Powiem Ci jak jest w Netii, w Dialogu na pewno tak samo. Rachunek za telefon płacisz w Dialogu. W Twoim abonamencie telefonicznym jest wliczona opłata za utrzymanie linii, więc płacąc fakturę za abonament, od razu ją opłacasz. Nie ma żadnych dodatkowych opłat niż ta, na jaką podpisałeś umowę (abonament) i nie rozliczasz się w żaden sposób z TP. Jesteś klientem Dialogu i to Ciebie interesuje. Co do zgłaszania awarii, także je zgłaszasz swojemu operatorowi - w tym przypadku Dialog i oni ciągną sprawę dalej. Przynajmniej ja jak miałem jakiś problem to uderzałem do Netii. Zresztą, nawet sama TP zleca naprawy zewnętrznym firmom i np. u mnie (BSA i WLR Netii) z centrali w moim mieście oddzwaniał technik bodajże Sprinta.
Podsumowując - kontaktujesz się z tym komu płacisz za usługę, poza abonamentem telefonicznym nie ma żadnej opłaty za linię.