• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
  • Strona 16 z 217
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 217

 #444743  autor: st.konsultant
 03 gru 2010, 23:07
chriss pisze:a mam jeszcze takie pytanie - czy mając abo na firmę (firma 215) można przedłużyć umowę w opcji dla os. fizycznych np. rodzina 110 czy coś podobnego - innymi słowy - czy można jakoś dostać opcję z minutami do play bo jak rozumiem minut do play nie dają już w taryfach biznesowych (ani osobom nowym, ani przedłużającym), ani nowym w taryfach dla osob fizycznych - jedyna opcja to przedluzenie w tej opcji, stad moje pytanie.

Można brać każdą opcję z rynku prywatnego. Ewentualnie pakiet wartościowy.
pytanie drugie (pomocnicze :P) czy ewentualnie takie minuty do play mozna dodatkowo wynegocjowac przedluzajac umowe na firme ?

pozdrawiam

Nie można ;)

 #445293  autor: traber
 06 gru 2010, 13:45
jowita pisze:Nie, ja absolutnie się niczego nie spodziewam, prędzej już pogorszenia oferty
Niestety ja obserwuję to już od jakiegoś czasu. Kiedy półtora roku temu przechodziłem do Ery po 12 latach w Plusie, oferta utrzymaniowa była jednym z (ważniejszych) kryteriów. Przy przedłużeniu umowy bez telefonu w taryfie Nowy Pakiet Biznes Era proponowała wtedy umowę na 12 msc, 50% rabatu na abonament i do wykorzystania była cała kwota abonamentu. Potem zrobiono z tego 18 msc, 30% rabatu, do wykorzystania cała kwota, teraz jest 18 msc, 30% rabatu i do wykorzystania kwota... po rabacie i to w taryfie z droższymi połączeniami do Play - dla mnie taka propozycja jest, delikatnie mówiąc, atrakcyjna inaczej, no i gdzie tu zachęta, żeby nie brać telefonu, do którego operator podobno z takim bólem serca dokłada? Jak tak dalej pójdzie, to za pół roku okaże się, że Era była tylko stacją przesiadkową w kierunku Play... A szkoda, bo z zasięgu, z BOA i ogólnie z usług jestem zadowolony, tylko nie po to mam telefon, żeby się chwalić, ile płacę za korzystanie z niego...

 #445325  autor: SACZI
 06 gru 2010, 17:25
traber pisze:
jowita pisze:Nie, ja absolutnie się niczego nie spodziewam, prędzej już pogorszenia oferty
Niestety ja obserwuję to już od jakiegoś czasu. Kiedy półtora roku temu przechodziłem do Ery po 12 latach w Plusie, oferta utrzymaniowa była jednym z (ważniejszych) kryteriów.
...
Jak tak dalej pójdzie, to za pół roku okaże się, że Era była tylko stacją przesiadkową w kierunku Play... A szkoda, bo z zasięgu, z BOA i ogólnie z usług jestem zadowolony, tylko nie po to mam telefon, żeby się chwalić, ile płacę za korzystanie z niego...
Hehehe, dobrze napisane! Mam takie samo zdanie.
Era już teraz jest operatorem, który najwięcej klientów oddaje Playowi.

 #445363  autor: kuwejt
 06 gru 2010, 20:19
hehe ale również przychodzących do Ery jest najwięcej z play (oczywiście z zachowaniem proporcji), cóż jednak ludzie przyzwyczajeni do pewnego poziomu usług nie mogą znieść tamtejszej miernoty (nie we wszystkich przpadkach dla jasności) :smt011

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #445375  autor: SACZI
 06 gru 2010, 20:37
kuwejt pisze:hehe ale również przychodzących do Ery jest najwięcej z play (oczywiście z zachowaniem proporcji), cóż jednak ludzie przyzwyczajeni do pewnego poziomu usług nie mogą znieść tamtejszej miernoty (nie we wszystkich przpadkach dla jasności) :smt011
Ja jestem jednym z nich, czyli klientów, którzy wrócili do Ery z Playa.
Za miernotę Playa właśnie.
Ostatnio zmieniony 06 gru 2010, 20:40 przez SACZI, łącznie zmieniany 1 raz.

 #445377  autor: Rafael.dz
 06 gru 2010, 20:37
Dziś poprosiłem ere o kontakt w sprawie przedłuzenie umowy bez telefonu na 12miesiecy, szybko odpisano mi, oczywiście standardowa oferta, wiec grzecznie odpisałem ze nie jestem zainteresowany, pare minut póżniej dostaje taka wiadomość:
Witam,
Uprzejmie dziękuję za ponowne zgłoszenie.

W odpowiedzi na Pana korespondencję z przykrością informuję, że nie mam możliwości zaproponowania oferty na 12 miesięcy. Jednakże, w ramach rekompensaty przygotowałam dla Pana jeszcze jedno rozwiązanie, gdzie zyska Pan więcej minut za mniejszą kwotę.

Promocja umożliwi wybór atrakcyjnych, indywidualnie dopasowanych do Pana potrzeb pakietów taryfy Rodzina.
Dodatkowo upust na abonament, a umowa zostanie przedłużona na 18 miesięcy.
Zestawy promocyjne:

- Rodzina 40- 160 minut do wszystkich sieci krajowych w promocyjnej cenie 30,00 zł z VAT

- Rodzina 60- 300 minut do wszystkich sieci krajowych w promocyjnej cenie 45,00 zł z VAT

Po skorzystaniu z oferty w ciągu 60 dni od daty podpisania Aneksu, można aktywować na warunkach promocyjnych:

Usługa blueconnect 9- 100MB za 9 zł z VAT.

Promocyjna paczka 500 SMS/MMS-ów za 5 zł z VAT miesięcznie


W taryfie Rodzina 40 i Rodzina 60 ma Pan możliwość aktywować Era Sieć Rodzinna - Grupa 3 osobowa za 10 zł z VAT miesięcznie

 #445435  autor: paulapt
 07 gru 2010, 00:11
A ja mam pytanie dotyczące minut do UE (na telefony komórkowe). Niektórzy piszą tutaj, że minuty są tylko na numery stacjonarne, a ja, kiedy wchodzę na stronę Ery i tam przeglądam ofertę dla stałych abonentów, to widzę tabelkę z rozpiską abonamentów i tam ilość minut do wykorzystania jest zakreślona różową ramką i tam jest gwiazdka. "Wytłumaczenie gwiazdki": Obowiązuje dodatkowo na wszystkie połączenia komórkowe do krajów Unii Europejskiej". Czy to znaczy, że te minuty są również na komórki? Czy "gwiazdka" dotyczy tylko tego najwyższego abonamentu?

Wrzucam link:
http://bsp.era.pl/pl/indywidualni/moje_ ... en_telefon

 #445439  autor: traber
 07 gru 2010, 00:20
SACZI pisze:Ja jestem jednym z nich, czyli klientów, którzy wrócili do Ery z Playa.
Za miernotę Playa właśnie.
To jest wątek poświęcony ofercie utrzymaniowej w Erze, więc tylko na marginesie i bez zamiaru dalszego rozwijania tej myśli: od pół roku mam też aktywację "regonową" w Play i zdążyłem już usłyszeć w BOK-u odpowiedź, która nadaje się raczej do kabaretu, wcześniej w Plusie też trochę wrażeń nazbierałem, więc daleki jestem od bezkrytycznego zachwytu nad tą lub inną siecią i nie oczekuję cudów po przenosinach :)
A teraz bardziej na temat: wprawdzie telepolis.pl publikuje raporty z MNP, ale ja czekam na taki raport bardziej rozwinięty niż "operator oddał / przyjął / migracja netto", o ile oczywiście operatorzy będą chcieli udostępnić takie rozszerzone informacje i przy założeniu, że w ogóle ich to interesuje i pytają ludzi o to.
Czego mi brakuje w takich raportach? Przynajmniej następujących pytań:
- dlaczego przeszedł,
- jak długo był klientem poprzedniego operatora (lat / "okresów zastrzeżonych")
- jeśli wrócił, to dlaczego.
Oczywiście warto dorzucić tu średnią rachunków, bo może się okazać, że wśród klientów "drobnych" (np. dla regonowców powiedzmy x < 20 aktywacji) najbardziej mobilni są ci z najniższymi fakturami :) )
Innymi słowy: ilu abonentów zmieniło _po raz kolejny_ operatora ze względu na jakość usług, a ilu, bo więcej dostali u nowego operatora niż jako sprawdzeni klienci / płatnicy etc. u dotychczasowego? Przykład z oferty Ery: jestem jakoś bardziej przekonany do taryf z pakietem kwotowym (chyba że operator daje liczbę minut "nie do przejedzenia") i co mogę dostać? Ofertę, którą opisałem w poprzednim poście. Za to jako nowy klient Ery dostałbym _dziś_ pakiet kwotowy +30% w tych samych taryfach z umową na 12 msc. Czy w ten sposób jestem motywowany do zachowania lojalności wobec aktualnego operatora, czy może do przechodzenia co rok-dwa do kolejnego operatora i do żerowania :) na sposobie premiowania sprzedaży nowych / przedłużania dotychczasowych umów? :) To ostatnie to tylko moje przypuszczenie, ale nie sądzę, żeby był aż taki rozdźwięk między ofertą dla klienta i systemem premiowania sieci dystrybucji.
I jeszcze coś z własnego doświadczenia: pierwszy raz może i spowodował "wyrzuty sumienia", bo systematyczne serwowanie sloganów reklamowych typu "doceniamy lojalnych klientów" jakieś ślady jednak zostawia (nie ma ludzi w 100% odpornych na reklamę i/lub manipulację :) ), ale coś czuję, że jeśli podejmę kolejny raz decyzję o przejściu, to już bez większych oporów (tak jak w przypadku BSA: jeden telefon do BOK-u i decyzja w zależności od odpowiedzi).

 #445454  autor: thonka
 07 gru 2010, 03:52
paulapt pisze: Czy to znaczy, że te minuty są również na komórki? Czy "gwiazdka" dotyczy tylko tego najwyższego abonamentu?
bylo juz wczesniej napisane, ze od niedawna minuty na komorki w UE sa tylko w najwyzszym abonamencie.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #445466  autor: traber
 07 gru 2010, 09:19
thonka pisze:bylo juz wczesniej napisane, ze od niedawna minuty na komorki w UE sa tylko w najwyzszym abonamencie.
Poza tym to chyba dość jasno wynika z:
http://www.era.pl/repositories/era_pl_r ... 112009.pdf
"Opis gwiazdki" jest od razu w tabelce.

 #445475  autor: jowita
 07 gru 2010, 10:22
Zauważyłam nową ofertę cenową do wymiany telefonów dla użytkowników prywatnych

http://www.era.pl/repositories/era_pl_r ... 021109.pdf

Ale nie mogę dopatrzyć się żadnych zmian;( (w tym, co mnie interesuje...) czuję że nawet gdyby mi się objawiła oferta z telefonem pod koniec grudnia, to i tak nie będzie sensu się spieszyć. Kiedy wreszcie wycofają z oferty telefony widma, które są tylko formalnie jak słynna E66, a wprowadzą coś nowego (iphonów jest już chyba 6 rodzajów, drogie i też chyba nie wszystkie dostępne.)
 #445504  autor: zellt82
 07 gru 2010, 13:27
Witam,

wiem, że to może głupie pytanie ale je zadam :)

Kończy mi się w styczniu 2011 umowa z Erą, czy myślicie, że będą jakieś super promocje świąteczne (nowe taryfy, telefony) i wstrzymać się obecnie z przedłyżeniem ?

 #445505  autor: thonka
 07 gru 2010, 13:28
jak jeszcze nic nie ma to juz raczej nie bedzie, a juz z pewnoscia nie bedzie nowych taryf, bo obecne az tak stare nie sa.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #445527  autor: paulapt
 07 gru 2010, 16:54
Też wydaje mi się, że nie ma na co czekać. Mnie umowa też kończy się w styczniu, ale zamierzam podpisać aneks w tym tygodniu (tylko ciągle waham się nad tym, który telefon wybrać ;). Szczerze mówiąc, nosiłam się z zamiarem rezygnacji z Ery, bo piszę bardzo dużo smsów miesięcznie (ok. 600 - 700) i przy przeliczniku 1=1 nie było szans żebym się wyrobiła w abonamencie w granicach max. 80 zł, a wyższe nie wchodziły w grę. Teraz, przy tej promocji 500 sms za 5 zł jestem uratowana ;)

Cóż, chyba lepiej nie będzie (w najbliższym czasie). Szkoda mi tylko tych minut na telefony komórkowe do UE (teraz mam - taryfa NE), no ale trudno, może uda się coś wynegocjować :)

 #445531  autor: SACZI
 07 gru 2010, 17:10
traber pisze:To jest wątek poświęcony ofercie utrzymaniowej w Erze,
, dlatego porównanie oferty utrzymaniowej z konkurencja jest jak najbardziej wskazane.
To jest publiczne forum i takie porównania są jego kwintesencją, czego niestety, przedstawiciele operatorów chcą uniknąć.
traber pisze:...
... daleki jestem od bezkrytycznego zachwytu nad tą lub inną siecią i nie oczekuję cudów po przenosinach :)
...
A teraz bardziej na temat: wprawdzie telepolis.pl publikuje raporty z MNP, ale ja czekam na taki raport bardziej rozwinięty niż "operator oddał / przyjął / migracja netto", o ile oczywiście operatorzy będą chcieli udostępnić takie rozszerzone informacje i przy założeniu, że w ogóle ich to interesuje i pytają ludzi o to.
Czego mi brakuje w takich raportach? Przynajmniej następujących pytań:
- dlaczego przeszedł,
- jak długo był klientem poprzedniego operatora (lat / "okresów zastrzeżonych")
- jeśli wrócił, to dlaczego.
Oczywiście warto dorzucić tu średnią rachunków, bo może się okazać, że wśród klientów "drobnych" (np. dla regonowców powiedzmy x < 20 aktywacji) najbardziej mobilni są ci z najniższymi fakturami :) )
Innymi słowy: ilu abonentów zmieniło _po raz kolejny_ operatora ze względu na jakość usług, a ilu, bo więcej dostali u nowego operatora niż jako sprawdzeni klienci / płatnicy etc. u dotychczasowego?
Widzisz, ja tego też nie wiem i nigdy się nie dowiem.
Natomiast jestem pewny, dlaczego wróciłem do Ery.
Wyszedłem z założenia, że 15 PLN na abonamencie więcej przy podobnej ilości minut to żadna nie różnica w przypadku, gdy mam ciągłe problemy z Playem.
Gdybym już teraz mógł przedłużyć umowę na warunkach, jakie opisał Rafael.dz, zrobiłbym to bez wahania (o ile minuty wliczone w abonament dotyczą również operatorów wirtualnych i wspomnianego Playa).

 #445579  autor: traber
 07 gru 2010, 22:31
SACZI pisze:...dlaczego wróciłem do Ery.
Wyszedłem z założenia, że 15 PLN na abonamencie więcej przy podobnej ilości minut to żadna nie różnica w przypadku, gdy mam ciągłe problemy z Playem.
To jedna z przyczyn, dla których mam tamten dodatkowy abonament w Play. Kiedy przyjdzie czas na decyzję, będę miał w Play ok. roku stażu i zobaczę, czy będę tak samo pomstował jak Ty, że będę gotów zapłacić więcej za brak przebojów - na razie miałem jeden, na szczęście bez większych skutków, czyli poziom kabaretu akceptowalny. Drugim plusem tego eksperymentu jest ogólne obniżenie kosztów (mimo dodatkowego abonamentu), więc... chwilowo zyskuje moja kieszeń, a ja zbieram doświadczenia :) Co do "15 zł", to imho zależy, jaki płacisz abonament: dla mnie gra zaczyna być warta świeczki, jeśli oszczędności w skali roku przekraczają wartość jednej faktury miesięcznej, a naprawdę warto się zastanawiać począwszy od oszczędności przekraczającej wartość dwóch faktur.
SACZI pisze:Gdybym już teraz mógł przedłużyć umowę na warunkach, jakie opisał Rafael.dz, zrobiłbym to bez wahania (o ile minuty wliczone w abonament dotyczą również operatorów wirtualnych i wspomnianego Playa).
Łączna liczba minut nie pokrywa się do końca z ofertą podstawową, więc trudno o porównanie 1:1, ale pobieżna kalkulacja wskazuje, że de facto dostał propozycję przejścia z R40 na R80 z rabatem na abonament rzędu 10% albo z R60 na R140 z rabatem rzędu 20%, w obydwu przypadkach umowa na 18 msc. Przy propozycji dla R60 można też inaczej: przejście na R110 ze znikomym rabatem i dodatkową godziną miesięcznie. Jak dla mnie, to przy takich warunkach to już chyba warto przeliczyć te rabaty dla całego okresu umowy i zastanowić się, czy nie lepiej podpisać aneks na 24 msc (raptem pół roku więcej) na warunkach standardowych, czyli bez bonusów, ale za to wziąć jakąś dobrze sprzedawalną :) słuchawkę.
Czy minuty są do wszystkich? Jeśli brać za podstawę cennik regularny, to wątpię, ale ostateczną odpowiedź zna (albo pozna przy następnej fakturze) Rafael.dz.
Inna sprawa, że warunki i tak są lepsze od tej raczej humorystycznej (podwójne doładowanie + pakiety w Taktaku taniej wyjdą...) promocji dla nowych klientów wygrzebanej przez Pijo - tam w abonamencie jest wyraźnie tylko W3 + fix, bez Play, wRodzinie i Cyfrowego Polsatu, ale za to - muszę poszperać, czy wykluczenie nie pojawia się gdzieś pod kolejną "gwiazdką" - najwyraźniej _są_ MVNO Carrefour Mova, mBank mobile, MNI, Mobilking, ASTER, tuBiedronka, GaduAIR, nie widzę też wykluczenia marek jak SamiSwoi, 36,6 czy Heyah...

 #445593  autor: st.konsultant
 07 gru 2010, 23:43
W tej chwili przy aneksach taryfy można podzielić na dwie opcje. W multimedialnych i przy telefonicznej okazji minuty są bez Playa a we wszystkich pozostałych taryfach (z telefonem i bez) minuty są do wszystkich krajowych sieci.

 #445605  autor: adamuno
 08 gru 2010, 09:25
Zamowilem aneks kurierem 1,5 tygodnia temu. Mialem otrzymac dokumenty do podpisania w ciagu kilku dni. Teraz na infolinii mowia, ze maja opoznienia z powodu pogody. To jakas sciema? Wzialem najtansza, mozliwa oferte :) moze dlatego :/

 #445607  autor: Ballberith
 08 gru 2010, 09:52
adamuno pisze:Zamowilem aneks kurierem 1,5 tygodnia temu. Mialem otrzymac dokumenty do podpisania w ciagu kilku dni. Teraz na infolinii mowia, ze maja opoznienia z powodu pogody. To jakas sciema? Wzialem najtansza, mozliwa oferte :) moze dlatego :/
To nie ściema. Wiem, że każda firma kurierska ma teraz problemy z dostarczaniem paczek przez pogodę. Zadzwoń chociażby na infolinię DHL. Tam z automatu odrazu mówią, że czas dostarczenia przesyłki może się przedłużyć w związku z warunkami atmosferycznymi.
Cierpliwości młody padawanie :)

Android FTW.

 #445612  autor: Kitt
 08 gru 2010, 10:10
st.konsultant pisze:W tej chwili przy aneksach taryfy można podzielić na dwie opcje. W multimedialnych i przy telefonicznej okazji minuty są bez Playa a we wszystkich pozostałych taryfach (z telefonem i bez) minuty są do wszystkich krajowych sieci.
W biznesowych, Nowa Firma też bez Playa?
  • Strona 16 z 217
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 217
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 217