• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #459966  autor: lubiepiwo
 16 lut 2011, 13:00
Po pewnym wysokim rachunku (4 numery na koncie) musiałem poczynić pewne kroki na koncie abonenckim. Wyłączyłem sieć rodzinną (bo stała się płatna na jednym numerze -niepotrzebna). A drugą rzeczą co znacząco podniosło rachunek jest to że przy przedłużeniu umowy na jednym numerze (miesiąc wcześniej, wyłączyła się paczka SMS - mój błąd zapomniałem o tym nie mam pretensji).

Ale do rzeczy:
Przedłużany abonament to Rodzina 20. Wg regulaminu można włączyć 500 SMS/MMS do 60 dniach. Wyczytałem na iBOA że mogę włączyć teraz paczkę Tanie SMSy i MMSy (100 SMS). EDIT: mój błąd do 60 dni można włączyć , co nie zmienia faktu że nie zostało włączone tak jak trzeba.

Operację wyłączania sieci rodzinnej przeprowadzałem telefonicznie z biurem obsługi, ale przy okazji zapytałem się o paczkę sms czy dobrze rozumiem regulamin. Konsultantka powiedziała że mogę włączyć 500 SMS/MMS już teraz - więc poprosiłem ją aby to zrobiła. ( I tu ważna rzecz w rozmowie, pada ta liczba z ust konsultantki, tak 500 sms itd). Dzisiaj zaglądam na iBOA i niestety ja miałem rację, włączono paczkę 100 SMS - przez co rachunek na tym konkretnym numerze jest już przekroczony o 200% (a do okresu rozliczeniowego jeszcze tydzień). Ja oraz użytkownik telefonu byliśmy przekonani że jest 500 więc tak korzystał z telefonu.

I po tym długim wywodzie konkretne pytanie postawione już w temacie. Czy jest to podstawa do reklamacji, domaganie się nieuwzględniania danej kwoty w rachunku.
Pierwszy był wysoki z własnej winy - nie dopilnowałem zero pretensji. Ale drugi z kolei to już z winy niedoinformowania konsultanta.

Edit: do a nie po 60 dni
EDIT: Paczka była włączana po 1 rachunku od momentu podpisania aneksu więc mniej niż 60 dni.
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 17:25 przez lubiepiwo, łącznie zmieniany 2 razy.

 #459969  autor: Rafix
 16 lut 2011, 13:15
Jeżeli wiesz z kim rozmawiałeś, może orientacyjnie kiedy to myślę, że można spróbować.
Z drugiej strony, mogą odpierać Twoje zarzuty, że mogłeś sprawdzić na iBOA itd - takie typowe odrzucanie problemu. Kiedy pracowałem w telekomunikacji takie rzeczy były często sprawdzane co powiedział konsultant itd.
Próbuj :-)

Nokia 5130 -> Siemens MC60 -> SE K700i -> SE W580i -> Samsung S7350 -> SE Xperia Neo V -> Xperia L ->

Siemano! Jest luźno! :smt006
Kocie dziecka

 #459971  autor: Samuraj
 16 lut 2011, 13:16
Możesz próbować, rozmowy są nagrywane. Dostaniesz jakiś GW w postaci 50 SMS.
Reklamacja mailem na [email protected] . Gra nie warta świeczki, aczkolwiek ja bym walczył :) .

 #459974  autor: plustik
 16 lut 2011, 13:17
Teoretycznie możesz składać reklamację ale w praktyce to okaże się jak wyjdzie. Napisz maila do BOA i poinformuj o zaistnialem sytuacji - kiedy dzwoniłeś, o której godzinie i dobrze jakbys wiedział z kim rozmawiałeś (ja z reguły zapisuje sobie takie rzeczy)...

Nikt Ci tutaj nic więcej nie podpowie, pisz maila i staraj się o reklamację....

 #459975  autor: lubiepiwo
 16 lut 2011, 13:19
Kiedy to wiem łatwo sprawdzić, data włączenia pakietu. Ale z kim to nie - tylko tyle że kobieta :) To piszę maila zobaczymy co z tego wyjdzie.

 #459981  autor: thonka
 16 lut 2011, 13:39
paczki wlaczane w trakcie okresu rozliczeniowego sa rozliczane proporcjonalnie...
jezeli aktywujesz paczke na 3 dni przed okresem rozliczeniowym to dostaniesz 50 smsow, a nie 500.

po za tym nie wiem czy w iboa przypadkiem promocyjna paczka 500sms nie widnieje pod nazwa paczka 100sms (wyswietlana jest standardowa oferta, tak jak darmowa siec rodzinna zawsze wyskakuje z oplata choc jej nie ma).

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #459982  autor: lubiepiwo
 16 lut 2011, 13:41
Akurat sytuacja odwrotna włączone zostało 4 dni po okresie rozliczeniowym.
Edit: nawet jak proporcjonalnie to wychodzi na to że włączono paczkę 100 SMS, bo zostało wysłanych około 250 razem z przeliczanymi z abonamentu.

 #459983  autor: thonka
 16 lut 2011, 13:49
no to reklamacja (powinny zostac przyznane 433 smsy) o ile rzeczywiscie nie minelo 60 dni od zmiany oferty na koncie.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #459984  autor: Samuraj
 16 lut 2011, 13:51
lubiepiwo pisze:Wg regulaminu można włączyć 500 SMS/MMS po 60 dniach.
Do 60 dni od podpisania aneksu, a nie po 60 dniach :)

Jam Samuraj, skumaj, honor i duma u nas
To Skor, Mati, Bukarini, K.D.W.A. - StyliSuma
Anno Domini ku anatomii miliardów
Sztuka artu synu, na linii startu tu

 #459987  autor: lubiepiwo
 16 lut 2011, 14:03
Fakt "do a nie po", co nie zmienia sensu reklamacji bo aktywacja pakietu nastąpiła po 1 okresie rozliczeniowym. Po pierwszym rachunku od zmiany abonamentu.

 #459994  autor: swedenus
 16 lut 2011, 15:08
Idź do punktu ery. Napisz reklamacje co i jak sie działo i żeby odsluchano rozmowę z konsultantem. Najlepiej żeby pracownik faxem do centali odrazu puścił.
Ja tak zalatwialem i zalatwilem pozytywnie.

swedenus

 #460008  autor: ywis
 16 lut 2011, 16:26
lubiepiwo pisze:Przedłużany abonament to Rodzina 20. Wg regulaminu można włączyć 500 SMS/MMS po 60 dniach. Wyczytałem na iBOA że mogę włączyć teraz paczkę Tanie SMSy i MMSy (100 SMS). Ustaliłem z użytkownikiem telefonu że poczeka i za miesiąc włączy się 500 sms.
Paczkę 500 sms/500 mms do wszystkich za 5 pln, można aktywować, ale nie po 60 dniach, tylko do 60 dni licząc od dnia podpisania aneksu. Po 60 dniach zapłacisz normalną stawkę za pakiet 500 sms.

 #460020  autor: lubiepiwo
 16 lut 2011, 17:30
^^To już wiem. Jakbyś przeczytał wszystkie posty, zauważyłbyś to. :wink:
(wyedytowałem też pierwszy post)

 #460042  autor: st.konsultant
 16 lut 2011, 19:29
thonka pisze:paczki wlaczane w trakcie okresu rozliczeniowego sa rozliczane proporcjonalnie...
jezeli aktywujesz paczke na 3 dni przed okresem rozliczeniowym to dostaniesz 50 smsow, a nie 500.

po za tym nie wiem czy w iboa przypadkiem promocyjna paczka 500sms nie widnieje pod nazwa paczka 100sms (wyswietlana jest standardowa oferta, tak jak darmowa siec rodzinna zawsze wyskakuje z oplata choc jej nie ma).

Promocyjnej paczki sms 500 do wszystkich nie można w ogóle włączyć przez IBOA. Może to zrobić tylko konsultant. Także jeżeli faktycznie w rozmowie padło z Twojej strony, że chcesz paczkę promocyjną 500 a konsultant włączył inną to reklamacja powinna być bez problemu uznana.

 #460676  autor: pur86
 20 lut 2011, 09:15
W tej sytuacji należy wysłać reklamację - najepiej przez IBOA lub na [email protected] podając nr tel. imię i nazwisko, hasło lub erakod lub 4 ostatnie cyfry PUK wraz z opisem sprawy(nie musisz podawać nazwiska konsultanki) Wszystkie rozmowy z biurem obsługi są rejestrowane więc konsultant z reklamacji bez problemu ją odnajdzie i przesłucha . Jeżeli jest tak jak mówisz, to oczywistym jest, że błąd popełniła konsultantka (może się zdarzyć każdemu) i reklamacja naturalnie zostanie uznana a opłaty niesłusznie naliczone skorygowane. Ponadto konsultant z reklamacji jest również zobowiązany do uruchomienia promocyjnego pakietu 500 smsów zgodnie z Twoją dyspozycją a oprócz korekty w ramach przeprosin zapewne otrzymasz jakiś pakiet dodatkowych minut.

 #465884  autor: lubiepiwo
 18 mar 2011, 21:12
Dokończenie historii:

Dostałem odpowiedź dziś. Reklamacja uwzględniona pozytywnie. Prawidłowa paczka włączona w końcu. Faktura korygująca wystawiona za smsy oraz połączenia głosowe za okres reklamacji (konkretów jeszcze nie znam, ma przyjść osobną korespondencją) Brak jakiejkolwiek bonusowej paczki smsów/minut/rabatu itp. W końcu usługa poprawnie została włączona dopiero po 2 miesiącach. To już sobie podaruję ale nie zapomnę wyrządzonych krzywd ;-)