DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #542560  autor: Vieslav
 23 mar 2012, 20:15
Numer, który chce przenieść jest w taryfie prepaid. Czy muszę mieć coś na koncie lub aktywne konto na połączenia wychodzące żeby to zrobić?
Nie. Nie trzeba ani specjalnie doładowywać konta ani mieć aktywnego na połączenia wychodzące. Wystarczy, żeby przenoszony numer funkcjonował (był zdolny do przyjmowania połączeń przychodzących).

Temat 1, temat 2, temat 3.

http://www.speedtest.pl/test/156662163

 #542635  autor: bledos
 24 mar 2012, 09:31
Jak długo może trwać przerwa w świadczeniu usług w trakcie przenoszenia numeru między operatorami?

Odp. Czas, potrzebny na przełączenie numeru między operatorami sieci komórkowych, wynosi dokładnie 3 godziny: między północą a godziną 3 w nocy. Przerwa ta może zostać wydłużona, jeżeli abonent wyrazi na to zgodę w umowie (wniosku o przeniesienie) jednocześnie określając czas jej trwania.


Linki do dyskusji: tutaj, tutaj, a szczegóły odnośnie odpowiedzi w newsie oraz rozporządzeniu.

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #542636  autor: Wiola_K
 24 mar 2012, 09:44
zielony71 pisze:Nie wiem czy to wlasciwy temat ale wlasnie w nawiazaniu do poprzedniego postu. Bylem dzisiaj w 3 salonach Orange w Kielcach (w tym w salonie firmowym przy Warszawskiej) i w zadnym z nich nie udalo mi sie przeniesc numeru prepaid do Orange na karte. Oficjalna przyczyna byl brak odpowiednich starterow. Przy czym pracownicy odgrywali niezla komedie. Wychodzili na zaplecze niby szukac tych starterow. No nie bardzo chce mi sie wierzyc zeby w sporym miescie bylo tak malo chetnych na migracje, ze nawet biedaczki nie zauwazyly, ze im sie startery skonczyly;-) Startery maja byc (uwaga) pod koniec przyszlego tygodnia!
Po jakiego grzyba placa za te reklamy w telewizji?
Ja jak przenosiłam numer to dostałam zwykły starter z jakimś numerem, który wykasowali. Żaden specjalny. Taki czarny. Nic nie mówili, że trzeba jakiś specjalny.

 #542640  autor: zielony71
 24 mar 2012, 11:04
Wiola_K pisze:
zielony71 pisze:Nie wiem czy to wlasciwy temat ale wlasnie w nawiazaniu do poprzedniego postu. Bylem dzisiaj w 3 salonach Orange w Kielcach (w tym w salonie firmowym przy Warszawskiej) i w zadnym z nich nie udalo mi sie przeniesc numeru prepaid do Orange na karte. Oficjalna przyczyna byl brak odpowiednich starterow. Przy czym pracownicy odgrywali niezla komedie. Wychodzili na zaplecze niby szukac tych starterow. No nie bardzo chce mi sie wierzyc zeby w sporym miescie bylo tak malo chetnych na migracje, ze nawet biedaczki nie zauwazyly, ze im sie startery skonczyly;-) Startery maja byc (uwaga) pod koniec przyszlego tygodnia!
Po jakiego grzyba placa za te reklamy w telewizji?
Ja jak przenosiłam numer to dostałam zwykły starter z jakimś numerem, który wykasowali. Żaden specjalny. Taki czarny. Nic nie mówili, że trzeba jakiś specjalny.
Dali Ci ten starter za darmo czy musialas placic?
Pytam, bo dzwonilem do kolejnego salonu i powiedzieli mi, ze wprawdzie oni nie maja starterow ale obok w Kolporterze moge sobie kupic;-)

Pomagam wyciskać sok z Pomarańczy i wiem chyba wszystko o rabatach w Orange;-)
Zapraszam na mojego bloga o telefonach: http://zielony71.blogspot.com/

 #542642  autor: Sig
 24 mar 2012, 12:08
Jak będziecie robić FAQ dla przenoszących numer, to przyzwoitość nakazuje wspomnieć o kompresji grafiki w Orange... Nie podaję pytania, bo nie wydaje mi się, aby przenoszący numer o to pytali, jednakże klienci Orange o to pytają. Sam dostałem ze dwie PW, jak się wypowiedziałem w którymś z wątków jak ją można było wyłączyć w OFnK... Przypomniała mi się ta kwestia, bo właśnie korzystam przez OFnK i mam "przyjemność" widzieć tę grafikę gorszej jakości.

Z tego co pamietam ,to w ofercie abonamentowej można wyłączyć kompresję przez zmianę APN (na pewno w biznesie).
Przy Orange Free na Kartę Orange podaje tylko jeden oficjalny sposób, przeładowanie:
Jeśli chcesz wyłączyć funkcję kompresji i pobrać stronę w pełnej rozdzielczości, użyj następującej kombinacji klawiszy: Ctrl + F5.

Istnieją też co najmniej dwa "chałupnicze" sposoby - na bez kabli powinien być programik z rumuńskiego Orange, który obchodzi kompresję, oraz dodatek do Firefox modify header. Operator nie może jednak oficjalnie promować tych rozwiązań.

Podsumowując - niech nie będzie zawiedzionych klientów i piszcie w wyraźnym miejscu dla osób rozważających przeniesienie numeru o kompresji grafiki.

Swoją drogą to naprawdę dziwne, że nie można tego wyłączyć z np. poziomu Orange On-line. Wiadomo, że kompresja ma służyć zwolnieniu pasma i z technicznego punktu ma sens, ale nie widzę sensu biznesowego. To klient płaci za trasnfer, zatem, chyba operatorowi powinno zależeć na tym, żeby jak najwięcej go zużył?
Na OFnK (i kompresję grafiki :-)) nie narzekam, w tej chwili mam:
Obrazek
Co uważam za dobry wynik biorąc pod uwagę porę dnia i weekend. Zwykle jest 1Mbps więcej.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #542683  autor: Wiola_K
 24 mar 2012, 19:53
zielony71 pisze:Dali Ci ten starter za darmo czy musialas placic?
za darmo :) i jeszcze 10 zł. na koncie ;)

 #542685  autor: Karlos20
 24 mar 2012, 20:17
Wiola_K pisze:za darmo i jeszcze 10 zł. na koncie
+100 minut do wszystkich na start! Taryfa: Orange POP

 #542688  autor: Vieslav
 24 mar 2012, 20:36
Słyszałem, że jeśli wielokrotnie przeniosę numer to w końcu nie będzie się można do mnie dodzwonić. Czy to prawda?
Nie, nie jest to prawda, aczkolwiek jak wszędzie mogą zdarzyć się problemy. Poprzedni operator może błędnie kierować ruch do nowego operatora i dzwoniący mogą otrzymywać komunikat o nieprawidłowym numerze lub braku numeru. Nie ma się czego obawiać, gdyż są to bardzo rzadkie przypadki. Jeśli na przeniesiony numer nie można dodzwonić się z żadnej sieci należy zgłosić problem u operatora od którego nastąpiło przeniesienie (w przypadku wielokrotnego przeniesienia u ostatniego operatora).
Link.

http://www.speedtest.pl/test/156662163

 #542721  autor: Orange Polska
 25 mar 2012, 08:32
Dziś ostatni dzień dodawania zgłoszeń konkursowych (do 23:59), zwycięzcę ogłosimy w ramach tego wątku 29.03.

W kolejnych dniach z dodanych przez Was sytuacji przygotujemy dokument zawierający FAQ odnośnie przeniesienia numeru.

Oficjalny profil Orange na telepolis.pl

 #542757  autor: bledos
 25 mar 2012, 12:53
Czy można przenieść numer między operatorami działającymi w ramach tej samej sieci telekomunikacyjnej?

Odp. Należy rozróżnić dwie rzeczy: marki, działające w ramach jednego operatora oraz oferty operatorów wirtualnych, działających w ramach operatora infrastrukturalnego. Prawo telekomunikacyjne umożliwia przenoszenie numerów między operatorami niezależnie od modelu biznesowego (wirtualny/infrastrukturalny). Ponadto nie ma przeciwwskazań do przeniesienia numeru od operatora wirtualnego do operatora infrastrukturalnego, na którego sieci działa ten pierwszy. W przypadku marek należących do operatorów, nie mają zastosowania przepisy dotyczące przenoszenia numeru. Należy przy tym sprawdzić w regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych, kto jest operatorem dla danej marki. Zasady migracji regulują wówczas wewnętrzne regulaminy operatora.


Wątek z pytaniem podobnej treści, również tutaj, zaś info o zmianach w prawie w newsie.

Dodatkowo, poza konkursem, dla dociekliwych zamieszczam kody, jaki przechodzą między operatorami w procesie przenoszenia numeru oraz oznaczenia powodu odmowy zwolnienia numeru.

W komunikacji między operatorami będą wykorzystywane następujące komunikaty:
E03 - Zarejestrowanie wniosku o Przeniesienie Numeru,
E06 - Informacja Dawcy o planowanym terminie zwolnienia Numeru Katalogowego,
E12 - Żądanie wydania Numeru Katalogowego przez Dawcę,
E13 - Zwolnienie Numeru Katalogowego przez Dawcę – udostępnienie informacji dla dostawców usług,
E14 - Zwrot Numeru Katalogowego do Operatora Macierzystego po zaprzestaniu świadczenia usług przez ostatniego Biorcę
E17 - Odmowa przeniesienia Numeru Katalogowego przez Dawcę w danym dniu,
E18 – Przerwanie procesu przeniesienia Numeru Katalogowego przez Biorcę.

Kody odmowy:
[1] Niezgodne dane rejestracyjne (np. prepaid niezarejestrowany, błędny numer PESEL,
numer zarejestrowany na firmę u Dawcy)
[2] Numer katalogowy nieaktywny (tzn. numer nie przyjmuje połączeń przychodzących)
[3] Dawca nie akceptuje wskazanej daty przeniesienia numeru (wybrana data
przeniesienia w trybie „Z dniem” jest późniejsza niż 30 dni od daty złożenia wniosku)
[5] Użytkownik/Abonent zrezygnował z usługi przeniesienia Numeru Katalogowego
[6] Niewłaściwy typ kontraktu (Klient podał inny typ usługi niż faktycznie posiada u
Dawcy)
[7] Zły stan sprawy
[8] Numer katalogowy w trakcie przenoszenia do innego przedsiębiorcy
[9] Duplikat sprawy dla danego numeru Katalogowego
[10] Brak sprawy o podanym numerze

Info: w dokumencie UKE.

Dziękuje forumowiczom za fajną dyskusję i życzę powodzenia :)

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #542907  autor: Orange Polska
 25 mar 2012, 21:53
Przypominamy, że jeszcze tylko przez dwie godziny istnieje możliwość dodawania zgłoszeń konkursowych.

Dziękujemy osobom biorącym udział w tworzeniu dokumentu FAQ odnośnie przenoszenia numeru, a zwycięzcę konkursu ogłosimy w ramach tego wątku 29.03.

Oficjalny profil Orange na telepolis.pl

 #544183  autor: Orange Polska
 30 mar 2012, 13:54
Witamy, po długich obradach, dokładnej analizie i konsultacji z administratorem forum wyłoniliśmy zwycięzcę. Nagrodę wygrywa użytkownik bledos. Gratulujemy, skontaktujemy się z Tobą w celu przekazania nagrody.

Mamy nadzieję, że wspólna dyskusja pozwoliła wyjaśnić wiele kwestii związanych z przenosinami numeru.

Wszystkim serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i wspólnie spędzony czas.

Pozdrawiamy

Oficjalny profil Orange na telepolis.pl

 #544195  autor: DanielR
 30 mar 2012, 14:17
Orange Polska pisze:Wszystkim serdecznie dziękujemy za zaangażowanie i wspólnie spędzony czas.

I na Tym koniec Waszej "działalności" na Telepolis, czy też może zamierzacie prowadzić własne tematy, dotyczące różnych "przygód" związanych z siecią Orange, tak jak zrobił to Play? :wink:

 #544360  autor: bledos
 31 mar 2012, 06:11
Orange Polska pisze:Nagrodę wygrywa użytkownik bledos.
Wielkie dzięki :) Z niecierpliwością czekam na PW :lol:

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #544440  autor: Maniek99
 31 mar 2012, 15:14
No właśnie proponuję zrobić audyt jak na prawdę przebiega procedura przenoszenia numeru na prepaid w salonach Orange. Żeby daleko nie szukać proponuję niemal dowolny salon w Warszawie (poza tymi flagowymi na Pańskiej i Pl. Konstytucji). Nigdzie kart nie mają...