• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #486058  autor: pakierhakierxd
 01 lip 2011, 15:01
A jakie wg ciebie są lepsze modele z podobną ceną i umts 2100/900 jak będę kupować to tylko taki.

Pozdrawiam :)

 #486059  autor: nav
 01 lip 2011, 15:02
No wlasnie podczas stanu bezczynnosci, a ja akurat sciagam plik a tu bach. Jaki bys modem polecal na przyszlosc? Zapomnialam dopisac ze faktycznie modem jest bez simlocka, przetestowalam na karach ery i orange, niestety za duzo kasy mi zezarlo :P

 #486068  autor: maciek764
 01 lip 2011, 15:43
O wiele lepiej radzą sobie modemy Sierry np Sierra Wireless 307. No ale są też odpowiednio droższe. Wina może leżeć również po stronie sieci ale to nie zmienia faktu że w tych warunkach Sierry sobie lepiej radzą z żonglowaniem UMTS/HSPA.

 #486070  autor: pakierhakierxd
 01 lip 2011, 15:53
Mało co osób daje prawie 300zł na modem.Ja jak będę szukał to do max 150 zł,wcześniej miałem zte mf100 dostałem od netii to dopiero był szajs kiepski zasięg,często pomimo paru kresek zasięgu nie chciało się połączyć myślę że już gorszego modemu nie ma pozatem ten E 173-2 ma miejsce chyba nawet na antenę zewnętrzną,nie jest zły korzystałem z netu play online u znajomego i może raz na cały dzień wystąpił taki przypadek że neta zerwało ale nie problem połączyć ponownie jak się ustawi w aplikacji play online odpowiedni typ połączenia to można przy zastosowaniu programu autoconnect zrobić tak aby net się sam włączał bez użycia aplikacji dostarczonej do modemu

Pozdrawiam :)

 #486072  autor: maciek764
 01 lip 2011, 15:57
Mało osób daje, a potem jest płacz na forach że Huaweie zrywają połączenia, "znikają" z systemu, zawieszają się na UMTS i nie ma transmisji i inne kwiatki. Ja jestem zdania, że lepiej zapłacić raz, a dobrze niż potem wylewać żale na forach.

http://www.komputronik.pl/search/pl/run ... ategory/1/

 #486082  autor: Marens
 01 lip 2011, 17:02
pakierhakierxd pisze:A jakie wg ciebie są lepsze modele z podobną ceną i umts 2100/900 jak będę kupować to tylko taki.
Sierra, Option, Nokia
Na dzień dzisiejszy najlepszym wyborem pod względem cena/jakość jest Sierra USB 307.
Można ją nową dostać za 215zł + przesyłka. (wel.com)

//edit (Widzę, że w Komputroniku jeszcze taniej)
maciek764 pisze: Ja jestem zdania, że lepiej zapłacić raz, a dobrze niż potem wylewać żale na forach.
Dokładnie, w domu mam słabe warunki radiowe jeśli chodzi o sieci -95dBm -> 107dBm i różnica między modemami pokroju Option GTM372E, AirCard 880 a E1820, E173U2 etc jest ogromna.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2011, 17:08 przez Marens, łącznie zmieniany 1 raz.

 #486083  autor: pakierhakierxd
 01 lip 2011, 17:07
Może jak będę miał więcej kasy to ją wezmę ale jak mniej to jedynie pozostanie mi do wyboru ten huwaei na pewno będzie lepszy niż zte mf100 z prędkością do 3.6 mb/s i tylko umts 2100

Pozdrawiam :)

 #486086  autor: Marens
 01 lip 2011, 17:10
Huawei jest lepszy od ZTE, gdyż ZTE ma zerowy support.
Tylko dalej jest to ta sama liga.

 #489335  autor: nav
 14 lip 2011, 22:09
divhashmorex, Jak u Ciebie bylo z faktura, kiedy wystawili, mi sie okres rozliczeniowy skonczyl 9 i od tego czasu cisza. Mam wlaczona efakture i ani eawiza, ani faktury na play24. I jeszcze jedno, za oplate aktywacyjna dostalam smsy, w okresie szczatkowym odpowiednio do ilosci dni 100 smsow, wiec mysllam ze teraz dostane 200, a oni mi przyznali 300. Tylko ze schodza np podwojnie. Tez tak miales?
Czasami nie rozlacza mnie przed 'nocnym transferem', sama rozlaczam recznie w nadziei ze beda liczyli z darmowego transferu.

 #489352  autor: Blank
 14 lip 2011, 23:06
Fakturę (papierową) dostałem 10-go, a więc 10 dni po zakończeniu okresu rozliczeniowego. Pierwsze informacje o e-fakturze (bez podglądu) powinnaś już mieć, ewentualnie jutro...
E-awizo z tego co czytałem może przyjść po e-fakturze ...
Co do ostatecznej e-faktury powinnaś ją dostać w przyszłym tygodniu (to też teoria, z tego co czytałem).

Co do SMSów w ramach opłaty. W ramach jednorazowej opłaty dostajesz w niepełnym okresie proporcjonalną ilość SMS (np. 100 zamiast 300), a w kolejnym już bez opłat, całość czyli 300 SMS. W sumie dostajesz zatem więcej niż jest napisane w ofercie :)
To, że schodzi ci podwójnie to pewnie błąd jakiś, bo już drugi raz dzisiaj o tym czytam. Sprawdź czy nie piszesz polskich znaków (mogą one skrócić wiadomość nawet 2-3krotnie) i napisz reklamację. Ja nie miałem żadnych problemów z SMSami.

Co do nie rozłączania sieci przed Nocnym Transferem to bądź ostrożna i zdecydowanie rozłączaj się sama (jeżeli nie rozłączy cię samo), bo inaczej będzie ci prawdopodobnie liczyło z dziennego transferu. Pamiętaj, że godzina na twoim zegarku nie odpowiada godzinie na serwerach Play. Mi automatycznie rozłącza o godzinie 00:01:34 wg mojego zegarka :).Upewnij się też, że aktywowałaś usługę Nocny Transfer.
Napisz także zgłoszenie, że nie rozłącza cię samo. To kolejny błąd :/

Tak z ciekawości. Ogólnie jesteś pechowa, czy tylko teraz masz takiego pecha :o

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #489356  autor: nav
 14 lip 2011, 23:35
Heh no mam nadzieje, ze nie jestem ;)
Co do nocnego transferu jest wlaczony, sprawdzalam na play24, teraz mi sie nie rozlaczylo, a poprzednimi razy wszystko bylo ok, rozlaczalo od 00:00 - 00:06 zalezalo od dnia.
Nie nie stosuje polskich znakow, w archiwum mam wyslanych 1, na play24 pokazuje ze jeden i pod jaki numer, a na dole w sumie wyslanych smsow w danym okresie rozliczeniowym sa 2.
Teraz jak patrze na play24 to wyglada tak jakby nocny transfer liczyli mi od ... 23:40 bez odlaczania, bo jest osobno wyszczegolnione i faktycznie nie zezarlo megabajtow z transferu.
Modem tez zaczal sie poprawnie zachowywac, nie rozlacza sie bez potrzeby, tylko strasznie sie grzeje, ale ten typ tak chyba ma.

 #489358  autor: pakierhakierxd
 14 lip 2011, 23:40
Pewnie 173-2 u mnie on też się strasznie grzeje :P

Pozdrawiam :)

 #489373  autor: Blank
 15 lip 2011, 08:47
Z tego co u mnie zauważyłem, to on nie rozłącza się bez potrzeby, chyba że sieć rozłącza zdalnie :)
A co do grzania, to gdyby miał większą powierzchnię to mógłby być używany jako patelnia :D

Jeszcze upewnij się, czy rzeczywiście od 23:40 masz nieliczony transfer. Jak tak to nie zgłaszaj, bo jeszcze naprawią :D
Ale jeżeli nie, to zgłoś i powinni ci naprawić samorozłączanie (zgłoszenie).

Co do SMSów, jeżeli odlicza ci 2x więcej z Pakietu to zgłoś to jako reklamacje. Tylko najpierw musiałabyś wysłać ich co najmniej kilka (SMSów, może uda się załatwić to jedną reklamacją :D).

W razie czego możesz skorzystać z pomocy Play4You2, choć ostatnio widzi winę wszędzie tylko nie w Playu.
Obniżona prędkość uploadu - Nie, nie jest ograniczona. Po prostu nadajniki muszą być obciążone. A, że normalnie działa na Freshu? Przypadek, po prostu Fresh to oferta głosowa, więc najwyraźniej korzysta z innych nadajników. Błąd połączenia z roamingiem? To wina zewnętrznych operatorów. Przychodzące połączenia marketingowe od Play - Numer wzięty od innej firmy...

[ Dodano: 2011-07-15, 21:00 ]
PS. Jak u ciebie z prędkością uploadu?

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #489817  autor: nav
 17 lip 2011, 00:25
Wlasnie dostalam odpowiedz z play na temat nocnego transferu
Uprzejmie informuję, że jeżeli chce Pani, aby dane połączenie internetowe było rozliczane w ramach Nocnego Nielimitowanego Transferu, to musi być nawiązane po 12 w nocy. Połączenia internetowe nie są automatycznie rozłączane między godzinami 23:59 a 00:00.
divhashmorex, czy Tobie w dalszym ciagu rozlacza? Mnie dziwi to ze od poczatku umowy do jakiegos 13 lipca tak wlasnie bylo ze rozlaczalo, jak pisalam wyzej. Mnie to nie przeszkadza, bo i tak glownie przegladam strony a po polnocy najwyzej obejrze jakis film czy cos sciagne, tylko ze dziwne mi sie to wydaje takie tlumaczenie. Tym bardziej ze na play24 mam wyroznione osobno transfery zaczynajace sie od 23:40 do 00:01, ktorych dane nie sa brane do limitu (policzylam sobie reczenie). Cos ci konsultanci chyba sami za bardzo nie wiedza co jest grane.

Co do uploadu to przewaznie w takich samych granicach jest 0,31 - 0,41

Obrazek

Obrazek

Pingiem sie nie sugeruj to modem sie zwiesil :P

 #489907  autor: Blank
 17 lip 2011, 15:51
nav, od 2-3 dni nic nie ściągałem w nocy, ale 3-4 dni temu ściągałem i wszystko było OK. Nie tylko rozłączyło o 00:02 (wg mojego zegarka), ale jeszcze oprócz tego 4 razy po ok. 1,5 GB ściągniętych danych i później o 09:02.

Kolejny inteligentny konsultant. Niesamowite wręcz, że jest ich w Play aż tak dużo.
Napisz jeszcze raz, bo powinni cię sami rozłączać.

Po uploadzie widać, że też możesz mieć zdecydowanie wyższy. Ja osobiście walczę z Play o zdjęcie limitu prędkości wysyłania, gdyż jest to nielegalne (Play nie ma odpowiednich zapisów w regulaminach).

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #489988  autor: nav
 17 lip 2011, 21:26
Napisalam jeszcze na forum w watku pomocy play. Moze ktos ma ten sam problem, jak nie to jutro znow pisze. Smsy mi zle zeszly pani konsultantka tez nie widziala problemu, bo u niej zeszly prawidlowo maja w systemie ze 7 ;] i mi wymienia godziny o ktorych wyslane, z tym ze ja nie mam tego smsa ani u mnie w archiwum, ani w bilingu play, na dole strony jest tylko wymienione ze wyslane 7 a nie 6. Juz sie nie bede sprzeczac o te smsy bo i tak wszystkich nie wykorzystam.

Faktycznie Play nie ma zapisane w regulaminie tego, ze naklada blokade (np na orange mialam srednio 0,63Mbps), ale z drugiej strony nie ma napisane wlasciwie nic o szybkosci uploadu, rownie dobrze w tej sytuacji mogli by go zablokowac prawie do wielkosci potrzebnych do korzystania ze stron.
Jak sciagalam w nocy nic nie zrywalo polaczenia to tak apropo rozlaczania podczas nocnego transferu.