• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #499664  autor: treeev
 27 sie 2011, 22:48
Przypomnialem sobie , ze efekt "wiaderka" w sieciach cyfrowych powstaje kiedy po drodze "traci/rwie" sie glos, wowoczas automat nadrabia ludzką mowe doadjac bity wedle jakiegos algorytmu

 #502501  autor: ksz_sz
 08 wrz 2011, 18:55
Czy komuś został problem naprawiony po zrobieniu zgłoszenia? U mnie występuje pogłos w kierunku TP - PLAY na trzech numerach abonamentowych w innym przypadku problemu nie ma. Natomiast mam numer pre-paid Play i tam problemu nie ma co jest dziwne. Póki co czekam na realizację zgłoszenia.

 #502576  autor: Wiola_K
 09 wrz 2011, 00:36
Ja mam czasami echo jak dzwonie z PF do PF. Trochę mnie ono rozprasza i nie mogę zebrać myśli;)

 #502684  autor: agaak
 09 wrz 2011, 19:32
ja mam non stop echo na linii Orange>Plus - koleżanka ma tak głośno ustawiony głośnik iż słyszę się podwójnie :) ale za to wiem iż wyraźnie mówię :)

 #503417  autor: ksz_sz
 14 wrz 2011, 18:35
Czytałem nawet na pewnym forum że konsultanci Play twierdzą że problem echa na linii Play-TP dotyczy tylko numerów przeniesionych z Ery i to wina Ery właśnie i oni nic nie mogą zrobić. Ja nadal czekam na rozwiązanie sprawy. Dodam jeszcze że problem występuje na infrastrukturze Play i Plusa.
Pozdrawiam

 #503420  autor: DanielR
 14 wrz 2011, 19:09
ksz_sz pisze:Czytałem nawet na pewnym forum że konsultanci Play twierdzą że problem echa na linii Play-TP dotyczy tylko numerów przeniesionych z Ery i to wina Ery właśnie i oni nic nie mogą zrobić.
A to ciekawe. Nie spotkałem się jeszcze z taką argumentacją. Chociaż, kto ich tam wie, wszystko jest możliwe.

 #503422  autor: MK_
 14 wrz 2011, 19:12
Czytałem nawet na pewnym forum że konsultanci Play twierdzą że problem echa na linii Play-TP dotyczy tylko numerów przeniesionych z Ery i to wina Ery właśnie i oni nic nie mogą zrobić.
Jakoś nie umiem sobie tego wyobrazić dlaczego to miałaby być wina PTC. Numer jedną nogą stoi u nich i nie chce przejść?

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #503424  autor: ksz_sz
 14 wrz 2011, 19:18
Dla mnie też jest to dziwne, zobaczę co odpiszą na zgłoszenie. Ja w tej sieci jestem już trzeci rok i problemu wcześniej nie było.

 #503427  autor: MK_
 14 wrz 2011, 19:28
Ze stacjonarkami w TP i Play tylko raz miałem problem - nagminne wywalanie z rozmowy po kilku sekundach ale to była wina lipnie zrobionego handoveru między sektorami stacji.

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #503431  autor: ksz_sz
 14 wrz 2011, 20:03
Odpowiedź której można było się spodziewać czy jak zwykle w sieci Play wszystko gra:

"Dziękuje za zgłoszenie dotyczące problemów technicznych, które wpłynęło do nas za pomocą strony internetowej dnia 24 sierpnia 2011 roku.

Uprzejmie informuję, że po dokładnym rozpatrzeniu problemu przez ekspertów nie stwierdzono problemów z wykonywaniem połączeń na numery stacjonarne. Problem z jakim się Pan zetknął czyli echo w telefonie jest częstym problemem jednak nie występuje on jako usterka po stronie naszej sieci."

To cóż zgłoszę ponownie jak nie pomoże to zostaje UKE.

 #504390  autor: ppp1ppp
 20 wrz 2011, 19:48
Nie mam podobnych problemów (nr przeniesiony do play z orange). Jedynym "mankamenten" jest dziwny odgłos jak dzwonię do Plusa, ale tylko przy sygnale oczekiwania aż ktoś odbierze.

 #504399  autor: Blank
 20 wrz 2011, 20:12
Ja powiem tak.
Często dzwonię na stacjonarne (w porównaniu do komórek) i z takimi problemami jak:
    niemożliwość połączenia siębrak poprawnie działającego połączenia oczekującegoechozbyt cicha rozmowaproblemy z rozmową
spotykam się coraz rzadziej, choć nadal często.
I co ciekawe - zawsze dotyczy to NUMERÓW STACJONARNYCH TP. Dzwoniąc do innych sieci stacjonarnych nie spotykam się z tymi problemami, nawet jeśli np. telefon w Netii jest na łączach TP (choć tu czasami słychać echo).
Co ciekawe, dzwoniąc z telefonów TP do innych sieci komórkowych niż Orange (testowany Plus i Play) też często są problemy.

Winą jest katastrofalna jakościowo infrastruktura TP - a warte podkreślenia jest to, że to samo dotyczy infrastruktury Orange w Szczecinie.
A dlaczego dotyczy to tylko Play? Nie mam pojęcia, ale nie tylko. Dzwoniąc z Plusa, czy ostatnio T-Mobile miałem dokładnie to samo.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #504407  autor: alkonauta
 20 wrz 2011, 20:53
To ja ostatnio co raz czesciej slysze echo przy polaczeniach wewnatrz sieci -T-- Czyzby to mialo zwiazek z instalacjami Networks?

 #504411  autor: MK_
 20 wrz 2011, 21:10
Sieć szkieletowa TP może i nie jest katastrofą, ale na pewno jest nią sieć "ostatniej mili". Wszystko rdzewieje, drewno gnije, kable zwisają czasem tak, że leżą na drodze, powieje mocniejsza wichura i od razu awaria. Sieć napowietrzna miejscami u nich jest totalną katastrofą.

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #504412  autor: ksz_sz
 20 wrz 2011, 21:16
Tylko mnie zastanawia fakt że na numerze przeniesiony z Ery problem występuje a na numerze kupionym w kiosku z Play problemu nie ma.

 #504414  autor: Wiola_K
 20 wrz 2011, 21:20
Ja też mam z Ery numer przeniesiony do Play i wczoraj dzwoniła do mnie koleżanka ze stacjonarnego i był koszmar. Tak głośne echo, że ciężko było w ogóle rozmawiać.

 #504423  autor: pakierhakierxd
 20 wrz 2011, 22:00
Ja nie dawno napisałem zgłoszenie w sprawie echa dzwoniłem na stacjonarny
Napisałem coś takiego
Opis:
Model urządzenia: Motorola Defy
Lokalizacja: Supraśl,Lewitówka
Data lub okres występowania problemu: 7.09.2011
Kod lub opis błędu: echo podczas rozmowy

Szczegółowy opis sprawy: • KRÓTKI OPIS PROBLEMU:
Witam rozmawiałem dziś z abonentem sieci stacjonarnej i słyszałem lekkie echo, zdarza się to od czasu do czasu najczęściej jak dzwonię na stacjonarne i częściej na zasięgu 3g,nie wyłączę 3g bo korzystam z internetu. Mam nadzieję że takie zgłoszenia pomogą w wyeliminowaniu całkowicie takich problemów
Nr abonenta dzwoniącego:
xxx
Nr abonenta odbierającego:
xxx
Czy problem dotyczy połączeń z jedną osobą czy z różnymi osobami?
Z różnymi osobami najczęściej z numerami stacjonarnymi
• Częstotliwość problemu (rzadko / często / wszystkie połączenia)?
Rzadko
• Miasto, w którym wystąpił problem:
Supraśl
• Ulica, przy której wystąpił problem:
Lewitówka
• Czy był zasięg (ile kresek, zasięg 2G czy 3G)?
Zasięg 3g sieci play-3/5 kresek
• Czy w innych lokalizacjach problem też występuje (jeśli tak, to gdzie)?
Nie
• Model telefonu:
Motorola Defy
• Czy po przełożeniu karty SIM do innego aparatu problem występuje (tak / nie / brak próby) ?
Brak próby ale kiedyś też na innym występowało
• Czego dotyczy zła jakość połączenia (echo, cisza w rozmowie, szumy ...)?
Echo
• Od kiedy do kiedy występował problem (dni w formacie dd-mm-rrrr):
07.09.2011
• Dokładny czas wystąpienia połączenia (data + gg:mm:ss):
07.09.2011 9:10

Dostałem taką odpowiedź

Szanowny Panie,

dziękuję za zgłoszenie dotyczące Play 24, które wpłynęło za pośrednictwem poczty elektronicznej 7 września 2011 roku.

|Uprzejmie informuję, że dział ekspercki wskazuje źródło problemu w przestarzałych centralach TP. Echo, zwłaszcza w przypadku połączeń z numerami stacjonarnymi, niestety może występować.
Bardzo przepraszam za niedogodności. Z drugiej strony zapewniam, że sieć jest stale modernizowana.

W razie dodatkowych pytań lub sugestii zapraszam do kontaktu za pośrednictwem poczty
elektronicznej pod adresem: [email protected] lub poprzez stronę internetową
www.play.pl.

Z poważaniem
xxx
konsultant back office ds. obsługi klienta

P4 Sp. z o.o., ul. Taśmowa 7, 02-677 Warszawa KRS 0000217207 NIP 951-21-20-077,
REGON 015808609 Kapitał zakładowy 48 456 500,00 PLN

No ok długo czekałem na odpowiedź 1 raz ale w końcu się doczekałem i mnie zadawala ,chodziło mi o to żeby zgłosić to żeby poprawili to jak się da :P

Pozdrawiam :)

 #504428  autor: ksz_sz
 20 wrz 2011, 22:37
No jeśli występuje od czasu do czasu to jeszcze spoko. Gorzej jak problem występuje tylko w jedną stronę i na dodatek na numerach przeniesionych z Ery. Posiadam jeden taki a tata przeniósł dwa nie dawno i tam jest to samo mimo iż na numerach Playowych jest ok.
Pozdrawiam

 #504545  autor: Claudec
 21 wrz 2011, 15:59
Tez doświadczyłem to echo dzwoniąc do TP, kiedy dzwonie na swój numer netii to wszystko jest ok.

 #504551  autor: Merlin
 21 wrz 2011, 16:33
Dorzucę coś od siebie:
Konsultant w Play zapytał mnie kiedyś podczas rozmowy (zgłaszałem usterkę braku możliwości wykonania rozmów wychodzących zagranicę), czy mam teraz zasięg kiedy dzwonię do niego z mojego telefonu. Kiedy powiedziałem, że przecież właśnie do pana dzwonię, powiedział: "no tak, zamyśliłem się, przepraszam".
Drugi raz, kiedy zgłaszałem brak dostępu do sieci, pewna pani była oburzona, dlaczego brak dostępu do internetu nie zgłosiłem mailowo. Kiedy zapytałem poirytowany, jak miałem to zrobić, skoro do maila muszę mieć aktywne połączenie, bezczelnie się rozłączyła.
Takie to kwiatki z pleyowską infolinią, podziękowałem w zeszłym roku za usługi. Skreślili się obsługą klienta, na marnym, bardzo marnym poziomie.