• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #497320  autor: Furio
 17 sie 2011, 17:45
Witam. Mam do Szanownych pytanie. Skąd biorą się tak horrendalne różnice w cenach abonamentów, ilości minut i cenach telefonów?
Od jakiś 6 lat jestem w T-Mobile (wcześniej w Erze). Za miesiąc kończy mi się umowa, a do tego zakładam własną działalność.
Poszedłem więc do T-Mobile i okazało się się przy abonamencie za 73 zł brutto dostaje 400 minut i telefon który mnie inetresuje (HTC Desire Z) za za uwaga 1030 zł brutto. Nie pisze już o SGS II.
Teraz; idę do Play'a, a tam okazuje się, że przy abonamencie 70 zł brutto mam 800 minut, a HTC Desire Z za uwaga 1 zł...

Nie miałem ochoty na przeprowadzkę do innego operatora, ale to jest kurqa jakieś dziwne nieporozumienie chyba.
Rozumiem, że mogą mieć promocję na dany model telefonu przez jakiś czas, ale przy innych modelach także są olbrzymie różnice.

Niech mi ktoś powie gdzie jest haczyk, bo wierzyć mi się nie chce, że tak tragiczne to porównanie wygląda dla T-Mobile.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 sie 2011, 14:04 przez Furio, łącznie zmieniany 1 raz.

 #497322  autor: Maniek99
 17 sie 2011, 17:53
Biorąc pod uwagę że na wolnym rynku, bez umowy ten telefon kosztuje ~1000zł, to odpowiedź jest dość prosta ;)

Oczywiście chodzi o prestiż :lol:

W podpiętych możesz przeczytać co można od T wytargować.

 #497324  autor: Furio
 17 sie 2011, 17:59
pfff, prestiż-srestiż. Żeby jeszcze w T była dobra obsługa, tym czasem Pani, która mnie obsługiwała podpierała się łokciem i miała mnie lekko mówią z w poważaniu.
W czym przejawia się ten prestiż? W tandetnym logo, czy ciągłym atakowanie mnie spamem i telefonami w sprawie nowych ofert, mimo iż zaznaczałem kilkukrotnie, że nie chcę takiej formy kontaktu.
Czy jest coś jeszcze? Coś, w T-mobile jest faktycznie lepszy (biorąc oczywiście pod uwagę liczny z pierwszego posta)

 #497326  autor: Sig
 17 sie 2011, 18:01
Haczykiem jest jakość usługi i obsługi w Play, ale nie chcę za dużo o tym pisać bo mnie fanboje zjedzą :-). Jest tanio i jest atrakcyjnie, ale komuś przyzwyczajonemu do standardu T-Mobile w zakresie np. BOK może być trudno zaakceptować niekompetencję konsultantów... Przy tak dużej różnicy i jeżeli faktycznie potrzebujesz tylu minut - przechodź do Play, ale nie oczekuj tego samego. Mimo wszystko potestowałbym Play przez np. tydzień w intresujących mnie lokacjach na jakimś Freshu, czy choćby zasięg Play/Plus mam zadowalający, jak i zadowalającą jakość połączeń.
Ponadto, możesz przeszukać portal i forum pod to hasło, Play dotuje ofertę z asymetrycznego MTR i jest to jeden z powodów dlaczego daje więcej. W numerze firmowym to w sumie bez znaczenia, ale dla formalności przypominam, że dzwoniący na twój numer, u większości operatorów, zapłacą sporo więcej za połaczenie z Play. No, ale firma rządzi się swoimi sprawami, tam ludzie dzwonią coś załatwić :-).
Aha, kończąc minusy Play - sprawdź, czy ten wybrany telefon nie będzie telefonem widmo, nie obecnym w salonie. Czasem trzeba się nachodzić za konkretnym modelem.
Rozważ za i przeciw, potestuj Fresha i przejdź do Play.

 #497331  autor: mkowalski
 17 sie 2011, 18:18
Potwierdzam to, co wyżej napisał kolega. Najważniejsza rzecz to wcześniejsze przetestowanie działania Playa tam, gdzie będziesz używał telefonu.

W salonie możesz poprosić o darmowy starter, więc nie będzie z tym problemu. Sam najlepiej zobaczysz, czy nie ma w Twojej lokalizacji np. problemów z zasięgiem.

Co do obsługi klienta - to fakt, przechodząc z T-Mobila do Playa grubo się rozczarujesz. Licz się z tym, że odpowiedź na każde pytanie/zgłoszenie przyjdzie kilka razy później niż w T-Mobile. A i bardzo prawdopodobne jest, że na jednym kontakcie się nie skończy i trzeba będzie pisać kilka razy.

Play jest dobry, jeśli komuś zależy przede wszystkim na ofercie, a jakość obsługi jest w stanie przeboleć. Osobiście nie poleciłbym żadnej firmie (czy osobie korzystającej z telefonu do celów zawodowych) przejścia w takim właśnie kierunku. Tym bardziej, że z racji działalności gospodarczej prawdopodobnie telefon będziesz mógł wliczyć w koszty.

 #497332  autor: Furio
 17 sie 2011, 18:30
hmm, tylko, że mi się chyba nigdy nie zdarzyło korzystać z obsługi klienta w t-mobile, bo i po co. Płacę co miesiąc abonament i na tym mój kontakt (oraz na ich usilnym próbowaniu przez T-Mobile sprzedania mi dodatkowych usług)

Obsługa klienta ważna jest dla mnie np. w przypadku dostawcy internetu, ale w komórkach. Sam nie wiem...
Telefon co prawda faktycznie mogę wrzucić w koszta więc może faktycznie lepiej zapłacić za niego tyle co chcą w T-Mobile i obniżyć sobie podatek o ten 1 k?

Muszę się zastanowić. Dzięki za podpowiedzi.
 #497343  autor: SACZI
 17 sie 2011, 19:45
Furio pisze:W...
Poszedłem więc do T-Mobile i okazało się się przy abonamencie za 73 zł brutto dostaje 400 minut i telefon który mnie inetresuje (HTC Desire Z) za za uwaga 1030 zł brutto. Nie pisze już o SGS II.
Teraz; idę do Play'a, a tam okazuje się, że przy abonamencie 70 zł brutto mam 800 minut, a HTC Desire Z za uwaga 1 zł...
To ciekawe, bo ja widzę, że ostatnio Play ma horrendalnie drogie telefony, nawet w porównaniu do T-Mobile.
Z tym, że ja rozglądałem się w abonamentach indywidualnych i tych najniższych.


Furio pisze:hmm, tylko, że mi się chyba nigdy nie zdarzyło korzystać z obsługi klienta w t-mobile, bo i po co. Płacę co miesiąc abonament i na tym mój kontakt (oraz na ich usilnym próbowaniu przez T-Mobile sprzedania mi dodatkowych usług)

Obsługa klienta ważna jest dla mnie np. w przypadku dostawcy internetu, ale w komórkach. Sam nie wiem...
No i właśnie na tym polega wyższość TM nad Playem.
TM po prostu działa. Jak nie ma zasięgu, to go nie ma (dziury bez sygnału w każdej sieci są), jak jest to taki, że normalnie korzystasz z usług.
Jak nie używasz telefonu przez tydzień, to nic sie nie dzieje - wykręcasz numer i dzwonisz. Nie masz strefy Play i strefy Plus, nie masz reklamacji i zgłoszeń.
Jak dzwonisz na BOA, to jest krótko i kompetentnie, piszesz maila do BOA, odpowiedź jest najwyżej w 48h po wysłaniu, zwykle na drugi dzień.
Wierz mi, że w Playu nie jest to takie oczywiste. Przynajmniej w ofercie prepaid (na szczęście nigdy abonamentu u nich nie podpisałem).

Żeby nie było aż tak słodko, TM jest po prostu droższy (przynajmniej przy pierwszej umowie) no i ma zajefajne konkursy/sms'y :mrgreen: po 5 PLN/szt (oczywiście Ty płacisz).

Z Playa są ponoć zadowoleni ludzie, którzy maja macierzysty zasięg sieci.
Jeżeli mieszkasz w miejscu, gdzie korzystasz z roamingu Plusa i/lub często zmieniasz lokalizacje, prędzej czy później spotkasz się z problemami, o których pisałem.

Jeżeli chodzi o abonamenty firmowe, to jak dla mnie w grę wchodzi TYLKO TMobile i Plus.
Nawet Orange odpada. Ja mam najwięcej kontaktów z firmami, które maja abonamenty w tych dwóch sieciach.

Furio pisze:... Płacę co miesiąc abonament i na tym mój kontakt (oraz na ich usilnym próbowaniu przez T-Mobile sprzedania mi dodatkowych usług)
W panelu internetowym są "ptaszki", które się odznacza.
Ptaszki sa opisane:
- zgoda na otrzymywanie informacji handlowej
- zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych.
Żadna "super oferta do Ciebie nie zadzwoni" jak sam nie zainicjujesz kontaktu!

 #497347  autor: pakierhakierxd
 17 sie 2011, 19:57
Ja mam zasięg play i plusa i poza bokiem nie mogę narzekać :),jest tanio zasięg w miarę w końcu 3g mam :),najlepiej przetestować na prepaidzie jak zasięg będzie ci odpowiadał to możesz brać spokojnie,ja naprawdę nie mam problemu z zasięgiem tam gdzie nie ma playa mam plusa,korzystam z tego i z tego i jestem zadowolony :D

Pozdrawiam :)

 #497350  autor: SACZI
 17 sie 2011, 20:02
pakierhakierxd pisze:Ja mam zasięg play i plusa i poza bokiem nie mogę narzekać :),jest tanio zasięg w miarę w końcu 3g mam :)
A ja nie mam zasięgu Playa i jest doopa ...
Mimo tego, że we wsi są 3 nadajniki Plusa (pewnie proboszcz ma komórkę w tej sieci :mrgreen: ) i na Plusie jest sygnał stabilny jak skała, również 3g, Play nie działa poprawnie ...

PS. Jak mi powiesz co zrobić, żeby Play działał jak TM, to przejdę do tej sieci ... :wink:

 #497353  autor: pakierhakierxd
 17 sie 2011, 20:04
Niestety różnie to bywa w każdej sieci temu trzeba wpierw przetestować u mnie akurat playa i plusa najlepszy :),wcześniej miałem telefon w Orange to był koszmar rozmawiać w domu się nie dało a żeby smsa wysłać musiałem trzymać telefon przy oknie byłem tam tylko ze względu na znajomych prawie wszystkich mam w Orange ale już wytrzymać nie mogłem jak to można latać po całym domu i jeszcze trzeba być koło okna i szukać zasięgu i do tego telefon mi każdy krótko trzymał,póki t-mobile i orange nie poprawią zasięgu żebym w domu miał lepszy tylko mogę mieć plusa i playa ale tak jak mówiłem nie narzekam,zdarzają się problemy ale jakoś udaje się je rozwiązać tak pozatem jestem cierpliwy i nie denerwuje się jak coś jest nie tak :D

Wybierz ręcznie plusa skoro masz dobry sygnał i będzie po problemie zresztą napisz zgłoszenie może pomoże...

Pozdrawiam :)

 #497363  autor: SACZI
 17 sie 2011, 20:23
pakierhakierxd pisze:...
Wybierz ręcznie plusa skoro masz dobry sygnał i będzie po problemie zresztą napisz zgłoszenie może pomoże...
A myślisz, że jak robię?
Od zawsze mam Plusa wybranego.
Niedawno wymieniłem również sim'a, bo podejrzenie było na "starawą" juz kartę (listopad 2009).
Bez większych zmian.
Tylko nie chodzi tutaj o to, że w moim miejscu zamieszkania coś nie działa jak należy. Problem jest taki, że jak się wybiorę "poza granice wsi", problemy również występują, ale np w Rzeszowie, Tarnowie, Krakowie ..., gdy jestem w macierzystej sieci, wszystko jest OK.

Ja podejrzewam, że Plus coś kombinuje z kartami Playa i stąd sa te wszystkie problemy.
Skoro sygnał Plusa max, a Playu na Plusie już nie działa tak dobrze, to WTF ... ?


EDIT
Dobra, juz nic nie piszę, bo powstaje offtopic od głównego tematu.

 #497365  autor: pakierhakierxd
 17 sie 2011, 20:24
Możliwe albo nadajniki plusa nie wytrzymują zobacz ilu operatorów z nich korzysta :)

Pozdrawiam :)

 #497432  autor: Wiola_K
 18 sie 2011, 00:53
Różnice w cenie mogą też wynikać z tego, że nowy klient ma lepiej niż stary. Wiele osób w T. narzeka, że jako stary długoletni klient dostaje gorszą ofertę niż ten co przychodzi do salonu po raz pierwszy.

 #497438  autor: thonka
 18 sie 2011, 02:56
Wiola_K, znaczy to tylko tyle, ze nie postarali sie i gadaja glupoty...
no chyba ze dla kogos lepsze jest 69zl za 300 minut i dajmy na to BB8520 za 249zl + aktywacja 50zl (lacznie na umowie 1955zl z mniejsza iloscia minut) , niz 360 minut za 59zl (zamiast standardowych 69zl - da sie zrobic bez zadnego problemu) i BB89300 za 349zl (nowszy i lepszy, cena do obnizenia punktami) za lacznie 1765zl...

mozna tak wymieniac i wymieniac. ja widze na calej umowie 190zl oszczednosci (niby ok. 8zl miesiecznie ale zawsze) i 60 minut wiecej wraz z nowszym i bardziej funkcjonalnym telefonem nie liczac znizki z era premia.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #497446  autor: elkanguro
 18 sie 2011, 09:01
Różnica jeszcze w usługach obniżających koszty połączeń. Np. w T-mobile możesz mieć połączenia do krajów UE po 0,39zł na stacjonarne i 0,79zł na komórki. Ale to już zależy od profilu użytkownika - dla większości będzie to mało interesujące.

A co do podatku, to nie wiem, ale ja bym wolał mimo wszystko zapłacić 1zł. Z 1030zł odliczysz VAT (niecałe 200zł) i o 837zł zmniejszysz podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym (czyli oszczędność 19% z 837zł = 159zł). Czyli i tak do zapłaty jest prawie 700zł.

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #497454  autor: Wiola_K
 18 sie 2011, 09:46
Ja po 8 latach zrezygnowałam z Ery (T), bo nikogo prosić nie będę żeby mi dali więcej. Sami powinni zaproponować ciekawszą ofertę, a nie że trzeba dzwonić, błagać by coś dorzucili. Na szczęście jest konkurencja i można dostać więcej nie prosząc się. A jak już na FB przeczytałam jak niektórzy konsultanci T rozmawiają z klientami to się w tym przekonaniu upewniłam, ze nie ma co zostawać.

 #497465  autor: Furio
 18 sie 2011, 10:47
Różnice w cenie mogą też wynikać z tego, że nowy klient ma lepiej niż stary. Wiele osób w T. narzeka, że jako stary długoletni klient dostaje gorszą ofertę niż ten co przychodzi do salonu po raz pierwszy.
No właśnie tez to mnie boli. Obsługa jest w T-Mobile TRAGICZNA. Chodzi mi tu o tą w salonach. Natomiast w play przegenialna, mimo iż usytuowana często np. W Empiku.

Też nie mam zamiaru wykłócać się o lepsze warunki. Pójdę, powiem co mi daje play i poczekam na ich odpowiedź. Jak nie znajdą mi tego HTC Desire Z za mniej niż 200 pln, to niech się gonią.

 #497466  autor: vh
 18 sie 2011, 10:47
Wiola_K pisze:Ja po 8 latach zrezygnowałam z Ery (T), bo nikogo prosić nie będę żeby mi dali więcej.
Ja zrezygnowałem po dziewięciu, bo w PTC przez tyle lat nie potrafili zrozumieć, że jak nie wyraziłem zgody na przetwarzanie danych do celów marketingowych, to nie chcę otrzymywać wiadomości reklamowych. Tymczasem PTC z premedytacją raz na jakiś czas puszcza spamy esemesowe.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #497486  autor: MK_
 18 sie 2011, 12:31
Zawsze mnie zastanawia po co te żale w necie. Jednemu oferta odpowiada i podpisuje, innemu nie odpowiada i idzie do konkurencji. Ale po co płakać w necie?
Jak widać żale na Play są zawsze mile widziane, ale jak ktoś o prestiżowej, spamującej, czasem tragicznie działającej Erze coś złego napisze to już jest zły i płacze na forach :smt068

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #497491  autor: Ranger
 18 sie 2011, 13:00
Faktycznie, pozostaje polecić wzięcie darmowego startera lub kupno najtańszego za piątkę i testowanie :) Z obsługą w Play bywa różnie, z moich obserwacji wynika, że obsługa internetowa idzie kiepsko, rzadko udaje się uzyskać pełną odpowiedź za pierwszym razem (niestety...). Obsługa w salonach jest jak najbardziej w porządku (mówię oczywiście o tych, w których miałem okazję być osobiście), natomiast przez telefon gadałem tylko raz, gdy dzwonili z ofertą, ale młoda pani nie była zbyt nachalna :)

A co do abonamentów w T-Mobile niestety jest tak, jak mówicie - jest drożej, dobra obsługa, ale oferty dla stałych abonentów nie są zbyt mocne.

Obrazek