• Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert prepaid i mix operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale omawiamy oferty:
- PREPAID,
- MIX,
- SUBSKRYPCJE.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?

 #40822  autor: D@rio
 04 sty 2006, 21:01
gosciu pisze:
Piotr pisze:
gosciu pisze:Chocby z tego, ze w pre-paidzie bedzie mozna przenosic numerki ;-)
Wrodzony sceptycyzm do tego co ma być w naszym śmiesznych kraju podpowiada mi, że owa przyjemność będzie jednak wiązała się z kosztami... których wysokość bardziej przekroczy kupienie nowego startera :smt006
A ja sadze, ze skoro od 13 stycznia bedzie mozna zazadac zmiany opka z zachowaniem numerka w pre-paidzie to 16 stycznia poznamy nowe propozycje opkow dla pre-paidowcow. A potem zacznie sie zdrabiania cenek ciag dalszy i walka o ryneczek. W post paidzie juz sie zaczela i teraz moja firma za wychodzace do innych sieci komorkowych placi 44 gr plus VAT
A gdzie jest taka oferta dla firm co za 53gr. za min. można dzwonić do "innych sieci"...? :)

 #41154  autor: gosciu
 05 sty 2006, 19:05
W firmie co to circa 300 sluchawek u jednego opa ;-)

 #41817  autor: D@rio
 06 sty 2006, 19:36
gosciu pisze:W firmie co to circa 300 sluchawek u jednego opa ;-)
To jestes wlascicielem firmy co ma 300 aktywacji w Orange? ;-) ...he he he he...

 #42157  autor: gosciu
 07 sty 2006, 16:12
Skad taki smialy i mocno nieprawdziwy w kazdym stwierdzeniu wniosek?

 #42165  autor: D@rio
 07 sty 2006, 16:26
gosciu pisze:Skad taki smialy i mocno nieprawdziwy w kazdym stwierdzeniu wniosek?
Dlaczego nieprawdziwy? Czy ja Ci nie wierze? Nawet wrecz przeciwnie, chetnie bym sie dowiedzial jakie masz profity z tego ze jestes napewno 'kluczowym klientem sieci Orange' i w ogole jak to jest z takimi klientami w tej sieci :)

 #42666  autor: gosciu
 08 sty 2006, 15:26
Nie mam zadnych profitow z bycia kluczowym klientem Orange ;-) Reszte musisz sobie wydedukowac BARDZO UWAZNIE CZYTAJAC ZE ZROZUMIENIEM moja poprzednia odpowiedz, a takze swoj wczesniejszy post.

 #42687  autor: D@rio
 08 sty 2006, 15:59
gosciu pisze:Nie mam zadnych profitow z bycia kluczowym klientem Orange ;-) Reszte musisz sobie wydedukowac BARDZO UWAZNIE CZYTAJAC ZE ZROZUMIENIEM moja poprzednia odpowiedz, a takze swoj wczesniejszy post.
Spoko :) Zrozumialem ze jestes klientem Orange firmy co ma 300 aktywacji i ze korzystasz ze specjalnego planu taryfoweg dla takich klientow co to minuta w Nim wynosi 53gr. :) ...ale to cos i tak cienko jak na 300 aktywacji jesli tylko takie "lepsze warunki" Ci dali ;) ...

 #42755  autor: bigman
 08 sty 2006, 17:17
D@rio pisze:Spoko :) Zrozumialem ze jestes klientem Orange firmy co ma 300 aktywacji i ze korzystasz ze specjalnego planu taryfoweg dla takich klientow co to minuta w Nim wynosi 53gr. :) ...ale to cos i tak cienko jak na 300 aktywacji jesli tylko takie "lepsze warunki" Ci dali ;) ...
Jesli ma 300 telefonow i niech z kazdego wykona srednio godzine rozmow co miesiac (a jesli to firma logistyczna, co wskazuje na ilosc aktywek, to zapewne tych rozmow bedzie wiecej) to biorac pod uwage roznice pomiedzy standardowym kosztem minuty 0.73 zl - 0.53 zl = 0.20 zl i liczbe tych minut lacznie:
300 x 60 x 0.20 zl = 3600 zl
Taki rabat ma firma tylko na polaczeniach pozasieciowych co miesiac. Teraz przemnoz to przez 24 miesiace (okres lojalki) wiec wychodzi:
3600 zl x 24 = 86400 zl
Uwazasz ze to zle warunki i powinny byc lepsze??!! No bez przesady ale nie klocmy sie o kazdy grosz jak ...(autocenzura)...

Jako uzupelnienie mojego postu polecam lekture artykulu Zły klient. To tak dla tych co mysla ze placa co miesiac rachunki rzedu xxx zlotych albo sa "wiernym"[1] klientem od x lat i mysla ze im sie przez to wiecej nalezy.
Pozdrawiam wszystkich walczacych o sluchawki z gornej polki za 1 zl (bo im sie w koncu nalezy).

P.S. Nie chcialbym D@rio bys bral to bezposrednio do siebie, piszac tego posta odnioslem sie do Twojego cycatu, jednak poruszony przeze mnie problem dotyczy szerszej rzeszy "fanow komorek".

-
[1] ow cala wiernosc i tak jest jedna wielka obluda bo co to za wiernosc bedac zwiazanym umowa przez kolejne lata?

 #42763  autor: D@rio
 08 sty 2006, 17:37
Jesli ma 300 telefonow i niech z kazdego wykona srednio godzine rozmow co miesiac (a jesli to firma logistyczna, co wskazuje na ilosc aktywek, to zapewne tych rozmow bedzie wiecej) to biorac pod uwage roznice pomiedzy standardowym kosztem minuty 0.73 zl - 0.53 zl = 0.20 zl i liczbe tych minut lacznie:
300 x 60 x 0.20 zl = 3600 zl
Taki rabat ma firma tylko na polaczeniach pozasieciowych co miesiac. Teraz przemnoz to przez 24 miesiace (okres lojalki) wiec wychodzi:
3600 zl x 24 = 86400 zl
Uwazasz ze to zle warunki i powinny byc lepsze??!! No bez przesady ale nie klocmy sie o kazdy grosz jak ...(autocenzura)...
Hmm. Cos Ci powiem. Malo chyba wiesz o klientach kluczowych w sieciach komorkowych ;) Te warunki ktore on ma wierz mi ze sa marne jak na taka liczbe aktywacji i generowane przychodzy. Nie wiem jak jest w Orange (ale to mozna sie dowiedziec...wystarczy zadzwonic pod *456 (BOK Klientow Kluczowych Orange) ) ale wiem jak jest w Plusie czy w Erze. Tam oprocz specjalnego planu taryfowego wszystkie zasady okresla specjalna umowa. Poniewaz firma telekomunikacyjna podpisuje wtedy tzw. umowe o zasadach wspolpracy z firma dla ktorej ma sie swiadczyc usluge. Najczesciej taka umowe podpisuje sie z klientami pow. 50 kart SIM. Wszystko zalezy od negocjacji. Ale wiem iz sa firmy ktore w umowe maja zawarty zapis np. o wymianie telefonow co 12 miesiecy (a nie co 24) i oprocz tego co miesiecznym rabacie na wszelkie oplaty abonamentowe o 20% np. i do tego jeszcze polaczenia wewnatrz numerami na koncie po bardzo atrakcyjnej stawce. Oczywiscie taka firma posiada opiekuna biznesowego z ramienia departamentu klientow kluczowych bezposredniego operatora. Wierz mi ze klientom kluczowym powinny byc zapewnione takie warunki...zeby nieoplacalo mu sie przejsc do innego operatora. A przy 300 aktywacjach np. w PlusGSM mialby o wiele lepsze warunki zaproponowane. Nie pytaj mnie skad wiem. Wiem, poprostu. Znam opiekuna biznesowego z ramienia takiej grupy na Lublin i troszke wiem jak to wyglada i jak sie postepuje z takimi klientami ;) Oczywiscie nie wspomne o przychodach jakie taki klient generuje. Przeciez ten co ma 300 aktywacji i powiedzmy ze na kazda aktywacje wychodzi 150zł. (przy firmie logistycznej) to miesieczna suma daje 45.000zł. No plus minus jakies tam rabaty i znizki. A wiec tak czy niech jest to duza suma na ktora nie stac zwyklego Kowalskiego.

I wierz mi. To co Ci mowie tutaj to nie bajki....
P.S. Nie chcialbym D@rio bys bral to bezposrednio do siebie, piszac tego posta odnioslem sie do Twojego cycatu, jednak poruszony przeze mnie problem dotyczy szerszej rzeszy "fanow komorek".
Spoko :) Ja sie nie obraze. Poprostu rozmawiam kulturalnie i odpowiadam Ci :) Jednak nie uwazam sie za "fana komorek" tylko mimo wszystko czlowieka rozeznanego troszke w branzy ktory stapa po nie juz pare latek :) a komorki nie uzywa do wysylania SMSow...
Jako uzupelnienie mojego postu polecam lekture artykulu Zły klient. To tak dla tych co mysla ze placa co miesiac rachunki rzedu xxx zlotych albo sa "wiernym"[1] klientem od x lat i mysla ze im sie przez to wiecej nalezy.
Pozdrawiam wszystkich walczacych o sluchawki z gornej polki za 1 zl (bo im sie w koncu nalezy).
Takich klientow jest masa. I nic sie na to nie poradzi. Normalne prawo ze malo placi a "duzo jeczy" ;) Jednak firma zwykle powinna tak konstruowac swoje przychody aby wlasnie taki proceder byl jak najnizszy ;) Jednak ten temat podchodzi troche pod temat "lojalnosci klientow". A to juz inna bajka i bardzo indywidualna sprawa:) Jednak watpie aby dla polskich sieci GSM klient ktory placi XXX zlotych co miesiac byl malo dochodowy :) Napewno spokojnie pokrywa wydatki i daje jeszcze zarobic ;) ... I wierz mi ze sa klienci ktorym sluchawki z gornej polki za 1zl sie poprostu naleza....i zapewniam Cie ze sa tez tacy co je maja. Ale to sa indywidualne sprawy wlasnie :)

Pzdr.

 #42881  autor: bigman
 08 sty 2006, 20:09
D@rio pisze:...Przeciez ten co ma 300 aktywacji i powiedzmy ze na kazda aktywacje wychodzi 150zł. (przy firmie logistycznej) to miesieczna suma daje 45.000zł. No plus minus jakies tam rabaty i znizki. A wiec tak czy niech jest to duza suma na ktora nie stac zwyklego Kowalskiego.

I wierz mi. To co Ci mowie tutaj to nie bajki....
Zgodze sie z Toba, jednak ja bym sie czepil stawki 0.53 zl do obcych. Nie wiem jaka jest obecnie stawka interconnectowa ale strzelam ze gdzies okolo 0.50 zl. Jesli operator mialby jeszcze zejsc w dol (a tak odebralem Twoj poprzedni post na ktory troche dlugo odpisalem) to w pewnym momencie albo by wyszedl na zero albo zaczal doplacac. Wtedy firma mimo iz miala by te 300 aktywacji byla by "zlym klientem" bo nie przynosila by naleznego zysku operatorowi.
D@rio pisze:Spoko :) Ja sie nie obraze. Poprostu rozmawiam kulturalnie i odpowiadam Ci :) Jednak nie uwazam sie za "fana komorek" tylko mimo wszystko czlowieka rozeznanego troszke w branzy ktory stapa po nie juz pare latek :) a komorki nie uzywa do wysylania SMSow...
Nie uwazam Cie za "fana komorek", po Twoich postach widac ze nie Ty nim jestes ;) Nie mialem tez zamiaru nikogo tym urazic, jednak przyjalem takie okreslenie wobec osob ktore cale dnie potrafia spedzic na analizowaniu nowych telefonow (czyt. przegladaniu po raz setny tego samego), jaraniu sie o nowych promocjach majac pol roku temu podpisana lojalke na 24 m-ce i glosnym krzyczeniu "ze sie zmienia opa!!". Tak jak napisales:
D@rio pisze:Takich klientow jest masa. I nic sie na to nie poradzi. Normalne prawo ze malo placi a "duzo jeczy" ;)
duzo takich osob i przykre jest to ze kazda jedna oferte potrafia zbluzgac "w imie wlasnej sieci", badz domagac sie niewiadomo czego. Jest to zjawisko o tyle szkodliwe ze operatorzy nie sa glupi i zbieraja opinie publiczne (takze te z Internetu) na temat wlasnych posuniec. Widzac wiele malo powaznych opinii (w necie) chyba oni sami czuja sie zwolnieni z obowiazku o powaznym traktowaniu klienta. Bo jak mozna dotrzec do operatora by wyszedl na przeciw klientowi skoro 90% zada niemozliwego? (nierealne ceny rozmow, telefonow itp)
D@rio pisze:Jednak firma zwykle powinna tak konstruowac swoje przychody aby wlasnie taki proceder byl jak najnizszy ;)
Mysle ze Orange wlasnie taka strategie objal. Zdobywaja klientow mimo zlej oceny publicznej w Internecie. Prosta gra: pozbyc sie tych co krzycza, zdobyc tych co placa ;) W koncu mozna miec mniej klientow majac ten sam zysk a na sieci odbije sie to pozytywnie bo mniej zapchana bedzie, a byc moze wtedy nawet starczy na wpuszczenie jakiegos MVNO. W grudniu Orange powiedzial jakie rachunki generuje dobry klient: przynajmniej 305 zl (wtedy gdy wstrzymal wymiane aparatow w Propozycji).
D@rio pisze:Jednak ten temat podchodzi troche pod temat "lojalnosci klientow". A to juz inna bajka i bardzo indywidualna sprawa:)
Lojalni to moga byc uzytkownicy pre-paid i Ci bez umowy. Zgodzisz sie ze mna? ;)
D@rio pisze:Jednak watpie aby dla polskich sieci GSM klient ktory placi XXX zlotych co miesiac byl malo dochodowy :) Napewno spokojnie pokrywa wydatki i daje jeszcze zarobic ;) ... I wierz mi ze sa klienci ktorym sluchawki z gornej polki za 1zl sie poprostu naleza....i zapewniam Cie ze sa tez tacy co je maja. Ale to sa indywidualne sprawy wlasnie :)

Pzdr.
XXX zlotych co miesiac to jak najbardziej dochod, XX zlotych to juz nie bardzo - ledwo co za dofinansowany telefon sie zwraca ;) Nie neguje tego ze nie ma klientow ktorym sie nalezy telefon z gornej polki za 1 zl, watpliwosciom poddaje raczej czy nalezy sie komus kto ma rachunki mieszczace sie w sredniej statystycznej u operatora. Co do dochodzu XX zl, podam przyklad:

Ponad 2 lata temu bralem w Plusie telefon Siemens M55 za 99 zl (wartosc rynkowa ok. 1100-1300 zl - nie pamietam dokladnie). Przez 2 lata placilem co miesiac wartosc abonamentu, czyli 45 zl (chyba raz albo dwa wyszedlem poza abo - tu akurat nie istotne). Policzmy ile zaplacilem operatorowi:
- telefon: 99 zl
- aktywacja: 50 zl
- abonament: 24 x 45 zl = 1080 zl
Razem wychodzi: 99 + 50 + 1080 = 1229 zl.

Przez dwa lata operator ledwo co odzyskal koszt za telefon (pomijam fakt ze i tak go pewnie taniej kupil bo hurtem). A gdzie utrzymanie nadajnikow z ktorych korzystalem, ludzi w BOK do ktorych dzwonilem, salonow w ktorych placilem rachunki i innych kosztow jakie on ponosi? W tym momencie zdaje sobie sprawe ze bylem zlym klientem dla Plusa, oni tez sobie z tego zdawali sprawe bo przy przedluzaniu umowy nie zaproponowali mi telefonu tylko "Super Karte" na 6 m-cy. Generalizuje teraz troche ale jesli wszyscy w sieci byli by takimi klientami jak ja to operator poszedlby z torbami :-D (Pochwalic tu jednak nalezy Plusa za mistrzowsko wyliczony wariant pesymistyczny przy konstruowaniu promocji ;) ) Jednak co chcialem napisac to to, ze zaden op nie bedzie chcial doplacac do interesu, jednak co niektorzy nie rozumieja tego i wylewaja gorzkie zale ze nie dostana wymarzonego telefonu za 1 zl. No sorry skoro w kliencie nie widac zadnej nadziei na zwrot wylozonych na niego pieniedzy to niby po co w niego inwestowac? Ot twarde prawa rynku, tak jak to ujmuje jedna reklama w TV: bank nie ma byc fajny tylko ma zarabiac.

 #42919  autor: Btk_Tomas
 08 sty 2006, 20:50
No D@rio wykaż się.

Chyba że schowałeś głowe w piasek.

P.S. Poprzedni post był najwyższej jakości.

 #42942  autor: D@rio
 08 sty 2006, 21:24
Btk_Tomas pisze:No D@rio wykaż się.

Chyba że schowałeś głowe w piasek.

P.S. Poprzedni post był najwyższej jakości.
Nie bylo mnie przy kompie :) Zaraz przeczytalem i sie wypowiem.

P.S

Ale Ty jestes glupi :) Myslisz ze mnie przeskoczysz? :) Powiewa mi to co mnie myslisz, czy mnie lubisz czy nie a wiec wsadz sobie zbedne komentarze :) A jak cos Ci sie nie podoba to skarge do WitkaT napisz ;-)

Milego wieczoru Panie Orange Men :D ;)
Ostatnio zmieniony 08 sty 2006, 22:22 przez D@rio, łącznie zmieniany 1 raz.

 #42956  autor: D@rio
 08 sty 2006, 22:21
Zgodze sie z Toba, jednak ja bym sie czepil stawki 0.53 zl do obcych. Nie wiem jaka jest obecnie stawka interconnectowa ale strzelam ze gdzies okolo 0.50 zl. Jesli operator mialby jeszcze zejsc w dol (a tak odebralem Twoj poprzedni post na ktory troche dlugo odpisalem) to w pewnym momencie albo by wyszedl na zero albo zaczal doplacac. Wtedy firma mimo iz miala by te 300 aktywacji byla by "zlym klientem" bo nie przynosila by naleznego zysku operatorowi.
Powiem tak. Ta stawka 53gr. sie jak najbardziej rekompensuje. A jak? Bo zobacz, stawka interconnectowa ma 3 strefy (T1, T2, T3 ...pisalem o tym w temacie "interconnect", poszukaj sobie). I w tym momencie firma doplaca tylko w strefie T1 (szczyt). W pozostalych strefach wychodzi na czysto. Pozatym dodam ze przeciez taka cena liczy sie przy polaczeniach wewnatrz sieci (a zapewne wewnatrz konta tez). A przeciez siec sobie sama interconnectu nie placi...a wiec wychodzi na czysto. Dodam ze podobno technike stosuje Era obecnie w swoich promocjach swiatecznych gdzie w szczycie T1 stawka wychodzi nizsza za minute (mowie tutaj o promocjach swiatecznych). Takze widzisz ze to sie wszystko ladnie rekompensuje takze przez polaczenia wewnatrz-sieciowe jak i przez innych klientow operatora poprostu. Dlatego wlasnie klientom kluczowym mozna zaoferowac inne, nizsze stawki bo wiadomo ze przy takich obrotach i tak sie one zwroca. A stawka interconnectowa T1 to 65gr. A wiec zauwaz ze zysk bedie zawsze generowany, bo przeciez nie zawsze sie dzwoni do "innych sieci" i niekocznie zawsze w szczycie.
Nie uwazam Cie za "fana komorek", po Twoich postach widac ze nie Ty nim jestes Nie mialem tez zamiaru nikogo tym urazic, jednak przyjalem takie okreslenie wobec osob ktore cale dnie potrafia spedzic na analizowaniu nowych telefonow (czyt. przegladaniu po raz setny tego samego), jaraniu sie o nowych promocjach majac pol roku temu podpisana lojalke na 24 m-ce i glosnym krzyczeniu "ze sie zmienia opa!!".
Dzieki ;) Milo mi. Ja Ciebie tez szanuje i cenie Cie za poziom swoich wypowiedzi. Bo lubie toczyc dyskusje jesli one sa na poziomie i maja argumentacje. A z Twoimi tak jest ;) Dlatego opinia zawsze mozna sie wypowymieniac ;) Natomiast co tych osob, niestety tak jest. Ale moze to i dobrze. Bo nakreca sprzedaz, a wtedy dziala reklama i marketing. Bo zawsze istnieje ryzyk ze ten kto ma juz telefon u jednego op'a pdpisze umowe z drugim bo "minuta polaczenia byla o grosz nizsza". Ale to juz kwestia ludzi i ich analiz ;) Na tym tylko zyskuja operatorzy. I tak sie wlasnie napedza sprzedaz! Zwlaszcza w segmencie pre-paid (sam jestem na to dowodem ;) bo juz tych kart mi sie troche nazbieralo..). Dlatego m.in operatorzy tak walcza o ten segment a zwlaszcza Polkomtel S.A. Poprostu ten segment moze "uciec" a Ci z umowami nie bardzo...
duzo takich osob i przykre jest to ze kazda jedna oferte potrafia zbluzgac "w imie wlasnej sieci", badz domagac sie niewiadomo czego. Jest to zjawisko o tyle szkodliwe ze operatorzy nie sa glupi i zbieraja opinie publiczne (takze te z Internetu) na temat wlasnych posuniec. Widzac wiele malo powaznych opinii (w necie) chyba oni sami czuja sie zwolnieni z obowiazku o powaznym traktowaniu klienta. Bo jak mozna dotrzec do operatora by wyszedl na przeciw klientowi skoro 90% zada niemozliwego? (nierealne ceny rozmow, telefonow itp)
A nom. Niestety. Poprsotu to sa efekty reklamy ze ludzie sie rzucaja na cos nowego a pozniej krzycza. To samo bylo z Heyah i to samo chcialo zrobic wlasnie Orange. Myslalo ze zgarnie rynek na marke. Po czesci im sie to udalo...bo napewno wiele osob sie tak "rzucilo" wlasnie na ladne, pomaranczowe logo. Od zawsze ludzie byli chciwi ;) Stad wlasnie tyle osob jest co placi XX miesiecznie a krzyczy ze chce przy przedluzeniu umowy Nokie 6230i za 1zl. :) ...norma ;) Natomiast powazne traktowaine klienta.....hmmm. To zalezy od sieci, a takze od klientow. Bo czego tu wymagac od Orange gdzie zaraz za rogiem stoi TP S.A. ktora radzi w Orange. Zalezy od nastawienia oraz polityki operatora. PlusGSM znowu "dopieszcza" ostatnio segment pre-paid a Era sie obudzila i zaczyna walczyc o klientow biznesowych (np. swietna promocja "Dwa razy wiecej minut do wszystkich sieci"). Wszystko tez zalezy od tego "jak glosno" krzyczy klient. Bo z reguly jest tak ze jak mocno potupie i nie przesadzi w swoich wymaganiach to zwykle to dostanie (np. przy przedluzeniu umowy...). Ale podsumowujac masz racje. Wiele osob by chcialo gwiazdne z nieba. Uwazam ze obecnie naprawde nie mozna narzekac, zwlaszcza w pre-paid'ach. Poprostu od lat ludzie tak wrzeszcza...a nie znaja sie na branzy i nie wiedza co czym jest podyktowane. Natomiast co do zbierania opinii u operatorow ;) nie bylbym taki pewien :) Orange patrzy na to przez palce. Nawet kiedys d. IDEA miala wlasne forum dla uzytkownikow :) ale za duzo negatywnych opinii bylo i zrezygnowali z tej formy komunikacji z klientami ;) ....naprawde.
Mysle ze Orange wlasnie taka strategie objal. Zdobywaja klientow mimo zlej oceny publicznej w Internecie. Prosta gra: pozbyc sie tych co krzycza, zdobyc tych co placa W koncu mozna miec mniej klientow majac ten sam zysk a na sieci odbije sie to pozytywnie bo mniej zapchana bedzie, a byc moze wtedy nawet starczy na wpuszczenie jakiegos MVNO. W grudniu Orange powiedzial jakie rachunki generuje dobry klient: przynajmniej 305 zl (wtedy gdy wstrzymal wymiane aparatow w Propozycji).
Wiesz, temat o Orange to jest naprawde temat rzeka. Moim to jest firma podporzadkowana calkowicie TP S.A. z chorym kierowictwem i tyle. Firma nastawiona na zysk. Tutaj sa wazne pieniadze a nie klient czy technika. I tyle. Ale po czesci masz racje, taka stragedie objal. Tyle ze ta stragedia zabardzo jest widoczna i za bardzo odbija sie na ofercie oraz na klientach. Ale jeszcze troche i Orange sie obudzi z "reka w nocniku"...
Co do zysku mas racje. Zobacz. Polkomtel S.A. ma najmniej klientow a najwiekszy zysk :) Cos w tym jest. Mysle ze jestes inteligetnym czlowiekiem sam wiesz dlaczego tak jest a wiec nie bede sie rozpisal na ten temat i o stragedii Polkomtela. Jesli chodzi o Orange to wyglada to cienko...bo nie ma miejsca ani na MVNO, ani dobrej opinii ani pieniedzy za duzo. Takze zobaczymy co bedzie dalej ;) ...
Co do "propozycji" grudniowej. No coment. To juz naprawde bylo chore i wszelki komentarz wydaje sie zbedny. Uwazam ze takie posuniecia nie powinni miec miejsca. A nie chca sobie zwiekszyc wyniki w raportach i sie pochwalic przed FT ze "najmniej dotowali". To i tak guzik prawda. Gdyby nie dotacje operatorow to w PL nie byloby tyle komorek i rynek by sie tak rozwinal. Operatorzy jeszcze dlugo dlugo beda musieli dotowac telefony by miec sprzedaz na rozsadnym poziomie i jakies sensowne zyski.
Lojalni to moga byc uzytkownicy pre-paid i Ci bez umowy. Zgodzisz sie ze mna?
Zgodze sie. Ale pamietaj ze lojalnosc dziala w dwie strony. I zwykle ze strony operatora na kliencie abonamentowym ciazy wieksza lojalnosc ( a przynajmniej powinna...bo wiadomo jak jest) niz na kliencie pre-paid.... Zreszta, slowo lojalnosc mozna rozumiec roznie ;) Bo klient lojalny to najczesciej taki co regularnie placi rachunki i jest ciagle z tym samym operatorem od dlugich lat ;) ...tylko zalezy czy cos z tego ma w zamian. Bo pamietajmy ze umowa z operatorem powinna miec obopolne korzysci. Tyle ze uzytkownicy pre-paid poprostu maja wieksza swobode i mozliwosc wyboru ofert. Pre-paid to specyficzny segment (dlatego trzeba o niego dbac ;) ) bo latwo przychodzi ale i potrafi tak samo latwo odejsc (np. historia "Wrzuccie POPa do Klopa"..jestes w Orange to napewno pamietasz skad to sie wzielo i jaka byla odpowiedz Pani Kossmann (szef marketingu w PTK) na Heyah) .
XXX zlotych co miesiac to jak najbardziej dochod, XX zlotych to juz nie bardzo - ledwo co za dofinansowany telefon sie zwraca Nie neguje tego ze nie ma klientow ktorym sie nalezy telefon z gornej polki za 1 zl, watpliwosciom poddaje raczej czy nalezy sie komus kto ma rachunki mieszczace sie w sredniej statystycznej u operatora. Co do dochodzu XX zl, podam przyklad:

Ponad 2 lata temu bralem w Plusie telefon Siemens M55 za 99 zl (wartosc rynkowa ok. 1100-1300 zl - nie pamietam dokladnie). Przez 2 lata placilem co miesiac wartosc abonamentu, czyli 45 zl (chyba raz albo dwa wyszedlem poza abo - tu akurat nie istotne). Policzmy ile zaplacilem operatorowi:
- telefon: 99 zl
- aktywacja: 50 zl
- abonament: 24 x 45 zl = 1080 zl
Razem wychodzi: 99 + 50 + 1080 = 1229 zl.
No dokladnie. Wiadomo ze sa klienci co placa mniej i sa co Ci wiecej ;) Jednak oferta operatora jest zawsze tak skonstruowana zeby nie doplacac :) Zapewniam. Mozna zarobic mniej....ale koszty dotacji telefonu i koszty obslugi abonenta oraz podstawowych uslug zawsze zostana pokryte chocby abonent placil sam abonament i wykorzystywal tylko to, co w Nim jest zawarte. Wiadomo ze takim operatorom przy przedluzeniu umowy (a raczej ofercie na przedluzenie..) wtedy juz zostana zaproponowane odpowiednie warunki :) No i oczywiscie wiadomo ze taki klient niedostanie telefonu z wyzszej polki za 1zl. ;) Ty jestes tego swietnym przykladem. W sumie za wiele na Tobie PlusGSM nie zarobilo ;) ale zobacz ile taki Orange zarabia na kliencie placacym miesiecznie 40.000zł. i majacych 300 aktywacji :-) Telefon to on splaca operatorowi w ciagu max. 3 miesiecy. Stad mozna mu zaoferowac wymiane telefonow co 12 miesiecy bez doplacania :)
A gdzie utrzymanie nadajnikow z ktorych korzystalem, ludzi w BOK do ktorych dzwonilem, salonow w ktorych placilem rachunki i innych kosztow jakie on ponosi? W tym momencie zdaje sobie sprawe ze bylem zlym klientem dla Plusa, oni tez sobie z tego zdawali sprawe bo przy przedluzaniu umowy nie zaproponowali mi telefonu tylko "Super Karte" na 6 m-cy.
A to juz pokryja czy inni, lepsi BIZNESOWI zapewne klienci ;) Ale masz racje. Klientem byles kiepskim ;) choc...zawsze klient ktory placi sam abonament i nic "poza" nie jest dobrym klientem :) To juz tradycja ;) Juz teraz wiesz dlaczego zaproponowali Ci "super karte"....choc oferta tez nie jest najgorsza ;) ....o tym wlasnie pisalem wyzej....o dostosowaniu oferty :)
Generalizuje teraz troche ale jesli wszyscy w sieci byli by takimi klientami jak ja to operator poszedlby z torbami (Pochwalic tu jednak nalezy Plusa za mistrzowsko wyliczony wariant pesymistyczny przy konstruowaniu promocji ) Jednak co chcialem napisac to to, ze zaden op nie bedzie chcial doplacac do interesu, jednak co niektorzy nie rozumieja tego i wylewaja gorzkie zale ze nie dostana wymarzonego telefonu za 1 zl. No sorry skoro w kliencie nie widac zadnej nadziei na zwrot wylozonych na niego pieniedzy to niby po co w niego inwestowac? Ot twarde prawa rynku, tak jak to ujmuje jedna reklama w TV: bank nie ma byc fajny tylko ma zarabiac.
Nie prawda. Nie poszli by z torbami. Oferta dla zwyklego Kowalskiego jest tak kostruowana aby nie doplacac do interesu (np. ten platny BOK o tym swiadczy..). Poprostu byly by mniejsze przychody a co za tym idzie mniejsze uzycie sieci no i mniejsze inwestycje ;) a wiec jak widzisz to sie wszystko rekompensuje i wychodzi tak czy tak na zysk...mniejszy..ale zawsze. No ale wlasnie, ludzie nie rozumieja tego ze op to nie stowarzyszenie charatywne i ma swoje progi "dotowania" oraz "promocji". Nie ma nic az tak za darmo. Tutaj jest "cos" za "cos" z zyskiem finansowym dla op'a. Takie prawo rynku. To jest biznes. Wiadomo ze wszystko kosztuje a firma z zalozenia ma przynosic zyski :) Takie prawda rynku i biznesu. Czysta ekonomia. Wystarczy pomyslec....kazdy operator ma tak skonstruowane promocje aby wlasnie przy wariancie pesymistcznym jak najmniej stracic a mimo wszystko wypracowac jakis tam zysk na abonencie.

Pozdrawiam! ;)

 #42981  autor: Btk_Tomas
 09 sty 2006, 09:07
No D@rio wykazałeś sie, podobał mi sie Twój post.

P.S. W jednym poście prosisz o więcej kultury a zaraz potem piszesz komuś że jest głupi??
Tylko na tyle Cie stać??
Kultury, to by sie Tobie przydało Panie ERA MEN.

 #43072  autor: D@rio
 09 sty 2006, 17:31
Btk_Tomas pisze:No D@rio wykazałeś sie, podobał mi sie Twój post.

P.S. W jednym poście prosisz o więcej kultury a zaraz potem piszesz komuś że jest głupi??
Tylko na tyle Cie stać??
Kultury, to by sie Tobie przydało Panie ERA MEN.
No sorry Koles ale to Ty mnie zaatakowales a nie ja Ciebie. Myslales ze sie nie potrafie obronic? Potrafie sie zapewne lepiej od Ciebie :) i to wykorzystujac do tego zdobyta wiedze i doswiadzczenie :) A wiec nie dziw sie ze Ci odpowiadam w ten sposob a nie inny. Natomiast zawsze moje wypowiedzi sa kulturalne, bo nikogo nie obrazam ani nikomu nie ublizam. Zapewniam Cie. Jednak poprostu uwazam ze Twoje komentarze sa zbedne, na niskim poziomie i nie wnosza nic do tematu. Dlatego tak powiedzialem..ze sa glupie. Juz rozumiesz? Dlatego tez nie uwazam sie za czlowieka ktoremu brak kultury, sorry :) To predzej Ty sie zastanow bo jak sadze czepiasz sie szukajac dziury w calym :-)

Milego dnia Orange Maniack'u :D :) ...

 #43215  autor: gosciu
 09 sty 2006, 21:10
Drogi D@rio
Pozwolisz, ze tak bede do Ciebie mowil. Otoz nie 53 gr, tylko 44 gr plus VAT Drogi D@rio. I tylko do obcych sieci Drogi D@rio. Do wlasnej jest taniej, a wewnatrz grupy smiesznie tanio Drogi D@rio. A jesli chodzi o interkonekt to staweczki sa podawane takze bez vacika Drogi D@rio.
Co do dodatkow od opa to sie nie wypowiadam, bo po prostu nie wiem Drogi D@rio. Teraz czekam na Twoja kilometrowa odpowiedz Drogi D@rio. Licze na Ciebie Drogi D@rio.

 #43238  autor: D@rio
 09 sty 2006, 21:42
gosciu pisze:Drogi D@rio
Pozwolisz, ze tak bede do Ciebie mowil. Otoz nie 53 gr, tylko 44 gr plus VAT Drogi D@rio. I tylko do obcych sieci Drogi D@rio. Do wlasnej jest taniej, a wewnatrz grupy smiesznie tanio Drogi D@rio. A jesli chodzi o interkonekt to staweczki sa podawane takze bez vacika Drogi D@rio.
Co do dodatkow od opa to sie nie wypowiadam, bo po prostu nie wiem Drogi D@rio. Teraz czekam na Twoja kilometrowa odpowiedz Drogi D@rio. Licze na Ciebie Drogi D@rio.
Heh. Chyba sie w ogole przestane wypowiadac :-) bo widze to nie ma sensu.
Podlicz sobie sam ile jest 44gr. + VAT. Wychodzi 53gr. z VATem. A jesli chodzi o Intercoonnect w porze T1 to 65gr. to jest juz cena z VATem drogi Gosciu.

Milego wieczoru Drogi Gosciu.

 #43922  autor: gosciu
 11 sty 2006, 23:56
D@rio pisze:
Heh. Chyba sie w ogole przestane wypowiadac :-) bo widze to nie ma sensu.[/quote]

Licze na to ze dotyszymasz slowa Drogi D@rio ;-)

[/quote]Podlicz sobie sam ile jest 44gr. + VAT. Wychodzi 53gr. z VATem. A jesli chodzi o Intercoonnect w porze T1 to 65gr. to jest juz cena z VATem drogi Gosciu.

Milego wieczoru Drogi Gosciu.[/quote]

Na moim kalkulatorze wychodzi 53,68 gr co po zaokragleniu - zgodnie ze wszelkimi regulami tej trudnej sztuki - daje 54 gr ;-), a co do stawek interkonektu bede sie upieral, ze kwota ktora podajesz Drogi D@rio jest bez vaty

 #43926  autor: D@rio
 12 sty 2006, 00:02
A jakies konkretne argumenty przy tym upieraniu. Bo ja Ci moge podac konkrety ze to TY jestes w bledzie, tutaj .

Pozatym jesli by bylo tak jak mowisz to wszyscy by doplacali do interesu, razem z Heyah ktora sie chwali 68gr. brutto za min. polaczenia...

Pozdrawiam O Najmadrzejszy :-) Gosciu :-)

 #43928  autor: gosciu
 12 sty 2006, 00:10
Widze ze sie niepotrzebnie denerwujesz drogi D@rio ;-)
WitekT podal stawki interkonektu, ale nie zaznaczyl czy sa owatowane, czy nie ;-) I podal nieowatowane stawki. Na dodatek to sa stawki intekronektu F2M, a my mowimy o intekonekcie M2M (tu nigdy opy nie ujawnili stawek, mozeesz im dac wiare lub nie, ze sa takie same jak F2M) oraz M2F, gdzie stawka w T1 jest ponizej 6 gr/minuta. I jeszcze jedno - masz racje, w T1 w wielu taryfach opy jada ponizej interkonektu i o to wlasnie idzie awantura z fixowymi opami. Jednak w calosi biznes sie zamyka zyskiem ;-P
A na koniec: nie jestes slowny drogo D@rio. Zapowiadales, ze przestaniesz odpisywac ;-)