• Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #501972  autor: wtd
 06 wrz 2011, 13:39
Ktoś z tego korzysta? Jak opinie? Głównie chodzi mi o Warszawę, ale o innych miastach też chętnie posłucham.

 #501982  autor: kamil1221
 06 wrz 2011, 14:08
W Tychach już chyba od ponad roku jest moBilet.

Bardzo wygodna rzecz - choć teraz nie korzystam z niej jak wcześniej.

Jest to aplikacja w Javie, która się łaczy z internetem by skasować bilet.
Są dwie opcje wyboru zapłaty (a przynajmniej kiedyś były) - potrącenie z rachunku, lub na "kartę".

 #502256  autor: piotros.org
 07 wrz 2011, 22:28
wtd pisze:Ktoś z tego korzysta? Jak opinie? Głównie chodzi mi o Warszawę, ale o innych miastach też chętnie posłucham.
Korzystałem kiedyś z parkowania w moBilecie, ale po zmianie telefonu okazało się, że aplikacja na nowym nie działała i musiałem się z nimi pożegnać...
Co w sumie wyszło na dobre, bo mam teraz mPay'a i jest to rewelacyjna, jak dla mnie usługa. Działa poprzez kody USSD w Play, i samo włączenie/wyłączenie parkowania i zakup biletów nic mnie dodatkowo nie kosztuje. moBilet łączy się z internetem do poprawnego działania.
W mPay wpłacasz pieniądze lub teraz można powiązać z kartą MasterCard (nie ćwiczyłem) i wpłacone pieniądze możesz wykorzystać na parkowanie, bilety ZTM i inne usługi.
Atutem też jest to, że do jednego "worka pieniędzy" możesz dopisać więcej osób, co też mi się w praktyce sprawdziło...
Zdarzyło mi się też być w tym roku w Łodzi i o dziwo mPay też tam działał i za parkowanie zapłaciłem mPay'em... :)

piotros

 #502265  autor: thonka
 07 wrz 2011, 22:46
w Szczecinie moBilet dziala ponad 2,5 roku i nikt nic dobrego do tej pory o tym nie mowil glownie przez to, ze aplikacja laczyla sie z internetem, a wiele osob dalej musi za niego placic wg. cennika.

w innych miastach pobierana jest oplata manipulacyjna przy zakupie u kierowcy wiec moze i sie mobilet sprawdza. w Szczecinie kierowca sprzedaje bilety tylko 18-6 (w weekendy caly czas), ale w nominalach jak w kiosku, wiec malo ludzi korzysta z aplikacji, bo i po co jak nie ma w tym wymiernych korzysci?

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #502936  autor: Vieslav
 11 wrz 2011, 17:06
Sam zastanawiam się nad którąś aplikacją tak awaryjnie - u kierowcy bilety są teraz droższe. Do wyboru mam moBILET i SkyCash. mPay działa tylko na Playu/Plusie więc odpada w moim przypadku, chociaż w ostateczności mogę połączyć mojego Fresha z tą usługą. Którą polecacie?
Jeszcze jedno: jak wygląda kontrola biletów? Trzeba mieć cały czas otwartą aplikacje?

 #502950  autor: thonka
 11 wrz 2011, 19:06
od uruchomienia aplikacji masz 30 sekund na wykupienie biletu (zabezpieczenie przeciw czekajacym na zasadzie pojawi sie kontrol czy tez nie). po jego "skasowaniu" bedziesz miec w pamieci aplikacji zapisany elektroniczny bilet.

pozniej w razie kontroli pokazujesz aplikacje i bilet i masz spokoj.

tak przynajmniej dzialalo to u mojego znajomego.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #502957  autor: mkowalski
 11 wrz 2011, 20:40
Swego czasu dość często używałem SkyCasha, więc mogę się trochę na ten temat wypowiedzieć.

Przede wszystkim w przeciwieństwie do moBILETu, nie ma blokady czasowej i tzw. opóźnionego startu. Z jednej strony nie trzeba się spieszyć z kupnem biletu w obawie przed blokadą. Ale z drugiej strony ludzie masowo używają tego do okradania MPK - wystarczy zaakceptować kupno biletu dopiero po wejściu kontrolera.

Kontrola biletów w SkyCashu wygląda tak, że jest w aplikacji osobna zakładka, w której przechowywane są kody QR zakupionych biletów. Jeśli komuś to przeszkadza, nie trzeba mieć otwartej aplikacji. Wystarczy kupić bilet, a w razie kontroli uruchomić program i pokazać kontrolerowi QR kod do zeskanowania (lub numer biletu który też jest wyświetlany, na wypadek np. awarii skanera kodów).

Konto najwygodniej i najtaniej doładowywać standardowym przelewem bankowym, ale trzeba liczyć się z tym, że księgowanie wpłat odbywa się z dwudniowym opóźnieniem. Dostępne są też "szybkie płatności" ale mają bodajże 2% prowizji. Można też doładowywać SMS-em premium, ale jest to kompletnie nieopłacalne - SMS na 73xx doładowuje konto SkyCash na 1,5 zł.

W moim przypadku nie miałem żadnego wyboru, bo Wrocław korzysta tylko ze SkyCasha. W chwili obecnej z aplikacji korzystam o wiele rzadziej, ze względu na to że w prawie wszystkich pojazdach są już automaty do kupna biletów jednorazowych. Tak czy inaczej, aplikację bardzo dobrze wspominam i cały czas trzymam tam jakieś drobniaki na wszelki wypadek ;)

 #502970  autor: wtd
 11 wrz 2011, 22:15
Jak to już zaznaczyłem pod tematem, bardziej chodziło mi o parking a nie autobusy ;p
Parkowanie w warszawie już przetestowałem, SMSparking działa nieźle. Kasę przelałem w poniedziałek wieczorem, we wtorek już była na moim koncie, po zaparkowaniu i wysłaniu sms praktycznie od razu przyszło potwierdzenie, po zakończeniu też. Jako że egzamin wyszedł mi nad wyraz szybko to mogę stwierdzić że da się na tym zaoszczędzić kasę, bo jak bym płacić z góry to na pewno bym nie wpadł na to że wystarczy mi parkowanie za 2pln. Do tego trzeba jeszcze doliczyć koszt sms specjalnego 2x0,25pln. Dodatkowym plusem jest to że nie trzeba mieć drobnych w portfelu. Generalnie mi się podoba.

 #503123  autor: piotros.org
 12 wrz 2011, 20:41
Vieslav pisze:mPay działa tylko na Playu/Plusie więc odpada w moim przypadku, chociaż w ostateczności mogę połączyć mojego Fresha z tą usługą. Którą polecacie?
Tak było kiedyś, od jakiegoś czasu nie ma to znaczenia w jakiej sieci jesteś... poczytaj na ich stronie...
Dla moich potrzeb oni zapewniają mi najwięcej możliwości: kilka osób przypiętych do tego samego konta. Z jednego konta można kupować bilety i płacić za parking, no i zamawianie przy użyciu kodów USSD.
Zawsze możesz potestować różne firmy i zostać tam gdzie Ci wygodnie... :)

piotros

 #503183  autor: Vieslav
 13 wrz 2011, 09:27
Ten mPay mi się podoba i można używać go do wielu płatności, jak bilety autobusowe czy wspomniane parkowanie. Jednego nie rozumiem - bilet otrzymuje się jako kod USSD? Jak w takim razie go zapisać?

 #503190  autor: slawekt
 13 wrz 2011, 10:01
Vieslav pisze: Jednego nie rozumiem - bilet otrzymuje się jako kod USSD? Jak w takim razie go zapisać?
W mPay kodami USSD kupujesz bilet, ustawiasz ulgi itp. Zakupiony bilet wraz ze stanem konta po wykonanych przez Ciebie operacjach przychodzi SMS'em.

 #505024  autor: tymis
 23 wrz 2011, 23:27
wtd, pytasz o opinie czyli rozumiem, że wszystkie szczegóły techniczne, dotyczące zarówno parkowania jak i komunikacji miejskiej, zawarte na oficjalnej stronie Mobiletu już znasz i o tym nie trzeba ponownie pisać.
Przy okazji, jak ktoś zainteresowany przeczytał te wszystkie oficjalne informacje to od razu pominie różne głupoty, w rodzaju, że coś nie działa bo zmieniło się telefon.
Pytanie jest o parkowanie, ale przy okazji napiszę jeszcze o komunikacj, może ktoś inny skorzysta.
Parkowanie - rewelacyjna sprawa, parkujesz, kasujesz bilet (na wybrany przez siebie czas lub do końca czasu obowiązywania strefy), wystawiasz za szybę wydrukowaną plakietkę (lub zwykłą kartkę z napisem 'mobilet') i załatwiasz to co masz do załatwienia. Nie interesują cię drobne, ani czas, za który zapłaciłeś.
Jeśli zapłaciłeś na określony czas i musisz go przedłuzyć, to po prostu siedząc w urzędzie czy gdziekolwiek indziej, zdalnie przedłużasz czas parkowania.
Jeśli zapłaciłeś z wyprzedzeniem na dłużej, ale uwinąłeś się znacznie szybciej to wracasz do samochodu i zamykasz swój bilet płacąc za faktyczny czas parkowania, a nie za całość, jak to jest po wrzuceniu monet do parkomatu.
Kolejna sprawa to popsute parkomaty. Nie zwalnia to z zapłaty, trzeba szukać sprawnego parkomatu, szkoda czasu, nie mówiąc, że w międzyczasie można dostać mandat.
Inna sytuacja, głównie w zimie, to problem z monetami. Dwie monety są ciepłe, np. ze spodni. Dwie inne, np. z kurtki są zimne i automat nie chce ich przyjąć, a innych nie ma pod ręką. Z Mobiletem nie ma tego problemu.
Oczywiście, warunkiem poprawności działania usługi jest fakt, że nie jest się w badziewnej sieci, w której minimalny transfer danych w szczycie, w centrum miasta jest problemem.
W Mobilecie jest w tej chwili jedno konto na parkowanie i komunikację, to wielka wygoda. Mimo preferowania jednego z dostępnych środków przemieszczania się, zawsze można skorzystać z tego drugiego.
Bilet w komunikacji kasuje się sprawnie, w moim przypadku to ok. 15 sekund. Jest to wygodne i w moim przypadku tanie, bo bez względu na Mobilet, pakiet na dane mam tak i tak, a kupując bilet u kierowcy jednak zapłacę dodatkowo. Można skasować następny bilet, np. dla osoby towarzyszącej, ale to zajmuje kolejny czas.
Trzeba o tym pamiętać czytając doniesienia prasowe o kontrolerach szarpiących emerytki, którze zapominając okularów nie mogły na czas wygrzebać z torebki biletu do skasowania ;-)
Poza tym, jak ktoś jeździ samochodem i rzadziej korzysta z komunikacji i z zasady nie ma biletów, to taka możliwość zapłaty jest właśnie zaletą. Jeśli trzeba gdzieś akurat podjechać, to nie ma problemu z szukaniem i kupowaniem. Nie ma również problemu z bramkami metra, ale kto chce to o tym już dawno wie, a reszta pisze głupoty.
Na koniec wspomnę, że w ustawieniach mamy wybrany domyślny samochód i region komunikacji. Jeśli bierzemy drugi samochód, to trzeba pamiętać aby to jego ustawić do parkowania (przed skasowaniem aplikacja nam wyświetla podsumowanie, więc jak zapomnimy to można oczywiście wrócić i to skorygować).
Podobnie z komunikacją. Jak pojadę do W-wy to muszę zmienić region aby pojawiły mi się bilety dostępne dla nowego regionu.
Przy okazji, nawet jak nie ruszamy się z naszego miasta, a w międzyczasie pojawiły się nowe strefy/bilety to aplikacja wyświetli komunikat, że w naszym regionie usługa nie działa. Nie ma co panikować, tylko w opcjach ustawienia regionu dokonać aktualizacji.

Każda sieć ma plusy i minusy, chodzi o to, żeby te plusy nie przesłoniły minusów...