• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 6 z 7
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

 #527981  autor: neoptb
 12 sty 2012, 23:09
kkarolina pisze:a co z tym 'limitem kredytowym'? na mojej umowie wynosi on 244zł... natomiast jest magiczne słowo, że po przekroczeniu tej kwoty 'będzie uprawniało' do zablokowania mi abonamentu.
Hmm ten zapis fakt jest nie jasny.Ale w twoim przypadku wychodzi na to,że odnosi się do połączeń głosowych a nie transmisji danych.

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #527986  autor: kkarolina
 12 sty 2012, 23:18
zapis jest dokładnie taki "limit kredytowy – określona przez POLKOMTEL w szczególności w regulaminie promocji kwota, której przekroczenie przez Abonenta w danym
okresie rozliczeniowym będzie uprawniało POLKOMTEL do: żądania wpłaty
zaliczki lub zablokowania możliwości inicjowania usług przez Abonenta".
natomiast nie jestem pewna, bo jednak po całym zdarzeniu skontaktowałam się z BOK i w ciężkim szoku dopytywałam się czy nie zaszła pomyłka czy kwota na pewno dotyczy tego rachunku i jak to możliwe... nie dowiedziałam się wiele, zresztą konsultantka była delikatnie mówiąc nieogarnięta.
o limicie kredytowym przypomniałam sobie dopiero studiując regulamin i umowę, w międzyczasie czekałam na billing mając nadzieję, że jest to zwyczajna pomyłka.

znalazłam podobną sytuację, tyle, że z Orange, z tym, że dziewczyna nie miała na umowie wpisanej konkretnej kwoty limitu, a została o nim poinformowana telefonicznie zawierając umowę. całą sytuację przedstawiła w drugiej reklamacji, wrzucili jej ten transfer do pakietu, ale nie wiem czy w Plusie są jakieś pakiety na wap?

 #528023  autor: mariusz9a
 13 sty 2012, 00:53
nie wiem czy w Plusie są jakieś pakiety na wap?
Są. Te same co na internet. Ale nie ma pakietów na APN Video.

 #528030  autor: grzegi
 13 sty 2012, 02:18
kkarolina - jeśli jesteś zupełnie pewna swego, (chodzi mi o te smsy premium w nocy, których nie wysyłaliście) to idź osobiście do salonu i przedstaw NA SPOKOJNIE całą sytuację. Jeśli na rachunku widać, że miałaś do czynienia z kilkoma sesjami danych, które zaczynały się i kończyły, to już jest to powód, żeby operator może nie tyle skorzystał z limitu kredytowego, co chociaż wysłał smsa powiadamiającego o takim fakcie.

Generalnie ciężka droga przed Tobą, ale jeśli tylko Ci zależy, to na pewno da się coś ugrać. Trzeba "tylko" cierpliwości i dużej ilości wycieczek do salonów operatora. Jeśli to nie pomoże, zawsze możesz napisać o poradę do UOKiK, oni od tego są.

Co do tych smsów wysyłanych samoczynnie to sprawa ma się tak - ataki hakerskie na telefony z systemami operacyjnymi nie są aż tak popularne, ale tak, są możliwe. W sumie system operacyjny nie ma tutaj aż takiego znaczenia, jeśli jest to współczesny smartfon, bo wszystkie systemy są wrażliwe na coś takiego. Drugą opcją, która była możliwa, to instalacja niechcianej aplikacji, która wysłała za nas owe smsy premium. Może jest to sytuacja trudna do zrealizowania na przykład przy pomocy Androida, bez wiedzy użytkownika, jednak nie wszystko zawsze czytamy dokładnie i prawdopodobieństwo zawsze jest. Mniejsze lub większe.
W każdym razie ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak - poszedł do salonu, wyłuszczył swoją sprawę powoli, dokładnie i merytorycznie - najlepiej poproś od razu o rozmowę z kierownikiem danego salonu, nie bój się tego. Zapisz sobie dane osoby, z którą rozmawiasz, żeby nie było to anonimowe - to ważne. I jeśli to możliwe, to pójdź do największego punktu operatora w mieście. Spisz sobie wszystkie Twoje argumenty na kartce i z nimi występuj. Dodatkowo weź rachunek - obecny, jak i ten wcześniejszy, jeżeli również korzystałaś z internetu w telefonie, a rachunek nie był tak wysoki. Nie bój się przycisnąć tego, kto będzie z Tobą rozmawiał na temat tej sytuacji od strony operatora. Zapytaj jak wygląda kwestia limitu kredytowego w Twoim wypadku i w jakich sytuacjach jest on uruchamiany, a w jakich nie jest i jaka jest interpretacja Twojego przypadku. Wszystko sobie notuj. Dowiedz się ile wynosi kwota bezsporna dla Twojej sprawy, jeśli operator używa czegoś takiego - to jest kwota, którą musisz zapłacić tak czy inaczej, przed rozpoczęciem procedury odwoławczej. Dopytaj o to jak wygląda procedura odwoławcza i z ciekawości zapytaj, czy można pisać pismo do UKOKiK - zawsze możesz to zrobić, a jak poinformujesz o tym operatora, to zmienia to postać rzeczy, bo trzymasz się wtedy sztywno przy swoim. Nie daj się namówić od razu na płacenie całej kwoty lub rozłożenie na raty - jeśli trzeba będzie to i tak to zrobisz, póki co dobrze jest wykorzystać wszystkie możliwe drogi interwencji. No i oczywiście napisz wniosek do regionalnego oddziału UOKiK - możesz najpierw zasygnalizować sprawę mailowo, w przypadku braku odpowiedzi skrobnij pismo urzędowe i wyślij korespondencyjnie, wtedy muszą odpowiedzieć. Jeśli masz blisko i masz pod ręką, to możesz osobiście pójść do biura Rzecznika Konsumentów o ile takowe jest w Twojej okolicy.

Jakby coś, to pytaj.

Pozdrawiam i powodzenia.

 #528032  autor: Spioszek
 13 sty 2012, 03:42
Grzegi ładny post:), może chodź troszke pomogą twoje rady Karolince.
A tak swoją drogą to Plus ma zabójczą stawke na Internet bez pakietu.
Mam Simplusa z nową taryfą i tam za każde rozpoczęte 100KB jest 49gr.
Przyczym osobno dla wysłanych i odebranych danych.
Teraz wystarczy bez pakietu że włącze GPS i wspomaganie, które bierze raptem maks 5KB transferu i 98gr poszło z konta za jedno takie wejście...

 #528034  autor: gg16026379
 13 sty 2012, 03:50
jesli to atak crackerski(wlasciwe sformulowanie) to co on pobieral ze wyszlo az 450?. ps co do sms premium rzeczywiscie jest to dla nich zysk, tylko ta trans danych nie trzyma sie kupy :shock:

 #528035  autor: grzegi
 13 sty 2012, 04:41
darkangel pisze:Grzegi ładny post:), może choć troszke pomogą twoje rady Karolince
dzięki za docenienie ;-) Na to liczę, w końcu porady w stylu ma za swoje, nauczy się na przyszłość nic nie wnoszą, denerwują jeszcze bardziej i są bez sensu. Sztuką jest napisać coś naprawdę sensownego, a nie pisać dla samego faktu pisania.
gg16026379 pisze:jesli to atak crackerski(wlasciwe sformulowanie)
Trudno zakwalifikować, czy jest to crackerstwo czy hackerstwo, bo nie wiemy czy ktoś chciał mieć z tego korzyści o ile w ogóle miało to miejsce. Zależy po której stronie społeczności jesteś - z jednej strony, przyjmując definicję grup crackerskich można uznać, że był to hacker bo możemy mieć do czynienia z atakiem sieciowym. Hackerzy powiedzą, że być może celem było uzyskanie danych i działanie na niekorzyść użytkownika, czyli cracking. I można tak w nieskończoność. Użyłem określenia haker celowo, bo jest ono szerzej znane.

 #528059  autor: neoptb
 13 sty 2012, 10:01
kkarolina, limit kredytowy dotyczy usług płatnych czyli maksymalnie dodatkowych usług na kwotę 244 zł możesz sobie dokupić powyżej abonamentu. Zapis o limicie dotyczy paragrafu 7 ustępu 2 umowy. Przeczytaj sobie :)

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #528320  autor: thonka
 14 sty 2012, 16:52
hakera bym skreslil z miejsca - na telefon w skrajnym przypadku musialoby zostac wgrane oprogramowanie (ktos z zewnatrz musialby miec do niego dostep), ktore poprzez sms dostawaloby komendy inicjujace kontretne akcje lub ew. oprogramowanie zaprogramowane na konkretne akcje o konkretnej godzinie. nierealne przy tak niszowej platformie jak bada...

nie da sie inaczej zdalnie kierowac telefonem, ktory nie jest stale polaczony z internetem. nawet ten stale podlaczony do neta musi miec odpowiednia aplikacje.

a co do sms premium - rozne przypadki chodza po ludziach...
numer 92591 administruje firma teleaudio i w wykazie UKE numer ten figuruje jako "Serwisy towarzyskie (+18), kody dostępu (+18)"

reszta jest niestety bardzo mozliwa. jedyne co to reklamowac i prosic o umorzenie czesci zobowiazania.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #528397  autor: Baseciq
 14 sty 2012, 21:30
Teleaudio jest tylko agregatorem, lub prościej mówiąc, pośrednikiem. Sami nawet nie mają za bardzo swoich własnych usług premium, tylko oferują je innym i żyją z prowizji.

 #529206  autor: kkarolina
 18 sty 2012, 22:35
kontaktowałam się z infolinią UOKiK i tam Pani prawnik powiedziała mi, że mam rację. powinnni mi zablokować usługi na abonamencie w momencie przekroczenia mojego limitu kredytowego.
teraz mam do Was pytanie. jestem w trakcie konstruowania reklamacji:) i właśnie wpadła mi do głowy sytuacja sprzed kilku lat kiedy to jeden z operatorów zmienił regulamin i bez żadnych konsekwencji ludzie mogli rozwiązywać umowy. czy w przypadku udowodnienia przeze mnie, że plus nie przestrzegał wobec mnie takich i takich punktów swojego regulaminu(dotyczących tego limitu kredytowego) mogę im wypowiedzieć umowę bez kary umownej? chciałabym to zaznaczyć w reklamacji(bo mam dwa numery na swoje nazwisko), ale nie ma nic o tym w umowie.

no i czy mogę ich prosić o wyjaśnienie czemu na billingu raz jest 'internet'(12 gr za 100kb), a raz wap(1,2 za 100kb, bo rozumiem, że zmienia się to ręcznie. co do youtuba(bo to była aplikacja) to mam też "usługi multimedialne" i nie wiem czy dobrze to zinterpretowałam??

 #529319  autor: neoptb
 19 sty 2012, 17:47
kkarolina, odsyłam do mojego posta w sprawie limitu kredytowego.

http://telepolis.pl/forum/viewtopic.php?p=528059#528059

Nie dotyczy on limitu na połączenia.

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #529366  autor: kkarolina
 19 sty 2012, 21:50
ale internet to właśnie usługa dodatkowo płatna, ja nie korzystałam z pakietów.

no i ja mam w regulaminie w definicji o, tak - kwota, której przekroczenie będzie skutkowało tym i tym.
a w 7 pkt.2, że zastrzegają sobie prawo do ustalenia tego limitu przy zawarciu umowy LUB w trakcie jej trwania.
w regulaminie promocji/umowie mam ja okresloną na konkretną kwotę, więc nie mieli prawa jej zmienić.
jest tam również coś o zablokowanu usług, ale usługi według ich regulaminu to - usługi telekomunikacyjne świadczone przez Polkomtel, nie ma tam nic o usługach dodatkowych, usługi o podwyższonej opłacie moim zdaniem można różnie interpretować.

dla mnie kwota tego limitu to 244 zł, więc kwotą, do której w reklamacji się nie przyznaję jest 4,5 tys minus 244 zł i tak napisałam, już poszło w sumie, zobaczymy jaka będzie odpowiedź. w każdym razie rozmowa z UOKiK trochę mnie podbudowała.

 #529392  autor: thonka
 19 sty 2012, 22:42
youtube idzie po apn video albo multimedia (ktos wspominal wyzej) i ponoc idzie to po 49gr za minute. jest to dobre przy ogladaniu YT, ale tez jednoczesnym zawieszeniu polaczenia przy braku transferu, a tego nie ma.

i tak oto mozna w ten sposob zaladowac 10 minut filmu w 3 minuty, a za reszte czasu kasa leci az do rozlaczenia sesji...

co do internet a wap - sprawdzilbym jak maja sie domyslne punkty dostepu w konkretnych aplikacjach.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #529396  autor: neoptb
 19 sty 2012, 22:53
kkarolina, ale limit kredytowy dotyczy wykupionych płatnych usług. Czyli do takiej kwoty maksymalnie może dokupić sobie dodatkowych usług, pakietów itd. W rozumieniu tego zapisu nie chodzi o rozliczenie normalne tego co zużywasz.

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #529400  autor: thonka
 19 sty 2012, 23:11
neoptb, par. 7 ust. 2 mowi tylko, ze polkomtel moze taki limit ustanowic.
nigdzie ten paragraf nie precyzuje o jakie konkretnie uslugi chodzi.

a to jest definicja limitu kredytowego z tegoz RSUT
"16. limit kredytowy – określona przez POLKOMTEL w szczególności w regulaminie
promocji kwota, której przekroczenie przez Abonenta w danym
okresie rozliczeniowym będzie uprawniało POLKOMTEL do: żądania wpłaty
zaliczki lub zablokowania możliwości inicjowania usług przez Abonenta,
w szczególności zablokowania możliwości inicjowania połączeń międzynarodowych
oraz połączeń na numery o podwyższonej opłacie lub zaprzestania
świadczenia usługi roamingu"

nic a nic o tym jakiego to rodzaju uslug dotyczy, a logicznie myslac dotyczy uslug ponad abonament, bo abonament z uslugami dodatkowymi mozna miec nawet na 300zl i limit kredytowy wtedy rowniez istnieje.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #529956  autor: neoptb
 22 sty 2012, 19:00
thonka, ten paragraf odnosi się od usług płatnych poza abonamentem czyli dodatkowych,które dokupujesz. Ja to tak rozumiem. Nie ma zapisu ,że dotyczy on wykonywanych połączeń tudzież transmisji danych. No ale interpretacji tegoż paragrafu może być wiele.

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #529973  autor: thonka
 22 sty 2012, 20:05
uslugami ponad abonament moze byc praktycznie kazde polaczenie ktore bedzie nam doliczone do faktury, a nie tylko pakiety dodatkowe, ktore defacto sa rowniez swego rodzaju abonamentami.

w zapisie regulaminu chodzi o uslugi, nie ma jednak tam nic o tym, ze chodzi tylko o dodatkowe pakiety uslug, a ogolnie o uslugi.

teraz jest tylko pytanie czy to twoja interpretacja, ze chodzi tylko o pakiety, czy tak Wam kaze to interpretowac Polkomtel?

bo czytajac wprost punkt w ktorym jest wyjasniony limit kredytowy kazdy raczej powie, ze chodzi o kwote ponad abonament, ktora bedzie widniec na fakturze.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #530216  autor: neoptb
 23 sty 2012, 20:13
thonka pisze:bo czytajac wprost punkt w ktorym jest wyjasniony limit kredytowy kazdy raczej powie, ze chodzi o kwote ponad abonament, ktora bedzie widniec na fakturze.
Ale to ni jak ma się do realiów.

Limit kredytowy podany na umowie ma niby zabezpieczać Klienta przed niekontrolowanym wygenerowaniem wysokiego użycia w bieżącym cyklu rozliczeniowym. Gdzie po przekroczeniu limitu kredytowego POLKOMTEL może, ale nie musi zadzwonić do Klienta, poinformować o wysokości bieżącego użycia czy też poprosić Klienta o wpłatę zaliczki lub zablokować rozmowy wychodzące.

Jest to pusty zapis na umowie. :roll:

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #530688  autor: kkarolina
 25 sty 2012, 21:44
temat w sumie już nieaktualny. dostałam telefon z Plusa- było to błąd w ich systemie naliczania opłat :smt109
  • Strona 6 z 7
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7