• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 2 z 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

 #522239  autor: Sig
 15 gru 2011, 12:56
Niestety, przy podpisywaniu umowy w salonie ma się dostęp do pełnej informacji na temat świadczonej usługi, oraz cenników. Potem te cenniki można sprawdzić na stronie internetowej, jak i w salonie na żądanie, zatem ze strony Plusa wszystko ok. Swój znajdziesz chyba tutaj: http://plus.pl/indywidualna/Abonament/Dokumenty/ , a jak nie to na pewno BOK ci go wskaże.

Co teraz? Skupiłbym się na wyjaśnieniu dokładnie za co i kiedy powstała ta opłata. Potem... Nie liczyłbym na umorzenie, choć nie mam dużej praktyki w relacjach z operatorem. Zawsze można spróbować wnosić o umorzenie części, bo całość niestety magicznie nie zniknie.

Na pewno nie będą robili problemów przy rozłożeniu całej sumy na raty. W końcu Plus chce dostać te pieniądze. Jakie i ile to niech się wypowie ktoś, kto już o to występował, wiem, że jest taka możliwość, ale na jaki okres, jaka kwota raty itd. trudno powiedzieć.

Jesteś zdenerwowana, ton pouczających wypowiedzi wyżej nie pomaga, ale takie wątki jak twój przewijają się bardzo często tutaj na forum. To jest jakaś nauczka na przyszłość. Plus nie jest jakiś wyjątkowy, u każdego operatora, jeżeli abonament nie obejmowałby połączeń internetowych, byłoby podobnie - kwestia cennika. Sam mam telefony na kartę właśnie dlatego, że choć być może jestem bardziej świadomym użytkownikiem niż przeciętny klient operatora, to nie jestem nieomylny i dzięki karcie wydam najwyżej tyle ile wcześniej załadowałem.

Edit: Eh, mariusz9a, ty szczwany lisie :-).

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #522242  autor: kkarolina
 15 gru 2011, 13:23
chodzi o to, że nie zamierzam szukać winnych. nie o to m chodziło, gdybym miała postawę roszczeniową to bym zaraz pobiegła do salonu i kręciła awanturę, bo rzeczywiście chciałabym dowiedzieć się jak najszybciej z czego dokładnie wynika ta kwota, a takiej informacji nie uzyskałam. dlatego staram się dowiedzieć jak najwięcej, żeby wiedzieć o czym rozmawiam z konsultantem z salonu.
odnośnie oświadczenia to mam takie:

"oświadczam, że dokładnie ZAPOZNAŁAM SIĘ z zakresem usług, postanowieniami i warunkami niniejszej Umowy, w tym z Regulaminem promocji(mam go w domu i właśnie dokładnie studiuję), a także, że OTRZYMAŁEM Regulamin świadczenia usług telekomunikacyjnych przez Polkomtel SA dla Abonentów(jest!), cennik świadczenia usług telekomunikacyjnych(jest cennik, ale dotyczy połączeń,smsów,mmsów..??) w sieci Plus i zapoznałem się z ich treścią i je akcpetuje"

nie jestem prawnikiem, pewne sformułowania dla mnie są... mało dokładne i dla mnie zrozumiałe na wiele sposobów. np dla mnie z powyższego wynika, że owszem zapoznałam się ze wszystkim, ale cennika nie otrzymałam.(a jak miałam się z nim zapoznać skoro go nie dostałam?? - biorąc to na logike) oczywiście podpisałam się pod tym i mój problem nie wynika z tego, że nie byłam świadoma, że telefon łączy się z internetem, byłam, również tego, że jak wychodzę z internetu to on się wyłącza, za każdym razem, a nie działa gdzieś w tle. także wyłączyłam internet, tak jak zawsze, a moim zamiarem nie było wykorzystać sieć na połączenia internetowe, z których nie korzystałam.
chwilowo chwytam się myśli, że jest to zwyczajny błąd systemu: na eboku mam kwotę 4500 zł, a jak sprawdzam sms-em to jest 5750 zł. natomiast dla mnie głupotą jest zapłacenie całej kwoty od razu bez złożenia reklamacji, spróbować zawsze chyba można.

a co do tego, że pojawia się wiele takich postów: cały ranek siedziałam w internecie, zazwyczaj takie posty dotyczą kwot rzędu kiluset złotych, bądz 1-2 tysiące... zresztą nieprzypadkowo napisałam tutaj na forum, ponieważ wiem, że jest tu wielu przedstawicieli różnych sieci, którzy mają doświadczenie w tego typu sprawach(zarówno od str przyjmującego reklamację, jak i ją składających), dlatego chciałabym poznać opinie jak z tego wybrnąć i czy się da.

 #522245  autor: bora1410
 15 gru 2011, 13:31
Problem często pojawiający się tu na forum. Wina ewidentnie po stronie użytkownika telefonu. Jednak sprawa z tym naliczaniem internetu gdy nie ma się wykupionego pakietu to jest jakoś kosmos. Normalnie użytkownik gdyby miał wykupiony jakiś tam pakiet kosztowało by go to parę złotych. Tak kosztuje go tysiąc razy więcej. Ciekawe czemu operatorzy nie ustalą sobie takich stawek na kilkaset tysięcy złotych. I niech przychodzą rachunki o wartości dobrego auta lub mieszkania. A co, niech głupi ludzie płacą, przecież pisze w regulaminie, którego nikt tak naprawdę nie czyta. Sprawą powinien się ktoś na pewno zająć. Nie mówię o tym przypadku tylko ogólnie, by takie akcje nie miały miejsca.

 #522249  autor: drcox
 15 gru 2011, 13:48
Kilka uwag:

1) Podpisując umowę należy znać cennik. "Nie dostałam." - to podpisałaś umowę nie znając ceny podstawowych usług?
2) Tak. Stawki za internet w Plusie jeżeli nie masz pakietu są absurdalne. I to nie ulega wątpliwości. Ale są też w cenniku.

Ile pokazuje Ebok przetransferowanych danych?

 #522251  autor: bp121
 15 gru 2011, 13:54
Przed uruchomieniem tez wypada przeczytac instrukcję, tam jest napisane, ze tel moze pobierac dane.

 #522259  autor: bora1410
 15 gru 2011, 14:35
Tu nie chodzi o to czy się czytało przed podpisaniem umowy czy nie. Tylko że te ceny za internet u każdego operatora są absurdalnie wysokie. To tak jakbyś poszedł do marketu zobaczyłbyś powiedzmy jakiś nowy chleb, nie patrzyłeś na cenę, a na rachunku w domu okazuję się że ten chleb kosztował 300zł. Niby wina Twoja, ale niesmak jest.

 #522262  autor: thonka
 15 gru 2011, 14:44
kkarolina, cennik oferty jest integralna czescia umowy o swiadczenie uslug, z ktorym powinnas sie zapoznac przed podpisaniem umowy. zaslanianie sie jego nieznajomoscia to tak jak zlamanie przepisow prawa i potem glupie tlumaczenie sie, by uniknac mandatu.

wzorzec regulaminu swiadczenia uslug jest uniwersalny dla wiekszosci umow dlatego jest napisany jak jest, dochodzi do tego regulamin promocji i cennik konkretnej oferty ktora powinnas dostac ito jest napisane bardziej przystepnym jezykiem i jest bardziej zrozumiale. to wszystko razem jest integralna czescia umowy.

w cenniku powinnas miec transmisje danych za 100kB. w nowych cennikach jest to w sekcji "pozostale uslugi" lub "uslugi dodatkowe".
100kB kosztuje w nowych taryfach 39gr (czyli w uproszczeniu 1MB kosztuje 3,9zl) liczone oddzielnie to znaczy osobno za dane sciagniete i osobno za wyslane wiec jezeli np. sciagniesz 400MB i wyslesz ok 3MB to masz niemal 1600zl.
w starszych taryfach (syberyjskie) odziwo bylo taniej 12gr za 100kB, ale mozna bylo sie naciac na APN wap, ktory rozliczal nie co 100kB a co 10kB jako jednostke, a wtedy 1MB potrafil kosztowac skromne 12zl...


bora1410, chodzi dolkadnie o to, ze ludzie nie czytaja. bo jakby znali cennik to by wiedzieli z czym sie to wiaze.
analogia z chlebem nietrafiona - nikt Tobie nie kaze go kupowac, nikt tez przed Toba ceny nie ukryl, a w przypadku jej zawyzenia przy kasie mozesz odmowic transakcji, bo raczej zauwazylbys, ze to niemozliwe, by cos kosztujace dajmy na to 5zl kosztowalo 300zl...

tu lepsza analogia jest np. wizyta w restauracji, zjedzenie jednej z najdrozszych potraw nie zagladajac do menu, a potem dziwienie sie, ze jest tak duzo do zaplacenia...
Ostatnio zmieniony 15 gru 2011, 14:51 przez thonka, łącznie zmieniany 1 raz.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #522263  autor: kkarolina
 15 gru 2011, 14:51
no to nie mam tego, mało tego na stronie(link wyzej) też nie ma taryfy pod tytułem "bezlik". co w takim razie moge zrobic?
czy siec jest mi w stanie udostepnic oprocz billingu konkretne adresy stron www, na ktore rzekomo wchodzilam, wraz z ich waga?
czy jak np jutro pójde do salonu to dostane jakiekolwiek informacje(czy ktokolwiek ma do nich dostep)?

 #522265  autor: thonka
 15 gru 2011, 15:01
bezlik rozmow bazowal o ile mnie pamiec nie myli na taryfach syberyjskich.

mowi tez o tym jeden z punktow regulaminu "bezliku": http://www.telepolis.pl/grafika/newsy/2 ... bezlik.pdf
4. Jeżeli Regulamin nie stanowi inaczej, Abonent może korzystać z usług telekomunikacyjnych świadczonych przez Polkomtel na zasadach
określonych w Cenniku świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci Plus dla Taryf Syberyjskich
a syberyjskie sa tu:
http://plus.pl/indywidualna/Abonament/T ... 110701.pdf

i tam jest 12gr za 100kB po APN www.plusgsm.pl lub internet, ale juz 12gr za 10kB w przypadku uzycia APN wap.

adresow strona raczej nie podadza.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #522271  autor: Vieslav
 15 gru 2011, 15:06
kkarolina pisze: czy siec jest mi w stanie udostepnic oprocz billingu konkretne adresy stron www, na ktore rzekomo wchodzilam, wraz z ich waga?
Teoretycznie tak, "widzą" cały ruch, prędkość oraz ilość danych, przynajmniej u dostawców kablowych tak jest. Poza tym - YT pobiera masakryczne ilości danych więc być może rachunek wcale nie nabijał się całą noc. Nie wiem ile kosztuje transfer danych w twojej taryfie, więc przyjąłem standardową stawkę 25gr za 50kb.
Za 1MB wychodzi 5,12zł, więc za 450MB wychodzi 2300zł w zaokrągleniu. Żeby pobrać 450MB nie potrzeba całej nocy. Przypuśćmy, że średnio transfer w sieci HSPA wynosi około 600KB/s. 450MB dzielone na 600KB/s daje 768 sekund, a to po przeliczeniu niecałe 13 minut (zakładając ciągły transfer). Wysokiej jakości wideo połknie tyle w godzinę, może trochę ponad.

 #522274  autor: mungo
 15 gru 2011, 15:19
no to nie mam tego, mało tego na stronie(link wyzej) też nie ma taryfy pod tytułem "bezlik". co w takim razie moge zrobic?
Bezlik to pewnie nazwa oferty promocyjnej. Ta oferta (taryfa) jest oparta najprawdopodobniej na Taryfie Syberyjskiej, ale głowy nie dam że akurat tej. Trzeba sprawdzić w warunkach tej promocji, tam masz pewnie napisane, że w ramach promocji jest: to, to i to, a z rzeczy nie wymienionych należy się stosować do cennika który się nazywa jakoś tam (inaczej niż bezlik).
czy siec jest mi w stanie udostepnic oprocz billingu konkretne adresy stron www, na ktore rzekomo wchodzilam, wraz z ich waga?

czy jak np jutro pójde do salonu to dostane jakiekolwiek informacje(czy ktokolwiek ma do nich dostep)?
Nie udostępnia się klientom na życzenie takich danych, na jakie strony konkretnie wchodzili czy z jakimi IP się łączyli po jakich protokołach - to by było za bardzo kłopotliwe takie dane wyciągać, a i pożytku by dla Ciebie nie było za wiele (co ci z paru adresów IP youtuba i numerów portu TCP). Dostaniesz na fakturze tylko informację o godzinie rozpoczęcia lub zakończenia połączenia (sesji) i ilość przesłanych danych. Zapytaj w BOK czy w salonie czy mogą Ci udzielić informacji o połączeniach z trwającego jeszcze okresu rozliczeniowego - powinni mieć dostęp, choć znowu głowy nie dam, bo z Plusem mało obcuje.

Generalnie jesteś na przegranej pozycji. Możesz tylko prosić. Proś o rozłożenie na raty. Proś o całkowite lub częściowe umorzenie. Możesz powiedzieć że nie byłaś świadoma i dodatkowo powiedzieć, że zgodzisz się np na aktywacje jakiegoś pakietu internetowego do końca umowy w zamian za umorzenie tej kwoty lub części. (Play tak ma, że umarza w takich przypadkach, całość w zamian za aktywację all inclusive). Ale nie wiadomo czy to się uda - pracownicy rozpatrujący reklamacje mają określone wytyczne i albo będą mogli, albo nie.

 #522277  autor: thonka
 15 gru 2011, 15:30
mungo, plus traktowal bezlik jako nowa taryfe, ale tak naprawde po za nowymi stawkami minutowymi i pakietami taryfa przy uslugach dodatkowych bazowala wlasnie na syberyjskich co jest nawet w regulaminie "bezliku" napisane - patrz moj wczesniejszy cytat.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #522286  autor: neoptb
 15 gru 2011, 15:59
kkarolina, jeśli posiadasz taryfę "Do usług" to koszt masz taki jak podał thonka czyli 0,39 gr. za 100 kb (1 mb = 3,90 zł). Czyli pobrałqś ponad 1 GB danych :)

Na rachunku będziesz widziałą jedynie godzinę połaczenia i ilośc danych jakie pobrałaś oraz kwotę jaka została ci naliczona z tego tytułu. Reklamować możesz, ale z jakim skutkiem tego Ci nikt nie powie.

żyj i pozwól żyć.
P.S. Pomogłem? To kup mi piwo :)

 #522298  autor: Golarz Filip
 15 gru 2011, 16:42
Ja powiem tak,dobra wola operatora w tym przypadku,to będzie rozłożenie kwoty na jakieś ludzkie-dla Ciebie- raty.Anulowanie kwoty CHYBA nie wchodzi w grę.
Z drugiej strony rozumiem Cię,że chcesz ewentualnie "zaczepić" o jakiś paragraf lub zapis w umowie- typowe zresztą działanie dla prawników.Jak najbardziej- przy takiej kwocie- udałbym się do jakiegoś znajomego albo inaczej- obeznanego w temacie.A nóż przy okazji ugracie jakąś niedozwoloną klauzulę w Twoim przypadku.
Powtarzam jednak,że jedynie odroczysz kwestię płacenia tej kwoty,no chyba,że wynajdziecie z adwokatem jakiś mega kwiatek :)

 #522313  autor: ppp1ppp
 15 gru 2011, 17:29
reklamacja i tak będzie rozpatrzona na twoją niekorzyść, ale zastanawia mnie jedno - przekroczenie abo na 4500zł, a pewnie limit kredytowy na umowie jest poniżej tej kwoty - to po co taki zapis?

 #522338  autor: thonka
 15 gru 2011, 18:44
ppp1ppp, zazwyczaj limity kredytowe dzialaja po konkretnej akcji, ktora przekracza kwote limitu...
a ze sesja byla ciagla i zaczela sie ponizej limitu, a skonczyla przekraczajac go, to znajac tlumaczenie naszych sieci nie przerywali jej, bo to przeciez abonament...

choc jest to dobry punkt zaczepny do opisania w reklamacji.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #522348  autor: pauli05
 15 gru 2011, 19:12
kolega miał identyczną sytuację w Orange, naliczyło mu 2,5tys. za jedną noc, zostało mu wszystko umorzone,
inny kolega w Plusie dostał 500zł rachunku za Interent w telefonie, z tego co pamiętam część mu umorzyli
warto spróbować
i liczyć na to, że operator zachowa się w porządku...

kolega, ktoremu nabiło w Orange szykował się już do prawnika w razie czego, ale na szczęście nie musiał tego robić
więc może warto się udać / przedzwonić do jakiegoś prawnika czy rzecznika, są takie biura z bezpłatnymi poradami


rozwala mnie takie podejście "dobrze ci tak" jak komus przytrafi się coś przykrego, wiadomo płaci się za głupotę, ale różne rzeczy się człowiekowi przytrafiają w życiu i nie wiem jaki jest sens w wymądrzaniu się i dobijaniu kogoś, a jak widać Karolina nie ma pretensji do całego świata o tę sytuację, tylko szuka jakiegoś rozwiązania problemu..

 #522352  autor: thonka
 15 gru 2011, 19:38
pauli05, ale przeciez nikt nie prezentuje tutaj takiego podejscia tylko realnie pokazuje co mozna zrobic i jaka moze byc przyczyna takiego, a nie innego rachunku.

autorka sama przyznala, ze bylo i YT i FB, a zwlaszcza to pierwsze potrafi sciagac duze ilosci danych co w polaczeniu z taryfa z droga transmisja danych daje takie a nie inne rachunki.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #522358  autor: kkarolina
 15 gru 2011, 20:06
limit kredytowy jest to 244 zł z VAT, ale definicja w Regulaminie to:
"limit kredytowy – określona przez POLKOMTEL w szczególności w regulaminie promocji kwota, której przekroczenie przez Abonenta w danym
okresie rozliczeniowym będzie uprawniało POLKOMTEL do: żądania wpłaty
zaliczki lub zablokowania możliwości inicjowania usług przez Abonenta,
w szczególności zablokowania możliwości inicjowania połączeń międzynarodowych oraz połączeń na numery o podwyższonej opłacie lub zaprzestania
świadczenia usługi roamingu"

co to znaczy, że sesja była ciągła?? to nie jest tak, że ładuje się dana strona/filmik i sesja się kończy , czyli kończy się pobieranie opłat, taką załadowana można przeglądać sobie nawet cały dzień i nie naliczy żadnych dodatkowych opłat?? nie bardzo rozumiem. sesja kończy się z chwilą wyjścia z internetu??

nie wiem, czy bezlik to taryfa oparta na syberyjskich - tam sa zupelnie rozne stawki za połączenia, różne kwoty abonamentu, różne pakiety, natomiast rzeczywiscie mam wzmianke o syberyjskiej w umowie, ale myslalalam, ze to dlatego, ze oba abonamenty to rodzina plusa i rabat dostepny jest wlasnie na te dwie taryfy: syberyjska i bezlik. mam tez napisane, że można korzystac z wszystkich pakietów oprócz "pakiet na rozmowy","wybrany nr|,"tansze poł","tanie pol w UE","sms i mms w sieci plus" i "pakiety internetowe", czyli chyba wszystkie charakterystyczne dla syberyjskiej, no i pakiety promocyjne też są całkiem inne. także nie wiem, mam stawke za internet jak w syberyjskiej? tam chyba jest 12 gr za 100 kb, jeśli dobrze się doczytałam??

 #522365  autor: bolek2004
 15 gru 2011, 20:37
Myślę, że to prowokacja (może nawet tego pana z Ossa) a to dlatego że w każdej sieci są limity na abo więc ta kwota nie wydaje mi się realna, nawet w plusie nie wierze żeby ten limit był tak duży żeby można było go nie przekroczyć i nabić przez noc 4500 , ściema jakaś i tyle w temacie
  • Strona 2 z 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7