym, można przecież zakupić dodatkowe pakiety minut, MB, płacąc poza abonament, i nie przekraczać kosztów, które mogą wzrosnąć nagle.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #570182  autor: Ruben
 25 lip 2012, 23:44
Karlos20 pisze:A w abo FORMUŁA 4.0 też są no-limity rozmów/SMS i MMS - z wyłączeniem stacjonarnych, ale można je specjalnym pakietem uruchomić. I nikt nie narzeka - są chętni na te abonamenty.
Na każdy produkt znajdzie się klient, co nie oznacza od razu, że większość tego potrzebuje. Klient dla ofert no limit, to klient, który jest świadomy, że potrzebuje takiej właśnie oferty. Natomiast nie każdy klient prepaid potrzebuje pakietu np. no limit SMS za 10pln jeżeli wysyła w miesiącu 300SMS. Niestety nie ma wyboru, bo innego pakietu SMS nie ma możliwości kupić.
Właśnie taka polityka sprawiła, że dla mnie obecnie abonamenty tylko SIM są zdecydowanie korzystniejsze niż prepaid. Wiem, że właśnie psucie ofert prepaid miało właśnie taki cel ale jeżeli mogę zaoszczędzić dzięki temu połowę, to wolę podpisać abonament, co nie oznacza, że nie chcę kontrolować kosztów i potrzebuje od razu limitu 1000pln. Uważam, że limit 200pln byłby dla mnie i tak dość duży.
Karlos20 pisze:po co limitować sobie abonament poza fakturą - nikt nie wie, kiedy najdzie większa potrzeba dzwonienia.
Dlatego, że jako świadomy abonent i płatnik tego chcę. Nawet nie każde kilkunastoletnie letnie dziecko/młodzieniec ma świadomość kosztów niektórych usług i jako rodzic opłacający rachunki wolę mieć taką kontrolę i mieć możliwość ustalenia górnego limitu rachunku np. na poziomie 200pln. Abonament jest jak podkreśliłem tańszym rozwiązaniem. dlatego nie prepaid. Wybierając wysokość abonamentu uwzględniłem różne potrzeby i wiem, że prawdopodobieństwo, że będę miał potrzebę limitu 1000pln jest bliskie zeru i w takim przypadku nie widzę potrzeby posiadania takiego limitu.
Nie powinno się ograniczać takich rzeczy, ponieważ to jest sprawa indywidualna. W kartach płatniczych w bankach też sam ustalam sobie limit dzienny, miesięczny i od początku ich posiadania (kilkanaście lat) nie miałem z tym problemu.

 #570203  autor: galtom
 26 lip 2012, 07:28
Swięte słowa Kolego.
Argumenty kolegi Karlosa i rozumienie rzeczywistosci sa jakby na poziomie piaskownic - chyba jeszcze Mam oplaca mu rachunki stad oderwanie od realnosci.

Karlos - ja mam abonament na poziomie 29 zl.... musialbym chyba stac sie Magikiem aby limit 1000 zl nagle stal mi sie niezbedny.

I tak jak pisal wyzej kolega... a co jeszli masz nastolatka w domu? Lat 12, ktory wpadnie na genialny pomysl wygrania Porshe w super konkursie z SMS za ilesdziesiat zlotych?

To wszystko zreszta jest kompletnie bezznaczenie. Licza sie dwie rzeczy.

1. Klient nie chce takiego limitu.

2. Play w zaden sposb swoimi odpowiedziami nie wyjasnil dlaczego nie chce/nie moze tego limitu zmienic. Co wiecej wrecz swoimi tlumaczeniami obraza moja inteligencje.

Wszyscy mamy limit 1000 zl (prawda?) i nie da sie go zmienic bo jest ustalany indywidualnie. :-)

Pozdrawiam,
Galtom

 #570250  autor: KC-KARLOS
 26 lip 2012, 11:24
galtom pisze:Argumenty kolegi Karlosa i rozumienie rzeczywistosci sa jakby na poziomie piaskownic - chyba jeszcze Mam oplaca mu rachunki stad oderwanie od realnosci.
Ty mnie człowieku nie obrażaj!! Sam spójrz na siebie. Jeśli byłbym dzieckiem, nie byłoby mnie tu na forum.
Jeśli nie podoba się Tobie limit kredytowy w Play - konkurencja zapewni Tobie niższy limit i więcej ograniczeń. Droga wolna. Myślisz, że tam ustalisz sobie mniejszy limit na swoją prośbę? ZAPOMNIJ! Dla mnie ta dyskusja nie ma kompletnie sensu.
Jeśli ktoś nie ma kontroli nad swoimi wydatkami i nie potrafi liczyć, jego problem. Dla tej osoby niekoniecznie nie jest polecany abonament z 1000 zł wirtualnym limitem (poleciłbym wówczas abonamentowego mixa w Orange).

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #570420  autor: Ruben
 26 lip 2012, 19:43
Karlos20, wyluzuj człowieku i spuść z tonu, bo jako osoby opłacające abonamenty mamy prawo wyrażać swoja opinię i niezależnie jakie operatora to dotyczy.
To nie chodzi, czy to jest Play, czy inny operator. Temat jednak dotyczy Play i kosmicznego limitu, którego nie można zmienić nawet na wyraźne życzenie abonenta.
Karlos20 pisze:Dla mnie ta dyskusja nie ma kompletnie sensu.
Nie rozumiem więc dlaczego w niej uczestniczysz.

 #570426  autor: PalonyLolek
 26 lip 2012, 19:57
galtom pisze:I tak jak pisal wyzej kolega... a co jeszli masz nastolatka w domu? Lat 12, ktory wpadnie na genialny pomysl wygrania Porshe w super konkursie z SMS za ilesdziesiat zlotych?
Kolego, jeśli masz dziecko w takim wieku nie dajesz mu telefonu z abonamentem, to chyba normalne?
galtom pisze:czy w sytuacji awaryjnej (ginie telefon) lepiej zabezpieczy mnie i operatora kwota 100 zl czy 1000 zl?
Miałem dzisiaj takiego klienta, buchnęli mu telefon, sprawa zgłoszona na policję, złodziej zdążył wydzwonić jakieś ~120zł. Złożył w tej sprawie jakieś reklamacje itd. że telefon ukradziony, że nie on wydzwonił, ale rachunek i tak z własnej kieszeni musiał uregulować, więc to jest fakt...
galtom pisze:Jak konkretnie mam zablokowac swoj numer /konto abonenckie przed smsami premium, rozmowami miedzynarodowymi, itd.
W Play możesz wydać dyspozycję na zablokowanie wszystkich usług premium z tego co pamiętam. Istnieje też możliwość oczywiście później odblokowania tego.

 #570427  autor: KC-KARLOS
 26 lip 2012, 19:58
Ruben pisze:To nie chodzi, czy to jest Play, czy inny operator. Temat jednak dotyczy Play i kosmicznego limitu, którego nie można zmienić nawet na wyraźne życzenie abonenta.
Jeśli Play Wam tego nie oferuje, dlaczego jesteście w tej sieci? Myślicie, że jak jesteście maniakami telekomunikacyjnymi i maksymalizujecie oszczędności na rachunki telefoniczne, to specjalne traktowani będziecie przez P4? To nie fundacja. Wy kupujecie usługi, Operator je świadczy. Tylko tyle.
Inne sieci na początku umów o ŚUT mają niskie limity kredytowe, ale po pierwszych 3 miesiącach je PODWYŻSZAJĄ! I Na to ludzie się decydują i zazwyczaj nie mają możliwości zmiany tego limitu.
Jeśli tak bardzo chcecie spróbować obniżyć ten limit kredytowy, zwróćcie się do UKE z zapytaniem, czy operatorzy mają taki obowiązek na prośbę Abonenta ograniczać maksymalne wykorzystanie abonamentu.

[ Dodano: 2012-07-26, 20:06 ]
PalonyLolek pisze:W Play możesz wydać dyspozycję na zablokowanie wszystkich usług premium z tego co pamiętam. Istnieje też możliwość oczywiście później odblokowania tego.
Potwierdzam, niedawno Play, jak i inne sieci wprowadziły mechanizmy blokujące lub ograniczające (jak i zarządzanie kosztami) odnośnie usług Premium.
Dodatkowo w Play można zdalnie zablokować część połączeń głosowych jak i całość, jeśli się uzna, że nie chcesz płacić poza fakturą. Wystarczy te opcje wyszukać w menu telefonu.
U mnie w telefonie (SE ELM i w wielu telefonów marki SE) mogę dokonać blokady w następujący sposób: Menu > Ustawienia > Połączenia > Zarządz. połączen. > Ogranicz połączenia > i następnie wybieram, jakie połączenia mam sobie zablokować, aby nie wydzwaniać więcej, niż mam w abonamencie.
W każdej chwili mogę zdjąć blokadę w taki sam sposób, jak ją nałożyłem. BEZPŁATNIE. Bez dzwonienia do BOK. Dostępna w telefonie z kartą PLAY - niezależnie, czy to prepaid czy postpaid.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #570443  autor: Ruben
 26 lip 2012, 21:30
Karlos20 pisze:Jeśli Play Wam tego nie oferuje, dlaczego jesteście w tej sieci? Myślicie, że jak jesteście maniakami telekomunikacyjnymi i maksymalizujecie oszczędności na rachunki telefoniczne, to specjalne traktowani będziecie przez P4?
Założony temat nie dotyczy tego pytania. Jeżeli aż tak bardzo Cie to interesuje, to mogę powiedzieć tyle, że znając potrzeby użytkownika tego numeru oferta była najkorzystniejsza, To chyba logiczne. Nie oznacza to jednak, że nie dostrzegam niedogodności dla abonenta i żadna twoja dotychczasowa argumentacja nie zmieniła tego.
Karlos20 pisze:Potwierdzam, niedawno Play, jak i inne sieci wprowadziły mechanizmy blokujące lub ograniczające (jak i zarządzanie kosztami) odnośnie usług Premium.
Znam te możliwości i nadal nie zmienia to mojego podejścia do limitu ponad abonament.

 #570444  autor: KC-KARLOS
 26 lip 2012, 21:38
Ruben, zapomniałeś o ewentualnej, samodzielniej blokadzie połączeń z menu telefonu.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #570452  autor: Ruben
 26 lip 2012, 22:24
Karlos20, jest pewnie kilka innych sposobów ale dla mnie najwygodniejszym byłoby ustalenie limitu z operatorem. Czy to będzie Play, czy inny to w tym momencie jest bez znaczenia. Czy to jest taki problem dla operatora? Jestem świadomy tego, co z tym się wiąże i mimo wszystko uważam, to za najlepsze zabezpieczenie dla mnie. To ja opłacam rachunki i chciałbym móc korzystać z takich opcji. Natomiast operator ma prawo tego mi nie udostępnić.
Jak wspomniałem wcześniej, na kartach bankowych ustalam sobie limit dzienny, miesięczny, dla płatności bezgotówkowych przez internet i kartą oraz wypłat z bankomatów i nigdy nie miałem z tym problemów a korzystam kilkanaście lat.
Znasz mój pogląd na ten temat a ja Twój i żadna kolejna argumentacja tego nie zmieni.

 #570454  autor: KC-KARLOS
 26 lip 2012, 22:29
Ruben pisze:Jak wspomniałem wcześniej, na kartach bankowych ustalam sobie limit dzienny, miesięczny, dla płatności bezgotówkowych przez internet i kartą oraz wypłat z bankomatów i nigdy nie miałem z tym problemów a korzystam kilkanaście lat.
Prawda jest taka: operator telekomunikacyjny to nie instytucja finansowa, ani charytatywna. Sprzedaje tylko towary i usługi. I na tym poprzestanę tej dyskusji. :)

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟