• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #481271  autor: neron200
 11 cze 2011, 08:50
He he zadzwoniłem dzisiaj do BOK-U i miła pani powiedziała, że "strefa G" to jest połączenie z pocztą e-mail np. home.pl , ja na to mówię, że nie mam żadnego e-maila skonfigurowanego w telefonie więc takie jest niemożliwe, no to ona zaniemówiła. Kurcze normalnie mają tam jakiś burdel, każdy na infolinii mówi co innego,syf jakich mało.

 #481274  autor: Vieslav
 11 cze 2011, 09:57
agaak pisze:Ogólnie dziwny ten Android, ludzie opisują na forum jak im GB zjada...
Nie zjada, tylko ściąga aktualizacje, które można przestawić na instalacje ręczną i wtedy pojawia się tylko powiadomienie o aktualizacjach i jak jesteś na wifi to sobie ręcznie pobierasz. Domyślnie jest to wyłączone i wszystko leci z automatu. Równie dobrze możesz napisać, że komputer jest dziwny bo ci zjada GB pobierając aktualizacje.
lukasssw pisze:dzwoniłem do BOK gdzie poinformowano mnie, że jest to transmisja danych do strefy gier, nic nie dały zapewnienia że w telefonie mam transmisję pakietową wyłączoną.
To może lepiej powiedz, że masz stary telefon który nie ma transmisji danych?
Strefa G nie jest strefą gier. Odkąd mam nowy plan taryfowy ani razu nie wchodziłem na stronę m.orange.pl więc tym bardziej do strefy gier.

 #481300  autor: adampele
 11 cze 2011, 13:32
Witam!
U mnie podobna sytuacja jest. Początek 02 czerwca. Ostatnie połączenie ze strefą G mam 06 czerwca. Pani w BOK twierdzi, że wprowadzili takie oznaczenia dla polaczeń z gmailem i google. Mimo, że ciągle korzystam z tych połączeń, to od 06-06 przestały być oznaczone jako strega G.
Składam reklamację, bo nic innego chyba zrobić nie można. Dajcie znać jak u was sie to skończy??

 #481394  autor: dexter305
 11 cze 2011, 20:47
Powiem Ci szczerze że złożysz reklamację, a oni się jakoś zgrabnie z tego wywiną, jak zwykle zresztą... Jestem może troszkę uprzedzony, ale to dlatego, że swego czasu miałem telefon na abonament, skąś mi się wzięły rachunki na ponad 200zł, złożyłam reklamację i okazało się że to są jakieś sms po ponad 3zł, jak zrobiłem trochę dymu to wzieli mój telefon do serwisu i stwierdzili oczywiście że telefon nie miał żadnego błedu... Ale mam nadzieję że z Tobą będzie inaczej :) powodzenia

Najtańsze projektory multimedialne

 #481444  autor: mungo
 11 cze 2011, 22:45
Nie wiem kogo ma mi być bardziej żal. Czy Orange w którym jedna noga nie wie co robi druga i marketing oraz IT robi swoje eksperymenty a obsługa klienta nic o nich nie wiedząc popisuje się swoją kreatywnością i wyobraźnią.

Czy żal ma być mi tych którzy kupują drogi smartfon a szkoda im pieniędzy na odpowiedni pakiet danych i pierwsze co robią to wyłączają internet. Jest 10000000000x bardziej prawdopodobne że internet się włączył w smartfonie niż to że wpis w systemie billingowym operatora pojawił się z kosmosu. Różnica jest tylko taka że ta transmisja danych została opisana w billingu online jako niezrozumiała Strefa G a nie po prostu internet.

 #481458  autor: Vieslav
 12 cze 2011, 00:39
mungo pisze:żal ma być mi tych którzy kupują drogi smartfon a szkoda im pieniędzy na odpowiedni pakiet
Dla mnie smartfon bez internetu to nie smartfon, a nawet nie coś, czego można używać. Zakładając temat byłem tylko ciekawy, co to jest ta "Strefa G". Mam pakiet internetowy odpowiednio dobrany do smartfona oraz moich potrzeb i na prawdę nie obchodzi mnie, czy ta strefa G pobierze 50kb czy 50mb bo wiem, że to jest ruch generowany przez mojego smartfona i pakiet nie poleci w kosmos, a jeśli już tak się zdarzy, to reklamacja zostanie pozytywnie rozpatrzona. Intensywnie korzystam ze zdobyczy cywilizacji i dość często zdarzają mi się błędy w rozliczaniu pakietów (lubię nowości, do których platformy opów nie są do końca przystosowane i żeby było jasne nie dotyczy to tylko Orange), ale reklamacje wszystko załatwiają.
mungo pisze:Jest 10000000000x bardziej prawdopodobne że internet się włączył w smartfonie niż to że wpis w systemie billingowym operatora pojawił się z kosmosu.
Tak właśnie uświadomiłem koleżankę, że wyłączając "transmisje pakietową" i włączając "tylko 2G" w androidzie nie odcina się zupełnie od internetu. Zastanawiały ją ciągle rosnące rachunki mimo niewyczerpanego pakietu minut...

 #481488  autor: nettmanek
 12 cze 2011, 10:40
wiec orange trzyma się 3 wersji co do strefy G...

mianowicie:
1. strefa G to strefa Gier
2. strefa G to strefa Google
3. nie wiedzą co to strefa G

moja reklamacja wyglada tak:

Reklamacja transmisji pakietowej.

klient reklamuje wysokosc faktury z 10.06.2011 o nr... na kwote 1497 zl.
Na rachunku szczegolowym widoczne sa platne polaczenia ze strefą G. Klient nie ma pojęcia czym jest owa strefa G, nikt z BOK orange nie jest w stanie wyjaśnić jaka jest to platforma.
Ponadto klient od poczatku umowy nigdy nie przekroczył 300MB miesiecznie, co miesiąć korzysta z internetu w ten sam sposob. Ponadto, po wyczerpaniu pakietu 500MB klient powinien zostac poinformowany o konczacych sie srodkach. jednak nie dostal takiej informacji. Klient żąda wyjaśnień oraz korekty faktury o połączenia ze strefą G a także o prolągatę płatności faktury do momentu rozpatrzenia reklamacji.

Proszę o pozytywne rozpatrzenie reklamacji, z góry serdecznie dziękuję.


Reklamacja poszla wczoraj :) teraz czekamy na odzew

 #481518  autor: Kaczy
 12 cze 2011, 13:02
Dziwna sprawa z tym wszystkim. Ja mam abo biznesowy z pakietem 2GB. Od nowego okresu rozliczeniowego (26.05) nie pokazuje mi w bilingu żadnego połączenia z netem a pakiet cały czas ma wartość 2 GB - mniemam, że zużyłem już 1/4 pakietu.

...::: Made for loneliness :::...

 #481535  autor: Vieslav
 12 cze 2011, 14:29
Ja również wysłałem reklamacje, w której poprosiłem o wyjaśnienie, czym jest strefa G lub zwrot danych zużytych na tą strefę.

 #481716  autor: adampele
 13 cze 2011, 12:06
mungo pisze:Czy żal ma być mi tych którzy kupują drogi smartfon a szkoda im pieniędzy na odpowiedni pakiet danych i pierwsze co robią to wyłączają internet.
Ja akurat mam limit 1GB.
Nigdy nie wykorzystałem więcej niż 250 MB.

 #481738  autor: mungo
 13 cze 2011, 13:01
adampele pisze:Witam!
U mnie podobna sytuacja jest. Początek 02 czerwca. Ostatnie połączenie ze strefą G mam 06 czerwca. Pani w BOK twierdzi, że wprowadzili takie oznaczenia dla polaczeń z gmailem i google. Mimo, że ciągle korzystam z tych połączeń, to od 06-06 przestały być oznaczone jako strega G.
Składam reklamację, bo nic innego chyba zrobić nie można. Dajcie znać jak u was sie to skończy??
adampele pisze:Ja akurat mam limit 1GB.
Nigdy nie wykorzystałem więcej niż 250 MB.
Bardzo dokładnie przeczytałem Twoje posty i muszę powiedzieć że nadal nie rozumiem na czym polega Twój problem. Jeśli w ten sam sposób formułujesz reklamacje do operatora to nie wróżę sukcesów.

Z tego co napisałeś mogę wnioskować to, że nie wiesz co to jest strefa G i chcesz to jedynie wyjaśnić w drodze reklamacji. Ale czy w ogóle zapłaciłeś coś za te połączenia ze strefą G? Reklamacja jest wtedy gdy żądasz zwrotu pieniędzy.

Nie napisałeś czy strefę G w Twoim przypadku rozliczano poza Twoim pakietem danych 1GB. To znaczy że pakietu 1GB nie wykorzystałeś w całości, a transmisja danych oznaczona jako Strefa G została doliczona dodatkowo do rachunku. Jeśli tak to uzasadnione jest składanie reklamacji.

Mogę się też domyślać że może przekroczyłeś w tym miesiącu pakiet danych - to znaczy że suma transmisji danych oznaczonych jako internet, strefa G i ewentualnie inne oznaczenia przekroczyła w tym miesiącu 1GB i dlatego na rachunku pojawiła Ci się dopłata. I tu już jest pytanie czy rzeczywiście zaszalałeś, ewentualnie Twój telefon zaszalał bez Twojej wiedzy. Czy może rzeczywiście jakiś błąd po stronie operatora (mało prawdopodobne) - może problem z zaokrąglaniem (pomimo że miałeś nawiązaną jedną sesję to te "specjalne" połączenia zaczęli rozliczać osobno więcej razy), musiał bym widzieć Twój billing czy to nie było wiele połączeń po kilka kB każda, ale każda transmisja była zaokrąglana do 100kB i tak się nazbierało.

 #481819  autor: Vieslav
 13 cze 2011, 17:31
Czyli ja jestem jedyną osobą, której strefa G schodzi normalnie z pakietu? U mnie wszystko się zgadza, są połączenia z internetem bo w końcu mam smartfona.

 #481870  autor: mungo
 13 cze 2011, 20:43
Vieslav pisze:Czyli ja jestem jedyną osobą, której strefa G schodzi normalnie z pakietu?
No właśnie u mnie też jest wszystko w porządku. W mojej poprzedniej wypowiedzi próbuje ustalić z czym kilka osób ma taki wielki problem.

 #481913  autor: fojtek
 14 cze 2011, 01:30
Myślę że każdy lubi wiedzieć za co płaci (nawet gdy jest to ryczałt)
Mam połączenia ze strefą G mimo że telefon to NOKIA 5230 więc bezsystemowy a jedyne zdefiniowane konta pocztowe są na onet.pl.
Nie jest to może majątek ale jednak to moje pieniążki z którymi bardzo nie lubię się rozstawać.
:D

 #481928  autor: mungo
 14 cze 2011, 10:22
fojtek pisze:Nie jest to może majątek ale jednak to moje pieniążki z którymi bardzo nie lubię się rozstawać.
:D
O jaką wielką kwotę tu chodzi? (Podejrzewam że 0zł bo masz pakiet który nie przekroczyłeś). Albo zamiast dostać rachunek za "internet i OW" dostałeś rachunek za "Strefę G" i myślisz że uda Ci się zyskać. Nie uda. A może jeszcze nie dostałeś rachunku tylko już na podstawie billingu składasz reklamację? Bijecie pianę po prostu.

Co wam z odpowiedzi operatora typu "Na skutek błędnego oznaczania połączeń w systemie część połączeń została oznaczona nieprawidłowo. Podjęliśmy wszelkie czynności mające na celu wyeliminowanie tych nieprawidłowości. Za nieprawidłowości bardzo CIę kliencie przepraszamy. Jednakże ten błąd dotyczył tylko oznaczeń a nie ilości połączeń, dlatego kwota pozostała do zapłaty nie zmienia się. Dlatego kliencie nie ociągaj się i opłać jak najszybciej rachunek, co inaczej kwota do zapłaty zwiększy się o odsetki."

A operatorowi Orange (w tym przypadku, bo podobnie jest u innych), mam do zarzucenia to że nie potrafią tego od razu klientowi wyjaśnić, że nie informują konsultantów o tym co się dzieje wyżej, a ci konsultanci uruchamiają wyobraźnię żeby coś klientowi powiedzieć i dzięki temu klienci mogą pisać głupoty na necie.

 #481993  autor: adampele
 14 cze 2011, 16:42
mungo pisze: Bardzo dokładnie przeczytałem Twoje posty i muszę powiedzieć że nadal nie rozumiem na czym polega Twój problem. Jeśli w ten sam sposób formułujesz reklamacje do operatora to nie wróżę sukcesów.
Połączenia ze strefą G były rozliczane w ramach pakietu, po jego przekroczeniu zaczęło nabijać dodatkowe koszty. Mój problem polega na tym, że do tej pory nigdy nie wykorzystałem więcej niż 250mega, mimo, że z gmail'a i google korzystam cały czas tak samo. Nie zmieniałem żadnych ustawień. Dziwne jest też to, że strefa G pojawiała się na billingu tylko przez 4 dni mimo, iż po zauważeniu tego nie blokowałem gmaila ani google. Cały czas korzystam z telefonu na tych samych ustawieniach i nie uwierzę w bajki, że telefon nagle sam przez 4 dni się łączył i sam z siebie przestał. Zwłaszcza, że dalej sprawdzam pocztę na gmailu!
Poniżej frgment billingu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

 #482031  autor: mungo
 14 cze 2011, 19:56
adampele, no to teraz wytłumaczyłeś na czym polega problem. Widzę że rzeczywiście masz dużo połączeń które zamknęły się w 50kB, czyli były pewnie po kilka kB. Trudno się tu wypowiadać czym to może być spowodowane, bo rzeczywiście to może być błąd systemu u Orange, bo właśnie również moje wątpliwości budzi fakt że Orange zaczął rozdzielać połączenia internetowe na zwykły internet, swoje strony internetowe, protokoły poczty elektronicznej itd. Ale równie dobrze Twój telefon z jakiś powodów nie podtrzymywał sesji i stąd tyle połączeń.
Czy przed czerwcem odkąd się ta Strefa G pojawiła rzeczywiście miałeś mniej połączeń oznaczonych internet? (czyli np jedno połączenie większe na całą dobę a nie masa połączeń do 50kB)?
I jeszcze jedna rzecz mi nie pasuje. Pokazałeś tylko te połączenia co pół godziny teraz w czerwcu. Co było wcześniej? 2 połączenia po 50kB x 24h = 2.5MB/dzień. Pomnożyć to przez 30 dni i nie masz nawet 100MB. Pisałeś że masz pakiet 1GB i dotychczas zużywałeś max 250MB. Tak więc na skutek tego że sesje są z jakiś powodów nawiązywane co pół godziny a nie trzymane bez przerwy (pomińmy kwestię dlaczego) mogło się nabić 100MB więcej. Gdzie się w takim razie podziało Twoje pozostałe 650MB? Ile tych połączeń z internetem masz od początku miesiąca? Mogę podejrzewać że Twoim problemem będzie w jakieś duże połączenie wcześniej i zagadka kto lub co je nabiła?
A te połączenia po 30-40MB ze strefą G co masz na samym końcu to moim zdaniem są jak najbardziej realne i nie wzięły się znikąd. Wystarczyło że w telefonie włączyłeś jakiś program.

 #482054  autor: Vieslav
 14 cze 2011, 21:35
mungo pisze:"Na skutek błędnego oznaczania połączeń w systemie część połączeń została oznaczona nieprawidłowo. Podjęliśmy wszelkie czynności mające na celu wyeliminowanie tych nieprawidłowości. Za nieprawidłowości bardzo CIę kliencie przepraszamy. Jednakże ten błąd dotyczył tylko oznaczeń a nie ilości połączeń, dlatego kwota pozostała do zapłaty nie zmienia się. Dlatego kliencie nie ociągaj się i opłać jak najszybciej rachunek, co inaczej kwota do zapłaty zwiększy się o odsetki."
Ja byłbym z takiej odpowiedzi zadowolony.
mungo pisze: Widzę że rzeczywiście masz dużo połączeń które zamknęły się w 50kB, czyli były pewnie po kilka kB. Trudno się tu wypowiadać czym to może być spowodowane
Chyba jedyne tłumaczenie to brak/niestabilny zasięg. Jak mi ktoś na noc przez przypadek ruter odłączy to do rana przez kilka godzin mam dziesiątki połączeń po 50KB. Zresztą w drodze przez miasto jest tak samo, zawsze kilka lub kilkanaście sesji i to nie tylko w Orange, ale taka Heyah ma taktowanie co 100KB więc jest jeszcze większa strata.

 #482086  autor: Orfi
 14 cze 2011, 23:03
Wydaje mi się, że problem stoi jednak po stronie operatora, bo także mam naliczenia na bilingu z oznaczeniem transmisji danych w postaci Strefa G a tymczasem nie mam aktywnego sprawdzania maila, konta na Google, nie korzystam z żadnych gier za pomocą tego telefonu i żadnych nie ściągam, mój telefon nie jest androidem, więc samoczynnie nie aktualizuje się pobierając dane. Pamiętam dokładnie jak go używałem w dniach, kiedy na billingu mam to oznaczone jako tzw. Strefę G (służył mi jako modem podłączony do laptopa). Także nie jest to problem słabego zasięgu ( bo miałem dobry) i "rwania" transmisji danych. W moim przypadku nie naliczyło mi dodatkowych opłat, bo w abonamencie jest 1GB to akurat jak dla mnie całkowicie wystarcza na transmisję danych. Wychodzi na to, że operator Orange a raczej jego technicy coś "grzebali", przy ustawieniach sieciowych (jestem tego prawie pewien, bo mam uruchomiony VPN i każde połączenie do czasu tych anomalii było identyfikowane na billingu jako VPN a teraz jest oznaczone jako Internet i Ow, pomimo, że nie zmieniałem ustawień). Dodatkowo nie ograniczało się to u mnie do pobierania małych paczek danych, bo wiadomo laptop nie telefon i swoje ściągnąć musi, więc sugestia, że telefon łączył się i rozłączał z np.kontem e-mail niekoniecznie musi być prawdziwa ( a taką przeczytałem w jednym z postów w tym temacie).

Orfi

 #482096  autor: nettmanek
 15 cze 2011, 00:08
nie ma co gadac na ten temat... przyjda pierwsze odpowiedzi na reklamacje to zobaczymy (mnie przyszedl sms ze reklamacje przyjeli i rozpatruja)