• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

 #512135  autor: wiertolot
 29 paź 2011, 19:46
Życzę wszystkim miłego używania PLAY i ich romaningu kilkusekundowego.
Powodzenia z PLAY.
Można temat zamknąć.Pozdrawiam

 #512197  autor: Ruben
 30 paź 2011, 08:31
wiertolot, jeżeli zależy Tobie na rozwiązaniu problemu, to napisz do P4Y w temacie, w którym pomaga. Co do problemów z zalogowaniem się do Plusa, to nie obwiniałbym Plusa ponieważ miałem podobny przypadek i BOK Play twierdził oczywiście, ze wszystko jest OK a po zgłoszeniu jeszcze do poprzedniego P4Y2 sytuacja z dnia na dzień się poprawiła-dziwne? To było w okresie, w którym Pan Gruszka miał przedstawić film pt. płynny handover Play-Plus. Film chyba nie doczekał się premiery albo ją przeoczyłem.
Podobna sytuacja była w tym roku w Przemyślu, kiedy abonenci Play nie mogli logować się do Plusa. Plus twierdził, że wina leży po stronie Play i ich punktu styku- gdzie jest prawda?
Nie mam wątpliwości, że Plus zabezpiecza się rezerwą i czasem nie wpuszcza abonentów Play i wówczas słychać "sieć zajęta" albo inne komunikaty ale P4 wiedział na co się decyduje. Niestety 6-10mln abonentów nie można obsłużyć wyłącznie poprzez roaming. Trzeba rozbudowywać własna infrastrukturę.
wiertolot, przyznam, że rozbawiłeś mnie propozycja udostępniania infrastruktury Play abonentom Plusa :D Play nie może zapewnić przyzwoitej jakości i pojemności swoim abonentom a Ty chciałbyś żeby jeszcze abonenci Plusa z niej korzystali.
Dlatego zrób tak, jak radzą poprzednicy, czyli kontakt z P4Y a jeżeli to nie pomoże, to zmień operatora. Podejrzewam, że jeśli są takie problemy w twoim regionie z Play, to wielu znajomych tam nie masz więc strata będzie nieduża. Przecież są operatorzy MVNO na sieci Plusa i u nich takich problemów nie będziesz miał (jeżeli zależy Tobie na zasięgu Plusa). Masz też Orange i T-Mobile, gdzie ostatnio też poprawiono oferty.

 #512307  autor: wiertolot
 30 paź 2011, 21:35
Dziś poszedłem do punktu PLAY dorobiłem drugi duplikat karty PLAY i wybrałem przy okazji w trase Siemiatycze-Warszawa i spowrotem,bo musiałem zawieść przy okazji kolege ze znajomym na samolot na Okęcie to testowałem.
Oto moje dasze wnioski,a nie żaden dalszy spam jak napisał któryś kolega powyżej:

1)Usułga CELL INFO na macierzystych nadajnikach GSM sieci Play nie działa na całej trasie Siemiatycze-Warszawa,czyli jest wyłączona,działa tylko na nadajnikach sieci PLUS;

2)W miejscowościach SIEMIATYCZE,SARNAKI,MIELNIK NAD BUGIEM,DROHICZYN,
SOKOŁÓW PODLASKI,WĘGRÓW,LIW,DOBRE,STANISŁAWÓW,OKUNIEW,SULEJÓWEK i pomiędzy nimi,czyli na prowincji logowanie na nadajniki Plus przebiega z błędami opisanymi powyżej w postach,czyli trwa od kilku do kilkunastu minut (5-15 minut) i z błędami typu:BRAK DOSTĘPU SIECI!-ustawienia ręczne ,WYBIERZ OPERATORA SIECI!-ustawienia automatyczne
i dopiero zaloguje telefon min.za drugim razem,było nawet ,że musiłem sieć Plus wybierać 4 razy!!!Wszystko to na ustawieniach ręcznych Plus i automatycznych też oraz w zasięgu nadajników Plus.
Oczywiście wszystko to na nowym duplikacie karty i nowym telefonie;

3)Natomiast w samej Warszawie i na jej pograniczach jakie było moje zdziwienie ,że logowanie na nadajniki Plus wszędzie przebiegało sprawnie 5-15 sekund,czyli jak powinno być,bez żadnych błędów,wskakiwało od razu za pierwszym razem WYBRANO OPERATORA SIECI PLUS;Żadne błędy opisane powyżej i wcześniej nie pojawiły i nie wyskoczyły,ani na ustawieniach ręcznych Plus,ani automatycznych też i w zasięgu sieci Plus.
Oczywiście wszystko to na tym samym nowym duplikacie karty PLAY i tym samym telefonie;

4)Testowane to było na tej samej trasie SIEMIATYCZE-WARSZAWA i spowrotem w obu kierunkach i wynik był identyczny w obie strony i kłamstwa tu nie ma żadnego;

Więc jakie są z tego wnioski.Wyciągnijcie sami i pomóżcie mi wyciągnąc co jest nie tak.Proszę jeszcze o sugestie.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 22:49 przez wiertolot, łącznie zmieniany 2 razy.

 #512329  autor: Ricki1980
 30 paź 2011, 22:29
Może nie do końca w temacie, ale zauważyłem, że po wyłączeniu Cell Info na macierzystym zasięgu GSM Play wreszcie zaczął działać internet na EDGE i MMS. Wcześniej na stacji GSM/UMTS900 było to niemożliwe lub bardzo utrudnione.

 #512334  autor: Kamil_K
 30 paź 2011, 22:49
MK_ pisze:Plus jest najgorszym partnerem roamingowym jaki świat widział. Nawet na "kompleksach" stacji które mają ogromne rezerwy pojemności (mamy na przykład teren mało zurbanizowany, przedmieścia, stoi stacja na której działa UMTS2100/GSM900/GSM1800 pojawiają się problemy z dostępem do sieci. Czyli Polkomtelu inkasuje grubą kasę a z dostępną pojemnością sieci robi co chce, ważne że koryto jest. Nikt mi nie powie że taka stacja jest tak obciążona, że nie ma mowy żeby telefon się do niej zalogował, jakby sprawdzić procentowo ile zasobów jest wolnych to byście się wszyscy zdziwili. Najlepsze w tym jest to, że niedorozwoje w Playu mówią, że nie ma czegoś takiego jak priorytety w roamingu Plusa. A przecież sprawdzić to można w sposób banalny i miliony razy okazywało się, że jest inaczej. Tak czy siak nic nie wskazuje, aby miało się to w najbliższej przyszłości zmienić.
Od bardzo dobrego źródła pracującego w technicznym dziale Plusa wiem, że problemy z zalogowaniem się nie są powodowane "decyzjami" systemu Plusa, a Playa. Gdyby było przeciwnie, maile do rzecznika Playa nie mogłyby pomóc w tej kwestii - a tu po dokonaniu pewnych zmian dotyczących danej karty SIM w systemie Play nagle logowanie do Plusa przestaje być problematyczne. Nie najeżdżaj więc bezpodstawnie na Polkomtel, bo oni ze swoich obowiązków wywiązują się poprawnie. Jak w przypadku każdego roamingu, przekaźnik Plusa wysyła zapytanie do systemu Playa, czy dana karta SIM jest uprawniona do zalogowania się do sieci Plus, informując również o swojej lokalizacji - i tu zaczyna się problem.

 #512337  autor: wiertolot
 30 paź 2011, 23:04
Oprócz Warszawy w 10 sekund ,poprawnie logowanie oraz za pierwszym razem bez błędów do sieci Plus przebiegło również w miejscowości REPKI,gmina REPKI,powiat Sokołów Podlaski,woj.mazowieckie,
reszta niestety jak pisałem powyżej.
Teraz wróciłem do domu,czyli miasto powiatowe SIEMIATYCZE,woj.podlaskie,test przed snem:
przełączenie z trybu UMTS na GSM,logowanie,wybór operatora Plus
i znów BRAK DOSTĘPU! --oczywiście do sieci Plus na wyświetlaczu telefonu,
ponowny wybór i bodajże po 3-5 minut dopiero mnie zalogowało do Plus.
Za długo moim zdaniem w Warszawie trwało to 10 sekund,więc czemu w moim mieście powiatowym i okolicy tak dzieje,trwa tak długo i wyskakuje wcześniej błąd na wyświetlaczu telefonu: BRAK DOSTĘPU! i trzeba ponownie wybierać?
Na ustawieniach automatycznych też jest problem,trwa to tyle samo,ale wyskakuje zamiast tego błędu--WYBIERZ OPERATORA SIECI!,daje ANULUJ i dopiero po 10 minut mam zasięg Plus na automacie.
Zamiast jak w Warszawie po 5 sekundach.....
I tak przebiega logowanie pomiędzy nadajnkami w sieci PLAY, na nadajnikach sieci Plus w mojej okolicy.
Dziwna kwestia,jak oni to robili i robią nie wiem.
Warszawa widocznie jest jakoś wyróżniona w sieci Play czy jak?
Że na prowincji cyrki w tym Play i tak przebiega logowanie do Plusa,a w stolicy ok.
Czy ten Play ma moze limit użytkowników w umowie z Plus co mogą logować na jego nadajniki bez problemu,a reszta jest od razy z systemu wyrzucana za pierwszym podejściem?
Już nie wiem,brak słów.
CELL INFO na macierzystym nadajniku nadal niestety też nie działa.....................
a na początku października działało.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 paź 2011, 23:31 przez wiertolot, łącznie zmieniany 1 raz.

 #512343  autor: MK_
 30 paź 2011, 23:31
Gdyby było przeciwnie, maile do rzecznika Playa nie mogłyby pomóc w tej kwestii - a tu po dokonaniu pewnych zmian dotyczących danej karty SIM w systemie Play nagle logowanie do Plusa przestaje być problematyczne.
A system bierze sobie dane z generatora liczb losowych? Bo jak wyjaśnić, że stacja A Plusa w mieście wpuszcza zawsze, a stacja B wpuszcza powiedzmy w 60% prób zalogowania mimo że zasięg macierzysty 2G&3G jest w obydwóch przypadkach?

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #512345  autor: wiertolot
 30 paź 2011, 23:35
Czyli co ten błąd wynika z tego,że jak na danej stacji A Plus jak jest mało uzytkowników to mnie z kartą Play zaloguje od razu,a dajmy na stacji B Plus jak jest dużo użytkowników jest obciążona to mnie z kartą PLAY z niej wywali i nie zaloguje,w pierwszej kolejnosci weźmie karty Plus.A mnie na końcu albo wcale?
I w tym jest problem?
Ale jak go naprawić wyeliminować?
Moim zdaniem tak nie powinno być,
powinno być,kto pierwszy ten lepszy i byłoby ok,
bez znaczenia z jakiej sieci czy Play,czy Plus.
I tak pewnie jest ustawione w Warszawie,a na prowincji jest inaczej ustawione i w tym problem.
Bo nadajniki w danej okolicy mogą być podobnie obciążone i to nie ma znaczenia.
Temu pisałem we wczesniejszych postach Plus korzysta z nadajników Play i na odrót i jest git.
Zasada logowania kto pierwszy ten lepszy,inaczej lipa i nic z tego rzecznik Play też nie zmieni jak tak nie zrobi jak napisałem i nie zmienią umowy roamingowej albo na obustroną wymiane,bez priorytetów,a jak nie da to operatora roamingowego np.na Orange ,który nie będzie stosował priorytetów i będzie obowiązywała na wszystkich nadajnikach równa zasada, kto pierwszy ten lepszy.
Fakty są faktami.
A wyłączenie Cell info nic w tej kwesti nie pomaga i powinno powrócić jak było.
Pozdrawiam

 #512368  autor: remi89
 31 paź 2011, 07:38
Kolego napisz do Play4You2 tak jak ci wszyscy radzimy. Opisz mu problem ze masz problemy z logowaniem do Plusa po utracie zasięgu Play. Ja miałem to samo gdy wyjeżdżałem poza zasięg macierzysty, telefon pozostawał bez zasięgu przez dłuższy czas. Powiedział bym zrobił zgłoszenie poprzez Play24 i po problemie. W odpowiedzi otrzymałem iż zmieniono mi ustawienia (pewnie chodzi o priorytety sieci) i że wszystko jest w porządku. I do dnia dzisiejszego wszystko działa jak powinno. Na dodatek dostałem rekompensatę za utrudnienia.

P@weŁ

 #512371  autor: Ruben
 31 paź 2011, 08:00
wiertolot, jesteś uparty. Nikt z nas tutaj obecnych Tobie nie pomoże. Wszyscy piszemy, że mieliśmy takie przypadki i kontakt z Play4You lub rzecznikiem problem rozwiązywał. Ja uważam, że w Twoim przypadku wina leży po stronie Play. Miałem identycznie i po zgłoszeniu problem znikł i nie pojawia się często. Owszem trafiam na inne komunikaty świadczące o zajętości sieci ale z logowaniem nie mam większych problemów.
Z moich obserwacji wynika, że po usunięciu CI jakość połączeń na 2G jakby się poprawiła a może to przypadek?
MK_, jeżeli Plus jest takim fatalnym partnerem, to niech Play korzysta z Orange, dlaczego uniemożliwiają logowanie? Chyba jednak nie maja tak źle jak to przedstawiasz. Poza tym, to konfiguracja sieci Play pozostawia sporo do życzenia więc nie wypowiadałbym tak stanowczych opinii na temat, po której stronie leży problem.
To jest duży biznes więc nie oczekujmy, że ktoś będzie działał na zasadzie koleżeńskiej pomocy. Sieć Play chyba wyczerpała swoje możliwości i czas pomyśleć o rozbudowie a w niektórych miejscach można zaobserwować wyciszanie 3G. Od samych haseł o 4G sieć pojemności nie zwiększy. Z trzeba było się liczyć wcześniej.

 #512387  autor: Kamil_K
 31 paź 2011, 10:41
MK_ pisze:
Gdyby było przeciwnie, maile do rzecznika Playa nie mogłyby pomóc w tej kwestii - a tu po dokonaniu pewnych zmian dotyczących danej karty SIM w systemie Play nagle logowanie do Plusa przestaje być problematyczne.
A system bierze sobie dane z generatora liczb losowych? Bo jak wyjaśnić, że stacja A Plusa w mieście wpuszcza zawsze, a stacja B wpuszcza powiedzmy w 60% prób zalogowania mimo że zasięg macierzysty 2G&3G jest w obydwóch przypadkach?
To proste. Jak napisałem wyżej, stacja przekazuje również swoją lokalizację i system Playa decyduje o możliwości logowania.

 #512413  autor: wiertolot
 31 paź 2011, 12:35
Jaja sobie robi ten Play,to ja za każdym razem do ich rzecznika mam pisać jak mi błąd wywali: BRAK DOSTĘPU! i mam ich się pytać czy będę mógł po Plus zadzwonić czy nie i czy na moją karte SIM nadadzą priorytety czy też nie?
A jak nie to inaczej nie zadzwonie nie będąc w zasięgu macierzystej sieci lub będę czekał po ileś minut,żeby mnie zalogowało na Plusa.
Śmieszne mi to wszystko się wydaje.
Czemu w Warszawie takie błędy nie wystepują,a co prowincje oleli?
Ten Play to se cyrki i jaja robi takim stanem rzeczy swoim abonentom i klientom,wyłączając CELL INFO i takim logowaniem po roamingu na Plus.
Jak tego nie pozmieniają nigdy więcej ich karty PLAY FREASH nie doładuje,żonie kończy umowa też z nimi nie przedłuży z tych względów.
Jeszcze ja moze za nich te kwestie do Plus mam zgłaszać i pisać?
Chyba ten Play niepoważny jest.
Niech nauczą postępować fer i solidnie do wszystkich,a nie tylko do wybrańców,
naprawią te błędy to wtedy może do nich wróce.
Pozdrawiam

 #512434  autor: Kamil_K
 31 paź 2011, 13:14
"Plus" się odmienia - w Plusie, do Plusa, itd.

I nie wkurzaj się tak, szkoda nerwów na Playa. Z tą siecią trzeba spokojnie, cierpliwie i powoli, bo i tak nie będzie idealnie ;).

 #512440  autor: MK_
 31 paź 2011, 13:45
Z tą siecią trzeba spokojnie, cierpliwie i powoli
Jak ze wszystkim, bo na stare lata można na zawał zejść ;)

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #512444  autor: remi89
 31 paź 2011, 14:01
Widzę że dalsza dyskusja nie ma sensu. Proponuje zamknięcie tematu.

P@weŁ