• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #452923  autor: kamapola
 14 sty 2011, 09:54
Cześć mam pytanie czy jest możliwe w ciągu jednej minuty rozpocząć 3 sesje których suma DANYCH WYSŁANYCH wynosi ponad 140MB ? dla mnie to jest trochę nie możliwe, ale może się mylę, jeśli ktoś mi umie wytłumaczyć iż ERA twierdzi że ma rację nie udostępniając mi szczegółowych informacji.

 #452927  autor: Vieslav
 14 sty 2011, 10:54
Policzmy:
140MB które wysłałaś / 60 sekund (tyle ma minuta) = 2,3 MB/s
2,3 MB/s *8 (zamieniamy na bity, żeby łatwiej było ogarnąć) = 18,4 mb/s - z taką prędkością musiałabyś wysyłać. Wątpię, żeby sieć zapewniła upload na takim poziomie.

 #452929  autor: kamapola
 14 sty 2011, 11:06
Era twierdzi ze wszystko jest poprawnie naliczone, nie chce udostępnić nr IP, bo mowi ze nie jest do tego zmuszona, i sprawa jest w UKE, ale wiedząc ze nie mają zadnego specjalisty ktory jest w stanie udowodnić Erze błąd, nie wiem czy coś wskóra, a chodzi o kilka tysięcy, dlatego napisałam tu czy jest to możliwe, nie chcę sprawy w sądzie, ale byc może będe do tego zmuszona gdyż nie ma żadnego specjalisty ktory byłby w stanie udowodnić błąd ze str Ery ...

 #452945  autor: Vieslav
 14 sty 2011, 12:15
Oni mogą to udowodnić, prawdopodobnie mają bilingi z prędkościami. Przynajmniej w Orange Freedom jest coś takiego: gdy miałem problem z prędkością internetu (stacjonarnego) konsultant powiedział, że przejrzy bilingi z kilku dni a następnie mówił, z jaką prędkością pobierałem dane. Więc jeśli tam jest coś takiego to i w Erze powinno być.

 #452955  autor: kamapola
 14 sty 2011, 12:29
no tak, ale rozumiem że miałeś wtedy dane odebrane a nie wysłane.
I jak wcześniej napisałeś nie jest to możliwe wysłać tyle danych. poza tym wg tego linka http://www.startekgrp.com/upload_calculator.htm
ilosc 140MB szłaby 11 minut, a Era twierdzi ze w ciagu minuty bo napisali ze sesje rozpoczeły sie o 20;01 a zakonczyly przed 20:02 jest mozliwe, i na bilingu mam tylko podane ilosc wysłanych, odebranych godzina nic wiecej era nie chce podac bo twierdzi ze nie ejst do tego upowazniona.

 #452961  autor: Vieslav
 14 sty 2011, 12:45
Jaki masz telefon? Jeśli nawet miałabyś telefon z HSUPA to niemożliwe, żeby osiągnąć prędkość w ponad 18 mb/s.

 #452964  autor: kamapola
 14 sty 2011, 12:51
korzystam z experii mini pro, ale patrzac na moje poprzednie bilingi nie odnotowano nic takiego.

 #452967  autor: kamapola
 14 sty 2011, 13:18
to i tak wskazuje ze nie da rady w ciagu minuty a w najlepszym wypadku 3.
koszmar, jeśli uke nie pomoże będę musiała chyba sprawę w sądzie założyc. 6 tys piechotą nie chodzi. tylko problem w tym ze nie wiem gdzie znajde człowieka ktory mi technicznie bedzie mogł pomoć w tej sprawie, jeśli uke nic nie wskóra

 #452972  autor: asziatko
 14 sty 2011, 14:08
Trudno jest w to uwierzyć że wysyłałaś dane z prędkością 18 Mb/s. Nie wiem czy dobrze rozumiem 140 MB zostało wysłanych w ciągu 1 min.?.

Zaznaczam na wstępie że to jest moja dedukcja tylko - ale czy to nie jest tak że nawet nie wiedząc telefon sam wysyłał dane przez ustawienie któreś z opcji w telefonie?.

Masz biling połączeń to zobacz na nim czy nie ma czasami błędu systemu (bo i takie się zdarzają). Zobacz na ten ostatni biling.

Jak się domyślam nie miałaś aktywnej Paczki Danych BC?. Jak byś taką paczkę danych posiadała i nawet jak by póki co z nie wiadomych przyczyn zostało wysłanych 140 MB danych to koszt był by dużo niższy jak teraz co jak sama piszesz
6 tys piechotą nie chodzi
.

W Kontakcie,
Artur

 #452973  autor: kamapola
 14 sty 2011, 14:21
na bilingu widnieje tak; wpisuje tylko dane wysłane.

20;01 9MB
20;01 68 MB
20;01 67 MB

Era odpisała ze sesje zakończyły się przed 20;02, czyli czas trwania tych 3 sesji wynoci 1 minute.
tak informacyjnie to byłam wtedy w turcji takze stawka jest liczona 3,60 / 100kb
dlatego taki duży koszt, ale nie mniej uważam iż jest to pomyłka operatora w naliczaniu i jak kolega się przyglądał mojemu bilingowi sugeruje iż system się zawiesił a operator naliczał.
Era jednak odpisuje tylko " wszystko jest poprawnie naliczone"

 #452975  autor: asziatko
 14 sty 2011, 14:42
A czy czasami nawet nie wiedząc będąc w Turcji nie wysłał telefon danych?. Mogła by być taka sytuacja ale nie aż na 140 MB.

Dla mnie to też jest błądy systemu. Chyba że operator z Turcji z błędem przekazał dane i tak się ciągnie problem.

A w ogóle podczas pobytu w Turcji na Roamingu łączyłaś się Internetem?.

W Kontakcie,
Artur

 #452977  autor: Ja-ros
 14 sty 2011, 14:52
Telefony z androidem same wysylaja dane do internetu, ale nigdy w takich ilosciach, a jezeli juz to w miesiac albo I wiecej, no I jak pisane bylo wczesniej to jest niemożliwe zeby az tyle się wysłalo. Na przyszlosc proponuje zainstalowac jakas aplikacje blokujaca samoczynne wysylanie danych.

Siemens sl45i -> Siemiens mc60 -> SE k500i -> Motorola v235 -> Nokia 6610i -> SE k800i -> Nokia e51

 #452981  autor: kajtek7r
 14 sty 2011, 15:00
przecież to chore!!
jak w 1. (jedną) minutę można wysłać 140 mb?!
no jak?!
ma ktoś pomysł??
chyba tylko era i to też znany tylko sobie

 #452982  autor: tiger93
 14 sty 2011, 15:09
Nawet HSPA+ nie dałoby rady, chyba że LTE ale telefon nie obsługuje i tak go. Jawny błąd operatora

 #452988  autor: kamapola
 14 sty 2011, 15:51
Dziękuję Wam moi mili, niestety jeśli uke nie pomoże będę musiała się sądzić bo nie popuszczę, najgorsze ze ochrona konsumenta skierowała mnie do UKE a uke w piśmie mediacyjnym nie kieruje się technologią tylko tym że ja niezgadzam się z wystawioną tak fakturą.
Nie mam poprostu pomysłu co zrobić aby udowodnić Erze że to jest ich błąd, bo oni idą w zaparte...
i zgadzam sie ze w przeciagu miesiaca moglabym tyle danych nawysyłać, ale nie w ciągu minuty! dlatego nie mogę sobie z tym poradzić ze Era tak ze mna postępuje.

 #453280  autor: rogmaniek
 15 sty 2011, 19:30
Mi też nie chce się wierzyć, żeby opisane naliczenie za sesję było prawidłowe. Jedno jest pewne, że w samych pre-paid'ach jest coś nie tak z rozliczaniem transmisji danych. W tamtym roku przez ok trzy miesiące miałem jeden numer ponownie w Heyah. Masakra z tym rozliczaniem za korzystanie z internetu. Niby po rozpoczęciu sesji platforma billingowa miała naliczać od razu za 3MB, a potem różnicę zwracać w ciągu 24H. To w teorii. W praktyce zwracało bardzo często z dłuższym opóźnieniem niż 24H. Najlepsze było to, że nawet gdy nie korzystałem z neta w komórce przez trzy dni, to i tak kasa z konta była odciągana, żeby nie napisać znikała, jakby za zaległe sesje. Oczywiście w billingu on-line nie ma możliwości sprawdzenia sesji.

Moim zdaniem jest to kwestia starej platformy billingowej PTC, przynajmniej w pre-paid'ach, ale pewnie podobnie jest w post-paid. Może coś tam modernizowali, ale i tak nie daje to rezultatu. Wiemy, jak się kończyły "nakładki" na starą platformę w Polkomtelu. Dopiero zakup przez operatora Plusa nowej platformy rozwiązał sprawę. Zawsze każdą sesję miałem na bieżąco rozliczaną i jakoś nie zauważyłem błędu z rozliczaniu.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #453341  autor: agaak
 15 sty 2011, 23:04
jeszcze w listopadzie miałam abo. w erze. "naliczyło się" 5zł extra. niby 5zł, ale wszystkie regulaminy temu przeczyły. niesmak został.
choć lepszy PLAY liczy po 10gr a nie 2gr/100Kb i podglądu on-linie billing nie mam na net od początku...

[ Dodano: 2011-01-15, 23:06 ]
12 :)

 #453926  autor: kamapola
 18 sty 2011, 17:23
mam nadzieje ze ERA sie zrehabilituje i dostosuje i zwroci uwage na to ze zle naliczyla mi usługę, jak nie będę szła do sądu i chyba wydrukuję to wszystko bo nie sądzę aby sąd się znał na tym a ja jakieś "przeciw" muszę mieć. ciężki dla mnie temat, i moze jakby był tu jakiś specjalista co w razie czego może pomuc nie po dużych kosztach gdyby była taka syt, to bede wdzieczna :)