• Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Wszystko, co dotyczy telekomunikacji, a nie mieści się w innych działach tej sekcji.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #444375  autor: fenix86
 02 gru 2010, 13:41
Mam dość ciekawe pytanie, a ponieważ nie udało mi się znaleźć nigdzie odpowiedzi, to piszę tu na forum, być może ktoś będzie znał odpowiedź na to pytanie.

Operator naliczył zbyt wysoką fakturę za abonament. Winę ponosi pracownik Operatora. Dopiero druga reklamacja wysokości rachunku daje pozytywny efekt. Czy poszkodowany Użytkownik może żądać od Operatora odsetek za nadpłacony abonament? Za jaki czas (np. od momentu wystawienia faktury, od momentu złożenia reklamacji, od momentu uznania reklamacji, aż do zwrotu pieniędzy wraz z kolejną fakturą) może ich żądać? Jaka jest wysokość odsetek (ustawowe 13%, czy może inna wartość)? W jaki sposób żądać odsetek, poprzez kolejną reklamację, czy może Operator ma ustawowy obowiązek wypłacić odsetki, nawet gdy Użytkownik tego nie zażądał?

Jaka jest różnica między wyrównaniem, a rabatem (część źle naliczonych faktur na następnej fakturze ma być wyrównaniem, a część rabatem)? Co w ten sposób Użytkownik traci/zyskuje?

Wiedzieć, że się wie, co się wie i wiedzieć, że się nie wie, czego się nie wie - oto prawdziwa wiedza.
Konfucjusz

 #444866  autor: Espi
 04 gru 2010, 14:55
Operator nie posiada tak owego ustawowego obowiązku, w znacznym stopniu reguluje to także regulamin świadczenia usług danego operatora, chociaż wątpie by który kolwiek z operatorów umieścił w swoim regulaminie tego typu zapis,sugerowałbym w wypadku gdyby zastosowanie "zadość uczynienie" przez Departament Reklamacji danego operatora nie było dla Ciebie satysfakcjonujące to wystosować dodatkowe roszczenia do rzecznika praw konsumenta, jednakże litera prawa w tych zreczach nie jest mi aż tak dokładnie znana.Regulamin firmy operatorskiej jest na tyle zabezpieczony by ze swojej strony chronić się przed odgórnym tego typu uiszczaniem zaduśćuczynień.

[.

 #445177  autor: fenix86
 05 gru 2010, 20:57
Zauważ tylko, że jeśli Ty zwlekasz z opłatą u Operatora, to naliczą Ci odsetki karne, ale jeśli Operator naliczy Ci ze swojej winy zbyt dużą fakturę to praktycznie jest bezkarny. Nie zamierzam się do żadnego rzecznika praw konsumentów fatygować, bo nie chodzi mi tu o jakąś dużą kwotę, chciałem się tylko dowiedzieć jak to wygląda od strony prawnej.

Zostałem potraktowany w taki sposób: my Ci naliczymy zbyt dużą opłatę, Ty się potem 2 miesiące dopominaj swego (bo jak tego nie zrobisz, to będziemy Cię dalej kantować, jeszcze przez kolejny rok), w końcu oddamy Ci Twoje pieniądze (o ile się upomniałeś), które w tym czasie przyniosły nam zysk, gdyż wprowadziliśmy je w obrót.

Wiedzieć, że się wie, co się wie i wiedzieć, że się nie wie, czego się nie wie - oto prawdziwa wiedza.
Konfucjusz

 #445275  autor: Espi
 06 gru 2010, 12:41
Fenix86 nikt nie mówił ,że reulaminy są sprawiedliwe i wygodne na abonentów, nie da się ukryć , że firma tworzy je pod jak największym kontem zabezpieczenia siebie, są możliwośći otrzymania faktury korygującej czy zamrożenia płatności na okres czasu reklamowanej faktury i tyle z pozycji regulaminu.

 #445279  autor: fenix86
 06 gru 2010, 12:51
Dzięki za informacje na temat możliwości zamrożenia płatności. Nie wiedziałem o tym.

Wiedzieć, że się wie, co się wie i wiedzieć, że się nie wie, czego się nie wie - oto prawdziwa wiedza.
Konfucjusz