• Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Wszystko, co dotyczy telefonii stacjonarnej - usługi, promocje, opinie, VoIP, sprzęt, itp. Także dostęp do Internetu - radiowy, xDSL, dial-up, itp.
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #409540  autor: Patryk_
 08 cze 2010, 12:59
elkanguro pisze:Do gniazdka to chyba nie, bo na adresie mojej babci też odległość jest taka sama a mieszka jakieś 600m wcześniej.
Ale to jest odległośc po kablu, nie w linii prostej ani nie drogą ;) (szczególnie, jak sieć jest napowietrzna).

 #411123  autor: contrip
 18 cze 2010, 11:59
Miałem sie pochwalić jak mi chodzi. Więc chodzi jak na poniższym obrazku, z IDM ok 2,300 kbs/s

Obrazek

 #411132  autor: galtom
 18 cze 2010, 12:32
Contrip, rzuc okiem tu: moje pomiary (ostatnia strona watku) ;-)

Pozdrawiam,
Galtom

 #411239  autor: abes99
 18 cze 2010, 18:46
Odnośnie mojej wypowiedzi z tego posta, w skrócie:
zamówienie w Netii BSA 20Mbps w kwietniu, od maja działa 1Mbps, przy przełączaniu na ADSL2+ technicy twierdzą, że 20Mbps może być niestabilne (tłumienie 19-20dB), więc zmiana na 10Mbps (które powinno hulać bez problemu). Na początku czerwca okazało się, iż TP odpowiedziała brakiem możliwości technicznych i umowa została zerwana ze skutkiem na koniec czerwca (dalej działało tylko jako 1Mbps w trybie ADSL2+).

I tak sobie czekając na zakończenie umowy, powoli kombinując już skąd by tu wyciągnąć jakieś ciekawe łącze z internetem, 16.06 router się rozłączył i połączył już z prędkością 10Mbps :shock:. Potestowałem dwa dni, działa stabilnie, wyciąga max ile można, rozłączam, podłączam i działa. No to dzwonię do Netii, a tam wielkie zdziwienie :shock: jak to pomimo BMT na cokolwiek powyżej 1Mbps działa mi 10Mbps. W końcu uwierzyli, więc chcę wycofać tą rezygnację z umowy i tu zonk - zgłoszenie poszło do TP i koniec, nie da rady, pozostaje czekać na rozłączenie linii i ponowne zamówienie usługi :evil:.

I tutaj znowu z pomocą przyszedł p. Karol z blogu Netii - jeden komentarz z opisem sytuacji i w ciągu kilkunastu godzin sprawa załatwiona. Jak widać jak się chce, to się da - szkoda, że szeregowemu konsultantowi na infolinii zabrakło chęci ;). Tak więc jak ktoś ma problemy z Netią, niech próbuje zasięgnąć pomocy na blogu :-D...

Narka i pozdruffka - abes99 ;)

 #411351  autor: simon.m
 19 cze 2010, 10:47
jaki jest sens utrzymywania infolinii netii, skoro i tak wszystko załatwia blog?

 #411431  autor: roni_
 19 cze 2010, 17:20
Jak widać jak się chce, to się da - szkoda, że szeregowemu konsultantowi na infolinii zabrakło chęci
To niekoniecznie tak. Znaczy nie wiem jak naprawdę jest na infolinii Netii, ale prawdopodobnie nie mają oni aż takich uprawnień jak "pan Karolek".

 #411495  autor: galtom
 20 cze 2010, 08:46
Mnie sie wydaje, ze polega to na tym iz system zarzadzania klientami i organizacja BOK powstalay w czasach kiedy to co Netia dzis oferuje nie bylo nawet w planach. Jesli dodamy do tego duza ilosc nowych klientow, awarie (kroe zdarzaja sie wszystkim) oraz nowa polityke elastycznosci Netii (w TP SA tez sie wielu reczy zalatwic nie da i nie ma bloga z Panem Karolem :-) zeby pomogl!) - dlatego to wszystko szwankuje.
Czytajac miedzy wierszami wypowiedzi roznych ludzi z blogu wydaje sie, ze dobrze sobie z tego zdaja sprawe i nastapia zmiany. Organizjacja takiego systemu Obslugi Klienta to jednak jest dosc skomplikowana sprawa (wbrew pozorom) i Netia woli jeszcze pomeczyc sie w obecnej wersji niz zaprezentowac cos co znow bedzie dzialac zle. Ja bym cierpliwie poczekal tym bardziej, ze blog faktycznie dziala i poki co mozna tam szukac pomocy/rady.
A kto wie... pod koniec roku (moze pozniej) Netia moze wszytkich zaskoczyc nowa jakoscia w dziedzinie obslugi klienta. Bardzo bym im tego zyczyl bo do calej reszty nie mozna sie przyczepic. Mam nadzieje, ze sie nie myle.

Pozdrawiam,
Galtom

 #411496  autor: simon.m
 20 cze 2010, 08:53
jakości obsługi nie da się poprawić od tak, pstryk i już. codziennie pracuje nad jakością w contact center i jakakolwiek zmiana to tygodnie, a często miesiące, zanim to zacznie jako tako funkcjonować. od wprowadzenia nowego sposobu obsługi, do tego aż klient poczuje tą zmianę daleka droga.

 #411558  autor: abcd
 20 cze 2010, 14:29
galtom pisze: A kto wie... pod koniec roku (moze pozniej) Netia moze wszytkich zaskoczyc nowa jakoscia w dziedzinie obslugi klienta.
Pojawią się roczne umowy? Bo to jest podstawowa wada ofert Netii. Gdyby dodać 5-10 zł do ich wszystkich cen i skrócić umowę do roku, obsługa klienta może być fatalna (byle sam produkt działał tak jak powinien).
A tak, elastyczna oferta to też jakiś składnik obsługi klienta (chociaż nie aż tak bezpośredni jak infolinia, na której nie da się nic załatwić)

 #411577  autor: galtom
 20 cze 2010, 15:46
abcd pisze:
galtom pisze: A kto wie... pod koniec roku (moze pozniej) Netia moze wszytkich zaskoczyc nowa jakoscia w dziedzinie obslugi klienta.
Pojawią się roczne umowy? Bo to jest podstawowa wada ofert Netii. Gdyby dodać 5-10 zł do ich wszystkich cen i skrócić umowę do roku, obsługa klienta może być fatalna (byle sam produkt działał tak jak powinien).
A tak, elastyczna oferta to też jakiś składnik obsługi klienta (chociaż nie aż tak bezpośredni jak infolinia, na której nie da się nic załatwić)
Co do rocznych umow... nie sadze. Netia nie ma zadnego powodu by takie wprowadzic. Te ktore sa w TPSA sa na tyle malo konkurencyjne, ze nie stanowia konkurencji dla ich 24 miesiecy. Co wiecej przy obecnym poziomie cen abonamentow (69zl non stop swiat) i 69zl 20Mbps to czy umowa ma rok czy dwa jest w zasadzie bez znaczenia bo nie ma wielkich szans na to zeby za pol roku/rok bylo wyraznie taniej.
Co wiecej, jesli nagle TPSA jednak obnizylaby ceny ponizej obecnych cen netii (szanse sa na to zerowe) to mozna skorzystac z gwarancji ceny bo Netia tez obnizylaby ceny - wiec nie ma problemu.

Ja zyczylbym sobie jednak lepszego BOK i utrzymania cen z okresu trwania umowy terminowej gdy staje sie bezterminowa.

Pozdrawiam,
Galtom

 #411599  autor: abcd
 20 cze 2010, 18:21
galtom pisze:to czy umowa ma rok czy dwa jest w zasadzie bez znaczenia bo nie ma wielkich szans na to zeby za pol roku/rok bylo wyraznie taniej.
Po ADSL owszem. Ale jeśli mogę w każdej chwili podpiąć internet z kablówki, która może nagle przypadkiem stać się przystępna cenowo i szybsza, to wolę mieć pewną niezależność (którą zapewniają właśnie roczne umowy).
Poza tym to właśnie roczne (albo jeszcze krótsze) umowy stanowią najlepszą motywację do poprawy jakości usług i BOK.

 #411613  autor: galtom
 20 cze 2010, 20:35
abcd.... na taniej masz szanse w przypadku pakietu (w kablowce) aleo ile taniej?
Moge sie zalozyc, ze bez wzgledu na oferte i operatora loacze 20M/bit duzo tansze niz 69 w przyszlym roku (o tej samej porze) nie bedzie - jesli to maks 10-15 zl i to raczej w polaczeniu z innymi uslugami.
Ja np. TV ogladam tylko i wylacznie przez net. Polskiej i poslkich reklam prawie wcale. Dla mnie liczy sie predkosc zeby wygodnie ogladac BBC czy cos na HUlu.
Telefon mi pasuje - bez cudowania, szukania, doladowywania, itd.

Mam w zasadzie taki sam pakiet jak mialem od Talk-Talk w UK (tylko net ponad 2 razy szybszy).
Patrze na ceny z UK, ktore palicilem w 2008 r. (i ktore place dzis w Netii). W UK przez ostatnie 2 lata cena nie spadla - usluga jest ciut pelniejsza (mieli wczsniej ograniczenia transferu np.) - dochodzimy do granicy.
Wiec czy umowa na rok czy dwa przy tym poziomie cen nie robi mi roznicy.
Ale oczywiscie masz racje, im krocej musisz tym lepiej.
W kazdym badz razie patrzac na to co jest i za ile dzis i co mialem ponad rok temu - ja jestem zachwycony!

Pozdrawiam,
Galtom

 #411662  autor: abcd
 21 cze 2010, 00:03
galtom pisze:Moge sie zalozyc, ze bez wzgledu na oferte i operatora loacze 20M/bit duzo tansze niz 69 w przyszlym roku (o tej samej porze) nie bedzie - jesli to maks 10-15 zl i to raczej w polaczeniu z innymi uslugami.
20 jak 20. Ale może się powiedzmy za rok pojawić pakiet 50/5 za koło 100 zł, którego Netia przez kilkanaście lat mi nie da (mam ZTCW ponad kilometr do centrali), już teraz mam jakiś dziwny problem z 16 Mbit, które jest przycinane do 14,5 mimo że łącze może się synchronizować na wyższą prędkość i praktycznie nie ma błędów.
TP prawdopodobnie nie położy mi w najbliższym czasie FTTH, VDSL2 na poważnie mi nie wdrożą bo odległość od centrali jest odrobinkę za duża, Dialog nawet miedzi do mnie ciągnąć nie chce, więc de facto ta nieszczęsna kablówka (niestety Toya, nie UPC, inaczej bym się nawet z Netią nie bawił) jak dojdzie do wniosku, że oferowanie 25/1 (tak, /1!) za ponad 140 zł z dodatkowymi opłatami za aktywację i modem DOCSIS3 jest więcej niż głupie i klienci b. chętnie kupią 50/5 (nawet 40/5 czy 35/5) za koło 100 zł (no, do 120), może w jakimś małym pakiecie z podstawową telewizją (wtedy całość choćby i 150), będę pierwszym klientem :) Oczywiście na rok ;)

 #411703  autor: galtom
 21 cze 2010, 09:31
abcd.... nie pozostaje Ci zatem nic inneg jak wykupic lacze w tepsie na rok w "bardzo atrakcyjnej cenie" :-)
Osobiscie wole zostac z tanszym 15-20Mbit laczem od Netii na dluzej niz przplacac.
U mnie tez jest lokalna kablowka z chorymi cenami za internet (UPC jest obok ale sie na nie nie zanosi). Mnie taka predkosc lacz jak od Netii starczy na dlugo - BBC, hulu oglada sie komfortowo (zadnego czekania na buforowanie) wiec czy 20-czy 50 mnie roznicy juz nie robi.
Fakt, ze umowa roczna byla by teoretycznie atrakcyjniejsza... ale przy tak ograniczonej konurencji jak u nas i tak juz niskich cenach lacz adsl nie robi mi to wiekszej roznicy.

Pozdrawiam,
Galtom