• Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Wszystko, co dotyczy ofert abonamentowych operatorów.
Regulamin forum: 
W tym dziale dyskutujemy o ofertach na ABONAMENT.

Uwaga! Jeżeli szukasz oferty dla siebie i nie wiesz, na którą się zdecydować - zadaj pytanie w dziale Jaką ofertę wybrać?
 #428460  autor: mario_vincento
 08 wrz 2010, 19:30
Witam wszystkich,
napiszę krótko, wczoraj podpisałem nowy aneks przywieziony przez kuriera (nowy abo+tel.).
Wiem że mam możliwość odstąpienia od tej umowy wciągu 10 dni i właśnie z tej możliwości chciałbym skorzystać .W regulaminie znalazłem adres do wysyłki telefonu oraz dokumentów ,ale tu pojawia się moje pytanie ,czy wystarczy że odeśle umowę plus telefon i umowa wróci do poprzedniego stanu??czy muszę jeszcze dołączyć do tej paczki oświadczenie że odstępuję od aneksu??
Ostatnio zmieniony 09 wrz 2010, 16:47 przez mario_vincento, łącznie zmieniany 1 raz.

 #428462  autor: matt
 08 wrz 2010, 19:47
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy musi być w przesyłce.

Poszukaj w papierach, które dostałeś od nich bo być może jest już tam gotowy wzór (ja kiedyś od Orange dostałem) do podpisania,a jak nie to pogoogluj.

 #428464  autor: mario_vincento
 08 wrz 2010, 19:53
dzięki za szybką odpowiedź i pozdrawiam:]

 #428487  autor: Mila89
 08 wrz 2010, 21:41
ja tylko powiem ze masz 10 dni na zwrot jesli jestes klientem INDYWIDUALNYM jesli jestes Biznesowym to ciebie ustawa o 10 dniach nie obowiazuje bo w mysl tej ustawy klient biznesowy nie jest konsumentem wiec wtedy zaplacisz kare :)

 #428495  autor: st.konsultant
 08 wrz 2010, 22:07
Pamiętaj jeszcze o jednej rzeczy. Odstąpienie od umowy nie cofa automatycznie taryfy. W tej chwili będziesz miał na koncie ofertę lojalnościową i taryfę, którą wybrałeś przy aneksie. Żeby wrócić do starej musisz zadzwonić do BOA lub przesłać dyspozycję na [email protected].

 #428570  autor: ciuchcia
 09 wrz 2010, 12:30
st.konsultant pisze:Odstąpienie od umowy nie cofa automatycznie taryfy. W tej chwili będziesz miał na koncie ofertę lojalnościową i taryfę, którą wybrałeś przy aneksie. Żeby wrócić do starej musisz zadzwonić do BOA lub przesłać dyspozycję na [email protected].
nie wiem jakie sa proceduryw erze, jednak odstapienie od aneksu powinno automatycznie przywrocic poprzednie warunki - po prostu traktujemy ten aneks tak jakby go nie bylo.

 #428619  autor: TomekO
 09 wrz 2010, 15:59
Odstąpić w ciągu 10 dni chyba można od umowy a aneks to zmiana warunków wcześniej zawartej umowy. Przeczytaj co piszą w aneksie odnośnie rozwiązania umowy przy zakupie na odległość. W PT jest 10 dni ale jak zaczęli świadczyć usługi z aneksu to odstąpić się nie da ? Warunki aneksu i tak pewnie są kluczowe.

 #428660  autor: st.konsultant
 09 wrz 2010, 19:22
Napiszę raz jeszcze...

W Erze taryfa zmienia się w przeciągu ok 48 godzin, więc najczęściej jeszcze przed wizytą kuriera.
Jeżeli ktoś przesyłki nie odbierze, albo skorzysta z odstąpienia od umowy (10 dni) taryfa automatycznie nie zmienia się na poprzednią. Jeżeli ktoś chce przywrócenia starej, musi się skontaktować z BOA lub [email protected].

 #428685  autor: TomekO
 09 wrz 2010, 20:59
st.konsultant pisze:Napiszę raz jeszcze...

W Erze taryfa zmienia się w przeciągu ok 48 godzin, więc najczęściej jeszcze przed wizytą kuriera.
Jeżeli ktoś przesyłki nie odbierze, albo skorzysta z odstąpienia od umowy (10 dni) taryfa automatycznie nie zmienia się na poprzednią. Jeżeli ktoś chce przywrócenia starej, musi się skontaktować z BOA lub [email protected].
Nie wiem jak to wygląda od kuchni u operatora ale ja jak podpisywałem aneks orientowałem się jak to działa. Z tego co zrozumiałem to operator ma obowiązek potwierdzić na piśmie zakres i termin wprowadzanych zmian nie później niż miesiąc od zlecenia zmian, abonent ma 10 dni od otrzymania w/w potwierdzenia na odstąpienie ale abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta, rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy. W razie braku potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie
warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, termin, w którym abonent może odstąpić od dokonanej zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy. Jeżeli jednak abonent po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do 10 dni od dnia otrzymania tego potwierdzenia. Taki zapis powinien być w treści aneksu zgodnie z art. 56 ust. 6-8 PT.

 #432251  autor: zdrojka
 28 wrz 2010, 12:13
TomekO, to, o czym piszesz, nie odnosi się do aneksu, tylko zwykłych zmian zleconych np. telefonicznie. Kiedyś tego nie było, teraz po zmianach w PT operator musi potwierdzać pisemnie każdą zmianę usługi, taryfy na danym numerze.

W przypadku aneksu zawartego na okres dłuższy niż 12 m-cy do klienta jedzie kurier i klient składa podpis w obecności przedstawiciela Ery, którym staje się kurier podczas doręczenia przesyłki (zawarcie umowy poza lokalem przedsiębiorstwa). W tej sytuacji nie jest potrzebne dodatkowe pisemne potwierdzenie zmiany.

Jeśli chodzi o taryfę, to rozmawiając z BOA klient telefonicznie wyraża zgodę na zmianę taryfy na nową. Zmiana jest wprowadzana (przynajmniej powinna być, teraz podobno są jakieś opóźnienia) w momencie wydania przesyłki kurierowi, czyli zazwyczaj w ciągu 2 dni roboczych od rozmowy z BOA. Dlatego też jeśli klient odstąpi od umowy lub w ogóle jej nie podpisze (nie odbierze przesyłki od kuriera), stara taryfa nie jest automatycznie przywracana.

Ale tak jak pisze st.konsultant oraz w związku z tym, że nie nastąpiło pisemne potwierdzenie zmiany taryfy, klient jeśli chce mieć tę starą, musi skonaktować się z BOA.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że jeśli taryfa została zmieniona, a odstąpiliśmy od aneksu, to na konto nie są wprowadzane (lub zostają wycofane) wszystkie warunki promocyjne, jakie miały być w aneksie - zostajemy z "gołą" taryfą i usługami dodatkowymi bez zniżek.

Czyli np. po wybraniu w aneksie taryfy Rodzina 60 (200 minut abonamentowych + 125 promocyjnych) za 75 zł z uruchomioną usługą BC9 (ryczałt 100MB) za 5 zł i Siecią Rodzinną 3-osobową za 0 zł przez pierwszy rok, jeśli odstąpimy od aneksu, to zostaje nam:
- taryfa Rodzina 60 za 60 zł z pakietem 200 minut
- minuty te przestają się wymieniać na SMSy, MMSy, dane (bo to jest warunek promocyjny)
- BC9 za 9 zł
- Sieć Rodzinna 3-osobowa za 25 zł

A więc pamiętajmy, żeby po odstąpieniu od aneksu skontaktować się z BOA :?

Oraz, że odesłanie telefonu, aneksu i druku odstąpienia musi się odbyć poprzez kuriera na nasz koszt, na adres podany w regulaminie (chyba ul. Annopol 3 w Warszawie).

 #432342  autor: TomekO
 28 wrz 2010, 19:19
zdrojka w sumie ja mogę się wypowiadać za procedurę aneksu w Play którą przechodziłem. Dokument "Aneks do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych" zawiera w swojej treści informacje "strony wprowadzają następujące zmiany do powyższej Umowy o Świadczenie Usług Telekomunikacyjnych" i później wprowadzane zmiany. Przecież to nie jest tak że zrywasz poprzednią umowę i zawierasz nową. Ofertę zamawiałem przez telefon i weszła w życie 2 dni po podpisaniu aneksu.

 #432354  autor: zdrojka
 28 wrz 2010, 20:11
Ta, wszystko się zgadza, ale jeśli składasz podpis, to już nikt nie musi do Ciebie wysyłać pisma z potwierdzeniem zmian.

 #432366  autor: TomekO
 28 wrz 2010, 20:56
zdrojka pisze:Ta, wszystko się zgadza, ale jeśli składasz podpis, to już nikt nie musi do Ciebie wysyłać pisma z potwierdzeniem zmian.
Gdzie ja napisałem że musi wysyłać po podpisaniu aneksu ? W rozmowie telefonicznej określasz zmiany a operator na piśmie musi to potwierdzić - zakres, termin etc. w formie pisemnej.