• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #456800  autor: jatoja
 31 sty 2011, 16:58
Witam. Mam pytanie odnośnie rejestracji numeru w Orange.
Dzisiaj po 12.00 byłem w Salonie Orange. Pani dała mi formularz, który wypełniłem. Czy ktoś kto rejestrował numer pre-paid w Orange może mi powiedzieć ile trwała rejestracja numeru? Czy dostawał jakieś sms informujące itd. ?
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 13:45 przez jatoja, łącznie zmieniany 1 raz.

 #456801  autor: aizo
 31 sty 2011, 17:00
Rejstracja jest od razu.Jak tylko pani wprowadzi dane do komputera.

Połączenie nie może być zrealizowane.

 #456804  autor: jatoja
 31 sty 2011, 17:16
Czyli mogłem prosto z salonu Orange iść do Play i przenosić numer?
dodam, że pani z Orange zapytała się czy będę przenosił numer.
PS. Właśnie dostałem takie SMS'a z Orange: "Witamy. Informujemy, ze w zwiazku z nowelizacja prawa od dnia 20.07.2010 r obowiazuja nowe zasady rejestracji Klientow. Aby dokonac rejestracji numeru nalezy udac sie do salonu Orange i tam zarejestrowac numer. Pozdrawiamy, Orange."
Czyżby pani w Salonie nie potrafiła zarejestrować numeru?

 #456914  autor: parasite
 31 sty 2011, 23:55
aizo pisze:Rejstracja jest od razu.Jak tylko pani wprowadzi dane do komputera.
Mi powiedziała, że do 7 dni. Mineły już 2 tygodnie i w sumie nie wiem czy numer jest zarejestrowany czy nie.

 #456926  autor: aizo
 01 lut 2011, 01:24
Mi powiedziała, że do 7 dni. Mineły już 2 tygodnie i w sumie nie wiem czy numer jest zarejestrowany czy nie.
Czy to byl pierwszy kwietnia :D dobrze ze nie rok

Połączenie nie może być zrealizowane.

 #456927  autor: kamil1221
 01 lut 2011, 02:10
Rejestracja w systemie odbywa się tylko i wyłącznie w salonach firmowych lub franczyzach. W salonach AP (partnerskich) już nie.

 #511833  autor: Pietro_EU
 28 paź 2011, 12:03
jatoja pisze:Czyli mogłem prosto z salonu Orange iść do Play i przenosić numer?
dodam, że pani z Orange zapytała się czy będę przenosił numer.
PS. Właśnie dostałem takie SMS'a z Orange: "Witamy. Informujemy, ze w zwiazku z nowelizacja prawa od dnia 20.07.2010 r obowiazuja nowe zasady rejestracji Klientow. Aby dokonac rejestracji numeru nalezy udac sie do salonu Orange i tam zarejestrowac numer. Pozdrawiamy, Orange."
Czyżby pani w Salonie nie potrafiła zarejestrować numeru?
Z góry przepraszam za odkop ale mam pytanie zwiazane z w/w SMS-em od Orange po rejestracji numeru.

Czy to oznacza ze musze na karcie rejestracyjnej wyrazić zgodę na wszystko? tj.
- *Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zamieszczonych w niniejszej Karcie do celów
związanych z realizacją umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w systemie przedpłaconym dotyczącej numeru
telefonu wskazanego powyżej. PTK Centertel sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Skierniewicka 10A, 01-230 Warszawa jako
administrator moich danych osobowych zamieszczonych w niniejszej Karcie gwarantuje zachowanie ich w poufności, z
wyjątkiem sytuacji przewidzianych przepisami prawa, gwarantuje mi prawo dostępu do treści moich danych osobowych oraz ich
poprawiania zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133 z 1997 r. poz. 883 z
późn. zm.). Podanie danych osobowych zamieszczonych w niniejszej Karcie jest dobrowolne.

- *Wyrażam zgodę / Nie wyrażam zgody 3) na przetwarzanie moich danych osobowych dla celów marketingowych.

- Wyrażam zgodę / Nie wyrażam zgody 3) na przetwarzanie przez PTK Centertel sp. z o.o. moich danych transmisyjnych (danych przetwarzanych dla celów przekazywania komunikatów w sieciach telekomunikacyjnych lub naliczania opłat za usługi telekomunikacyjne) dla celów świadczenia usług o wartości, wzbogaconej przez czas świadczenia danej usługi i marketingu usług telekomunikacyjnych przez czas nieokreślony.

- Wyrażam zgodę / Nie wyrażam zgody 3) na otrzymywanie informacji handlowej skierowanej za pomocą środków
komunikacji elektronicznej (e-maile, SMS-y, itp.).
Czy mogę na któryś z w/w pkt NIE wyrazić zgody i zarejestrować poprawnie numer?
Czy może muszę zgodzić się na wszystkie te punkty?

Prawdę mówiąc nie podoba mi sie fakt otrzymywania reklam na moj numer po jego rejestracji :roll:

 #511837  autor: Maniek99
 28 paź 2011, 12:27
@Pietro_EU
Tylko na pierwszy się trzeba zgodzić.

 #511838  autor: Pietro_EU
 28 paź 2011, 12:36
Nawet jesli w SMS-ie Orange napisało?:

"Witamy informujemy, ze w zwiazku z nowelizacja prawa od dnia 20.07.2010 r. obowiazuja nowe zasady rejestracji Klientów.
Aby dokonac rejestracji numeru wymagany jest wypelniony nowy formularz rejestracyjny wraz z wyrazeniem zgód m.in. marketingowych oraz potwierdzenie danych zgodnych z dowodem osobistym i okazanie karty SIM w salonie. Takie wytyczne naklada na nas prawo i dopiiero wowczas bedziemy mogli zarejestrowac Pana numer."

:roll:

 #511841  autor: ezaq
 28 paź 2011, 12:47
Tak jak napisał Maniek99, trzeba się zgodzić tylko na przetwarzanie danych osobowych. Ja na pozostałe punkty nie wyraziłem zgody przy rejestracji. I od dawna nie dostałem smsowego spamu.

 #511855  autor: Maniek99
 28 paź 2011, 13:51
@Pietro_EU
To chyba jedno z tych pobożnych życzeń Orange ;)

A tak w ogóle to w jakich okolicznościach dostałeś tego SMS-a, czy po wypełnieniu formularza przeniesienia numeru?

 #511857  autor: Ruben
 28 paź 2011, 14:09
Maniek99, podczas przenoszeniu numeru także w salonie zostałem poinformowany, że do przeniesienia numeru potrzebna jest ta zgoda a potem mogę sobie wyłączyć poprzez kontakt z BOK lub w inny sposób. Jeszcze nie wyłączyłem ale SMSa reklamowego jeszcze żadnego nie dostałem więc przetestuję sieć pod względem rozsyłania spamu ;)

 #511860  autor: Maniek99
 28 paź 2011, 14:19
@Ruben
No to ja bym zainteresował sprawą odpowiednie instytucje, bo coś tu nie gra.

Jak zamawiałem Freedom też gościu mi wciskał że muszę wyrazić zgodę, a w umowie wyraźnie było napisane, że jak chcę to mogę całe te akapity wykreślić (specjalnie nie było pól do zaznaczenia). Skreśliłem, a umowa i tak przeszła.

W przypadku prepaid też szedłbym w zaparte, bo wątpię żeby w jakiejkolwiek ustawie był zapis który tego nakazuje. Tym bardziej, że pozostali operatorzy takich zapisów nie stosują.
Jeżeli taki zapis gdzieś jest, to powinien być podany dokładny namiar na dany paragraf/punkt ustawy.
Ostatnio zmieniony 28 paź 2011, 15:12 przez Maniek99, łącznie zmieniany 2 razy.

 #511868  autor: uwazny
 28 paź 2011, 15:12
Pietro_EU pisze:Aby dokonac rejestracji numeru wymagany jest wypelniony nowy formularz rejestracyjny wraz z wyrazeniem zgód m.in. marketingowych
Uzależnianie podpisania umowy od wyrażenia zgody na przetwarzanie danych do celów marketingowych jest w Rejestrze Klauzul Niedozwolonych UOKiK. Urząd ten wytacza procesy sądowe przedsiębiorcom stosującym owe zapisy więc warto to zgłosić jeśli faktycznie od tego uzależniają rejestrację.

 #511914  autor: Pietro_EU
 28 paź 2011, 18:05
Maniek99 pisze:A tak w ogóle to w jakich okolicznościach dostałeś tego SMS-a, czy po wypełnieniu formularza przeniesienia numeru?
Maniek99 pisze:Jak zamawiałem Freedom też gościu mi wciskał że muszę wyrazić zgodę, a w umowie wyraźnie było napisane, że jak chcę to mogę całe te akapity wykreślić (specjalnie nie było pól do zaznaczenia). Skreśliłem, a umowa i tak przeszła.

W przypadku prepaid też szedłbym w zaparte, bo wątpię żeby w jakiejkolwiek ustawie był zapis który tego nakazuje. Tym bardziej, że pozostali operatorzy takich zapisów nie stosują.
Jeżeli taki zapis gdzieś jest, to powinien być podany dokładny namiar na dany paragraf/punkt ustawy.
OK here is my story...
Wczoraj udalem sie do punktu Orange/TP (mialem najblizej) - celem wypelnienia i zlozenia wniosku o rejestracje karty SIM na 4 numery w Orange.
Wypełnilem wszystkie dane bardzo dokładnie ale w ogóle nie dotykałem sie do w/w zgód. Pracownica Orange/TP nie zwróciła mi na ten temat zadnej uwagi, ale juz na poczatku cos tam stękala pod nosem ze rejestracje karty to powinienem w centralnym oddziale skladac a nie u nich. Ona to jedynie moze faks wyslac - co mi w zaden sposob nie przeszkadzało.
OK, wzieła ode mnie dowód, zrobila kserokopie i wyslala faksem, poprosilem o potwierdzenie, ktore otrzymalem dwie minuty pozniej.

W dniu dzisiejszym (czyli na drugi dzien) dostalem SMS-y na wszystkie nr. telefonów ktore "rejestrowałem" wczoraj. SMS-y były takiej treści:
"Witamy informujemy, ze w zwiazku z nowelizacja prawa od dnia 20.07.2010 r. obowiazuja nowe zasady rejestracji Klientów.
Aby dokonac rejestracji numeru wymagany jest wypelniony nowy formularz rejestracyjny wraz z wyrazeniem zgód m.in. marketingowych oraz potwierdzenie danych zgodnych z dowodem osobistym i okazanie karty SIM w salonie. Takie wytyczne naklada na nas prawo i dopiiero wowczas bedziemy mogli zarejestrowac Pana numer."
W zwiazku z tym SMS-em, postanowiłem zadzwonić do BOK (najpierw wyslalem e-mail) - tam miła Pani poinformowała mnie że skoro dostalem SMS-a o takiej tresci numery nie zostana zarejestrowane. Brak rejestracji numerow wynikalby wedlug niej wlasnie z powodu braku wyrazenia zgody na formularzu rejestracyjnym. Na sam koniec rozmowy poprosilem ja o sprawdzenie (mimo wszystko) czy numery zostały zarejestrowana. Sprawdzila i powiedziala ze niestety numery nie zostaly zarejestrowane.

OK, w takim razie wybralem sie do salonu Orange, gdzie rejestracji dokonuja od reki!
Pokazalem pracownikowi Orange tresc SMS-a jaki dostalem w dniu dzisiejszym i powtorzylem co uslyszalem od konsultantki z BOK-u.
Gość sie mocno zdziwil i stwierdzil ze nic tam nie musze zaznaczac ani na NIC wyrazac zgody... W tym momencie juz nic nie wiedzialem - dwie zupelnie sprzeczne informacje i komu tu wierzyc?

Po sprawdzeniu numerow ktore rejestrowalem wczoraj a ktore rzekomo nie zostaly zarejestrowane, pracownik Orange pokazujac mi na monitorze usmiechnal sie i powiedzial ze te numery jednak SĄ ZAREJESTROWANE :shock: ale.... brakuje w systemie takich danych jak PESEL oraz Seria DO.
Uzupełniliśmy brakujace dane et voila.

Po wyjsciu z salonu, otrzymalem SMS od Orange ze na moja skrzynke mailowa wyslany zostal mail z BOK w zwiazku z mailem ktorego wczesniej w dniu dzisiejszym do nich wyslalem a w nim informacja - tresc e-mail-a z BOK-u:
W odpowiedzi na złoszenie informuję, iż zlecenie rejestracji nie zostało zrealizowane z powodu wypełnionej nieaktualnej już karty rejestracyjnej numeru preapid. Obecnie obowiązuje inny formularz rejestracji numeru.
Na karcie brak było pieczątek salonu oraz podpisu pracownika Salonu Orange i potwierdzenia zgodności danych. Ksero dowodu osobiestego całkowicie nieczytelne.
Szok :shock: totalna dezinformacja.
Naturalnie numery zostaly zarejestrowane co widzialem na wlasne oczy w salonie Orange, ale w BOK-u maja inna wersje.
Co ciekawe zadnych zgód na przetwarzanie danych, cele marketingowe czy sms-y reklamowe nie musialem skreslac aby numery zostaly zarejestrowane - tak stwierdzil pracownik Orange w salonie, inaczej twierdzi BOK... coz, ja juz sie ciesze ze mam to za soba 8)

 #511920  autor: Maniek99
 28 paź 2011, 18:20
@Pietro_EU
To znaczy na tym nowym formularzu, w drugim salonie nie było żadnych pól do zaznaczenia, czy były tylko pracownik powiedział że nie musisz ich wypełniać?

 #511923  autor: Pietro_EU
 28 paź 2011, 18:30
Maniek99, dzisiaj zupelnie NIC nie wypelnialem.
Co prawda mialem ze soba wypelnione i wydrukowane karty rejestracyjne dla 4 numerow (bo skoro twierdzili w BOK ze nie sa zarejestrowane, chcialem je ponownie zarejestrowac) ale kompletnie sie nie przydaly - bo numery jednak byly zarejestrowane.
Pracownik Orange w salonie wpisal jedynie do bazy danych numer PESEL i serie DO bo tylko tych danych nie bylo w ich systemie.
I to wszystko.


Nie wiem tez jak niby maja wygladac te nowe formularze, bo ich nie widzialem.

 #511928  autor: Maniek99
 28 paź 2011, 18:38
@Pietro_EU
To jeszcze dobrze byłoby się dowiedzieć jaki jest aktualny status tych zgód w systemie, bo może "dziwnym" trafem zaznaczyło się to czego byś sobie nie życzył.

 #511932  autor: Pietro_EU
 28 paź 2011, 18:57
Maniek99, nic mi na ten temat nie wiadomo, ale wiem ze bylby to juz szczyt szczytow - na potwierdzeniu faksu ktore wczoraj dostalem faktycznie nie bylo zadnych pieczatek pracownika Orange, ani tym bardziej nie bylo zadnych zmian na formularzu rejestracyjnym ktory wypelnialem.
Potwierdzenie faksu zawiera zmniejszona próbke pisma ktore zostalo wyslane do centrali Orange wiec widac tam dokladnie jak to wyglada.

Jesli ktos wprowadzil by zmiany w moim pismie/inaczej je wprowadzil do systemu to juz bylo by zlamanie prawa, tym bardziej ze na kazdym z tych pism jest mój podpis. W razie czego naturalnie mam dowód w postaci potwierdzenia z wyslana próbka.

 #511936  autor: Maniek99
 28 paź 2011, 19:11
Pietro_EU pisze:Wypełnilem wszystkie dane bardzo dokładnie ale w ogóle nie dotykałem sie do w/w zgód.
Znaczy nie wypełniłeś ani na TAK, ani na NIE?