• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 15 z 45
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 45

 #490711  autor: bed
 20 lip 2011, 15:32
Teraz nie masz pełnych 6 Mb/s a nawet 5 nie masz, chociaż zapas SNR jest. Podłącz inny router, skróć kable i sprawdź czy instalacja w domu jest w miarę dobra - po wszystkim pokaż parametry.

 #491279  autor: elkanguro
 22 lip 2011, 16:41
A tutaj:
Kod: Zaznacz cały

ADSL Firmware Version : FwVer:3.10.2.60_TC3085 HwVer:T14.F7_3.0
 		
Line State: Showtime
 		
Modulation: ADSL2 PLUS
 		
Annex Mode: ANNEX_A

                       Downstream	Upstream
SNR Margin              14.8           22.5	db
		
Line Attenuation:  	44.0        24.9 	db
		
Data Rate:            2496 	    315 	kbps

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #491306  autor: bed
 22 lip 2011, 19:12
Moja standardowa porada: skrócić kable, ewentualnie naprawić co się da i pokazać ponownie parametry.
Możesz wziąć 6 Mb/s, ale przy tych parametrach pewnie pełnej opcji nie uzyskasz, a jakieś 4-5 Mb/s, upload powinien być pełny. Ja bym jednak spróbował.

 #491464  autor: Vieslav
 23 lip 2011, 14:57
elkanguro, przełącz na G.DMT i pokaż parametry.
zoozool, parametry masz w sam raz na 6mb/s. Mniemam, że masz neostradę? Zaatakował cię ten ich cudowny automat, jeśli restart rutera nie zmienia synchronizacji to dzwoń na infolinie niech zresetują port.

 #491582  autor: makakam
 23 lip 2011, 21:38
Hehe Vieslav od 3 dni nie moglem uzyskac full synchro a wczesniej nie mialem problemu a restarty nie pomagaly i faktycznie dzwonilem na infolinie i od razu problem z glowy, full synchro :D

 #492116  autor: zoltan666
 25 lip 2011, 21:45
Od listopada ubiegłego roku posiadam internet z Netii po LLU na łączu TP. Do maja była to prędkość do 8Mbit/s, a obecnie przeszedłem na No Limits. W listopadzie miałem troche problemów z netem, bo zrywało połączenie, ale po reklamacji jakos to naprawili. Teraz zrywanie połaczenia znów wróciło, tak od jakichs dwóch tygodni. Połączenie z netem router rwie codziennie w godzinach wieczornych, choc w zeszłym tygodniu jednego dnia to rwało przez cały dzień. Obserwowałem dzis przez cały dzien parametry łącza i od godziny 12.30 do 15.30 wygladało to tak:

DSL Mode: ADSL2+
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 1125 Kbps
DSL Downstream Rate: 9948 Kbps

Down up
DSL Noise Margin: 9.2-9.4 dB 6.3 dB
DSL Attenuation: 35.5 dB 12.6 dB
DSL Transmit Power: 19.1 dBm 12.3 dBm


Potem po wyłączeniu routera i włączeniu go około 17 wygladało tak:

DSL Upstream Rate: 1137 Kbps
DSL Downstream Rate: 9948 Kbps

Down up
DSL Noise Margin: 9.3-8.3 dB 6.5-6.0 dB
DSL Attenuation: 35.5 dB 16.1 dB
DSL Transmit Power: 19.1 dBm 12.3 dBm


Po godzinie 21 router się rozłączył i zsynchronizował się tak:

DSL Upstream Rate: 1129 Kbps
DSL Downstream Rate: 9948 Kbps

Down up
DSL Noise Margin: 8.0 dB 6.4 dB
DSL Attenuation: 35.0 dB 21.0 dB
DSL Transmit Power: 19.1 dBm 12.3 dBm

Obecnie co pewien czas się rozłącza i po ponownym połączeniu synchronizuje na podobnych wartościach jak te powyżej, po czym po pewnym czasie DSL Noise Margin Down spada z tych 8 w dół do 7, 6, ponizej 6, aż w końcu pokazuje się na minusie i router sie rozłącza. I tak w kółko. Pomaga przestawienie routera na ADSL2, wtedy rozłączanie nie występuje.

Co moze byc tego przyczyną i jak sobie z tym poradzic?



O kurczaczek! Wyskoczyła mi jeszcze jedna ciekawostka.
Z racji tego, że necik rozłączał mi sie na ADSL2+ to przełączyłem router na ADSL2. Połączył mi sie jakos tak:

DSL Mode: ADSL2
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 1121 Kbps
DSL Downstream Rate: 7667 Kbps

Down up
DSL Noise Margin: 6.0 dB 6.3 dB
DSL Attenuation: 32 dB 21 dB
DSL Transmit Power: 19.1 dBm 12.3 dBm

No i było wszystko w porządku, nic się nie rozłączało. Co jakiś czas zerkałem sobie na parametry łącza, DSL Noise Margin Down wachało się w granicach 5.8-6.3, aż tu nagle około godziny 23.00 skoczyło do 14 dB i tak zostało. Trochę mnie to zaskoczyło, bo nigdy wczesniej aż tyle nie było. Wyłączyłem więc i włączyłem ponownie router, aby sprawdzic, czy znów bedzie te 14 dB. Po włączeniu wyszło mi cos takiego:

DSL Mode: ADSL2
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 1177 Kbps
DSL Downstream Rate: 9948 Kbps

Down up
DSL Noise Margin: 6.7 dB 6.7 dB
DSL Attenuation: 32.0 dB 21.1 dB
DSL Transmit Power: 19.1 dBm 12.3 dBm

Teraz na ADSL2 mam takie same parametry łącza jak wcześniej na ADSL2+ i taką sama szybkość, czyli 8,5Mbit/s przy pobieraniu.
Spróbowałem więc ponownie przełączyć router na ADSL2+ i parametry łącze miało podobne jak powyżej z tym, że na ADSL2+ DSL Noise Margin Down wynosił 14 dB, ale niestety w dalszym ciągu po kilku minutach spadało i zrywało połączenie.
Potrafi mi ktos wytłumaczyc co z tym moim łączem sie dzieje?

 #492139  autor: revan
 26 lip 2011, 03:43
Kod: Zaznacz cały
tłumienie w górę
19 dB
tłumienie w dół
44.2 dB
margines zakłóceń w górę
10 dB
margines zakłóceń w dół
12 dB
maximum upload rate
524 Kb/s
maximum download rate
3648 Kb/s
synchronizacja w górę
320 Kb/s
synchronizacja w dół
2496 Kb/s
moc w górę
12 dB
moc w dół
0 dB
pakiety odebrane
pakiety wysłane
stracone pakiety
link retrain
błędy FEC FEC (góra/dół)
0
błedy HEC (góra/dół)
73
błędy CRC (góra/dół)
6
Ile moje łącze pociągnie? Z góry dzięki za odp

 #492152  autor: Vieslav
 26 lip 2011, 10:58
zoltan666, czy filtry dobrze podłączone pod telefon? Spróbuj odłączyć wszystkie telefony i spróbować. Parametry nie są najgorsze, powinno trzymać 8mb/s. Gdzieś muszą występować chwilowe zakłócenia, skoro zrywa ci synchro.
]revan, 4mb/s synchronizacji to będzie max, czyli realny download poniżej 3,5mb/s. Zostań na tym, co masz, chyba, że planujesz zmianę na Netie.

 #492311  autor: zoltan666
 26 lip 2011, 22:22
Vieslav pisze:zoltan666, czy filtry dobrze podłączone pod telefon? Spróbuj odłączyć wszystkie telefony i spróbować. Parametry nie są najgorsze, powinno trzymać 8mb/s. Gdzieś muszą występować chwilowe zakłócenia, skoro zrywa ci synchro.
No dobra, ale przez cały dzien jest wszystko w porządku, a zaczyna zrywac wieczorami. Przez ostatnie 3 dni (teraz też) zrywa internet po godzinie 21.00, więc filtry nie mają tu chyba nic do tego, zwłaszcza, ze przez pół roku było wszystko dobrze, a zaczęło zrywać jakies 2 tygodnie temu i tylko wieczorami. Jedyny wyjatek to tydzien temu zrywało przez cały dzień.

I druga rzecz. Co się stało, że wczoraj około północy DSL Noise Margin Down skoczył mi z 6 do 14 dB? Dzis z rana tez było 14 dB, teraz znów jest 6.

 #492358  autor: elkanguro
 27 lip 2011, 08:25
zoltan666, niekoniecznie. Sprawdź te filtry. U mnie w firmie przez lata było wszystko ok a tu nagle zaczęło rozłączać połączenie. Okazało się, że rozłącza w momencie kiedy ktoś odbiera telefon lub fax. Okazało się, że brakowało jednego filtra. Dlaczego wcześniej działało bez niego ok? Tego nie wie nikt.

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet

 #492387  autor: Vieslav
 27 lip 2011, 09:41
Ponieważ wieczorami najprawdopodobniej zsynchronizowanych jest więcej urządzeń, więcej ludzi siedzi w necie, rozmawia przez telefon więc występują także większe zakłócenia. U mnie sytuacja jest identyczna, więc nie ma nic dziwnego w spadku marginesu wieczorem. Dziwi mnie tylko, że cię rozłącza. U mnie trzyma połączenie jeszcze na marginesie 1,5 a mam tłumienie dużo większe niż ty - ruter Tp-Link 8910G. Ja bym polecił przetestować to na innym ruterze - coś na chipsecie broadcom, one dobrze trzymają na długich liniach.

 #492390  autor: Mordrag
 27 lip 2011, 10:26
Vieslav, liczba użytkowników nie ma wpływu na synchronizację. Przecież linię masz doprowadzoną bezpośrednio do centrali.

 #492408  autor: zoltan666
 27 lip 2011, 11:45
No dobra, z tymi filtrami to bedę mógł to sprawdzic dopiero po 21.00, bo to od tej godziny zrywa połączenie. Najlepiej poodłączam wszystko i zostawie podłaczony sam router, choć wątpie, aby to pomogło.

A powiedzcie mi jeszcze co spowodowało to, że 2 dni temu w nocy (jak to opisałem powyżej) DSL Noise Margin Down nagle podkoczył z 6.0 dB do 14 dB i tak sie utrzymało do wczorajszego poranka? Te 14 dB spowodowało, ze po ponownym połączeniu routera miałem cos takiego:

DSL Mode: ADSL2
DSL Channel: FAST
DSL Upstream Rate: 1177 Kbps
DSL Downstream Rate: 9948 Kbps

co wcześniej nigdy nie miało miejsca i na ADSL2 miałem 8,5Mbit/s.

 #492410  autor: Mordrag
 27 lip 2011, 11:49
Na twoim miejscu sprawdziłbym kable. Nie remontowali coś u Ciebie w twojej miejscowości ? Przestaw na ADSL2+ tak aby cały czas rozłączało, zadzwonisz do obsługi klienta zgłosisz reklamacje i technicy zajmą się tym, bo jak teraz masz ustawiony ADSL2 to internet działa i nic wtedy nie zrobią.

 #492412  autor: bed
 27 lip 2011, 11:53
Może poziom SNR zależy od tego jak się połączy? Bo raz łączy Ci się ADSL2+ a raz ADSL2.

 #492459  autor: Vieslav
 27 lip 2011, 14:40
Mordrag pisze:Vieslav, liczba użytkowników nie ma wpływu na synchronizację. Przecież linię masz doprowadzoną bezpośrednio do centrali.
Niezupełnie. Zobacz, jak wygląda linia podziemna; każda para z każdego domu nie idzie oddzielnym tunelem. Są one obok siebie, co powoduje zakłócenia.

 #492567  autor: zoltan666
 27 lip 2011, 21:08
elkanguro pisze:zoltan666, niekoniecznie. Sprawdź te filtry.
Wszystko odłączyłem i zostawiłem tylko sam router. I tak dalej zrywa połaczenie - dzis zaczęło od 20.49 i 10 minut później ponownie.

Mordrag pisze:Przestaw na ADSL2+ tak aby cały czas rozłączało, zadzwonisz do obsługi klienta zgłosisz reklamacje i technicy zajmą się tym, bo jak teraz masz ustawiony ADSL2 to internet działa i nic wtedy nie zrobią.
Tylko kto to bedzie chciał sprawdzać po godzinie 21.00, bo własnie od tej godziny połączenie sie sypie.

 #492675  autor: Mordrag
 28 lip 2011, 10:42
Vieslav pisze:
Mordrag pisze:Vieslav, liczba użytkowników nie ma wpływu na synchronizację. Przecież linię masz doprowadzoną bezpośrednio do centrali.
Niezupełnie. Zobacz, jak wygląda linia podziemna; każda para z każdego domu nie idzie oddzielnym tunelem. Są one obok siebie, co powoduje zakłócenia.
Może zależy od kabli. W mojej miejscowości nowe kładli po tym jak panowie w koparkach ponarozrabiali :mrgreen: dzięki nim zawdzięczam tłumienie na poziomie 0.5 dB w download i 3.5 dB upload. (mieszkam blisko centrali) Niezależnie od godziny Attenuation czy Noise Margin jest zawsze ten sam.

zoltan666 takie tłumienie to jak byś miał wpięty filtr pod modem :shock:

 #492705  autor: bed
 28 lip 2011, 12:34
@Mordrag: Takie tłumienie jest niemożliwe do uzyskania, bo zawsze down będzie większe od up.
  • Strona 15 z 45
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 45
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 45