• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #561220  autor: ciekawy
 17 cze 2012, 01:30
Można rozwiązać umowę bez płacenia kary jeśli zasięg Play-a uniemożliwia skorzystanie z usługi Play Online ?
Np w dniu zawarcia umowy zasięg jest, potem minie jakiś czas i coś się stanie, że zasięgu nie będzie to co wtedy, klienci muszą dopłacić abonament do końca umowy albo zapłacić karę umowną jeśli rozwiązą umowę czy jest opcja rozwiązania umowy bez płacenia kary i abonamentu jeśli nie można korzystać z Play Online na zasięgu Play-a ?

 #561223  autor: KC-KARLOS
 17 cze 2012, 05:31
ciekawy, jeśli masz problemy z zasięgiem - zgromadź dane o nadajniku/nadajnikach i jego lokalizacji, w którym występują problemy. Zerwanie umowy bez płacenia kary przysługiwałoby Tobie, w przypadku permanentnego występowania problemów z nadajnikami.
Sprawdź też swój modem, czy jest sprawny i czy wyłapuje odpowiednią siłę sygnału.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #561230  autor: user_delete34
 17 cze 2012, 08:58
Karlos20, chyba nie. Dostałby informację, że to "internet mobilny i działa tylko na określonych obszarach w miarę możliwości świadczenia usług"i tyle by opa to obchodziło. Jeśli podpisał umowę może próbować (bezskutecznie) walczyć bezpośrednio lub przez UKE, jeśli byłoby oczywiste, że racja jest po jego stronie i spełnia wszystkie wymagania, a to PLAY go olewa.

 #561237  autor: Ruben
 17 cze 2012, 10:05
Dokładnie tak, jak napisał Markadiusz. Internet mobilny jak sama nazwa wskazuje nie gwarantuje działania w każdym miejscu kraju. W jednym miejscu nie działa ale w drugim miejscu działa. Niemniej jednak można i trzeba próbować rozwiązać umowę jeżeli na tym nam zależy. Nawet tutaj na forum spotkałem się z przypadkami, kiedy to Play umożliwił rozwiązanie umowy bez kary ale też czytałem, że potrafili się wypinać na abonenta.
100% odpowiedzi nikt z tutaj piszących nie udzieli, bo jak widać wszystko zależy od operatora, który raz wykazuje zrozumienie a innym razem całkowity jego brak.

 #561249  autor: drcox
 17 cze 2012, 10:54
Jeżeli w miejscu w którym zawsze korzystał zasięg był bardzo dobry a potem np. skręcili czy zlikwidowali nadajnik to UKE prawdopodobnie mu pomoże, bywały takie przypadki wielokrotnie. Ale tak typu: zerwę sobie bo mi się nie chce płacić, wykręcę się zasięgiem to nie przejdzie.

 #561331  autor: Edmund
 17 cze 2012, 17:24
ciekawy, poza tym w Play Online możesz przez pierwsze 7 dni testować ich usługę po czym zerwać umowę bez konsekwencji - zwrócą Ci wszystkie pieniądze poza opłatą aktywacyjną, która obecnie wynosi 1zł.
Więcej informacji na:
http://www.play.pl/pl/promocja/play-int ... index.html
http://www.play.pl/pl/oferta/internet/a ... index.html

Wszechobecnemu analfabetyzmowi, braku poszanowania dla języka ojczystego i braku czytania ze zrozumieniem mówię nie!

Orange: Nowe GO
Play: Fresh, stare Lubię to!
Plus na Kartę
Net: OFnK, Aero2

 #561377  autor: ciekawy
 17 cze 2012, 22:28
drcox pisze:Jeżeli w miejscu w którym zawsze korzystał zasięg był bardzo dobry a potem np. skręcili czy zlikwidowali nadajnik to UKE prawdopodobnie mu pomoże, bywały takie przypadki wielokrotnie. Ale tak typu: zerwę sobie bo mi się nie chce płacić, wykręcę się zasięgiem to nie przejdzie.
o to pytałem, że gdyby pojawił się problem z likfidacją nadajnika albo zrywałoby połączenie, nie myślałem o żadnym zrywaniu umowy na zasadzie "bo mi się nie chce płacić" bo za net wszędzie trzeba płacić, jak nie w Play to gdzie indziej, więc to jest bez sensu rozwiązanie zrywać umowę z tego powodu.

 #561748  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 12:38
Likwidacja nadajnika to nie jest powód. Tak jak koledzy wyżej pisali - operatora nie interesuje, że akurat w jednym miejscu nie ma zasięgu, bo na pozostałym obszarze kraju zasięg jest. Internet jest mobilnym więc jak chcesz do używać to możesz pojechać tam, gdzie jest zasięg.
A teraz z innej beczki - znajomemu pozwolili rozwiązać umowę przed terminem z ich winy. Cała walka trwała jakieś pół roku jak nie dłużej, a wyglądało to tak, że wziął usługę, przez okres testowy działała dobrze, potem prędkość 0,01mb/s, pingi 3000ms. W pierwszych miesiącach odpisywali dokładnie tak, jak tobie napisałem - jak chce korzystać z internetu to niech jedzie tam, gdzie jest zasięg. Wszak internet jest mobilny, poza tym miał czas na testowanie więc mógł oddać jak mu nie odpowiadało. Dorzucali gratis jakieś gigabajty. Po około 3-4 miesiącach zaczęli dawać upust do każdej faktury aż w końcu pozwolili rozwiązać umowę. Tak jak wspominałem - leciała jedna reklamacja za drugą. Jak masz czas i nerwy to możesz próbować. Maile cię nic nie kosztują.

 #561764  autor: drcox
 19 cze 2012, 13:31
Vieslav pisze:Tak jak wspominałem - leciała jedna reklamacja za drugą. Jak masz czas i nerwy to możesz próbować. Maile cię nic nie kosztują.
Rekomendowane również wmieszanie w to UKE :P

 #561792  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 15:28
Obecne UKE bardzo faworyzuje Playa (wnioskuję z wypowiedzi na temat najbliższego przetargu) więc może być różnie. Może na początek łapać na forum userów play4you?

 #561794  autor: play4you2
 19 cze 2012, 15:46
Nie rozumiem Twojego wpisu że ,,UKE bardzo faworyzuje playa...,, UKE jest organizacją rządową będącego organem regulacyjnym w dziedzinie rynku usług telekomunikacyjnych i pocztowych.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #561798  autor: Vieslav
 19 cze 2012, 16:04
play4you2, czy ty w ogóle czytasz całe wypowiedzi czy tylko wyrywkowo a potem robisz z igły widły żeby się "hejterzy" i fancluby zleciały?
Vieslav pisze: (wnioskuję z wypowiedzi na temat najbliższego przetargu)
Kod: Zaznacz cały
Faworyzowanie P4 w przetargu na częstotliwości 1800 MHz jest uzasadniona, a wyrównanie zasobów po stronie wszystkich graczy to najważniejsze, czego trzeba dopilnować w tym przetargu - mówi Anna Streżyńska, była prezes UKE. 
Kod: Zaznacz cały
P4 musi siłą rzeczy być preferowane w przetargu, jeżeli chcemy utrzymać konkurencyjność rynku. 
Źródło: telepolis.pl
Na gruncie przetargu. Dziękuję, do widzenia.

 #561833  autor: Robert.AB
 19 cze 2012, 17:58
Każdy operator zabezpiecza się w regulaminie, że między innymi mapa zasięgu nie może być podstawą zawarcia lub rozwiązania umowy tak samo jest z likwidacją "stacji nadawczo-odbiorczej". Pisząc reklamację niewiele możesz zyskać ale można próbować załatwić to przez UKE lub UOKiK. Jeśli trafisz na kogoś kompetentnego w danym temacie może się czasem udać rozwiązać umowę. Operator oczywiście zrobi sobie sobie reklamę, że jest prokonsumencki ;)

 #562035  autor: play4you1
 20 cze 2012, 16:53
Zgodnie z § 8 „Regulaminu świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dostępu do Internetu przez P4 sp. z o.o. dla Abonentów”:
9. "Operator świadczy Usługi Telekomunikacyjne w ramach istniejących możliwości technicznych, o jakości zgodnej z normami ETSI (European Telecommunications Standards Institute)".
13. "Operator stale rozwija zakres Usług Telekomunikacyjnych dostępnych dla Abonentów. Zakresy usług dostępnych w miejscach, w których możliwym jest korzystanie z Usług Telekomunikacyjnych Operatora, mogą się nieznacznie różnić od siebie. Szczegółowe informacje na temat zakresu dostępnych Usług Telekomunikacyjnych można uzyskać w Punktach Sprzedaży P4 lub na stronie WWW Operatora".
Play Online jest usługą mobilną, co oznacza, że jest możliwość korzystania z niej w różnych lokalizacjach.
Mimo wszystko takie sprawy są rozpatrywane indywidualnie. Jeżeli jest problem z zasięgiem zgłoś to proszę do Obsługi Klienta, sprawdzimy co da się zrobić.