• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #457058  autor: cubus33
 01 lut 2011, 20:48
Witam
Telefon kupiony został przez internet (orange.pl), gdzie powinienem oddać go na gwarancje ? Może to być salon orange w moim mieście ?

 #457059  autor: banderas
 01 lut 2011, 20:54
jeśli kupiłeś telefon na orange.pl możesz jedynie oddać telefon w salonie głównym orange( nie można u partnera) lub w punkcie serwisowym danej firmy

banderassso

 #457061  autor: cubus33
 01 lut 2011, 20:59
eh oficjalna strona SE, nie pokazuje mi pu nktopw serwisowych . Macie jakąs inna liste ?:)

 #457071  autor: kamil1221
 01 lut 2011, 21:18
banderas pisze:jeśli kupiłeś telefon na orange.pl możesz jedynie oddać telefon w salonie głównym orange( nie można u partnera) lub w punkcie serwisowym danej firmy
Bzdura. Telefon możesz oddać wszędzie. Sam pracuje w AP i przyjmujemy bez łaski takie telefony.
Niektóre salony nie przyjmują z różnych przyczyn - jedna z nich to ukaranie Klienta za to, że kupił telefon przez inny kanał dystrybucji niż salon (tu się nawet nie dziwię).
Mówiąc inaczej - każdy salon czy to partnerski, bądź firmowy może przyjąć - problem stanowi to czy chcę.

 #457288  autor: SACZI
 02 lut 2011, 20:24
kamil1221 pisze:Niektóre salony nie przyjmują z różnych przyczyn - jedna z nich to ukaranie Klienta za to, że kupił telefon przez inny kanał dystrybucji niż salon (tu się nawet nie dziwię).
Inni też tak mają, czy tylko Orange tak "dobrze robi" swoim klientom?

 #457312  autor: KKI_
 02 lut 2011, 21:46
Generalnie to chyba tylko w Orange jest taka rywalizacja pomiędzy kanałami sprzedaży, że inne ceny w internecie, inne w salonie, a u konsultantów jeszcze inne. Gdzie indziej jest to ujednolicone bardziej.

KKI

 #457335  autor: sosen
 02 lut 2011, 23:08
Może a musi to dwie różne rzeczy. W firmowy salonie coś takiego przyjmą ci napewno albo serwis. Zadzwoń do BOK tam mają listę serwisów
 #488489  autor: frymi
 11 lip 2011, 22:28
Witam,

Do kogo mam się skierować i w jaki sposób jeżeli nie chcę reklamować telefonu korzystając z gwarancji, a z prawa niezgodności towaru z umową dla telefonu kupionego w internecie na stronie internetowej orange.pl ?

 #488533  autor: kerim36
 12 lip 2011, 07:52
frymi pisze:Do kogo mam się skierować i w jaki sposób jeżeli nie chcę reklamować telefonu korzystając z gwarancji, a z prawa niezgodności towaru z umową dla telefonu kupionego w internecie na stronie internetowej orange.pl ?
do sprzedawcy, czyli sklep orange.pl

Mapy do fabrycznych nawigacji Opel / Citroen / Peugeot / Renault / Fiat i inne
Pogotowie komputerowe / aktualizacja map GPS
http://www.klos.net.pl
 #488625  autor: majkel.m
 12 lip 2011, 16:06
Witam, Frymi powiedz co dokładnie określasz niezgodnością towaru z umową ?

Pozdrawiam
majkel.m

 #488650  autor: mkowalski
 12 lip 2011, 18:28
majkel.m pisze:powiedz co dokładnie określasz niezgodnością towaru z umową ?
Generalnie każdą usterkę jaką chcemy zgłosić na gwarancję możemy zgłosić na niezgodność towaru z umową. Nie ma żadnych wyjątków typu "tę rzecz można oddać na gwarancję, ale na niezgodność już nie".
 #488674  autor: majkel.m
 12 lip 2011, 19:09
mkowalski.

Cytowana przez Ciebie moja wypowiedź miała na celu uzyskanie odpowiedzi co dokładnie autor postu reklamuje ( co dokładnie nie działa ).

Poza tym nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że każdą niedziałającą rzecz można zgłosić jako niezgodność towaru z umową.

1. Towar niezgodny z zawartą umową kupna sprzedaży to taki towar który po pierwsze nie zawiera funkcji, elementów czy opcji jakie określa umowa.
przykład --> Klient zamawia przez sklep internetowy telefon w kolorze czarnym a kurier przywozi mu biały ( to jest niezgodność towaru z umową )

2. Gwarancja obejmuje usterki, które powstają w trakcie użytkowania sprzętu bez ingerencji osób trzecich czyli czyli np. wady oprogramowania, wady wyświetlacza.

Przyjmując twoje założenia oznaczałoby to, że klient po miesiącu czy dwóch od zakupu sprzętu mógłby zgłosić uszkodzony wyświetlacz jako niezgodność towaru z umową i żądać wymiany na nowy a niestety tak nie jest.

Pozdrawiam
majkel.m

 #488679  autor: mkowalski
 12 lip 2011, 19:17
majkel.m pisze:Przyjmując twoje założenia oznaczałoby to, że klient po miesiącu czy dwóch od zakupu sprzętu mógłby zgłosić uszkodzony wyświetlacz jako niezgodność towaru z umową i żądać wymiany na nowy a niestety tak nie jest.
Chcesz mi powiedzieć, że jeśli np. po miesiącu używania telefonu wyświetlacz przestanie działać, to nie mogę oddać telefonu na niezgodność z umową?
 #488685  autor: majkel.m
 12 lip 2011, 19:25
Jeśli po miesiącu wyświetlacz przestanie Ci działać ( nie z Twojej winy rzecz jasna ) to obejmuje Cię tylko gwarancja.

Uzasadnienie :
1. W momencie kiedy go kupiłeś wyświetlacz działał i działał także przez kolejny miesiąc a w umowie nie masz zapisu że wyświetlacz nie zepsuje się przez kolejne dwa lata.

2. Jeśli po miesiącu poprawnego działania zepsuł się wyświetlacz to nie możesz żądać od razu wymianu towaru na nowy uwolniony od wad. Oddajesz o na gwarancji i serwis naprawia, w przypadku wady nienaprawialnej możesz dostać nowy sprzęt. Jeśli naprawią to znaczy, że towar jest zgodny z umową ale uległ uszkodzeniu.

Przykład : Kupujesz nowy samochód prosto z salonu, jeździsz miesiąc i padają Ci amortyzatory ( wiadomo jakie mamy drogi ). Jedziesz na serwis ale tylko Ci naprawią amortyzatory a samochód dalej masz ten sam...

Pozdrawiam
majkel.m

 #488686  autor: mkowalski
 12 lip 2011, 19:28
majkel.m pisze:Jeśli po miesiącu wyświetlacz przestanie Ci działać ( nie z Twojej winy rzecz jasna ) to obejmuje Cię tylko gwarancja.
Ulala, zapraszam do przeczytania ustawy. Dokładnie.
http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=321
majkel.m pisze:W momencie kiedy go kupiłeś wyświetlacz działał i działał także przez kolejny miesiąc a w umowie nie masz zapisu że wyświetlacz nie zepsuje się przez kolejne dwa lata.
Ustawa mówi jasno - jeśli usterka objawiła się do 6. miesięcy po zakupie, przyjmuje się, że istniała od momentu zakupu.
majkel.m pisze:Jeśli po miesiącu poprawnego działania zepsuł się wyświetlacz to nie możesz żądać od razu wymianu towaru na nowy uwolniony od wad.
Nie rozumiemy się - niezgodność towaru z umową to nie jest to samo, co żądanie wymiany na nowy egzemplarz!
majkel.m pisze:Kupujesz nowy samochód prosto z salonu, jeździsz miesiąc i padają Ci amortyzatory ( wiadomo jakie mamy drogi ). Jedziesz na serwis ale tylko Ci naprawią amortyzatory a samochód dalej masz ten sam
Patrz wyżej - niezgodność towaru z umową to nie jest to samo, co żądanie wymiany na nowy egzemplarz!

 #488690  autor: mkowalski
 12 lip 2011, 19:37
majkel.m pisze:Nie zrozumieliśmy się ale w twojej wypowiedzi też znajduję parę niedociągnieć więc również zapraszam do zapoznania się z ustawą ( dokładnie )
To znaczy? Co jest nieprawdziwego w tym, co pisałem wcześniej?
 #488695  autor: majkel.m
 12 lip 2011, 19:49
Po prostu przeczytaj nie będę kopiował tego co jest w artykule, który wkleiłem.
FAKT, i przyznaję się do podania niewłaściwej informacji ...

ale ...

Pracuję w jednej z sieci i przypadków gdzie klienci naczytali się na forach, o niegodności towaru z umową jest mnóstwo to co uznają serwisy to jest zupełnie oddalone od ustawy jak niestety większość rzeczy w tym kraju.

Forum ma chyba za zadanie w jak najprostszy sposób przekazywać info. Przyznaję moje nie do końca było rzetelne ale Twój pierwszy post " wszystko można uznać za niezgodność towaru z umową" dla przeciętnego człowieka też był mylący.

Tak czy inaczej nasza dyskusja przynajmniej wyczerpała temat.

Pozdrawiam
majkel.m

 #488697  autor: alex1155
 12 lip 2011, 19:52
Ja na Niezgodnosc z umowa oddałem 2 telefony , blisko dwuletnie (w jednym psul sie wyswietlacz i slider -zostaly wymienione w nim wszystkie elementy , w drugim byly problemy z polaczeniami-wymieniono na nowy). I to w ramach Niezgodnosci. Za pomoca "niezgodnosci towaru z umowa" mozna reklamowac telefon przez caly okres trwania umowy (max.2lata), o ile usterka nie lezy z winy uzytkownika.
Co wiecej niezgodnosc z umowa nalezy realizowac TYLKO w miejscu , w ktorym zakupowalo sie telefon , i to problem sprzedawcy jak naprawa tego telefonu dalej sie potoczy.

 #488702  autor: mkowalski
 12 lip 2011, 19:54
majkel.m pisze:Pracuję w jednej z sieci i przypadków gdzie klienci naczytali się na forach, o niegodności towaru z umową jest mnóstwo to co uznają serwisy to jest zupełnie oddalone od ustawy jak niestety większość rzeczy w tym kraju.
Ale zrozum, jako pracownik operatora, jedną rzecz - jeśli oddam telefon na gwarancję, to macie prawo trzymać go przez nieokreślony czas. Jeśli oddam go wam na niezgodność towaru z umową, macie określony termin którego nie wolno wam przekroczyć.

Niezgodność z umową ma jeszcze jedną zaletę - jeśli oddam na gwarancję, niczego nie da się dowiedzieć w salonie, zawsze jest tekst "telefon jest w serwisie producenta, proszę się z nim kontaktować". Na niezgodności ja tylko mówię "telefon kupiłem u państwa i naprawdę nie interesuje mnie żaden serwis".

Fakt, z waszej strony sprowadza się to do tego samego - tak czy inaczej telefon wysyłacie do serwisu. Z tym, że przy niezgodności to wy macie problem, jeśli nie dostanę telefonu na czas.

[ Dodano: 2011-07-12, 19:57 ]
alex1155 pisze: Za pomoca "niezgodnosci towaru z umowa" mozna reklamowac telefon przez caly okres trwania umowy (max.2lata)
Nie, okres trwania umowy telekomunikacyjnej nie ma znaczenia. Niezgodność towaru z umową zawsze obowiązuje przez dokładnie 24 miesiące od daty zakupu.