• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #555020  autor: perun
 18 maja 2012, 22:34
Witam,
kilkukrotnie pisałem do BOK heyah z pytaniem, czy w heyah jest dostepna usluga HD Voice (przeciez to tez PTC). Dostałem kilka odpowiedzi, mniej wiecej po połowie, raz pisali, ze tak, raz ze nie.
Stad moje pytanie, czy ktos w praktyce mial mozliwosc sprawdzenia dostepnosci tej uslugi w heyah. Tzn czy rozmawiał z karty heyah przez telefon obslugujacy HD Voice z druga osoba, ktora tez posiadala odpowiedni telefon oraz byla uzytkownikem t-mobile lub heyah??
Jesli tak, czy rozmowa, która przeprowadzil byla faktycznie w tym standardzie.

 #555025  autor: muchakk
 18 maja 2012, 22:47
Te "HD VOICE" to ogólnie jakaś jedna wielka niewiadoma. Ja nawet nie mam pewności czy moje aparaty obsługują to...

 #555027  autor: KC-KARLOS
 18 maja 2012, 22:52
muchakk, klamek, na tej stronie: http://www.t-mobile.pl/pl/indywidualni/ ... e/telefony
można zobaczyć, jakie telefony są obsługiwane do właściwości HD Voice. Opcja działa pomiędzy numerami sieci PTC SA i w zasięgu tej technologii oraz posiadanego sprzętu.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #555218  autor: perun
 19 maja 2012, 19:24
Ponawiam pytanie:
"czy ktos w praktyce mial mozliwosc sprawdzenia dostepnosci tej uslugi w heyah. Tzn czy rozmawiał z karty heyah przez telefon obslugujacy HD Voice z druga osoba, ktora tez posiadala odpowiedni telefon oraz byla uzytkownikem t-mobile lub heyah??
Jesli tak, czy rozmowa, która przeprowadzil byla faktycznie w tym standardzie."

 #555369  autor: muchakk
 20 maja 2012, 17:11
Karlos20 to nie są wszystkie modele ;-)

 #555425  autor: KC-KARLOS
 20 maja 2012, 20:55
Wiem o tym, to są tylko przykłady. Najnowsze smartfony, też umożliwiają skorzystanie z opcji HD Voice. Można też do nich wgrać specjalny kodek - jeśli go fon przyjmie i będzie się zgadzał z parametrami operatora, zadziała.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #555442  autor: muchakk
 20 maja 2012, 21:22
Skoro to nie jest cała lista to może podasz mi link gdzie takową znajdę ? :-)?

 #555446  autor: KC-KARLOS
 20 maja 2012, 21:30
muchakk, nie znajdziesz. Według szacunków z HD Voice może współpracować nawet ponad 700 tys. aparatów - doliczmy do tego fony z innych sieci - czyli wyjdzie z ponad milion!! Przede wszystkim sporo Nokii, Sony i Sony Ericssonów, czy Samsungów. Powyższa lista to tylko lista najpopularniejszych fonów z tą funkcjonalnością w magentowej sieci. Podpowiem, że telefony z funkcją UMTS 900 MHz też mogą mieć tą opcję (te np. z sieci Play).

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #555451  autor: muchakk
 20 maja 2012, 21:37
No ok, to powiedz mi w jaki sposób stwierdzić, że faktycznie dany aparat ma HD VOICE?

 #555454  autor: KC-KARLOS
 20 maja 2012, 21:43
Cytuję ze strony T-Mobile - podkreślam znaczenie tego kodeku:

Jak działa usługa HD Voice?
''Usługa HD Voice działa w oparciu o kodek WB-AMR (WideBand Adaptive MultiRate). Umożliwia on przesyłanie dwukrotnie szerszego pasma dźwięku w porównaniu do standardowego kodeka. Przekłada się to na znacznie lepszą jakość dźwięku.''

Brak tego kodeku lub jego utrata poprzez niedostosowane nadajniki sieci komórkowej dyskwalifikuje korzystanie z rozmów HD.
Kiedyś testowałem, czy te HD Voice zadziała, korzystając z kart Heyah: z dwóch fonów Sony Ericsson ELM - one mają możliwość rozmów HD. Ale okazało się, że to niewypał (być może nadajniki dawnej Ery, były modernizowane do tej funkcjonalności).

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #555459  autor: muchakk
 20 maja 2012, 21:49
Czyli nie ma praktycznie żadnej możliwości sprawdzenia czy nasz aparat na 100% obsługuje to? Przecież ten kodek równie dobrze może być wykorzystywany do załóżmy muzyki :-)

 #555465  autor: KC-KARLOS
 20 maja 2012, 21:54
muchakk pisze:Czyli nie ma praktycznie żadnej możliwości sprawdzenia czy nasz aparat na 100% obsługuje to? Przecież ten kodek równie dobrze może być wykorzystywany do załóżmy muzyki
HD Voice na 100% działa w technologii VoIP przy użyciu wspomnianego kodeku oraz wykorzystania porządnego łącza internetowego.
W przypadku jest opcji, działanie połączeń HD jest uzależnione od konfiguracji nadajników T-Mobile. Więc jego działanie nie jest gwarantowane (tak jak maksymalna prędkość transmisji danych w sieciach mobilnych). Radzę poczekać na rozwój wypadków. Dopowiem: też gadżecik szybko się u nas nie zadomowi.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #555471  autor: Xander99
 20 maja 2012, 21:58
Nie wiem czy to akurat zasługa HD voice ale kiedy dzwonię z Nokii N82 w TakTaku na domowy telefon IP obsługujący HD to jakość połączenia jest o wiele lepsza niż w innych przypadkach. Słychać głośniej, wyraźniej, bardziej "szczegółowo".

INEA

 #555472  autor: KC-KARLOS
 20 maja 2012, 21:59
Xander99, wygląda na to, że w Twojej lokalizacji nadajniki są już przystosowane do HD Voice.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #555474  autor: Prezesek
 20 maja 2012, 22:05
Sprawdzę jutro te "HD Voice" wykorzystując E52 oraz Live with walkman. :wink:

 #555486  autor: kowcio
 20 maja 2012, 22:29
Ja tam rozmawiałem przez heja w HD Voice i jak dla mnie to mogą sobie w tyłek wsadzić te usługę :-P Mój rozmówca narzekał, że słychać mnie dziwnie, było słychać mój każdy wydech powietrza i w ogóle dźwięk był tak dziwny, że masakra. Może ja już jestem przyzwyczajony do obecnej jakości? ;-) Ale naprawdę, bardziej to męczyło, niż pomagało. Rozmawiałem pomiędzy Nokiami C5 a E52...
No i to działa tylko w 3G... A w Erze mnie wrzuca do 2G jak rozmawiam (konfiguracja - specyfika Ericssona), więc trzeba koniecznie wybrać "na sztywno" 3G. Ja bym tam tego nie używał, a i tak mam telefon w Orange już heh..

 #555488  autor: muchakk
 20 maja 2012, 22:33
Szkoda, że T-mobile nie udostępnia żadnego numeru pod którym można byłoby przetestować te HD VOICE :_)

 #555490  autor: Mordrag
 20 maja 2012, 22:37
kowcio, nie oszukujmy się C6 ma kiepską jakość rozmów, mu nawet HD Voice nie pomoże. Testowałem HD Voice między Xperia Neo, a ARC S, jakość jest znacznie lepsza. Nawet wśród ulicznego zgiełku bez problemu można zrozumieć rozmówcę. Poza tym HD Voice działa w całej sieci operatora 2G/3G, dla 2G zostało ukończone do końca grudnia 2011 roku.

[ Dodano: 2012-05-20, 22:40 ]
kowcio pisze:a i tak mam telefon w Orange już heh..
Powiadam Ci, jeszcze nie raz przeprosisz T-Mobile :)

Otrzymanie 2 ostrzeżeń na koncie od osoby, która nie potrafi scalić wątków pochlebia mi, gdyż osoba o tak ograniczonych możliwościach intelektualnych poświęciła swój czas, by nauczyć się dać warna na konto :D

 #555732  autor: Prezesek
 21 maja 2012, 20:26
Sprawdziłem i z czystym sumieniem polecam wszystkim. :wink: Różnica w porównaniu do Play, czy Orange jest spora. Głos jest wyraźniejszy, bardziej czysty i przyjemniejszy dla ucha. Żadnych szumów z otoczenia nie usłyszymy. :D

 #556125  autor: kowcio
 23 maja 2012, 13:41
To może ja bym musiał sprawdzić na jakiś innych telefonach, ja tam do tej pory z Nokiami jak głupi biegałem, a tam jakość jest taka sobie ... :-P