• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #561582  autor: borek891
 18 cze 2012, 19:35
Przedłużyłem umowę z Orange jakiś czas temu, chyba 6 tygodni temu. Stacjonarny, komórka i internet. Wcześniej miałem 6 mb/s, teraz pani w salonie mówi, że mogę maksymalnie wziąć 10. Biorę. Po jakimś okresie mieli mi zwiększyć tę prędkość. Ten dzień nastąpił 6. czerwca. Rano dostaję telefon od automatu, że prędkość już zwiększona. Zająłem się swoimi sprawami, nie miałem potrzeby korzystania z internetu, po paru godzinach uruchamiam komputer, internetu nie ma. Sprawdza router, dioda adsl chwilę miga, gaśnie i znów chwilę miga i tak w kółko. Dzwonię, informacja, że jakiś problem jest, mają dwa dni na rozwiązanie problemu. No nic, ok, poczekam i tak mnie następnego dnia miało nie być. W czwartek telefon, że jakaś pani specjalnie zajmuje się tą sprawą. W piątek, że sprawa oddania do techników, sprawdzają łącze i mają kilka dni na rozwiązanie sprawy. W niedzielę już jest ktoś nowy kto zajmuje się tą sprawą, dalej czekam na to co technicy powiedzą. W poniedziałek dowiaduje się, że jednak 10 mb/s moje łącze nie pociągnie i wracam do 6 mb/s, przyjmują, że chciałem powrócić do tej starej prędkości w piątek, czyli 8. czerwca i mają dziesięć dni na zmianę. Oczywiście trwało to równo 10 dni, do dzisiaj. Rano telefon od automatu, że prędkość zmieniona, ale router zachowuje się tak jak zachowywał, brak synchronizacji. Odłączam go na chwilę od zasilania, podłączam - nic. Próbuję pod innym gniazdku w domu, to samo. Dzwonię znów do nich zgłaszam sprawę, dzwoni do mnie facet, który koordynuje sprawę i pyta się czy mam już internet. Mówię co i jak a ten prosi mnie o odłączenie routera od zasilania i ponowne włączenie. :) To już sam zrobiłem, ale myślę: "dobra, niech będzie, zrobię to co mówi". Efekt ten sam, o czym go informuje. Dowiaduję się, że sprawa oddana technikom i on ciągle ją koordynuje.

Trochę się rozpisałem, ale i sprawa już trochę trwa. Dokładnie 12 dni. Dwanaście dni bez internetu. To w tych czasach naprawdę dużo i człowiek jest jak bez ręki. Kupiłem mobilny internet na kartę, gdy dowiedziałem się ile to potrwa, ale prędkość jest naprawdę kiepsko, przez co każda czynność trwa strasznie długo. Straciłem już cierpliwość, ale co mogę. Teraz technicy będą badali problem, mają na to chyba 5 dni, czyli pewnie dowiem się co i jak w piątek.

No właśnie, co jest nie tak? Wcześniej niby mogłem mieć wyższą prędkość, potem okazało się, że nie mogę. Dobra, przeżyję, ale nikt nie mógł tego sprawdzić zanim mi nie zaproponował zwiększenie prędkości? No, ale ok, nieważne, przeczekałem te 12 dni, wróciłem do starej prędkości i co teraz? Też nie mogę mieć? Nie mam pojęcia. Może się okażę, że nagle też już nie mogę mieć tej prędkości i zaproponują mi 2 mb/s? :)

Co mogę w takiej sytuacji zrobić? Nic? Tylko czekać? Co z zerwaniem umowy? Mogę ją zerwać czy to nie będzie takie łatwe?

 #561635  autor: Vieslav
 18 cze 2012, 22:18
Co pokazuje TA strona? Przede wszystkim jaki masz ruter/modem? Być może nie radzi sobie na słabszych liniach i dlatego nie ma synchronizacji. Przy prędkości 10 są widełki więc ostatecznie jeśli zapinał się na 6 to powinien wyciągnąć przynajmniej 6,5-7. Stawiam na problem ze sprzętem. Masz możliwość coś od kogoś pożyczyć? Druga opcja - źle skrosowana linia. Ale skoro byli technicy i robili pomiary to powinno być ok. Swoją drogą dziwię się, dlaczego technicy pojechali (wypuściłeś ich) widząc brak synchronizacji na modemie. Przecież oni mogą tym zdalnie sterować i widać, przy jakiej prędkości modem się zapnie.
borek891 pisze:Może się okażę, że nagle też już nie mogę mieć tej prędkości i zaproponują mi 2 mb/s?
Nie licz na to. Dostaniesz co najwyżej "od ręki" 1 mb/s. Zawsze tak jest w przypadku problemów technicznych i sam to przerabiałem.

 #561641  autor: borek891
 18 cze 2012, 22:43
Router Netgear dgn1000

Nie, techników nie miałem w domu, technicy badali łącze tam u siebie.

Generalnie obecnie ciężko coś ustalić. Dzwonię do biura obsługi, to i tak mnie odsyłają do tego gościa, która zajmuje się sprawą, on czeka na to co odpowiedzą technicy i tak w kółko. Niczego nie da się dowiedzieć, mogę tylko czekać. Nie mają tam jakiegoś ostatecznego terminu? Nic ich nie goni? Mogę tak się "bawić" z nimi jeszcze miesiąc?

Strona pokazuje:
internet
Internet jest dostępny
Neostrada Opcja 512 Kbps
Neostrada Opcja 1024 Kbps
Neostrada Opcja 256 Kbps
Neostrada Opcja 2048 Kbps
Neostrada Opcja 6144 Kbps
Neostrada Opcja 10 Mbps
Neostrada Opcja 20 Mbps

 #561666  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 01:27
Niby możesz mieć do 20mb/s więc linia dobra, ale kto tam wie... Skoro ADSL ci miga (ta dioda z takim jakby zaplecionymi sznurkami?) to nawet parametrów nie podasz. Przychodzi mi do głowy jedna rzecz - zobacz sobie paragraf 4 na aneksie który mówi, że operator zobowiązuje się nie zmieniać prędkości na niższą w trakcie trwania umowy. Jeżeli podpisałeś na 10 a tyle nie pójdzie to może być podstawa do zerwania umowy, chociaż sam tego nie przerabiałem.
borek891 pisze:Generalnie obecnie ciężko coś ustalić. Dzwonię do biura obsługi, to i tak mnie odsyłają do tego gościa, która zajmuje się sprawą, on czeka na to co odpowiedzą technicy i tak w kółko. Niczego nie da się dowiedzieć, mogę tylko czekać.
Freedom nadal jest traktowany jako BSA. Papiery latają z Orange do Orange (być może sami sobie pocztą na ten sam adres wysyłają :P ) i jest to ustawowe 14 dni na odpowiedź. W każdym razie za każdy dzień bez neta należy ci się zwrot abonamentu.
Dziwna sprawa z tymi technikami. U mnie był w jakieś 14-16 godzin po zgłoszeniu awarii i to w domu. Siedział też ze 2 godziny dopóki nie ustaliliśmy co i jak. W końcu i tak wystawił adnotacje, że linia pozwala na max 1mb/s ale nie zgodziłem się na zmianę i zostałem przy 6.
Spróbuj jeszcze podłączyć inny ruter/modem. Może problem jest w sprzęcie. Telefon działa dobrze?

 #561669  autor: Sig
 19 cze 2012, 06:16
Zacząłbym od tego, żeby autor napisał, czy jest przełączony na port ADSL2+ i jakie ma parametry na routerze. Miałem podobny problem w Netii na linii TP. W Netii cały czas ściema na infolinii, że port jest, tak samo na każdej stronie (skanterek, czy ta wskazana) pokazywało spokojnie 10Mbps, tak samo parametry linii wskazywały na kilkanaście Mbps. Co się stało? Stało się tyle, że wbrew informacją z infolini portu "nie ma", a netiowi magicy odpalili 10Mbps bez ADSL2+ w G.dmt i bardzo zrywało. Synchronizacja była łapana, ale ponad bodajże 8Mbps, a w praktyce 6Mbps, bo TP/Netia oferuje taki profil, nie ma prawa działać stabilnie bez ADSL2+.

Tak więc:
- co pokazują parametry routera, jakie tłumienie
- czy da się wymusić ADSL2+
- jak się nie da wymusić, czy istnieje możliwość przełączenia na taki port

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #561689  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 09:07
Jak niby pokaże parametry skoro ruter mu się nie synchronizuje? :P

 #561691  autor: borek891
 19 cze 2012, 09:15
Tak jak wyżej. :)

Mi powiedzieli, że nikogo nie wyślą, tam sprawdzają. Strasznie ciężko z nimi się dogadać. Odliczą te dni bez internetu i w dodatku mają dorzucić forsę na komórkę za to, że ciągle muszę tam wydzwaniać. Tu jest ok, ale to najmniej ważne. Nic by nie musieli zwracać i dokładać, gdyby zajęli się sprawą porządnie i ją rozwiązali.

2 tygodnie miałem normalnie 6 mb/s, teraz nie mogę? Problem w sprzęcie?

Telefon działa dobrze.

 #561701  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 10:20
Szczerze mówiąc ten netgear to bieda... U mnie synchronizuje się ledwo na 4000 podczas, gdy tplinki zapinają się prawie na 7000 (tłumienie 51dB).

 #561720  autor: borek891
 19 cze 2012, 11:22
Ponoć w końcu mają odwiedzić mnie dzisiaj technicy.

Swoją drogą, faktycznie powinienem wymienić ruter. Jaki polecacie w granicach 200zł? Mam dość duży dom.

Edit: problem rozwiązany, technicy nie zajechali do mnie do domu, tylko coś tam u mnie w miejscowości wymienili związanego ze światłowodem i internet wrócił. Nie można było tego szybciej rozwiązać? I powiedzieli, że 10 mb nie mógłbym mieć.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2012, 12:54 przez borek891, łącznie zmieniany 1 raz.

 #561753  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 12:49
Jeśli już będziesz miał techników w domu to niech zrobią tak, żeby ruter dostał synchronizacje. Zagadaj ładnie, niech ci sprawdzą na 10mb/s, oni mogą to zmieniać. Zwróć uwagę na parametr tłumienie (attenuation). Jak będzie w okolicach 15dB to 10 spokojnie poleci, nawet na 20mb/s można się porwać. W każdym razie im mniej, tym lepiej. W twoim ruterze to jest w zakładce router status pod przyciskiem show statistics. I przede wszystkim czy jesteś wpięty w kartę ADSL2+ jak kolega wyżej wspominał.

 #561759  autor: borek891
 19 cze 2012, 13:12
To odbyło się tak wszystko jak napisałem w edytowanym poście.

Tak wygląda
Obrazek

 #561776  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 14:25
Ok, już wszystko jasne. Nie jesteś wpięty w kartę ADSL2+, dlatego maksymalnie 6mb/s poleci. Linia jest krótka i bardzo dobra, spokojnie będziesz miał pełne 20mb/s pod warunkiem, że istnieją na centrali karty ADSL2+ i że cie pod nie podepną, bo często na BSA "nie mają miejsca".

 #561780  autor: borek891
 19 cze 2012, 14:46
Mogę być od tego jakoś zależny czy tylko pozostaje mi czekać co przyniesie przyszłość?

Wydaje mi się, że sąsiad, który mieszka około 100 metrów ode mnie, ma internet 20 mb/s.

 #561790  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 15:26
Sąsiad ma neostrade czy coś innego?

 #561809  autor: borek891
 19 cze 2012, 16:30
netię. Zakładaliśmy ją mniej więcej w tym samym czasie, mu uruchomili, mu powiedzieli, że u mnie nie można.


Dodatkowo ponawiam pytanie, żeby nie otwierać nowego tematu. Jaki router w granicach 200 zł. Teraz, gdy mam netgear dgn1000, to w paru miejscach gubi zasięg. Mam dwupiętrowy dom, router jest u góry.

 #561842  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 18:31
Na przykład TP-Link 8960N, ale polecam puścić kabel na pierwsze piętro z "głównego" rutera i postawić AP żeby wzmocnić sygnał. Po przesiadce z DGN1000 na pewno odczujesz poprawę. Z ciekawości niedawno takiego samego podłączyłem i w miejscu, gdzie stoi pecet i normalnie mam zasięg wifi z tplinka 8910g netgear miał tak słaby, że strony ledwo się wczytywały.

 #561868  autor: Orange Ekspert
 19 cze 2012, 20:53
@borek891

Prześlij dane dotyczące swoje usługi Orange Freedom korzystając z formularza Pomoc Orange znajdującego się na Funpage Orange Polska ( Facebook :
Formularz zgłoszeniowy ). Jeżeli nie korzystasz z Facebook zapraszam do kontaktu drogą mailową, adres do kontaktu: [email protected]
Postaram się pomóc

Pozdrawiam

 #561907  autor: borek891
 19 cze 2012, 22:50
A dziękuję, ale już problem rozwiązany, internet wrócił.