Mam dość ciekawe pytanie, a ponieważ nie udało mi się znaleźć nigdzie odpowiedzi, to piszę tu na forum, być może ktoś będzie znał odpowiedź na to pytanie.
Operator naliczył zbyt wysoką fakturę za abonament. Winę ponosi pracownik Operatora. Dopiero druga reklamacja wysokości rachunku daje pozytywny efekt. Czy poszkodowany Użytkownik może żądać od Operatora odsetek za nadpłacony abonament? Za jaki czas (np. od momentu wystawienia faktury, od momentu złożenia reklamacji, od momentu uznania reklamacji, aż do zwrotu pieniędzy wraz z kolejną fakturą) może ich żądać? Jaka jest wysokość odsetek (ustawowe 13%, czy może inna wartość)? W jaki sposób żądać odsetek, poprzez kolejną reklamację, czy może Operator ma ustawowy obowiązek wypłacić odsetki, nawet gdy Użytkownik tego nie zażądał?
Jaka jest różnica między wyrównaniem, a rabatem (część źle naliczonych faktur na następnej fakturze ma być wyrównaniem, a część rabatem)? Co w ten sposób Użytkownik traci/zyskuje?
Wiedzieć, że się wie, co się wie i wiedzieć, że się nie wie, czego się nie wie - oto prawdziwa wiedza.
Konfucjusz