• Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #507618  autor: kamil1221
 08 paź 2011, 20:20
Jednak to nie zmienia faktu, że telefon do umowy to tylko dodatek i nie jest integralną częścią umowy o świadczenie usług.

Do tego, jeśli już mam stwierdzone przez serwis, że telefon jest zalany ciężko będzie Tobie o jaką kolwiek rękojmie.

 #507624  autor: Agatakaw
 08 paź 2011, 20:53
Serwis nie stwierdził że że tel. został zalany tylko cyt: stwierdziliśmy uszkodzenie związane z ingerencją cieczy zawierającą zw. mineralne.

[ Dodano: 2011-10-08, 20:57 ]
Po za tym w umowie wyraźnie napisane jest: Wymiana telefonu oferta Specjalna Aneks 24 m-ce. dla mnie telefon jest integralną częścią umowy.

[ Dodano: 2011-10-08, 20:58 ]
Mam pytanie do fachowca czy na telefonie znajdę gdzieś datę produkcji?

 #507678  autor: kerim36
 09 paź 2011, 07:14
Agatakaw pisze:Serwis nie stwierdził że że tel. został zalany tylko cyt: stwierdziliśmy uszkodzenie związane z ingerencją cieczy zawierającą zw. mineralne.
ingerencja cieczy = zalanie
Agatakaw pisze:Po za tym w umowie wyraźnie napisane jest: Wymiana telefonu oferta Specjalna Aneks 24 m-ce. dla mnie telefon jest integralną częścią umowy.
skoro wiesz lepiej to upieraj sie przy swoim
Agatakaw pisze:Mam pytanie do fachowca czy na telefonie znajdę gdzieś datę produkcji?
zazwyczaj nie ma takiej informacji - po nr imei w serwisie powinni miec mozliwosc udzielenia takiej informacji

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #507684  autor: kwintolp21
 09 paź 2011, 08:18
Agatakaw pisze: [ Dodano: 2011-10-08, 20:57 ]
Po za tym w umowie wyraźnie napisane jest: Wymiana telefonu oferta Specjalna Aneks 24 m-ce. dla mnie telefon jest integralną częścią umowy.
Zawsze można spróbować...
Napisz do Play fax.

"W związku z uszkodzeniem aparatu telefonicznego, nie mam możliwości korzystania z usług świadczonych przez P4. W związaku z powyższym wnoszę o wydanie nowego terminala, który umożliwi mi kontynuację warunków umowy lub rozwiązanie umowy za porozumieniem stron"

 #507689  autor: Vieslav
 09 paź 2011, 08:59
Agatakaw, czy masz zdjęcia zawilgoconego miejsca z serwisu?

 #507709  autor: MK_
 09 paź 2011, 11:14
Przestańcie pisać te bzdury o "integralnej części umowy". Zawierając umowę z operatorem zawierasz tak naprawdę dwie - o świadczenie usług telekomunikacyjnych i umowę kupna-sprzedaży. Zniżka nie ma tu nic do rzeczy. Operator może odpowiadać za telefon z tytułu niezgodności towaru z umową.

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #507710  autor: kerim36
 09 paź 2011, 11:16
MK_ pisze:Operator może odpowiadać za telefon z tytułu niezgodności towaru z umową.
ale tylko jesli jest bezposrednim sprzedajacym i dotyczy to klientow indywidualnych

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl

 #507711  autor: Agatakaw
 09 paź 2011, 11:34
mam czarno-białe zdjęcie, jakiegoś fragmentu tel.

 #507713  autor: kartusa
 09 paź 2011, 12:05
kerim36 pisze:
MK_ pisze:Operator może odpowiadać za telefon z tytułu niezgodności towaru z umową.
ale tylko jesli jest bezposrednim sprzedajacym i dotyczy to klientow indywidualnych
Marne szanse przed Tobą. Moja żona od ponad czterech miesięcy wykłóca się z Play o S...ga Wave. Serwis (urządzenie przekazywał salon Play) uszkodził telefon, ale nikt nie poczuwa się do odpowiedzialności. Cytując Play "my nie sprzedajemy telefonów". A Rzecznik Konsumentów tylko bawi się w urząd pocztowy i pośrednika.

Philips Savy DB -> Siemens C35i -> Siemens MT50 -> SE T310 -> Nokia 3120 -> SE K508 -> (Samsung Z400 + SE K510) -> Nokia E71 -> LG Swift 7

 #507744  autor: Agatakaw
 09 paź 2011, 14:31
Tzn. że klient indywidualny może dochodzić roszczeń a właściciel firmy który użytkuje telefon nie? Czy ktoś może mi wyjaśnić dlaczego i na jakiej podstawie nie może.
Z góry dziękuję za pomoc.

 #507753  autor: MK_
 09 paź 2011, 14:51
Indywidualny - niezgodność towaru z umową - 2 lata
Firma - rękojmia - rok
Reszta w Google.

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #507787  autor: wawalajkonik
 09 paź 2011, 17:20
Konsument to konsument. Osoba fizyczna, która prowadzi działalność gospodarczą nie jest konsumentem. Dlatego nie może liczyć na pomoc organizacji konsumenckich i prawa konsumenta np. zgłoszenia niezgodności towaru z umową. Tylko rękojmia lub pozew.

Firmy telekomunikacyjne zawierają dwie umowy - sprytnie. Tylko, że dla kupującego jest odwrotnie. Dla sądu też może być, bo zależnie od czasu trwania umowy masz prawo kupić aparat po obniżonej cenie lub nie. Są to niewątpliwie umowy powiązane i sąd weźmie to pod uwagę. Wg mnie.

Czytając różne fora znalazłem dużą ilość skarg na postępowanie serwisów z powodu wydumanych przyczyn awarii. Głównie ma być to stwierdzenie znalezienia korozji jako dowodu działania cieczy czy innego środowiska agresywnego jak np. pary w łazience :).
Przez wiele lat elektronika nie była stosowana w samochodach w obecnym zakresie, bo była zbyt awaryjna. Jasnym jest, że producenci samochodów nie mogli się tłumaczyć jak producenci telefonów, bo przecież samochody są przeznaczone do pracy w zmiennych warunkach atmosferycznych, ba same są powodem dużej zmienności temperaturowej i wilgotności w swoim najbliższym otoczenie. Dopiero gdy jakość elektroniki się poprawiła i zaczęto zabezpieczać połączenia na stałe ( zalewanie) udało się wyeliminować problem. Dlatego wiele z podzespołów elektronicznych w autach jest, z założenia, jednorazowych. Co nie znaczy, że nie ma serwisów, które je naprawiają.
Telefon jest bardziej skomplikowany, wymaga możliwości ingerencji wewnątrz - wymiana baterii, pamięci czy karty SIM. Często ma procesor wymagający chłodzenia. Dlatego prostego zalania (ogranicza dostęp powietrza- tylko tyle i aż tyle) wnętrza nie można zastosować.
Użytkownika aparatu ( nie tylko konsumenta) nie powinno to interesować. To czego bali się producenci aut, przedmiotów bądź co bądź dość drogich, nie przejmuje producentów telefonów - przedmiotów porównywalnie bardzo tanich. Bo komu może chcieć się pozwać producenta za kilkaset złotych. Na dodatek z tego co wiem operatorzy telefoniczni, gdy jest się wystarczająco upartym, starają sie pójść na rękę poszkodowanym.
Dlatego wg mnie jedynym sposobem jest pozew zbiorowy. Będą musieli się liczyć z wyrokiem, będzie dotyczył wszystkich użytkowników, nie tylko konsumentów.
Czy ktoś wie czy praktyki polskich serwisów i producentów wobec użytkowników są odosobnione, czy powszechne w Unii ? Czy może były już podejmowane próby pozwów zbiorowych z tego powodu ?

 #507798  autor: Vieslav
 09 paź 2011, 18:56
Agatakaw pisze:mam czarno-białe zdjęcie, jakiegoś fragmentu tel.
Wstaw na forum.

 #507939  autor: Agatakaw
 10 paź 2011, 13:40
Jak się wstawia obraz

 #511155  autor: pawcio1978
 25 paź 2011, 12:12
[quote="wawalajkonik"]Mam ten sam problem z C7-00. Po 3,5 miesiącu zaniosłem do sklepu i wyjechałem. Po powrocie poszedłem spytać co słychać i dostałem anulację gwarancji, bo znaleziono korozję. Jak większość nie wiem co mam z tym zrobić i jak udowodnić, że to producent robi badziewie, a nie użytkownicy.
Może trzeba sie zwołac i zrobić pozew zbiorowy ? To byłaby doskonała lekcja dla producentów by:
dbać o jakość,
nie płacić serwisom za odrzucanie gwarancji
przestać instruować serwisy by dawały jak najwięcej odmów.
Przeglądając na szybko fora poszkodowanych byłoby tysiące.
Co wy na to ?
Będzie odzew na tym forum ?[/quote]

Dziwię się Wam. Kupujecie badziewia, a potem narzekacie. Osobiście miałem różne modele Nokii kupowane jako nowe/używane. Nigdy żadna nie zepsuła się, ani nie była serwisowana. Wielu moich znajomych używa normalnych telefonów i też nie mieli problemów.

 #511253  autor: pakierhakierxd
 25 paź 2011, 17:45
To patrz bo w końcu się zepsuje :D,ja miałem wiele telefonów i najwięcej przypadków miałem z oprogramowaniem telefonu telefon się zawieszał itp. raz z nokią nawet miałem że wyświetlacz się popsuł,każdy telefon może się kiedyś popsuć to nie są urządzenia wieczne ;)

Pozdrawiam :)