• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #534929  autor: markoz7874
 14 lut 2012, 17:39
vh pisze:markoz7874, no pewnie, że nie będę dyskutował z kimś, kto mi coś nachalnie imputuje, nawet pomimo przytoczanego wyżej cytatu z listu od T-Mobile (choć i bez niego by się obeszło).
Z nas dwoch, to Ty jestes mistrzem przypisywania komus zlych intencji aby potwierdzic swoja teze o spiskowej teori dziejow. Nie napisalem jak bylo u Ciebie, bo najzwyczajniej jest to dla mnie nie do sprawdzenia. Zasugerowalem jedynie jak byc moglo i wytlumaczylem, dlaczego mozesz miec poczucie braku winy z Twojej strony.
Ale skoro jestes tak perfekcyjny, ze wiesz kiedy i gdzie postawiles krzyzyk, kiedy i w ktorych miejscach umiesciles dane swojego telefonu, co zastrzegles a czego nie, to sie poddaje, bo ja taki idealny nie jestem ;)

 #534937  autor: vh
 14 lut 2012, 18:24
markoz7874 pisze:
Ale skoro jestes tak perfekcyjny, ze wiesz kiedy i gdzie postawiles krzyzyk, kiedy i w ktorych miejscach umiesciles dane swojego telefonu, co zastrzegles a czego nie, to sie poddaje, bo ja taki idealny nie jestem ;)
Tak, ja wiem, co robię i co podpisuję, wiem, że Play nie może się wylegitymować moją zgodą na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych - choć wcześniej mi to bezczelnie kilkukrotnie imputował (skończyło się, jak poprosiłem o kopię karty rejestracyjnej albo wykazanie w billingu, kiedy i na jaki numer wysłałem jakiegokolwiek esemesa premium), nie ściągam gier, nie wysłam esemesów "Pomagam" do "biednego" TVN-u itp.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #534950  autor: avt31
 14 lut 2012, 19:17
Właśnie w prostych Samsungach 2G jest opcja blokowania smsów i rozmów.
Pierwszy sms przychodzi natomiast pozostałe można już zablokować.
W prepaidzie i dla osób, które nie rejestrują karty sim wg mnie to podstawowa funkcja.
Inni producenci powinni iść w ślady Samsunga.
O komórkach z systemami nie ma co pisać, bo tam za blokadę spamu odpowiedzialne są odpowiednie aplikacje, które tu też zostały wymienione.
Można się bronić, przed spamem drogą oficjalną (rejestracja karty) lub nieoficjalną, kupując odpowiedni telefon.
Lepsza jest druga opcja, bo nie wymaga biurokratycznego użerania się. :D
Należy też pamiętać, że np. w Play, każde wysłanie smsa premium kasuje blokadę spamową. Jeżeli oczywiście wcześniej była uruchomiona.

 #534966  autor: markoz7874
 14 lut 2012, 20:34
vh pisze:.. nie ściągam gier, nie wysłam esemesów "Pomagam" do "biednego" TVN-u itp.
OK, a nie brales pod uwage, ze mogles podac numer tel gdzies na stronie internetowej, podczas kupowania ubezpieczenia itp?
Podkreslam - niczego nie inputuje, ale zrodlo spamu nie musi bezposredni pochodzic z uzywania telefonu.

 #535003  autor: a_lex
 14 lut 2012, 23:28
vh pisze:Fakty są takie:
1. Większość osób nie zwraca uwagę na spamy. Traktuje je jako coś normalnego.
2. Ja nie traktuję jako coś normalnego tego, że ktoś mi wysyła spamy, mimo że nigdy nie wyraziłem na to zgody.
3. Większość, o której wspominałem wyżej, dopiero reaguje, jak trafi na mocno uciążliwego spamera – np. tytułowe Teleaudio.
To ja jestem takim przypadkiem - wcale mi nie przeszkadza, że czasami coś mi przyślą. Ale z tym Teleaudio u znajomej to zdecydowanie przesada, przy takiej skali na samo wyczyszczenie skrzynki SMS trzeba przeznaczyć kilka minut, nie mówiąc o tym że można sobie "z rozpędu" wykasować inny, nieprzeczytany es. No i ci cali wróżowie potrafią straszyć śmiercią i innymi plagami, także nie jest to za przyjemne.
A swoją drogą jaki oni tam muszą mieć idiotyczny system sterujący tymi SMSami Premium - znajoma na żaden nie odpowiedziała, więc powinien dać sobie trochę na wstrzymanie - tymczasem nadal wysyła w najlepsze. A przecież chyba ci spamerzy coś muszą płacić operatorowi za rozsyłanie tego śmiecia?
avt31 pisze:Jak jest możliwość to zablokować numer natrętnych smsów w telefonie. Proste i skuteczne.
Pytanie jak?

[ Dodano: 2012-02-14, 23:37 ]
Przeczytałem ciąg dalszy wątku - to znajoma ma właśnie prostego Samsuga, spróbujemy jutro poszukać jakiejś opcji na to; dzięki za podpowiedź.
Poza tym zgadzam się z Mańkiem, że to spamowanie to raczej sprawa przypadkowa - ja ze swego numeru wysyłam całkiem sporo Premium, a przede wszystkim na bardzo różne numery, i właściwie mam spokój. A u innej osoby taki klops :-(

 #535019  autor: playonline
 15 lut 2012, 07:28
a_lex pisze: to znajoma ma właśnie prostego Samsuga
Nie w kazdym Samsungu jest ta opcja. Tzn jezeli jest na blokade polaczen przych to nie oznacza, ze musi byc na smsy. Podaj model to zobaczymy...

 #535036  autor: play4you1
 15 lut 2012, 10:52
tzw. spam czy sms czy telefony czy inserty w poczcie, czyli informacje marketingowe
- są wysyłane na podstawie oznaczonej zgody na umowie/ karcie rejestracyjnej itp., ale nawet jak na umowie się zgodzisz a potem tego nie chcesz to możesz w każdej chwili ją zastrzec. W Play też jest usługa STOP SPAM i to wyłącza nie tylko marketing operatora, ale i sms marketingowe wysyłane przez innych wykorzystujących twoje dane. ( Oczywiście wyłącza do czasu wyrażenia przez Ciebie kolejnej zgody, a zgodę wyraża się np. poprzez wzięcie udziału np. w konkursie).

- jeżeli zastrzegłeś zgodę a dostałeś wiadomość marketingową trzeba to wyjaśnić. Bo być może jednak jakaś zgoda nie została zastrzeżona a w najgorszym razie doszło do błędnego wygenerowania bazy.

 #535056  autor: playonline
 15 lut 2012, 13:18
play4you1 pisze:jeżeli zastrzegłeś zgodę a dostałeś wiadomość marketingową trzeba to wyjaśnić. Bo być może jednak jakaś zgoda nie została zastrzeżona a w najgorszym razie doszło do błędnego wygenerowania bazy.
A propos zgod... ;) Kilka minut temu zadzwonila do mnie obsluga klienta Play (outbound) i zaproponowala abonament... Hmm zgody nie mam wyrazonej itp... Sama konsultantka to potwierdzila podczas rozmowy. No nic, milo sie z nia rozmawialo. Jednak swoja droga dziwne to wiec zgloszenie zostalo wyslane. :)

 #535062  autor: vh
 15 lut 2012, 13:43
playonline pisze:A propos zgod... ;) Kilka minut temu zadzwonila do mnie obsluga klienta Play (outbound) i zaproponowala abonament... Hmm zgody nie mam wyrazonej itp... Sama konsultantka to potwierdzila podczas rozmowy.
Do mnie Play już dwa razy dzwonił (drugi raz nie odebrałem, bo nie mogłem). Za pierwszym razem wmawiali mi, że wyraziłem zgodę. Skończyło się na tym, że dali mi ileś tam minut (nie pamiętam dokładnie) odszkodowania, ale wymienić musiałem kilka mejli, zanim przyjęli do wiadomości, że kłamali (o mojej rzekomej zgodzie).

Sprawdziłem teraz korespondencję mejlową (zgłoszenia wysyłałem ze skrzynki) i ciekawostka – w panelu na Play24 brakuje niektórych wiadomości, tj. tych, w których konsultanci łgali w żywe oczy. Nie ma np. mejla o treści:
„Informuję, iż na Pana koncie na chwilę obecną widnieje zgoda na telefoniczny marketing ze strony P4”.
Albo mejla o treści:
„W odpowiedzi informuję, że na karcie rejestracyjnej znajdowała się informacja dotycząca zgody na informacje marketingowe”.

Wniosek taki – zgłoszenia przez e-mail, nie przez Play24, bo w razie czego niczego nie udowodnicie.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #535071  autor: user_delete19
 15 lut 2012, 14:11
playonline pisze:A propos zgod... Kilka minut temu zadzwonila do mnie obsluga klienta Play (outbound) i zaproponowala abonament... Hmm zgody nie mam wyrazonej itp... Sama konsultantka to potwierdzila podczas rozmowy. No nic, milo sie z nia rozmawialo. Jednak swoja droga dziwne to wiec zgloszenie zostalo wyslane.
bo play to urocza siec i oni maja osobno zgodę na IH, osobno na marketing telefoniczny czy inne pierdoly (chociaz takich kratek na formularzu rejestracyjnym nie bylo, wiec sobie wymyslili i radosnie zalozyli, ze sie zgadzamy?); a jak pozniej zglosisz, ze sobie nie zyczysz to uwazaj zeby Ci nie zablokowali internetu w telefonie (przez 2 dni nie mialem, wlacznie z brakiem MMS a bok radosnie strwierdzal, ze to telefon mi sie popsuł :D )

 #535074  autor: avt31
 15 lut 2012, 14:17
vh pisze:Do mnie Play już dwa razy dzwonił (drugi raz nie odebrałem, bo nie mogłem). Za pierwszym razem wmawiali mi, że wyraziłem zgodę.
W tym przypadku dokładnie ta sama rada, jak przy smsach.
Odpowiedni telefon i blokada natrętnego numeru.
Blokować w ten sposób można także nierozpoznane i zastrzeżone.

 #535078  autor: vh
 15 lut 2012, 14:28
avt31 pisze:W tym przypadku dokładnie ta sama rada, jak przy smsach.
Odpowiedni telefon i blokada natrętnego numeru.
Blokować w ten sposób można także nierozpoznane i zastrzeżone.
OK, ale to BOK Playa do mnie dzwonił, z numeru 790500500.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #535080  autor: avt31
 15 lut 2012, 14:49
vh pisze:OK, ale to BOK Playa do mnie dzwonił, z numeru 790500500.
Ten numer blokuje się tak samo jak każdy inny. Zablokujesz i masz święty spokój z telefonami z BOKu.
A jak będziesz potrzebował od nich kontaktu to odblokujesz.

 #535081  autor: playonline
 15 lut 2012, 15:08
Wniosek taki – zgłoszenia przez e-mail, nie przez Play24, bo w razie czego niczego nie udowodnicie.
Ja wole przez Play24. Z Play24 jak znika zgloszenie to tylko przez system. Sam Play takowe zgloszenie w swojej bazie musi miec. Co najwyzej nie bedziesz pamietac daty. Ale i na to jest rada (ja osobiscie zgrywam obrac bo nie chce mi sie w prtscr bawic ;) ).
wojciech pisze:bo play to urocza siec i oni maja osobno zgodę na IH, osobno na marketing telefoniczny czy inne pierdoly (chociaz takich kratek na formularzu rejestracyjnym nie bylo, wiec sobie wymyslili i radosnie zalozyli, ze sie zgadzamy?);
Tutaj sie zgodze z tymi "polami" na umowie. No nic, ja tam mialem zablokowane wszystko. Widocznie to byl jakis blad i tyle. Jakby co w rozmowie jest nagrane, ze zgody wyrazonej nie mam. Ale podchodze na luzie do sprawy. Ostatnio ktos sprawnie zalatwil moja sprawe wiec odzyskalem wiare w Play. :)

[ Dodano: 2012-02-15, 15:10 ]
avt31 pisze:Ten numer blokuje się tak samo jak każdy inny. Zablokujesz i masz święty spokój z telefonami z BOKu.
Do mnie tez dzwoniono z 790500500. Myslalem, ze dzwonia z jakas informacja na temat zgloszenia (chociaz zadnego nie mialem) a tutaj reklama. Po radosnym glosie konsultantki domyslilem sie, ze to outbound zanim zaczela przedstawiac oferte. :) Pomimo, ze w Polsce mnie nie ma to odebralem i kontynuowalem rozmowe z ciekawosci. A taka mala zmiana w codziennym zyciu... ;)

[ Dodano: 2012-02-15, 15:11 ]
A i chociaz mam mozliwosc blokady polaczen przychodzacych i smsow przychodzacych (i nie tylko) w moim tel (Samsung GT-C3322) to nie bede sie w to bawic. Najwyzej nie odbiore, Ta opcja jak dla mnie sluzy do extremalnych numerow... ;)

[ Dodano: 2012-02-15, 22:25 ]
Szanowny Panie,

w odpowiedzi na Pana zgłoszenie dotyczące zgody marketingowej na połączenia informuję, iż status zgody na marketing telefoniczny jest „Nieznany”, tak jak i informacja dotycząca marketingu pocztowego. Reszta dróg komunikacyjnych jest zablokowana, w związku ze złożoną przez Pana wyraźną dyspozycją zablokowania marketingu przez SMS tudzież e-mail.

W związku z nieznaną zgodą i obowiązującym Regulaminem, połączenie mogło zostać wykonane.

Aktualnie zmieniłam wartość pola dotyczącego tej zgody na „Nie”, co zaskutkuje brakiem połączeń w przyszłości. Mam nadzieję, iż jest to satysfakcjonujące dla Pana rozwiązanie.

W razie dodatkowych pytań lub sugestii, zachęcam do kontaktu za pośrednictwem infolinii pod numerem 790 500 500 lub *500, a także drogą mailową, pod adresem [email protected] oraz przy pomocy portalu Play24 (www.24.play.pl).

Z poważaniem
xxxxxxxxx xxxxxxxxx
Konsultant Obsługi Klienta
A wiec to jest odpowiedz. Hmm czyli jednak pojawily sie jakies pola, ktorych nie bylo wczesniej... :D Moim zdaniem powinny byc domyslnie ustawione na "nie" lub w przypadku "nieznany" tez nie powinno byc zadnego spamu...

 #535158  autor: a_lex
 15 lut 2012, 22:47
"Nie w kazdym Samsungu jest ta opcja. Tzn jezeli jest na blokade polaczen przych to nie oznacza, ze musi byc na smsy. Podaj model to zobaczymy..."

To Samsung C520 - zdaje się że nie ma takiej opcji :(

 #535173  autor: playonline
 15 lut 2012, 23:44
a_lex pisze:To Samsung C520
W tym nie ma.

 #535192  autor: vh
 16 lut 2012, 09:31
playonline pisze:A wiec to jest odpowiedz. Hmm czyli jednak pojawily sie jakies pola, ktorych nie bylo wczesniej... :D Moim zdaniem powinny byc domyslnie ustawione na "nie" lub w przypadku "nieznany" tez nie powinno byc zadnego spamu...
Oczywiście, że tak powinno być, bo w ustawie o ochronie danych osobowych, którą wszyscy - włącznie z GIODO - mają gdzieś, jest wyraźnie napisane, że zgoda na przetwarzanie danych nie może być dorozumiana, czyli że ktoś tam sobie pomyśli, że jak użytkownik nie wybrał żadnej opcji, które sobie ni z tego ni z owego wymyślił Play, to można do niego wydzwaniać z ofertami. Bo w takiej sytuacji Play mógłby co miesiąc dostawiać nowe pola i co miesiąc zawracać głowę byle czym.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b