• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #510198  autor: sloneczny
 20 paź 2011, 12:25
@ Maniek 99 pytanie brzmi jednak, skąd operatorzy mają pozyskać środki na wyjątkowo kapitałochłonną rozbudowę infrastruktury. Jeśli Internet mobilny będzie się rozwijał tak dynamicznie jak obecnie, a co za tym będzie tak szybko rosło zapotrzebowanie na przepustowość, pojawi się jeszcze poważniejszy problem.

 #510200  autor: MK_
 20 paź 2011, 12:33
skąd operatorzy mają pozyskać środki na wyjątkowo kapitałochłonną rozbudowę infrastruktury
To jest już problem operatorów.

W najgorszej sytuacji moim zdaniem jest Play, w najlepszej Orange. Play nie ma częstotliwości, ma słabe dosyły na stacje, wszystko się sypie, a abonentów coraz więcej. Orange co może to podpina łączami światłowodowymi, nie rozdrabnia się i regularnie wdraża HSPA+DC. Poza tym po co T-Mobile ma rozbudowywać infrastrukturę skoro widać po statystykach że od nich ludzie praktycznie tylko uciekają?

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #510202  autor: Spamer ;)
 20 paź 2011, 12:40
MK_ pisze:To jest już problem operatorów.
Nie tylko, także Klienta, bo później on na tym traci.

 #510204  autor: Maniek99
 20 paź 2011, 12:51
@sloneczny
Operator z tych reklam też ma kasę.
Do puki są limity, nie powinno im to przeszkadzać.

 #510210  autor: sloneczny
 20 paź 2011, 13:49
Dużo wskazuje na to, że obecny spadek przenośności numerów w T-Mobile jest chwilowy. Znaczna część tego badania odnosi się do okresu funkcjonowania jeszcze marki Era. Wrześniowe i październikowe zmiany w ofercie powinny tak czy inaczej odbić się w późniejszych statystykach.

Ale abstrahując od kondycji T-Mobile, na potężnych flashowych animacjach reklamowych traci też klient, płacąc za transfer danych.

 #510509  autor: Blank
 21 paź 2011, 19:03
Blokowanie reklam z poziomu sieci jest bardzo dobrym pomysłem, ale jedynie dla telefonów komórkowych i smartfonów korzystających z internetu w ofertach głosowych (gdzie internet jest drogi). Użytkownicy w takiej sytuacji nie powinni ponosić żadnych konsekwencji.
Blokowanie reklam w sieciach mobilnych (oferty internetowe jak Blueconnect, Orange Free, iPlus czy Play Online [na kartę lub abo]) z poziomu sieci nie powinno być dozwolone.

Dlaczego?
W ofertach głosowych internet jest nieporównywalnie droższy od ofert internetu mobilnego (ok. 1zł / MB bez pakietu względem 0,3 gr / MB w ofercie internetu mobilnego). Dlaczego użytkownik smartfonu ma płacić za oglądanie czegoś czego nie chce? Czy obciążenie serwisu przez użytkowników mobilnych jest porównywalne do tego generowanego przez normalnego? Tylko, jeśli komuś nie chciało się zrobić wersji mobilnej.

2. Reklamy dodatkowo obciążają telefony. Udział telefonów z procesorem 1GHz lub wyższym jest nadal bardzo niski, a większość telefonów działa pod kontrolą najbardziej zasobożernego systemu operacyjnego (Android), więc zachowują się jakby miały 30-40% slabszy procesor.
O ile reklamy tekstowe nie są złe, o tyle coraz większa liczba oszołomów nawet do wersji mobilnych potrafi wciskać reklamy obrazkowe, a nawet kilka reklam tego typu.

3. Zablokowałeś moje reklamy na komórkach? To ja blokuje twoich użytkowników!
Taka postawa powinna być ostro karana. Wyświetlanie reklam na telefonach komórkowych czy smartfonach działa bardzo mocno na niekorzyść klienta (przede wszystkim finansowo). Jeśli usługodawcy, na przykład portale informacyjne chcą wyświetlać reklamy na komórkach, powinni za to płacić. Zyski z wyświetlanych reklam na komórkach są śladowe w stosunku do opłat jakie ponoszą z tego tytułu użytkownicy.

4. Zablokuje reklamy, bo mi infrastruktura nie wytrzymuje.
Taka postawa też nie jest godna pochwalenia. Weźcie się do poprawienia sytuacji, zamiast zwalania winy na reklamy. NetWorks zostało utworzone dla oszczędności. Skoro chcecie oszczędności, to na pewno nie kosztem użytkowników.

5. Nasi użytkownicy mają lepiej, bo nie widzą reklam.
Włączenie reklam wszystkim użytkownikom mobilnym byłoby sprzeczne z zasadami współżycia społecznego. Nie każdy chce, aby blokować mu wyświetlanie reklam. Ponadto uderza to w serwisy, które takie reklamy wyświetlają.
To użytkownik powinien decydować, czy i ewentualnie które reklamy maja być blokowane (np. często czytam telepolis więc nie blokuje tu reklam, ale np. na onet, na który zaglądam raz na kilka tygodni reklamy blokuje).

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #510585  autor: lunatik
 22 paź 2011, 10:54
sloneczny pisze:część tego badania odnosi się do okresu funkcjonowania jeszcze marki Era.
Tak z ciekawości czym poza marką różni się obecne Tmobile od Ery? Ludzi ci sami, polityka ta sama, tylko chwilowo mamy okres dobrego wujka by udobruchać społeczeństwo.
Spamer ;) pisze:
wtd pisze:No i ciekaw jestem na jakiej podstawie stwierdzasz ten 2-5GB zysk bez reklam?
Że korzystasz z łącza bez limitu, zarabiasz na reklamach w serwisie, nie zwalnia Cię by postrzegać w innych wrogów. Ściąganie miałem na myśli aktualizacji, załączników, programów związanych z pracą komputera. Póki operator nie będzie oferował mobilnego internetu na godnym poziomie jakość/cena, reklamy będą blokowane i inne badziewia. Ci co pchają masę reklam w flashu itd; nie zapłacą, nie zwrócą mi kasy za zmarnowany transfer danych.
Kilka rzeczy.
1. Co ma wspólnego blokowanie reklam z aktualizacjami? Sam wspominasz wielkość aktualizacji jako argument przy blokowaniu reklam więc proszę wyjaśnij.
2. Na smartfonie korzystam z opery mini na przemian z operą mobile i dziwnym trafem reklam we flashu jeszcze tam nie widziałem.
3. Względem uczciwości to korzystanie z wszelkich AdBlocków i podobnych jest jak jazda bez biletu. Fakt nie jest to zabronione ale oglądanie reklam to niejako sposób płatności w internecie i naprawdę nie zdziwiłbym się gdyby użytkownicy Tmobile staneli przed wyborem albo będą płacić abonament za treści albo stracą dostęp do interesujących części portali.

[ Dodano: 2011-10-22, 11:05 ]
W ofertach głosowych internet jest nieporównywalnie droższy od ofert internetu mobilnego (ok. 1zł / MB bez pakietu względem 0,3 gr / MB w ofercie internetu mobilnego). Dlaczego użytkownik smartfonu ma płacić za oglądanie czegoś czego nie chce? Czy obciążenie serwisu przez użytkowników mobilnych jest porównywalne do tego generowanego przez normalnego? Tylko, jeśli komuś nie chciało się zrobić wersji mobilnej.
A dlaczego posiadacz 30-letniego żuka płaci więcej za przejechanie tej samej trasy niż posiadacz nowiutkiego Opla?
Czyżby właściciele stacji benzynowych mieli określać indywidualne ceny benzyny na podstawie tego ile który samochód pali?
divhashmorex pisze:2. Reklamy dodatkowo obciążają telefony. Udział telefonów z procesorem 1GHz lub wyższym jest nadal bardzo niski, a większość telefonów działa pod kontrolą najbardziej zasobożernego systemu operacyjnego (Android), więc zachowują się jakby miały 30-40% slabszy procesor.
Jak pisałem wyżej mam Operę pod symbianem i dziwnym trafem nie widziałem tam jeszcze nawet jednej reklamy w flashu. Może dlatego że ta zwyczajnie Flasha ma domyślnie wyłączonego. I tak jest różnica między blokowaniem na poziomie użytkownika i na poziomie sieci.
divhashmorex pisze:3. Zablokowałeś moje reklamy na komórkach? To ja blokuje twoich użytkowników!
Taka postawa powinna być ostro karana. Wyświetlanie reklam na telefonach komórkowych czy smartfonach działa bardzo mocno na niekorzyść klienta (przede wszystkim finansowo). Jeśli usługodawcy, na przykład portale informacyjne chcą wyświetlać reklamy na komórkach, powinni za to płacić. Zyski z wyświetlanych reklam na komórkach są śladowe w stosunku do opłat jakie ponoszą z tego tytułu użytkownicy.
Nie kupiłeś biletu do kina to cie nie wpuszczę.
Taka postawa powinna być surowo karana. Kupowanie biletów na film działa wyraźnie na niekorzyść klienta (przede wszystkim finansowo). Jeśli kina, np. multipleksy chcą byśmy kupowali u nich popcorn i Colę i oglądali ich reklamy przed seansem to powinni wcześniej za to płacić.

Zauważyłeś różnicę?

 #510596  autor: wtd
 22 paź 2011, 12:22
divhashmorex pisze:Zyski z wyświetlanych reklam na komórkach są śladowe w stosunku do opłat jakie ponoszą z tego tytułu użytkownicy.
Lata 90 dzwoniły, chcą cię z powrotem.
Polecam zapoznać się z tym jaki % ruchu w sieci jest generowany mobilnie + jakie jest tempo jego wzrostu.
divhashmorex pisze: Jeśli usługodawcy, na przykład portale informacyjne chcą wyświetlać reklamy na komórkach, powinni za to płacić.
Komu jeszcze mają płacić, tobie?

 #510631  autor: Marens
 22 paź 2011, 16:24
Moim zdaniem operator domyślnie nie powinien ingerować w jakikolwiek ruch (czy to kompresja, czy wyłączenie reklam).

Serwery przez które przechodzi ruch mają określoną wydajność więc to tylko kwestia czasu kiedy zaczną się zapychać. Idealnym przykładem jest Orange Free na kartę po APN internet i Orange Free po APN vpn. Niby ta sama sieć, ta sama lokalizacja a wydajność nieco inna.

Dobrym pomysłem byłoby zastosowanie osobnych APN'ów i jeśli użytkownik chciałby zablokować internet albo włączyć kompresje stosuje odpowiedni APN:

internet -> bez ingerencji w ruch
internet.reklamy -> wycięte reklamy
internet.kompresja -> kompresja danych

Sam jestem po stronie blokowania wszelkich możliwych reklam, ale powinna to być świadoma decyzja użytkownika.

 #510648  autor: muchakk
 22 paź 2011, 17:36
Trochę śmieszą mnie wypowiedzi niektórych osób w tym temacie. Pozwólcie, że odniosę się do niektórych wypowiedzi. ;-)
W ofertach głosowych internet jest nieporównywalnie droższy od ofert internetu mobilnego (ok. 1zł / MB bez pakietu względem 0,3 gr / MB w ofercie internetu mobilnego). Dlaczego użytkownik smartfonu ma płacić za oglądanie czegoś czego nie chce? Czy obciążenie serwisu przez użytkowników mobilnych jest porównywalne do tego generowanego przez normalnego? Tylko, jeśli komuś nie chciało się zrobić wersji mobilnej.
Jeżeli ktoś korzysta z internetu w telefonie nie posiadając żadnego dodatkowego pakietu to musi brać pod uwagę to, że jest narażony na o wiele większe koszta niż osoba posiadająca pakiet internetowy. Jakiekolwiek ingerowanie w treści portali internetowych/serwisów według mnie jest nie do przyjęcia. Skoro ktoś chce np. przeczytać jakiś artykuł czy informację na np. onecie to powinien liczyć się z tym, że ktoś kto pisze ten artykuł również chce dostać pensje, a jego pensja bierze się m.in. właśnie z tych nielubianych przez was reklam. Jak ktoś nie chce reklam to niech nie wchodzi na taką stronę i tyle, problem z głowy.
2. Reklamy dodatkowo obciążają telefony. Udział telefonów z procesorem 1GHz lub wyższym jest nadal bardzo niski, a większość telefonów działa pod kontrolą najbardziej zasobożernego systemu operacyjnego (Android), więc zachowują się jakby miały 30-40% slabszy procesor.
O ile reklamy tekstowe nie są złe, o tyle coraz większa liczba oszołomów nawet do wersji mobilnych potrafi wciskać reklamy obrazkowe, a nawet kilka reklam tego typu.
Powiedz mi co to obchodzi osobę prowadzącą portal internetowy? Jego serwis ma generować przychód, a w sieci jest tyle różnych serwisów, że bardzo łatwo znajdzie sobie ktoś jakiś zamiennik który posiada mniej inwazyjne reklamy.
3. Zablokowałeś moje reklamy na komórkach? To ja blokuje twoich użytkowników!
Taka postawa powinna być ostro karana. Wyświetlanie reklam na telefonach komórkowych czy smartfonach działa bardzo mocno na niekorzyść klienta (przede wszystkim finansowo). Jeśli usługodawcy, na przykład portale informacyjne chcą wyświetlać reklamy na komórkach, powinni za to płacić. Zyski z wyświetlanych reklam na komórkach są śladowe w stosunku do opłat jakie ponoszą z tego tytułu użytkownicy.
Według mnie sprawa jest prosta, a mianowicie :

BRAK REKLAM = BLOKADA DANEGO OPERATORA

Zdajesz sobie sprawę, że to co czytasz w internecie nie bierze się z powietrza tylko ktoś to musiał napisać i musiał to też umieścić na jakimś serwerze. Wszyscy chcieliby wszystko za darmo i nie pasują im nawet reklamy, a gdy już ktoś wprowadza opłaty abonamentowe w jakimś serwisie to są wielkie pretensje, że jak to tak można etc. Chciałbyś, żeby serwisy płaciły CI za oglądanie reklam. Według mnie to jakiś absurd to tak jakbyś chciał powiedzmy, żeby TVP1 płaciło tobie za oglądanie bloków reklamowych które są nadawane na tym kanale...
4. Zablokuje reklamy, bo mi infrastruktura nie wytrzymuje.
Taka postawa też nie jest godna pochwalenia. Weźcie się do poprawienia sytuacji, zamiast zwalania winy na reklamy. NetWorks zostało utworzone dla oszczędności. Skoro chcecie oszczędności, to na pewno nie kosztem użytkowników.
Jestem tego samego zdania. Partactwo operatora nie powinno mieć wpływu na inne podmioty w tym przypadku na serwisy operatorów. Skoro im infrastruktura nie wyrabia to mają duży ruch w sieci, a to się równa dużym przychodom. Według mnie ktoś chce tylko zarobić jeszcze więcej korzystając z obecnej infrastruktury nie dokładając do tego ani grosza bo po kiego?
5. Nasi użytkownicy mają lepiej, bo nie widzą reklam.
Włączenie reklam wszystkim użytkownikom mobilnym byłoby sprzeczne z zasadami współżycia społecznego. Nie każdy chce, aby blokować mu wyświetlanie reklam. Ponadto uderza to w serwisy, które takie reklamy wyświetlają.
To użytkownik powinien decydować, czy i ewentualnie które reklamy maja być blokowane (np. często czytam telepolis więc nie blokuje tu reklam, ale np. na onet, na który zaglądam raz na kilka tygodni reklamy blokuje).
Ja jestem ogólnie przeciwny wprowadzeniu jakiegokolwiek ingerowania w treści wyświetlane na naszych ekranach czy to telefonów czy też laptopów.

 #510650  autor: Blank
 22 paź 2011, 18:07
A mnie osobiście śmieszą pokazywane przez was kontrprzykłady.

Pragnę zauważyć, że za transmisję danych w telefonach komórkowych płaci się, a dobre pakiety internetowe (w dobrych cenach) mają obecnie tylko dwie sieci - Play oraz Plus, więc de facto odbiorca treści za te reklamy płaci, a nie chce ich oglądać.

Inna sytuacja jest w wypadku pokazywanej sytuacji - jak na przykład wyświetlanie reklam w TVP czy podczas seansu filmowego. Tu użytkownik nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z wyświetleniem reklamy, bo opłata nie zależy od czasu oglądania czy przetransferowanych danych, a użytkownik zawsze może zrezygnować z oglądania reklam (nikt nie zabroni przyjść do sali kinowej po reklamach czy przełączyć kanał na czas reklam).
Zwracam uwagę, że reklamy flash na telefonach raczej dostępne nie są (a dokładniej na telefonach z normalnym systemem operacyjnym), lecz dostępne są czasami obfite reklamy obrazkowe. Zdarzyło się, że pobrałem obrazek o wadze ok. 200 kB za pomocą Opery Mini, podczas gdy jego normalna waga wynosiła ok. 2-3 MB.
Taka sytuacja jest szczególnie nieprzyjazna dla użytkowników.
Osobiście jestem przeciwnikiem samoczynnego włączania reklam użytkownikom (jak pisałem o takiej możliwości powinien decydować użytkownik), a kwestię płacenia użytkownikowi za wyświetlane reklamy pozostawiłem celowo, gdyż spodziewałem się ataku na moją osobę.

Pytam - dlaczego użytkownik telefonu komórkowego ma płacić za reklamy dostosowane do urządzeń stacjonarnych?
Krótki link, opis, czy nawet malutki obrazek (max. 10-20 kB) proszę bardzo, ale to co czasami się wyrabia woła o pomstę do nieba...

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #510653  autor: Quetzal
 22 paź 2011, 18:26
divhashmorex pisze: Pytam - dlaczego użytkownik telefonu komórkowego ma płacić za reklamy dostosowane do urządzeń stacjonarnych?
Jezeli użytkownik ma na tyle dobry telefon (obecnie to już prawie każdy), żeby oglądać pełne wersję stron a nie mobilne to płaci także za pełne wersje reklam.

Mnie bardzo się nie podoba pomysł, żeby operator ingerował w treść przesyłanych danych. Przeglądarka blokująca reklam które sami zaznaczymy do blokowania to jedno ale operator wycinający ze strumienia danych cześć informacji to drugie.

Już w tej chwili T stosuje przymusowo kompresje danych, teraz chce jeszcze stosować cenzurę. Chce wycinać reklamy wiec większości ludzi sam pomysł się podoba, ale kto wie czy i kiedy zaczną wycinać też inne rzeczy?

Ja stanowczo protestuje przeciw ideom jakiejkolwiek ingerencji operatora w dane. Jeśli użytkownik chce kompresować internet/wycinać reklamy etc. to może to robić przy użyciu stosownych programów

Natomiast osobnym zagadnieniem jest nadmiar reklam w internecie, a właściwie ich nachalność (zwłaszcza w postaci wyskakujących okienek z uciekającym "iksem") i uważam, że to powinno być rozwiązane ustawowo.

 #510660  autor: muchakk
 22 paź 2011, 19:03
Inna sytuacja jest w wypadku pokazywanej sytuacji - jak na przykład wyświetlanie reklam w TVP czy podczas seansu filmowego. Tu użytkownik nie ponosi dodatkowych kosztów związanych z wyświetleniem reklamy, bo opłata nie zależy od czasu oglądania czy przetransferowanych danych, a użytkownik zawsze może zrezygnować z oglądania reklam (nikt nie zabroni przyjść do sali kinowej po reklamach czy przełączyć kanał na czas reklam).

Co za głupota?! Oglądając reklamy ponosisz przecież koszta związane z wykorzystaniem energii elektrycznej czyli jest taka sama sytuacja jak w przypadku naszego nieszczęsnego transferu :P. Co do przełączania to taką samą możliwość masz w przypadku przeglądania treści internetowych. Internet nie opiera się tylko na onecie czy interii, ale są też serwisy które nie mają reklam lub mają bardzo małe które według Ciebie są do zaakceptowania.

Według mnie robisz niepotrzebne zamieszanie i próbujesz cały czas nam wmówić, że to Ty masz racje (a tak nie jest), a my wszyscy się mylimy.

Pozdro!

 #510677  autor: agaak
 22 paź 2011, 20:41
zrobić jak Google - reklama kontekstowa. a nie wku$%$#@ użytkownika reklamą pełnoekranową z jaką d%$#$%# reklamą z dźwiękiem i animacją, specjalnie głośną...
a o serwerach gdzie treść się nie załaduje, ale reklama zawsze nie wspomnę..

 #510686  autor: wtd
 22 paź 2011, 21:31
Quetzal pisze:i uważam, że to powinno być rozwiązane ustawowo.
Tak, niech każdy najmniejszy drobiazg z życia codziennego reguluje państwo.
divhashmorex pisze:Pytam - dlaczego użytkownik telefonu komórkowego ma płacić za reklamy dostosowane do urządzeń stacjonarnych?
Bo content w necie nie bierze się z powietrza, ktoś musi go stworzyć. No i poza tym, jak już było wyżej napisane, otwierasz biurkową wersję strony na telefonie to nie narzekaj na biurkowe reklamy. Osobiście nie kojarzę żadnej strony która w wersji mobilnej miałaby jakieś zbyt nachalne reklamy.

 #510724  autor: Quetzal
 23 paź 2011, 00:38
wtd pisze:
Quetzal pisze:i uważam, że to powinno być rozwiązane ustawowo.
Tak, niech każdy najmniejszy drobiazg z życia codziennego reguluje państwo.
Nie, wręcz przeciwnie - im mniej państwa w życiu tym dla wszystkich lepiej.
Niestety problem polega na tym, że na reklamy po prostu nie ma bata.
Jak leci w telewizji reklama to 10 razy głośniej niż film (pomijam już to, ze film jest przerywany 10 razy aby nadać reklamy).
Jak reklama jest w internecie to wyskakuje w osobnym oknie, niemiłosiernie hałasuje i jeszcze trudno ją zamknąć bo "iksik" ucieka przed myszką itd.
Bez Adblocka po prostu nie da się przeglądać internetu (a i on nie ze wszystkim sobie radzi).
Do tego od jakiegoś czasu na każdym rondzie jest zainstalowany wielki ekran emitujący ciągle reklamy i rozpraszający kierowców.
Niestety obawiam się, że jedynym sposobem na to wszystko byłaby ustawa i przykładna kara finansowa.

 #510731  autor: lunatik
 23 paź 2011, 01:23
divhashmorex pisze:Pytam - dlaczego użytkownik telefonu komórkowego ma płacić za reklamy dostosowane do urządzeń stacjonarnych?
Dlatego że korzysta ze stron dostosowanych do urządzeń stacjonarnych. Ot cała tajemnica.
divhashmorex pisze: bo opłata nie zależy od czasu oglądania czy przetransferowanych danych, a użytkownik zawsze może zrezygnować z oglądania reklam (nikt nie zabroni przyjść do sali kinowej po reklamach czy przełączyć kanał na czas reklam).
Tobie też nikt nie zabroni blokować reklam. Mówisz że nie ma Adblocka w przeglądarkach mobilnych. Jest za to możliwość rezygnacji z obrazków. Co właściwie wychodzi na jedno.

 #510815  autor: MK_
 23 paź 2011, 20:22
Tylko, że reklamy obrazkowe, które przejdą przez Operę Mini mają 30% tego co mają na kompie stacjonarnym, a Flasha nie skompresujesz. Jak komuś naprawdę jest potrzebny Flash w komórce to reklamy też zboleje.

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #510820  autor: Mordrag
 23 paź 2011, 20:38
lunatik, Włącz m.telepolis.pl czy inne mobilne wersje portali na Iphone 4/ xperia neo/arc i na wszystkich telefonach z rozdzielczością ekranu większą niż 640x360. Wygląda to paskudnie. Nie wspominając już o tabletach
Ostatnio zmieniony 23 paź 2011, 21:07 przez Mordrag, łącznie zmieniany 1 raz.

Otrzymanie 2 ostrzeżeń na koncie od osoby, która nie potrafi scalić wątków pochlebia mi, gdyż osoba o tak ograniczonych możliwościach intelektualnych poświęciła swój czas, by nauczyć się dać warna na konto :D

 #510826  autor: pakierhakierxd
 23 paź 2011, 20:55
Inicjatywa jest fajna ale jak nie będzie dostępu do niektórych stron to będzie lipa już przymusową kompresją t-mobile jak w orange wkurzają w kompie sobie ją wyłączam przez dodatek do firefoxa

Pozdrawiam :)