• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #494303  autor: qbazz22
 04 sie 2011, 21:15
Witam
Mam wielki problem opiszę o co chodzi.
25.marca.2011r podpisałem umowę z Play o przeniesieniu nr z Plusa. Jak wiadomo przeniesienie nr do innej sieci można dokonać 3 mies przed końcem aktualnej umowy z operatorem ( w moim przypadku z Plusem). Jeżeli ja podpisywałem umowę w marcu to przeniesienie powinno nastąpić czerwca. Play dostał akceptację i podpisałem umowę. No i w tym momencie zaczął się problem (napisze to w prost bo ciężko to inaczej wytłumaczyć)
Jak podpisywałem umowę w salonie Play źle doczytałem się ( jak i również Pan za ladą w salonie), że umowa z Plusem wygasa dopiero 09,05,2012 a nie w czerwcu tego roku. No mówię sobie trudno poczekam będę dalej w Plusie. Ale 2 dni temu przyszedł do mnie rachunek do zapłaty za 1 mies. abonamentu i aktywację z Play. Nie wiedziałem o co chodzi. Poszedłem do salonu Plaj wyjaśnić tą sprawę. Pan za ladą powiedział że Plus nie oddał im nr. tego co aktualnie posiadam i automatycznie Play nadał sobie losowo inny nr. na tą kartę co dostałem z Play.
No i co ja mam teraz zrobić?
Idzie jakoś to odkręcić żebym nie płacił za jakiś tam nr z Play z którego tak i tak nie będę korzystał?

 #494312  autor: kerim36
 04 sie 2011, 21:46
qbazz22,

w wielkim skrocie masz teraz 2x abo do oplacania i ciezko bedzie wymylic jakiekolwiek rozsadne rozwiazanie

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl
 #494319  autor: zoltan666
 04 sie 2011, 22:19
qbazz22 pisze:Jak podpisywałem umowę w salonie Play źle doczytałem się ( jak i również Pan za ladą w salonie), że umowa z Plusem wygasa dopiero 09,05,2012 a nie w czerwcu tego roku.
Z tego co tu napisałeś wynika, ze poszedłes do salonu Play podpisać z nimi umowę nie majac zielonego pojęcia do kiedy jesteś związany umową z Plusem. Musisz byc ostrożniejszy, żebys za pół roku nie podpisał kolejnej umowy, np. z Orange.

 #494322  autor: Pawel.s
 04 sie 2011, 22:35
Zastanawiam sie w jaki sposob wyrazili zgode na przeniesienie numeru zgodnie z koncem okresu promocji, przyjeli wypowiedzenie umowy ponad rok przed koncem obowiazujacej umowy?

 #494326  autor: mkowalski
 04 sie 2011, 23:05
Pawel.s pisze:Zastanawiam sie w jaki sposob wyrazili zgode na przeniesienie numeru zgodnie z koncem okresu promocji, przyjeli wypowiedzenie umowy ponad rok przed koncem obowiazujacej umowy?
Z tym nie ma najmniejszego problemu. Wypowiedzenie umowy wraz z końcem promocji możesz złożyć nawet dzień po podpisaniu umowy - dzisiaj podpisujesz umowę, a jutro wysyłasz wypowiedzenie z datą za dwa lata - nie będzie najmniejszego problemu.

Ze strony Playa jest wszystko dobrze - został złożony wniosek o przeniesie z końcem okresu promocyjnego. Ale Play czeka maksymalnie 90 dni na oddanie numeru (bo nie wie, kiedy jest ten właśnie koniec). Jeśli w tym czasie numer nie zostanie oddany, numer tymczasowy staje się stałym - i taka sytuacja tutaj zaistniała.

Do autora tematu - teraz niemal na pewno nie da się już nic zrobić. Ze swojej strony jedyne co proponuję, to znalezienie chętnego na cesję nowej umowy - po prostu oddasz komuś chętnemu telefon razem z abonamentem.

 #494332  autor: rogmaniek
 04 sie 2011, 23:22
mkowalski pisze:Ze strony Playa jest wszystko dobrze - został złożony wniosek o przeniesie z końcem okresu promocyjnego. Ale Play czeka maksymalnie 90 dni na oddanie numeru (bo nie wie, kiedy jest ten właśnie koniec). Jeśli w tym czasie numer nie zostanie oddany, numer tymczasowy staje się stałym - i taka sytuacja tutaj zaistniała.
Ewentualnie istnieje jeszcze opcja przeniesienia numeru telefonu, gdy na numerze tymczasowym (czyli po 90 dniach) zostanie przydzielona właściwa taryfa. Tylko kiedyś nie przyznawali profitów za późniejsze przeniesienie numeru. Może coś się zmieniło i w tej kwestii. Z tego, co wiem, taki numer można jeszcze przenieść przez dwanaście miesięcy, od skorzystania z opcji One Visit.

qbazz22, także Możesz rozwiązać umowę z operatorem Plusa, np. 09 marca 2012 roku. Wtedy kara umowa będzie mniejsza. Oczywiście to jest jedna z opcji, o której Tobie wspominam.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #494346  autor: mkowalski
 04 sie 2011, 23:52
rogmaniek pisze:Ewentualnie istnieje jeszcze opcja przeniesienia numeru telefonu, gdy na numerze tymczasowym (czyli po 90 dniach) zostanie przydzielona właściwa taryfa. Tylko kiedyś nie przyznawali profitów za późniejsze przeniesienie numeru. Może coś się zmieniło i w tej kwestii. Z tego, co wiem, taki numer można jeszcze przenieść przez dwanaście miesięcy, od skorzystania z opcji One Visit.
Z tego co ostatnio się dowiedziałem w salonie, teraz już nie ma takiej możliwości. Po 90. dniach numer tymczasowy staje się stały i nie ma już możliwości podpięcia do tego konta numeru od innego operatora. Jedyna opcja zmiany tego numeru to regulaminowa "zmiana numeru abonenckiego" - ale wybieramy numer tylko z puli Playa i jest to dodatkowo płatne.

Tak czy inaczej - jeśli minie 90 dni, na przeniesienie numeru nie ma już szans.

 #494350  autor: rogmaniek
 04 sie 2011, 23:56
mkowalski pisze:Tak czy inaczej - jeśli minie 90 dni, na przeniesienie numeru nie ma już szans.
Ok, postaram się sprawdzić, jak jest obecnie.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #494367  autor: qbazz22
 05 sie 2011, 07:25
Czyli można powiedzieć, że jedynym wyjściem jest oddanie komuś nr?

 #494379  autor: KC-KARLOS
 05 sie 2011, 09:37
qbazz22 pisze:Czyli można powiedzieć, że jedynym wyjściem jest oddanie komuś nr?
W tej sytuacji to tak.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #494456  autor: qper
 05 sie 2011, 12:44
W zasadzie w tej sytuacji nie ma żadnego problemu.
Faktycznie pozostaje ci znaleźć jakiegoś naiwniaka i podarować mu ten abonament.

 #494460  autor: qbazz22
 05 sie 2011, 12:52
No ale z drógiej strony podpisywałem umowę z Play o przeniesieniu nr a nie o nadanie nowego.
Może jest taka obcja jak napiszę pismo do Play o zawieszenia tego nr i wznowienia dopiero jak będe miał koniec umowy w Plusie?

 #494474  autor: qper
 05 sie 2011, 13:16
qbazz22 pisze:No ale z drógiej strony podpisywałem umowę z Play o przeniesieniu nr a nie o nadanie nowego.
Jeżeli na wniosku zaznaczyłbyś w ciągu 1 dnia roboczego to numer miałbyś w Play-u z tą ofertą co wybrałeś. W Plusie natomiast naliczyliby karę umowną.

Z tego co pamiętam numer można zgłosić do przeniesienia nie wcześniej niż właśnie 3 miesiące przed kończeniem umowy u poprzedniego operatora.

Przykro mi, że tak się uwikłałeś ale trzeba było popytać wcześniej niż na szybko podejmować decyzje. Gdybyś miał numer na kartę to problemu nie ma :-D

 #494478  autor: mkowalski
 05 sie 2011, 13:19
qbazz22 pisze:No ale z drógiej strony podpisywałem umowę z Play o przeniesieniu nr a nie o nadanie nowego.
Nie. Podpisałeś umowę "o świadczenie usług telekomunikacyjnych", więc wszystko jest w porządku. Wniosek o przeniesienie numeru jest tylko dodatkiem do umowy. Poza tym w regulaminach jest wyjaśnione, że gdy do 90. dni po podpisaniu umowy numer nie zostanie oddany, umowa jest aktywowana na numerze tymczasowym.

[ Dodano: 2011-08-05, 13:19 ]
Z tego co pamiętam numer można zgłosić do przeniesienia nie wcześniej niż właśnie 3 miesiące przed kończeniem umowy u poprzedniego operatora.
Nie. W Playu ograniczenie to na pewno przynajmniej 12 miesięcy, ale możliwe że więcej. Z tym, że jest właśnie wyżej opisane 90 dni na oddanie numeru.